"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Ze hebben er 1270 gemaakt en de helft hangt al rond een boom... Nee, die zie je niet super vaak :p
Ook niet het goedkoopste speelgoed op de markt:

Ga je inderdaad weinig zien. In de file had hij sowieso al niks aan zijn wagen.

abraxas-lotr.gif

Weekje Duitsland tegen de Zwitserse grens.
Hier rijdt toch wat kapitaal rond zulle. :oink:

Zo los uit de pols : RS6 en RS4 achter bijna elke hoek. AMG's van alle soorten. 3 van die nieuwe Ferrari's in het zwart.
Verrassend weinig Porsches. Wel enkele van die felgekleurde uit de jaren 70. RS denk ik .
Maar de beste spot was toch vandaag . Een BMW 507 cabrio in van dat oud blauw-grijs. Met aan het stuur een 70-er of 80-er met vliegenierbril.
Eerste keer dat ik zo eentje in het wild spot.
Ook nog gepasseerd aan de Titisee , was een bijeenkomst van Excaliburs.
Op zich niet m'n ding maar wel tof om al die chroom toestanden eens te zien.

edit , bijna vergeten. Tegen 220 op't linkse vak rijden om 'weggeduwd' te worden door een Mclaren (nieuwer model)
Vraag me niet dewelke maar was zoiets supersportachtig. Ferm geluidje wel. Ik was rap naar 't middenvak tussen het plebs. :cool:

Kan ik toch nog ff door tot 270 op de teller😁
Ik heb hier eens in belgie na elkaar 3 oranje mclarens achter elkaar zien passeren op de 3e band.
Toen dacht ik ,ik zie letterlijk de miljoenen passeren🤣

Best hoge topsnelheid voor een hothatch, 270km/u..

Denk dat bij de GTI het op 240-250 gedaan is. Sinds stage 1 wel niet meer getest.

Best hoge topsnelheid voor een hothatch, 270km/u..

Denk dat bij de GTI het op 240-250 gedaan is. Sinds stage 1 wel niet meer getest.
De meeste zijn gelimiteerd op 250. En zouden misschien 270 kunnen halen als ze gechipt zijn (of by default boven 300PK zitten). Maar het zijn over het algemeen nu ook niet de meest stabiele auto's op die snelheden :p
Ter info, de Golf R haalt bvb 277km/u, dus uw GTI zal dat ook wel kunnen als de limiter er af is ;).

De meeste zijn gelimiteerd op 250. En zouden misschien 270 kunnen halen als ze gechipt zijn (of by default boven 300PK zitten). Maar het zijn over het algemeen nu ook niet de meest stabiele auto's op die snelheden :p
Ter info, de Golf R haalt bvb 277km/u, dus uw GTI zal dat ook wel kunnen als de limiter er af is ;).
Nee 't is ook niet dat ik veel goesting heb om boven de 200 te rijden op de autobahn met zo een wagen, daar is de 5 veel beter in :)

Nee 't is ook niet dat ik veel goesting heb om boven de 200 te rijden op de autobahn met zo een wagen, daar is de 5 veel beter in :)
Bij de i30 1x 250 gereden op autostrade, en dan een klein beetje losliggende kiezeltjes. En dat is toch direct hart vasthouden want ge voelt dat die auto dan direct uit balans gehaald wordt. Dan is een auto met iets meer/betere demping (zoals uw 5 bvb) toch een heel pak stabieler. Anderzijds is dat dan weer een pak minder om bochten op snelheid te pakken, dusja :P

Kan ik toch nog ff door tot 270 op de teller😁
Ik heb hier eens in belgie na elkaar 3 oranje mclarens achter elkaar zien passeren op de 3e band.
Toen dacht ik ,ik zie letterlijk de miljoenen passeren🤣
De 235 nog aangetikt maar dan was het ver gedaan. Is ook 'maar' een 520d.

Edit : 170-180 vind ik het comfortabelste om te cruisen. Er boven is me te stresserend.
Niet dat het aan mezelf of de wagen ligt maar vooral de mede weggebruikers.
Hoe vaak ik alles heb moeten toesmijten omdat er een of andere Hollander met caravan of camionette het nodig vond om zich nog op 't 3de vak te gooien om toch maar die vrachtwagen voorbij te steken. Niet te tellen.
Veel volk die gewoon het verkeer niet kunnen 'lezen'. Mensen met Dacia's , Panda's , Polo's , enz... die eens willen proeven van het snelste vak.
Duitsers zelf zijn gewend aan die snelheden maar anderen hebben dit totaal niet.

Al bij al is het in Duitsland relaxed rijden. 80 is 80 , dorpskernen zijn 30 of 50 . Geen bord is gaan.
En de meesten houden zich hier aan.
1400km Duitsland gedaan maar 't meeste stress had ik in de laatste 50 km vanaf Nederland en dan via Maasmechelen terug België binnen.

Wat een verschil toch. Sigh.

Laatst bewerkt:
Vant weekend nog is richting Nordschleife gereden. Ondanks dat t 12h race was ziet ge daar toch altijd wat rijden. Zeker 10 AMG GTs gezien, de gebruikelijke M/AMG/RS modellen en als uitschieters hurracan spider, F12 berlinetta en ne zalige 765LT spider

270km/h topsnelheid is ook iets plezant voor op papier te zetten. Maar zegt niks.
Een golf R mag dan wel gelimiteerd zijn op 250, hij trekt wel sneller op naar 200.
Een M140i doet het nog sneller, stopt ook op 250.

Leuk dus dat je hoger in snelheid kan, bruikbaarheid daarvan is zeer klein. Wat er toe doet is hoe snel je naar snelheden kan accelereren die wel bruikbaar zijn.

Congres in Parijs gehad - wel wat leuke wagens gespot

i-CJnQpKc-XL.jpg

i-hSzG6Ts-XL.jpg

i-TxNvqMQ-XL.jpg

i-gfhC5Nj-XL.jpg

i-jxn6T4x-XL.jpg

i-Nnvd9FD-XL.jpg

i-WrXfvMD-XL.jpg

i-FfxTGgq-XL.jpg

Ergens wel grappig want toen ik 2 maand geleden die Chiron zag in mijn dorp had ik niet gedacht er nog snel één te zien, laat staan twee :D
Bij die matte Rolls stond incognito security, dat was wel cool. Ook nog een Brabus G-wagon gezien, maar die stond aan de verkeerde kant van de straat geparkeerd :)

Waar ergens is dat? Ik ben al een paar keer in Parijs geweest, ook voor werk, maar nog nooit zo veel zotte wagens bij elkaar gezien. Meestal RR's en Bentleys. Sportwagens kom ik er zelden tegen (wat ik ook wel snap).

Kan verkeerd zijn maar ziet er mij in de buurt uit van Four Seasons George hotel uit, daar zitten bijna alle Arabieren met hun speelgoed.

edit: Musk is mij voor

Terug
Bovenaan