Intercontinentale reizen in Coronatijden

Net terug van 5 weken costa rica. Topreis gehad! Veel andere backpackers & toeristen ontmoet.
Is dat niet veel te lang voor Costa Rica? Dan zou ik Panama en Nicaragua er nog hebben bijgenomen.
Elk van die vluchten zat trouwens stampvol. Had ek ni gedacht...
Verbaast me niet, Costa Rica was vorig jaar al razend populair bij backpackers toen er op veel plaatsen nog overal lockdowns waren. Ken ik ook enkelen die daar weken zijn gaan surfen en chillen. Misschien ga ik ook nog, als Azië in 2022 ook in semi lockdown status blijft, is het eenvoudige keuze.
 
Is dat niet veel te lang voor Costa Rica? Dan zou ik Panama en Nicaragua er nog hebben bijgenomen.

Verbaast me niet, Costa Rica was vorig jaar al razend populair bij backpackers toen er op veel plaatsen nog overal lockdowns waren. Ken ik ook enkelen die daar weken zijn gaan surfen en chillen. Misschien ga ik ook nog, als Azië in 2022 ook in semi lockdown status blijft, is het eenvoudige keuze.
Nee hoor, heb zelfs niet alles kunnen doen. Heb een aantal nationale parken niet kunnen doen en het noordwesten al helemaal niet. Moest ek achteraf geweten hebben dat er zoveel te zien & doen was, was ek misschien iets rapper gegaan. Nu, heb het nu ook wel op het gemak gedaan. Begonnen met een weekje chillen in Puerto Viejo en dan pas beginnen doorreizen. Ook aan rafting, canyoning, rappelen, ziplining, canopy, white water tubing, etc... gedaan en dan zijt ge ook al rap een 6 tal dagen aan tours kwijt. En dat is zonder de tours met gidsen om dieren te spotten.

Mooi land, absolute aanrader. Perfecte bestemming voor te backpacken want zit vol backpackers daar. Veel plaatsen ook om wat te chillen. Gemakkelijk ook om in rond te reizen. Costa Rica is wel best duur dus rekening mee houden. Al die tours die ge wil doen, ze vragen daar best veel geld voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Guatemala en Honduras al gedaan, ook veel van die activiteiten op 3,5 week (en dat was idd racen van plaats nr plaats). Verdomme, nu heb ik zin om een vliegticket nr Costa Rica te boeken ☺️
 
Ik heb Guatemala en Honduras al gedaan, ook veel van die activiteiten op 3,5 week (en dat was idd racen van plaats nr plaats). Verdomme, nu heb ik zin om een vliegticket nr Costa Rica te boeken ☺️
Ik neem liever men tijd voor zoiets. Was ook half met het gedacht om gewoon wat te chillen ginder. Maar goed, kga ook geen 5 weken op één plaats zitten. Vanaf dak het gezien had, ben ek verder gegaan. Maar wel op het gemak. Niet zitten racen ofzo.

Die activiteiten waren in feite het hoogtepunt van die reis. De Pacuare rivier geraft was de max. Die canyoning in monteverde ook. Zes watervallen naar beneden rappelen terwijl het water op u stort, zalig. Hoogste was 40 meter -_- Samen met een fransman gedaan. Die ging dezelfde weg op dus kort samen gereist.

De nationale parken die ik gedaan heb (manzanillo, cahuita, tortuguero, monteverde cloud forest, manuel antonio & corcovado) zijn mooi maar na het zoveelste nationale park met een pad door de jungle begin je het ook wel wat gehad te hebben. En zonder gids zie je in feite niet zoveel dieren. Had gedacht dat het er vol zat maar ge hebt echt wel een gids nodig met een mega verrekijker als ge effectief veel wil spotten. Veel van die beesten zitten hoog in de bomen en als ge die parken zonder gids bezoekt, ziet ge amper iets en is het toch een paar keer een let down geweest. En als ge voor de tiende keer apen spot, hebt ge ook zoiets van: 'ja da heb ek in de filipijnen en in japan ook wel gezien hoor :/'

Gewoon boeken en gaan :) Regenseizoen is net gedaan :)

Guatemale & Nicaragua staan ook wel op men lijstje. Was Honduras niet te gevaarlijk?
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan normaal de 13e naar Zuid-Amerika op familiebezoek (grootouders hebben ons dochter nog niet gezien en zijn toch 93 jaar dus wachten is geen goed idee).
Hoe was het om een mondmasker 12 u op te houden?
Ik vreemd ook wel dat met een mondmasker ons dochter onrustiger zal zijn omdat ze ons gezicht niet meteen ziet.
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan normaal de 13e naar Zuid-Amerika op familiebezoek (grootouders hebben ons dochter nog niet gezien en zijn toch 93 jaar dus wachten is geen goed idee).
Hoe was het om een mondmasker 12 u op te houden?
Ik vreemd ook wel dat met een mondmasker ons dochter onrustiger zal zijn omdat ze ons gewicht niet meteen ziet.
zo dik?
 
Wij gaan normaal de 13e naar Zuid-Amerika op familiebezoek (grootouders hebben ons dochter nog niet gezien en zijn toch 93 jaar dus wachten is geen goed idee).
Hoe was het om een mondmasker 12 u op te houden?
Ik vreemd ook wel dat met een mondmasker ons dochter onrustiger zal zijn omdat ze ons gewicht niet meteen ziet.
Ik vond dat eigenlijk verrassend goed meevallen tbh. Ik zou wel van die chirurgische pakken ipv die stoffen maskers, die zijn toch een pak lichter/aangenamer om te dragen. We hadden er ook verschillende mee. Je krijgt ook sowieso eten/drinken, dus dan kan het efkens af :)
 
Wij gaan normaal de 13e naar Zuid-Amerika op familiebezoek (grootouders hebben ons dochter nog niet gezien en zijn toch 93 jaar dus wachten is geen goed idee).
Hoe was het om een mondmasker 12 u op te houden?
Ik vreemd ook wel dat met een mondmasker ons dochter onrustiger zal zijn omdat ze ons gezicht niet meteen ziet.
Gohja, ik vond het persoonlijk nu niet zo erg maar ik ben gene moeilijke mens :) Valt best wel mee. Het is in feite ook langer he want in de luchthaven voor en na moet ge die ook op hebben. Gewoon ni te veel aan denken en dan vergeet ge da bijna :)
 
Wij gaan normaal de 13e naar Zuid-Amerika op familiebezoek (grootouders hebben ons dochter nog niet gezien en zijn toch 93 jaar dus wachten is geen goed idee).
Hoe was het om een mondmasker 12 u op te houden?
Ik vreemd ook wel dat met een mondmasker ons dochter onrustiger zal zijn omdat ze ons gezicht niet meteen ziet.
Viel voor mij goed mee. Beter als verwacht!
Voor sommige anderen was het precies moeilijker :unsure: hoeveel mensen er waren die het niet konden/wouden ophouden ... 😫 🤷‍♂️ ik bedoel je kent de regels voordat je vertrekt al... ja zonder is aangenamer dat klopt.

Gohja, ik vond het persoonlijk nu niet zo erg maar ik ben gene moeilijke mens :) Valt best wel mee. Het is in feite ook langer he want in de luchthaven voor en na moet ge die ook op hebben. Gewoon ni te veel aan denken en dan vergeet ge da bijna :)
Klopt wel, extra 24h vertraging gehad dus 24h langer mogen ophouden. Ellendig! Maar wel doenbaar.
 
Nice payday :)

Zolang het geen FFP2 of FFP3 is valt een gewone masker wel mee. Liever zonder maar sommigen maken het erger dan dat het werkelijk is.
 
We zijn vetrokken! Eerste vlucht om 8:05 dan 3.5 u wachten en dan 12.5 u vliegen.
Zitten nu in de Brussels Diamond lounge. Vrij rustig.
 
Zucht. En dan hebben we eerlijkheidshalve nog geluk, dat de omnivariant pas rond kerst of net erna hier de cijfers terug zal doen stijgen want ..

Stevent Nederland af op harde lockdown?

Als het van Geertje afhangt dan moeten we 'naar de toekomst durven kijken' en mag kerst en nieuw hier in België, opgedoekt worden :unsure: (Allé ja zo lees ik het toch tussen de lijnen door ..) , zodat we in januari de zorg niet overbelasten (hier één van zijn uitspraken maar hij heeft er deze week meerdere gedaan)
We gaan naar dominantie van omikron tussen Kerstmis en Nieuwjaar. En dat is een voorzichtige schatting

Je krijgt het echter nooit nog verkocht om kerstfeesten in een beperkte kring nog af te schaffen wanneer 6 dagen ervoor de cijfers aan het dalen zijn. Dus op dat vlak zitten we nog 'worst case nipt' safe voor de feestdagen. Maar ja we kennen Geertje al. :tongue:
 
Zucht. En dan hebben we eerlijkheidshalve nog geluk, dat de omnivariant pas rond kerst of net erna hier de cijfers terug zal doen stijgen want ..

Stevent Nederland af op harde lockdown?

Als het van Geertje afhangt dan moeten we 'naar de toekomst durven kijken' en mag kerst en nieuw hier in België, opgedoekt worden :unsure: (Allé ja zo lees ik het toch tussen de lijnen door ..) , zodat we in januari de zorg niet overbelasten (hier één van zijn uitspraken maar hij heeft er deze week meerdere gedaan)
We gaan naar dominantie van omikron tussen Kerstmis en Nieuwjaar. En dat is een voorzichtige schatting

Je krijgt het echter nooit nog verkocht om kerstfeesten in een beperkte kring nog af te schaffen wanneer 6 dagen ervoor de cijfers aan het dalen zijn. Dus op dat vlak zitten we nog 'worst case nipt' safe voor de feestdagen. Maar ja we kennen Geertje al. :tongue:
Als er geen bewijs is dat Omicron de zorg zal overbelasten, dan ga je toch geen lockdown houden? Ja laten we alles maar weer platleggen voor het geval dat … Dan is dat gewoon paniekvoetbal. Ze zouden die Molenbergs beter afvoeren.
 
Hebben we tot op heden, die 1200 personen op de UCI ooit bereikt?

Nog niet zolang geleden stond in de HLN krant, dat het zelfs slechter ging dan het "worst case" scenario en we boven de 1200 personen op UCI zouden afstevenen. Men zei toen ook (sommige experten), dat de maatregelen niet streng genoeg waren en dat we er zo niet gingen komen ..

Even checken: Nope we hebben dat aantal niet bereikt. Belange na niet eens.

Ik vind nog amper artikels terug met die bewering van 1200 patiënten, maar een droom was het niet want hier staat het nog wel vermeld
Domus Medica, Vlaamse Vereniging voor Hoofdartsen & Zorgnet-Icuro vragen Overlegcomité dringend pauzeknop

Als er geen bewijs is dat Omicron de zorg zal overbelasten, dan ga je toch geen lockdown houden? Ja laten we alles maar weer platleggen voor het geval dat … Dan is dat gewoon paniekvoetbal. Ze zouden die Molenbergs beter afvoeren.
Allé ik zeg nu niet dat de situatie niet précaire is hé, maar zoals je zegt Sneeuwstorm, met paniekvoetbal komen we er ook niet hé.
 
Terug
Bovenaan