Action PC XBOX Indiana Jones and the Great Circle

ikbenben

Well-known member
Crowdfunder FE
indiana.png


release: 2024
genre: first person, action-adventure
dev: MachineGames

Speelt zich af ten tijde van de originele films. Van de studio achter Wolfenstein.

Uncover one of history’s greatest mysteries in Indiana Jones and the Great Circle™, a first-person, single-player adventure set between the events of Raiders of the Lost Ark™ and The Last Crusade™. The year is 1937, sinister forces are scouring the globe for the secret to an ancient power connected to the Great Circle, and only one person can stop them - Indiana Jones™.

 
Bethesda gaat een Indiana Jones game uitbrengen!!
Hopelijk doen ze er iets origineels mee en wordt het geen Tomb Raider en Uncharted kloon.


A new Indiana Jones game with an original story is in development from our studio,
@MachineGames
, and will be executive produced by Todd Howard, in collaboration with
@LucasfilmGames
. It'll be some time before we have more to reveal, but we’re very excited to share today’s news!
 
Bethesda, multiplatform, Wolfenstein-studio...verwacht dus geen adventure, maar een FPS of 3th person Lara Croft-game.
 
Met gewoon "adventure" wordt meestal iets bedoeld zoals bvb. de games van Telltale. Wat rondlopen, dingetjes aanklikken, dialogen, etc.
De laatste echt goeie game rond Indiana Jones was er ook zo eentje...

Als je het zo beziet is het in beide opzichten verkeerd. Wat dat is een Point and Click "Adventure" niet gewoon een adventure game.
Net zoals Tomb Raider een Action Adventure game is. Nu als iemand over Adventure games begint denk ik wel veel sneller aan een action adventure game dan een point and click game. Anyway, misverstaan dan :)
 
Ik hoop alvast first person. Als Doom Eternal wel iets bewijst is dat beweegelijkheid in first person echt wel gaat. En het verkennen is altijd vele malen rijker.
Third person zouden ze Tomb Raider en Uncharted te hard moeten bekampen.
 
Eerst was ik excited.

Toen zag ik Bethesda

Toen zag ik onder leiding van Todd 'it just works' Howard

Toen draaide ik me wijselijk 180 graden.
 
Eerst was ik excited.

Toen zag ik Bethesda

Toen zag ik onder leiding van Todd 'it just works' Howard

Toen draaide ik me wijselijk 180 graden.

Gemaakt door een team dat bestaat uit mensen die de Wolfenstein single player games, de eerste The Darkness en The Chronicles of Riddick: escape from Butcher Bay gemaakt hebben.
 
Gemaakt door een team dat bestaat uit mensen die de Wolfenstein single player games, de eerste The Darkness en The Chronicles of Riddick: escape from Butcher Bay gemaakt hebben.
Ja dat kan wel tof zijn, maar ik blijf sceptisch.
't Is niet de eerste keer dat een AAA publisher toeren uithaalt met hun dev.
En in Todd Howard heb ik nog minder dan nul vertrouwen.

Hopelijk bewijzen ze mijn ongelijk!
 
Als je het zo beziet is het in beide opzichten verkeerd. Wat dat is een Point and Click "Adventure" niet gewoon een adventure game.
Net zoals Tomb Raider een Action Adventure game is. Nu als iemand over Adventure games begint denk ik wel veel sneller aan een action adventure game dan een point and click game. Anyway, misverstaan dan :)
Ja sorry, ik ben van den 'oude stempel' :D. In de jaren 90 werden we bedolven onder de 'adventure' games en velen van mijn generatie gebruiken ongetwijfeld die term nog voor de goede oude point and click adventures.
 
Ja sorry, ik ben van den 'oude stempel' :D. In de jaren 90 werden we bedolven onder de 'adventure' games en velen van mijn generatie gebruiken ongetwijfeld die term nog voor de goede oude point and click adventures.
ha, dan ben ik toch niet de enigste. Ik vind dat zo hatelijk dat als ge bij steam search de tag `adventure` gebruikt, ge ook bij shooters en zo terecht komt, terwijl voor mij adventure point and click is :p.
 
Ik heb ook lang voor die term geopperd, want nu is 'adventure' gewoon een allegaartje van alle type games.
In feite gaat iedereen zowat elke game 'op adventure'.

Maar ik vind point & click eigenlijk een veel betere term, want in P&C games hoeven ze niet per se op adventure te gaan.
Er kan ook gewoon vanalles gebeuren, of het is hun job (Sam & Max).

(en ik kijk ook met weemoedig hart terug naar de tijden van Broken Sword 2, The Curse Of Monkey Island, Indiana Jones en Day Of The Tentacle :love: )
 
Klein beetje nieuws. Het wordt een allegaartje van genres.

Bethesda’s Todd Howard has said MachineGames’ Indiana Jones game is a “unique” genre mash-up.
Howard, who’s serving as executive producer on the game, was asked if it will have an action adventure side to it during an interview with the Lex Fridman podcast.

“I would just say it’s a mash-up,” he responded. “It is a unique, it isn’t one thing intentionally, so it does a lot of different things”.



En het team is gegroeid met ex-Starbreeze werknemers, waaronder Riddick-regisseur Jens Andersson, die een goeie 10 jaar geleden al eens door LucasArts werd opgetrommeld voor een Indiana Jones game...

Chronicles of Riddick and The Darkness director Jens Andersson has joined MachineGames to lead design on its Indiana Jones game, he’s confirmed to VGC.
In addition, Andersson spent several years at LucasArts around a decade ago, where he was originally hired to work on another cancelled Indiana Jones game.

“This is also redemption. When I accepted the offer to go to San Francisco in 2009, it was to lead the design on an Indiana Jones game, but that game got cancelled before I even got there.

 
Volgende week krijgen we deze eindelijk te zien.

MachineGames, the award-winning studio behind the recent Wolfenstein series, will reveal their upcoming Indiana Jones game, an action-adventure that puts players in the leather jacket of the legendary archaeologist. Developer_Direct will showcase more than 10 minutes of game and developer insights, including details about the game’s setting and story, how fans will actually play as Indy, additional details from his next globe-trotting adventure, and the premiere of the first gameplay trailer.

 
't Wordt dus first-person, en speelt zich af ten tijde van de originele films. Verschijnt mogelijks nog dit jaar.

Uncover one of history’s greatest mysteries in Indiana Jones and the Great Circle™, a first-person, single-player adventure set between the events of Raiders of the Lost Ark™ and The Last Crusade™. The year is 1937, sinister forces are scouring the globe for the secret to an ancient power connected to the Great Circle, and only one person can stop them - Indiana Jones™.


 
Terug
Bovenaan