"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Is een algemeen probleem aan het worden.
In heel die klasse zie je nog amper wagens rijden.
Hoeveel nieuwe Opel astras, ford focus of renault megane kom je nog tegen?
Van een Opel Astra snap ik dat.

Ik zie toch nog veel hatchbacks rijden hoor. Maar ik doe ook geen zotte verplaatsingen, altijd hetzelfde traject dus logischerwijs altijd dezelfde mensen.
En als ik dan naar een shoppingcenter ofzo ga dan zie ik er toch toch ook wel nog, ik let er nu wel niet speciaal op. Maar ik heb niet het gevoel dat er geen meer rondrijden.
Het kan zeker zijn dat er een heel stuk minder rondrijden.

Misschien is een goeie vraag dan, waarom zou het zijn dat deze steeds minder populair worden? Want ze worden ook generatie na generatie groter.
 
Er rijden er zeker nog rond.
Maar naar mijn gevoel echt veel minder dan vroeger.
Allemaal vervangen door kleine crossovers heb ik de indruk.
 
Ziet er iemand nog veel BMW 1tjes rondrijden? De laatste generatie zie ik nog amper rondrijden.
Ze zijn precies ofwel allemaal voor de X1 gegaan ofwel voor Mercedes A.
 
Is een algemeen probleem aan het worden.
In heel die klasse zie je nog amper wagens rijden.
Hoeveel nieuwe Opel astras, ford focus of renault megane kom je nog tegen?

Ik zou graag eens een % cijfer zien van het aantal SUV's bij particuliere aankoop, oftewel is het een kleine budgetwagen of gewoon iets SUV -achtig. Ook monovolume's verdwijnen uit het straatbeeld -visueel een ramp maar praktisch onovertroffen.
 
Van een Opel Astra snap ik dat.

Ik zie toch nog veel hatchbacks rijden hoor. Maar ik doe ook geen zotte verplaatsingen, altijd hetzelfde traject dus logischerwijs altijd dezelfde mensen.
En als ik dan naar een shoppingcenter ofzo ga dan zie ik er toch toch ook wel nog, ik let er nu wel niet speciaal op. Maar ik heb niet het gevoel dat er geen meer rondrijden.
Het kan zeker zijn dat er een heel stuk minder rondrijden.

Misschien is een goeie vraag dan, waarom zou het zijn dat deze steeds minder populair worden? Want ze worden ook generatie na generatie groter.
Ik zie ze ook nog steeds vrij veel rijden.
De nieuwe Opel Astra zie ik trouwens meer en meer de laatste tijd.
Ook Renault Megane's zie ik heel vaak.
De nieuwe Peugeot 308 trouwens ook.
De Ford Focus zie je dan weer heel wat minder dan vroeger.
 
Veel opel corsa zie ik.
Maar idd de nieuwe golf amper

Veel dacia ja dat zie je ja,hangt constant als een obstakel voor je😅
 
De oudere Opel Corsa's zie je nog wel ja, maar de laatste nieuwe toch wel vrij weinig, dan zie je de nieuwe Peugeot 208 (wat onderhuids eigenlijk dezelfde auto is) veel meer.
 
Ook monovolume's verdwijnen uit het straatbeeld -visueel een ramp maar praktisch onovertroffen.
SUV's zijn de nieuwe monovolumes hé. Qua interieur verschillen die soms niets.
Bijvoorbeeld de BMW X1 (vorige generatie dan, ik weet niet hoe het bij de huidige zit) is qua interieur identiek aan de BMW Active Tourer.

Dus waarom zou je dan nog een monovolume kiezen als een gelijkwaardige SUV er veel beter uitziet.
 
SUV's zijn de nieuwe monovolumes hé. Qua interieur verschillen die soms niets.
Bijvoorbeeld de BMW X1 (vorige generatie dan, ik weet niet hoe het bij de huidige zit) is qua interieur identiek aan de BMW Active Tourer.

Dus waarom zou je dan nog een monovolume kiezen als een gelijkwaardige SUV er veel beter uitziet.

Monovolume is meestal nog iets praktischer (o.a. betere indeling koffer bvb) en biedt in het algemeen ook meer binnenruimte. Collega heeft een Seat Tarraco (toch één van de ruimste en meest praktische SUV's), zijn 2de wagen is een Ford S-Max en die is nog steeds praktischer.

Als je dan kijkt naar bvb. Q5/X3/XC60 is het verschil nog veel groter bvb.
 
Ziet er iemand nog veel BMW 1tjes rondrijden? De laatste generatie zie ik nog amper rondrijden.
Ze zijn precies ofwel allemaal voor de X1 gegaan ofwel voor Mercedes A.
Met de F40 gooien ze u ver dood…
Echt niet normaal hoeveel je die ziet.

Ik zie ook niet in waarom mensen voor de X1 zouden gaan i.p.v. de 1. Totaal andere wagen, totaal andere prijsklasse, een heel pak groter en totaal ander doelpubliek.
 
Laatst bewerkt:
Met de F43 gooien ze u ver dood…
Echt niet normaal hoeveel je die ziet.

Ik zie ook niet in waarom mensen voor de X1 zouden gaan i.p.v. de 1. Totaal andere wagen, totaal andere prijsklasse, een heel pak groter en totaal ander doelpubliek.
Ik zie die echt maar zelden. De X1 zie ik daarentegen echt gigantisch veel, het zou mij niet verbazen moest dit het grootste aandeel van de verkopen bij BMW voor zich nemen.

Van de 3 Duitsers zie ik de A klasse het vaakst, met daar op een verre tweede plaats de A3 en dan nog véél verder de 1 serie.
 
Ik zie die echt maar zelden. De X1 zie ik daarentegen echt gigantisch veel, het zou mij niet verbazen moest dit het grootste aandeel van de verkopen bij BMW voor zich nemen.

Van de 3 Duitsers zie ik de A klasse het vaakst, met daar op een verre tweede plaats de A3 en dan nog véél verder de 1 serie.
De X1 is voor velen de wagen die ze nemen die vroeger in de categorie van de 3 shopten.
Het grootste aandeel van BMW die verkocht worden zijn trouwens de 3 en 4.
Daarna de X3 en X4, 5 en 6, X1 en X2, en dan de 1 en 2.
 
De X1 is voor velen de wagen die ze nemen die vroeger in de categorie van de 3 shopten.
Het grootste aandeel van BMW die verkocht worden zijn trouwens de 3 en 4.
Daarna de X3 en X4, 5 en 6, X1 en X2, en dan de 1 en 2.
Toevallig wereldwijde cijfers? Of Belgische? Ik was eigenlijk specifiek benieuwd naar de Belgische :p.
Want anders lijkt het mij wel heel gek dat de X5 daar niet in voorkomt en de 6-serie wel.

De X1 kwam soms ook wel eens piepen in de categorie van de 1-serie als je wat geluk had met de leasingprijzen.
En meestal heb je ook in het budget dat je een 3 voor het eerst kan kiezen, niet zo veel overschot voor opties.
Dan kan de X1 wel eens veel interessanter worden als je daar meer opties op kunt nemen.
 
Dan kan de X1 wel eens veel interessanter worden als je daar meer opties op kunt nemen.
Maar dan toch enkel als je gewoon per se een BMW wil rijden maar verder niks met auto’s hebt?

Een 3 is sneller, rijdt 100keer beter, is ruimer, is (iets) beter afgewerkt, heeft betere materialen,… Ik zie echt niemand twijfelen tussen een x1 of een 3 hoor. Heel andere league.
 
Terug
Bovenaan