Intercontinentale reizen in Coronatijden

jep.

in november had ik willen naar New York gaan,
en in december naar Gambia.

Ik ben volledig gevaccineerd.
echter, zoals het er nu nog aan toe gaat, is het toch nog zo, dat alles buiten europa ROOD is automatisch?
en dus 2 keer PCR test op dag 1 en 7, als je terug komt. en 10 dagen in quarantaine?

dat zie ik echt niet zitten.
dus weet niet of die reizen dus gaan doorgaan.
als je gevaccinneerd bent en komt uit rode zone , moet je toch achter niks kijken ? Tenzijn die superhoog-risicolanden(donkerrood dan ofzo)

Mijn broer zit momenteel in Oeganda , gisteren het vliegtuig genomen , heeft enkel een pcr test moeten doen .
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
als je gevaccinneerd bent en komt uit rode zone , moet je toch achter niks kijken ? Tenzijn die superhoog-risicolanden(donkerrood dan ofzo)

Mijn broer zit momenteel in Oeganda , gisteren het vliegtuig genomen , heeft enkel een pcr test moeten doen .
welja, zie je, daar begint het al. je moet zowiezo al een PCR test doen voor de vliegmaatschappij (belgie staat toe op dag 1 en of dag 7, maar vliegmaatschappijen nemen daar geen genoegen mee).

en er zijn toch al veel landen die delta varianten hebben, dus die lijst wordt met de dag langer....
 
jep.

in november had ik willen naar New York gaan,
en in december naar Gambia.

Ik ben volledig gevaccineerd.
echter, zoals het er nu nog aan toe gaat, is het toch nog zo, dat alles buiten europa ROOD is automatisch?
en dus 2 keer PCR test op dag 1 en 7, als je terug komt. en 10 dagen in quarantaine?

dat zie ik echt niet zitten.
dus weet niet of die reizen dus gaan doorgaan.
Maar het is je toch al verschillende keren geantwoord nu?
  1. Kom je uit een rode zone buiten de Europese Unie?
  • Heb je een vaccinatiecertificaat? Laat je testen op dag 1 of 2 nadat je thuiskomt van je reis. Is je test negatief ? Dan mag je uit quarantaine als je jouw resultaat hebt.

Je klaagt voortdurend over de regels, maar hebt ze nog niet één keer juist geciteerd.
 
Zoals de man hier boven reeds aangaf: de vliegmaatschappijen hebben vaak hun eigen regeltjes.

niet omdat België toestaat op dag 1 of 2 te testen, dat ze u u aan boord laten gaan zonder PCR test hoor.
 
Zoals de man hier boven reeds aangaf: de vliegmaatschappijen hebben vaak hun eigen regeltjes.

niet omdat België toestaat op dag 1 of 2 te testen, dat ze u u aan boord laten gaan zonder PCR test hoor.
De vliegtuigmaatschappijen hebben geen eigen regels.
 
Zoals de man hier boven reeds aangaf: de vliegmaatschappijen hebben vaak hun eigen regeltjes.

niet omdat België toestaat op dag 1 of 2 te testen, dat ze u u aan boord laten gaan zonder PCR test hoor.
Is dat ook niet te zien van land tot land ? Voor Oeganda bevoorbeeld telt de vaccinatie niet , je moet een PCR doen , en zo zullen er nog wel zijn .
 
De vliegtuigmaatschappijen hebben geen eigen regels.
toch wel. zoals die man van oeganda hier net aan gaf.

bovendien hebben wij hetzelfde meegemaakt !!
Thailand stond enkele maanden geleden als "uitzonderingsland" als GROEN bestempeld door Belgie, samen met zuid korea en japan en nog een 2 tal andere landen. Al de rest buiten EU was toen automatisch ROOD.

Dus groen was: geen PCR test nodig. mijn vriendin stond toen aan de check in balie, en werd geweigerd door de airline, omdat zij geen weet hebben van België's kleurcodes. met gevolg: ze moest maar binnen 5 dagen opnieuw het vliegtuig nemen naar belgië, omboeken dus; en tegen dan moest ze maar een PCR test hebben.
 
toch wel. zoals die man van oeganda hier net aan gaf.

bovendien hebben wij hetzelfde meegemaakt !!
Thailand stond enkele maanden geleden als "uitzonderingsland" als GROEN bestempeld door Belgie, samen met zuid korea en japan en nog een 2 tal andere landen. Al de rest buiten EU was toen automatisch ROOD.

Dus groen was: geen PCR test nodig. mijn vriendin stond toen aan de check in balie, en werd geweigerd door de airline, omdat zij geen weet hebben van België's kleurcodes. met gevolg: ze moest maar binnen 5 dagen opnieuw het vliegtuig nemen naar belgië, omboeken dus; en tegen dan moest ze maar een PCR test hebben.
Je begrijpt het verkeerd , excuses daarvoor , dat zijn geen regels die die viegtuigmaatschappij beslist maar het land van bestemming , er zijn veel landen waar een vaccin nog niet tellen als bewijs , voor die landen moet je een pcr doen . Altijd opzoeken wat de regels zijn van land van je bestemming .
 
toch wel. zoals die man van oeganda hier net aan gaf.

bovendien hebben wij hetzelfde meegemaakt !!
Thailand stond enkele maanden geleden als "uitzonderingsland" als GROEN bestempeld door Belgie, samen met zuid korea en japan en nog een 2 tal andere landen. Al de rest buiten EU was toen automatisch ROOD.

Dus groen was: geen PCR test nodig. mijn vriendin stond toen aan de check in balie, en werd geweigerd door de airline, omdat zij geen weet hebben van België's kleurcodes. met gevolg: ze moest maar binnen 5 dagen opnieuw het vliegtuig nemen naar belgië, omboeken dus; en tegen dan moest ze maar een PCR test hebben.

Ge moet dan ook een onderscheid maken tussen de regels van je thuisland en het het land van bestemming. Dat is nu toch de logica zelve?

Ik ben naar Zweden op reis gegaan: dan kijk ik toch welke regels dat land hanteert om toeristen binnen te laten en niet naar de regels van België... Die laatste zijn enkel relevant voor je terugkomst..
 
toch wel. zoals die man van oeganda hier net aan gaf.

bovendien hebben wij hetzelfde meegemaakt !!
Thailand stond enkele maanden geleden als "uitzonderingsland" als GROEN bestempeld door Belgie, samen met zuid korea en japan en nog een 2 tal andere landen. Al de rest buiten EU was toen automatisch ROOD.

Dus groen was: geen PCR test nodig. mijn vriendin stond toen aan de check in balie, en werd geweigerd door de airline, omdat zij geen weet hebben van België's kleurcodes. met gevolg: ze moest maar binnen 5 dagen opnieuw het vliegtuig nemen naar belgië, omboeken dus; en tegen dan moest ze maar een PCR test hebben.
Dat is omdat je alles door elkaar slaat. Om te vertrekken moet je de regels volgen van het land waar je bent, en om daar binnen te mogen moet je die volgen van het land waar je heen gaat.

De kleurcodes die België aan Thailand geeft, maken niks uit voor je vrouw die in Thailand wil vertrekken naar België. Logisch. Zij moet de Thaise regels volgen voor vertrekken (en terugkeren daarna), en vliegtuigmaatschappijen moeten er tegelijk ook voor zorgen dat ze de regels volgt van België voor Thaïse toeristen. Dat zijn geen "eigen regels", dat zijn gewoon de regels.

Heb je de website gelezen die ik gelinkt heb? Dat gaat over Belgische inwoners bij het terugkeren. Ik weet niet of je vrouw een Belgische inwoner is, maar dat kan voor andere regels zorgen.
 
Net eens gekeken op de kaart, ik wist niet eens dat India tot daar liep :tongue:. Ziet er wel de moeite uit, veel wildlife en natuur en precies niet de typische Indische drukte. Ik heb heel Rajasthan gedaan + Mumbai (ondertussen 14 jaar geleden) en het land is mij altijd bijgebleven.
Neen zelfs in de rest van India vergeten ze vaak dat dat deel nog bestaat :)
Lijkt me inderdaad de moeite, ben zelf niet zo voor de chaos & drukte (toch niet voor lang), eerder al omgeving Delhi & naar Ladakh (aanrader) geweest.
 
ok Loser, je zal wel gelijk hebben.
ja ik heb de website overlopen. concreet moet je dus zeker 1 PCR test ondergaan als je naar landen buiten de EU gaat (2 zelfs als het donker rode landen zijn, en daar komt dan ook nog quarantaine bij )

Mijn vriendin had toen inderdaad nog geen Belgische ID, ondertussen nu wel een attest van immatriculatie, maar pas vanaf januari 2022 een F-card. Ik vermoed dat deze gelijkgesteld is met een gewone Belgische ID; en vanaf dan zal ze aan de "Belgische regels" mogen vliegen neem ik aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zat te denken aan Costa Rica of Thailand rond Oktober ofzo maar nog niets concreets. Vroeger waren al die island trips in Thailand veeeeel te toeristisch dus deels wat in de hoop - vermoedelijk wishful thinking - dat het nu in covid tijden zou meevallen.

Misschien door Corona één reis van 4 of 5 weken pakken ipv 2 reizen boeken. Maar zal zien hoe alles tegen september/oktober is.

Vietnam zou ek ook nog es willen doen maar moeilijker nu met Corona.
Ik woon en werk in Vietnam. Het is momenteel zo goed als onmogelijk helaas. Ik geloof dat je een bedrijfssponsor nodig hebt om een visa te kunnen verkrijgen en verplicht twee weken quarantaine (op eigen kosten natuurlijk). Had gelezen dat ze wel van plan zijn om de quarantaine voor gevaccineerden naar 7 dagen willen verlagen.

Maar momenteel zitten we in volledige lockdown dus als je deze week wou vertrekken, dat zal zeker niet lukken :D .
 
Ook als je gevaccineerd bent?
Misschien dat wij volgende zomer wel terug richting ZA gaan voor Limpopo en het Noorden van Kruger enz.
Eigenlijk waren we van plan om deze winter Kaapstad en Garden route te doen maar je moet zo'n dingen altijd op tijd boeken en een half jaar terug zag het er nog niet goed genoeg uit. Nu begint het toch terug te kriebelen.
Ja ook als je gevaccineerd bent. Maar masker is vooral op straat. Restaurant en bar is afdoen van zodra je binnengaat. Boodschappen en dergelijke moet je ook een masker dragen.

@Straddle : ik woon in Kruger NP, limpopo provincie.

Persoonlijk geen fan van Cape Town, heb het misschien al teveel gedaan maar vind dat eigenlijke geen leuke bad stad. Wel goed voor feesten, maar leuke clubs maar momenteel is dat een no-go.
 
@Straddle : ik woon in Kruger NP, limpopo provincie.

Persoonlijk geen fan van Cape Town, heb het misschien al teveel gedaan maar vind dat eigenlijke geen leuke bad stad. Wel goed voor feesten, maar leuke clubs maar momenteel is dat een no-go.
Ok, ziet er wel tof uit als woonlocatie. Bij mij zou Cape Town de uitvalsbasis zijn om ofwel naar Namibia te gaan, ofwel vanaf daar de tuinroute. Ik zou graag eens naar die brug gaan met die bungee sprongen, maar dat is nog wel even rijden vanuit Cape Town.
 
Ik zat te denken aan Costa Rica of Thailand rond Oktober ofzo maar nog niets concreets. Vroeger waren al die island trips in Thailand veeeeel te toeristisch dus deels wat in de hoop - vermoedelijk wishful thinking - dat het nu in covid tijden zou meevallen.

Misschien door Corona één reis van 4 of 5 weken pakken ipv 2 reizen boeken. Maar zal zien hoe alles tegen september/oktober is.

Vietnam zou ek ook nog es willen doen maar moeilijker nu met Corona.

Die eilanden enzo vallen in Thailand nu wel goed mee. Het is daar echt best rustig hoor.
Ik wil ook gaan, maar riskeer het niet zeker vermits Corona daar helemaal aan het losbarsten is durf ik niet.

Phuket is ondertussen wel open voor gevaccineerden geloof ik maar Bangkok ed kreunen nog onder corona.
 
Moet eens kijken of je wel naar Namibia kan rijden met een huurwagen momenteel. Sommige grenzen zijn open en sommige toe. Verkeer tussen ZA en Namibia is toe gelaten maar wss issues momenteel met rentals.

Als je dat echt wilt doen moet je via kgalagadi transfortier park rijden. Maar deze grens toe. Dus ik zou garden route aanraden nu. Kgalagadi transfortier is echt een parel en mag je niet missen. Het is wel open als je in ZA blijft maar nog al ver rijden voor alleen dat park
 
Die eilanden enzo vallen in Thailand nu wel goed mee. Het is daar echt best rustig hoor.
Ik wil ook gaan, maar riskeer het niet zeker vermits Corona daar helemaal aan het losbarsten is durf ik niet.

Phuket is ondertussen wel open voor gevaccineerden geloof ik maar Bangkok ed kreunen nog onder corona.
Ik heb een EU Covid certificaat met bewijs dat ik twee keer gevaccineerd ben (is ook al langer dan 15 dagen geleden). Zouden ze dat in Phuket ook aanvaarden als bewijs van vaccinatie? Want ik dacht dat dat enkel geldig is binnen Europa. Maar misschien zijn ze daar soepel in ofzo?
 
Ik heb een EU Covid certificaat met bewijs dat ik twee keer gevaccineerd ben (is ook al langer dan 15 dagen geleden). Zouden ze dat in Phuket ook aanvaarden als bewijs van vaccinatie? Want ik dacht dat dat enkel geldig is binnen Europa. Maar misschien zijn ze daar soepel in ofzo?

Moet deze site es checken
 
Ik heb een EU Covid certificaat met bewijs dat ik twee keer gevaccineerd ben (is ook al langer dan 15 dagen geleden). Zouden ze dat in Phuket ook aanvaarden als bewijs van vaccinatie? Want ik dacht dat dat enkel geldig is binnen Europa. Maar misschien zijn ze daar soepel in ofzo?
haha thailand en soepel....

denk maar niet dat je zomaar de vlieger op gaat naar phuket en je binnen mag hoor, met je EU certificaatje. ik moet je helaas teleurstellen.

een negatieve PCR test, een Certificate of Entry, een duur ASQ hotel boeken en vooraf betalen... op welbepaalde dagen je laten testen. en bovendien: alles is er quasi gesloten in phuket

kortom , het is z'n geld en moeite echt niet waard.
 
Terug
Bovenaan