TV Ik zoek een spoiler

Squidward

Redacteur
Is er een vriendelijke ziel die voor mij het stukje storyline rond ‘Kobe’ in seizoen twee van De Twaalf kan spoilen? Ik weet hoe de moord ineen zit (kon ik googelen) en ik vind het nu ook geen zo’n leuk programma (voor mijn eigen smaak, no hate) dat ik volledig wil uitkijken.
 
Kobe wordt in het begin van de serie gepest omdat hij naaktbeelden van zijn ex online verspreid zou hebben. De foto's werden online gezet door iemand met de schuilnaam 'Firestarter'.

De moeder van Kobe wil haar zoon beschermen en gaat eens praten met de ex. Uit het gesprek blijkt dat het niet Kobe was die de relatie beëindigde (zoals Kobe beweerd), maar wel de ex.

Later gaat de moeder in de kamer van Kobe en probeert ze in te loggen op zijne pc. Dat lukt uiteindelijk met het wachtwoord 'firestarter', oh oh oh... :)

Daarna komt de politie langs en nemen ze alle elektronica van Kobe in beslag, alleen vinden ze de gsm van Kobe niet terug... De moeder heeft die in haar broekzaken verstopt. Later op de avond vragen de ouders aan Kobe hoe het komt dat het wachtwoord van zijn pc hetzelfde is als de naam waaronder de naaktfoto's verspreid werden. Kobe bekent dan dat hij de naaktfoto's verspreid heeft en niet verwacht/gewild heeft dat het zo'n gevolgen ging hebben. De moeder blijft haar zoon beschermen, de vader wilt dat hij zichzelf aangeeft bij de politie.

Op een bepaald moment hoort de moeder een tel gesprek tussen Kobe en een vriend waaruit blijkt dat Kobe nog foto's heeft die hij binnenkort online zal plaatsen en dat hij zijn ouders wel kan wijs maken dat hij het allemaal zo niet bedoelde door wat zielig te doen. Hij kan zijn ouders wel manipuleren zegt em.
De moeder confronteert Kobe daarmee en zegt dat hij zichzelf moet aangeven bij de
politie.

In de laatste scene zitten zijn moeder en Kobe zelf in de auto aan het politiebureau, Kobe stapt uit, kijkt naar zijn moeder met het gedacht dat ze wel zal meegaan naar binnen: dat doet ze niet, ze blijft zitten. Op het moment dat Kobe binnenstapt in het politiebureau beslist de moeder om toch ook mee naar binnen te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan