"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Stapte in de namiddag buiten de slager en zag een Dodge Challenger voorbij rijden. Nooit gedacht dat ik er eentje zou tegenkomen. Was volledig zwart en de motor was opvallend stil, was van mening dat het nogal luide wagens waren maar zelfs mijn Subaru klinkt luider.

Tis mijn meest favoriete wagen. Ik was er bijna achter gelopen om er langer van het zicht te kunnen genieten. :unsure:
Ik heb een challenger SRT (dat denk ik toch?) gespot in het zwart deze morgen. Slechte foto maar ferme wagen. :)
LZSCk1p.jpeg
 
Tijdens men reis in SF 1.5 maand geleden nog in deze kleur gezien (eigen foto btw)
20220921-130317.jpg
Daar zijn die nu niet zo uitzonderlijk :p
@Musk: ik zie niet direct het hellcat logo op de flank, dus ik dénk dat het geen echte SRT gaat zijn maar eerder een RT Scat Pack Widebody ofzo. Maar die modellen zie je zodanig weinig dat het moeilijk is om daar het verschil tussen te zien.

Ik ben al blij dat er hier in de buurt een paar man een Camaro heeft. Blijft toch altijd leuk om die te zien rijden.
 
Daar zijn die nu niet zo uitzonderlijk :p
@Musk: ik zie niet direct het hellcat logo op de flank, dus ik dénk dat het geen echte SRT gaat zijn maar eerder een RT Scat Pack Widebody ofzo. Maar die modellen zie je zodanig weinig dat het moeilijk is om daar het verschil tussen te zien.

Ik ben al blij dat er hier in de buurt een paar man een Camaro heeft. Blijft toch altijd leuk om die te zien rijden.
Idd, en zoveel variatie dat ge al goed moet zien welk model het is.
 
Ik heb een challenger SRT (dat denk ik toch?) gespot in het zwart deze morgen. Slechte foto maar ferme wagen. :)

:drool:

Zo'n coole bak. Vraag me af of het dezelfde is die ik gezien heb. Waar heb gij die gespot?

De motorkap verschilt van elke Challenger uitvoering, maar van de ene die ik spotte, kon ik de motorkap niet duidelijk zien.

Zoveel Challengers rijden er niet rond in België omdat ze geimporteerd moeten worden vanuit Duitsland. Gelukkig zijn er genoeg garages die dat willen doen (Leie-Autos bijvoorbeeld). Niet dat ik ooit de centen ga hebben om zelfs maar de goedkoopste tweedehands Challenger te kunnen aanschaffen, maar damn zou ik het graag willen doen.
 
:drool:

Zo'n coole bak. Vraag me af of het dezelfde is die ik gezien heb. Waar heb gij die gespot?

De motorkap verschilt van elke Challenger uitvoering, maar van de ene die ik spotte, kon ik de motorkap niet duidelijk zien.

Zoveel Challengers rijden er niet rond in België omdat ze geimporteerd moeten worden vanuit Duitsland. Gelukkig zijn er genoeg garages die dat willen doen (Leie-Autos bijvoorbeeld). Niet dat ik ooit de centen ga hebben om zelfs maar de goedkoopste tweedehands Challenger te kunnen aanschaffen, maar damn zou ik het graag willen doen.
Die kosten rond de 30k€, zo duur is dat toch niet? De running cost gaat een groter probleem zijn...
Er staat trouwens een R/T Widebody te koop aan 64k en een Hellcat aan 80k.
 
:drool:

Zo'n coole bak. Vraag me af of het dezelfde is die ik gezien heb. Waar heb gij die gespot?

De motorkap verschilt van elke Challenger uitvoering, maar van de ene die ik spotte, kon ik de motorkap niet duidelijk zien.

Zoveel Challengers rijden er niet rond in België omdat ze geimporteerd moeten worden vanuit Duitsland. Gelukkig zijn er genoeg garages die dat willen doen (Leie-Autos bijvoorbeeld). Niet dat ik ooit de centen ga hebben om zelfs maar de goedkoopste tweedehands Challenger te kunnen aanschaffen, maar damn zou ik het graag willen doen.
Dat was in Genk, tegenover de limburghal.
 
Die kosten rond de 30k€, zo duur is dat toch niet? De running cost gaat een groter probleem zijn...
Er staat trouwens een R/T Widebody te koop aan 64k en een Hellcat aan 80k.

Ik heb nog niet eens de helft van dat in totaal. :D

En om aan dat bedrag te komen met sparen gaat me slechts 20-30 jaar kosten. Ik ben gene rijke pief en een grootverdiener zal ik ook niet worden (hoeft ook niet voor mij).

@Musk: Dan zal het een verschillende geweest zijn want ik zit in West-Vlaanderen.
 
Toch weer een BG wereldvreemde post om in te kaderen hoor :p
Ja, 30k is natuulijk wel veel geld he :p, maar voor een "droomauto" vind ik dat nog wel redelijk meevallen (puur aankoopprijs voor de duidelijkheid).
Die R/T en Hellcat, dat is iets anders, die zijn wél gewoon duur. Maar een gewone (2e hands met niet te veel km's) Challenger is niet zo veel duurder dan wat veel mensen sowieso uitgeven aan een auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ja, 30k is natuulijk wel veel geld he :p, maar voor een "droomauto" vind ik dat nog wel redelijk meevallen (puur aankoopprijs voor de duidelijkheid).
Die R/T en Hellcat, dat is iets anders, die zijn wél gewoon duur. Maar een gewone (2e hands met niet te veel km's) Challenger is niet zo veel duurder dan wat veel mensen sowieso uitgeven aan een auto.

Heh, in dat opzicht begrijp ik u wel. :p Voor de meesten is hun droomauto ne flinke bak van in de honderdduizenden euros, terwijl de mijne dan ne tractor van minder dan 100 000 EUR is. Het is vooral het uitzicht van deze wagen dat mij zo aanspreekt en niet zozeer de motor of de prestaties.

Maar het blijft helaas een droom. Benieuwd naar Dodges plannen voor hybrid en/of electric en hoe dit de toekomst van de Challenger zal wijzigen (Challenger die verdwijnt, of looks die volledig veranderen of iets anders).
 
Dacht dat we ergens een autofilmpjes topic hadden maar blijkbaar niet. Zo een Aventador SVJ met Gintani uitlaat is toch helemaal van de pot gerukt. Zou er nooit mee durven rondkarren maar dat geluid is wel :love:


 
  • Leuk
Waarderingen: GvR
In London een knalroze McLaren, ik ken ze onvoldoende uit elkaar om te zeggen welk model.

Qua kleur leek het goed op deze, alleen niet in geblutste staat:
McLaren_1597725289353_1597725297804.JPG
 
Dacht dat we ergens een autofilmpjes topic hadden maar blijkbaar niet. Zo een Aventador SVJ met Gintani uitlaat is toch helemaal van de pot gerukt. Zou er nooit mee durven rondkarren maar dat geluid is wel :love:


Zelfs zonder die uitlaten zijn die Lambo's (vooral de V12) echt maar dan ook echt belachelijk luid. Het zal ongetwijfeld een goeie auto zijn hoor, maar als ge nu naar "uitstraling" kijkt tov de Ferrari 812 Competizione (de rechtstreekse concurrent) ...
 
Zelfs zonder die uitlaten zijn die Lambo's (vooral de V12) echt maar dan ook echt belachelijk luid. Het zal ongetwijfeld een goeie auto zijn hoor, maar als ge nu naar "uitstraling" kijkt tov de Ferrari 812 Competizione (de rechtstreekse concurrent) ...
Ja het komt nogal wat schreeuwerig en smakeloos over. Maar godverdoeme er zijn niet veel wagens die beter klinken dan die in bovenstaand filmpje. (LFA comes to mind, afgelopen zomer ook enkele Huayra R's beziggehoord op Francorchamps.. maar voor de rest...)
 
Ja het komt nogal wat schreeuwerig en smakeloos over. Maar godverdoeme er zijn niet veel wagens die beter klinken dan die in bovenstaand filmpje. (LFA comes to mind, afgelopen zomer ook enkele Huayra R's beziggehoord op Francorchamps.. maar voor de rest...)
Italiaanse V12 motoren zijn gewoon zalig qua geluid :D

Er zijn ook motoren waarvan je zou denken "amai, dat moet fantastisch zijn" en dat valt dan enorm tegen. IRL had ik dat bij Chiron bvb, op video ook enorm bij Regera:
 
Zelfs zonder die uitlaten zijn die Lambo's (vooral de V12) echt maar dan ook echt belachelijk luid. Het zal ongetwijfeld een goeie auto zijn hoor, maar als ge nu naar "uitstraling" kijkt tov de Ferrari 812 Competizione (de rechtstreekse concurrent) ...
Ferrari 812 Superfast


Vanaf 1:50 :drool:
Thijs Timmermans zijn Ferrari, intussen meer dan 100.000km met dat ding
 
Terug
Bovenaan