"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Maar dan toch enkel als je gewoon per se een BMW wil rijden maar verder niks met auto’s hebt?

Een 3 is sneller, rijdt 100keer beter, is ruimer, is (iets) beter afgewerkt, heeft betere materialen,… Ik zie echt niemand twijfelen tussen een x1 of een 3 hoor. Heel andere league.

X1 is dus meest verkochte.
 
Maar dan toch enkel als je gewoon per se een BMW wil rijden maar verder niks met auto’s hebt?

Een 3 is sneller, rijdt 100keer beter, is ruimer, is (iets) beter afgewerkt, heeft betere materialen,… Ik zie echt niemand twijfelen tussen een x1 of een 3 hoor. Heel andere league.
Anderzijds stap je makkelijker in, makkelijke koffer, ruimte/afwerking ontloopt elkaar niet veel - al heb je wel een ruimtelijk gevoel in de X1, sneller is voor dagelijks gebruik overschat.

Wie wat ouder is, wat groter is, wie kindjes moet in de stoeltjes zetten … kwestie van prioriteit zeker. Niet allemaal nadelen aan een suv.
 
Toevallig wereldwijde cijfers? Of Belgische? Ik was eigenlijk specifiek benieuwd naar de Belgische :p.
Want anders lijkt het mij wel heel gek dat de X5 daar niet in voorkomt en de 6-serie wel.

De X1 kwam soms ook wel eens piepen in de categorie van de 1-serie als je wat geluk had met de leasingprijzen.
En meestal heb je ook in het budget dat je een 3 voor het eerst kan kiezen, niet zo veel overschot voor opties.
Dan kan de X1 wel eens veel interessanter worden als je daar meer opties op kunt nemen.
Zijn inderdaad de wereldwijde cijfers.

Maar dit is bijvoorbeeld een grafiekje van de cijfers van Nederland. Die van België vind ik niet zo onmiddellijk.

Plus-minus ga je in alle landen wel een gelijke verdeling zien. De 3 is en blijft de topper in hun gamma. Het is de goedkoopste degelijke sedan of break die ze aanbieden.
Veel mensen willen wel een SUV maar de sedan en break blijven ook gewoon heel populair.
Een X5 is al een heel dure wagen, het valt je misschien op of je vertoeft misschien in hogere milieus. Maar zo een dure wagen is voor de meeste onhaalbaar privé, kunnen ze niet leasen of daar draait hun zaak niet genoeg omzet voor.
 
Ik vertoef niet in hogere regionen, maar zie de X5 45e's toch ook alsof ze bij een doos Dash meegegeven worden.
 
Zijn inderdaad de wereldwijde cijfers.

Maar dit is bijvoorbeeld een grafiekje van de cijfers van Nederland. Die van België vind ik niet zo onmiddellijk.

Plus-minus ga je in alle landen wel een gelijke verdeling zien. De 3 is en blijft de topper in hun gamma. Het is de goedkoopste degelijke sedan of break die ze aanbieden.
Veel mensen willen wel een SUV maar de sedan en break blijven ook gewoon heel populair.
Een X5 is al een heel dure wagen, het valt je misschien op of je vertoeft misschien in hogere milieus. Maar zo een dure wagen is voor de meeste onhaalbaar privé, kunnen ze niet leasen of daar draait hun zaak niet genoeg omzet voor.
Die verdeling is in België toch helemaal anders hoor. Aangezien X1 hier effectief best verkochte model is
 
Reed gisteren achter een prachtig subtiele Alpina B5 berline die blijkbaar naar dezelfde winkel reed als ik. Toch ietwat verbaasd toen daar een sjofel koppeltje gepensioneerden uitstapten 😄
 
Die verdeling is in België toch helemaal anders hoor. Aangezien X1 hier effectief best verkochte model is
Helemaal anders. De X1 is hier in verhouding populairder dat klopt.

Maar als je kijkt is het verschil met de 3 echt niet zo gigantisch hoor.
 
Dat is een vrachtwagen? Dat is nie voor iedereen natuurlijk om daarmee te rijden 😊
Dat is een euro 6 dieselmotor van Volvo :p
Past wel niet in een personenwagen, maar mocht het wel zo zijn dan kon niks hem verslaan!

Alpina gebruikt trouwens gewoon de B57 die ze licht aanpassen. Is in de basis al een magnifiek blok, voor een diesel te zijn natuurlijk.
Geef mij dan maar de B58, dat is pas lekker!
 
1vjyIwe.jpg
PS845A3.jpg
 
Terug
Bovenaan