"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

De Jaguar garage waar ik tijdens mn jeugd altijd met de fiets passeerde richting hockey had zo een XJ220 uitgestald 😍
Dealer hier heeft er ook eentje die soms in de showroom staat. Naast de project 7 en project 8. Die 2 laatste zijn super he, maar ze gaan toch nooit die heldenstatus van de xj220 halen...
 
Dealer hier heeft er ook eentje die soms in de showroom staat. Naast de project 7 en project 8. Die 2 laatste zijn super he, maar ze gaan toch nooit die heldenstatus van de xj220 halen...
En dan moet je weten dat Jaguar nu vooral een merk is van mottige SUV’s met hun pace-reeks :p
 
En dan moet je weten dat Jaguar nu vooral een merk is van mottige SUV’s met hun pace-reeks :p
Bwa, ik vind dat eigenlijk meevallen. 50% van hun gamma zijn SUV's, en je ziet eigenlijk nog steeds vooral i-paces en f-types rijden...

Bij BMW/Audi/Mercedes/Porsche/... zit die verhouding nu niet bepaald beter, en bij Alfa Romeo is het zelfs 66% SUV's :p Als je bij een Jaguar dealer binnen stapt, heb ik ook nog altijd het gevoel dat de focus ligt op hun sedans en sportwagens (ook al omdat er meestal een range rover dealer in dezelfde showroom zit he).

En... Jaguar heeft al aangegeven om te stoppen met alle SUV's buiten de i-pace.
 
Jaguar wil zelfs naar een hoger segment, bij de Bentleys.
Ik ben benieuwd of ze daarin gaan slagen.
Dan gaat hun design departement toch wel stappen moeten zetten. Ik vind alle Jaguars er uitzien als cheape klotebakken/aftreksels. Geven me de vibe van Kia en consoorten vroeger. Alleen de F-Type ziet er leuk uit, maar moet het ook wel afleggen tegen al zijn concurrenten.

Interieus is ook ondermaats imo. En het is geen iconische wagen meer, al jaren niet meer. Het is vooral een saaie wagen.
 
Dan gaat hun design departement toch wel stappen moeten zetten. Ik vind alle Jaguars er uitzien als cheape klotebakken/aftreksels. Geven me de vibe van Kia en consoorten vroeger. Alleen de F-Type ziet er leuk uit, maar moet het ook wel afleggen tegen al zijn concurrenten.

Interieus is ook ondermaats imo. En het is geen iconische wagen meer, al jaren niet meer. Het is vooral een saaie wagen.
De F-type moet het afleggen tov zijn concurrenten? Qua looks en sound steekt die mijlenver boven de concurrenten he. Hij moet het afleggen qua sportiviteit maar daar mikt hij ook gewoon niet op.
 
De F-type moet het afleggen tov zijn concurrenten? Qua looks en sound steekt die mijlenver boven de concurrenten he. Hij moet het afleggen qua sportiviteit maar daar mikt hij ook gewoon niet op.
Ja dus hij ziet er leuk uit, maar moet het afleggen tegen zijn concurrenten? :unsure:

Plus eerlijk gezegd looks en sound... Als je weet dat je voor minder geld een Z4 M40 aanschaft die een 3.0 6cil heeft met een prachtige sound... Of voor even veel geld haal je een Porsche Cayman S. Beide doen die Jaguar wel compleet de broek af. Die Z4 is wel het lelijke eendje van de 3.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Dan gaat hun design departement toch wel stappen moeten zetten. Ik vind alle Jaguars er uitzien als cheape klotebakken/aftreksels. Geven me de vibe van Kia en consoorten vroeger. Alleen de F-Type ziet er leuk uit, maar moet het ook wel afleggen tegen al zijn concurrenten.

Interieus is ook ondermaats imo. En het is geen iconische wagen meer, al jaren niet meer. Het is vooral een saaie wagen.
Qua looks en design vind ik Jaguar er nog steeds bovenuit steken. Althans de XE en XF toch. En de F-Pace vind ik ook niet mis.
Ik zie ze zeker in staat om richting afwerkingsniveau van Bentley te kunnen gaan.
Maar ik vraag me af wie er een Jaguar van 200k gaat willen, terwijl er nog Jaguars rondrijden die misschien 40k of minder gekost hebben.
 
Ik vind de F-TYPE toch ook maar iets lelijk tbh.
Een beetje ongerelateerd, maar ik ben benieuwd: wilt dat dan ook zeggen dat gij een Multipla mooi vindt? :p

Ik vind de F-type één van de mooiere auto's die er rondrijden momenteel. Een hele verfrissing ten opzichte van de rest van dat Jaguar gamma dat zoiets had van: we moderniseren ons bompa gamma (die gruwelijke laatste S en X-types), en we maken er een gamma van voor de moderne bompa. En het rare is dat die F-type een vreemde frisse eend lijkt in het Jaguar gamma, maar toch heel veel designkenmerken van de rest heeft. Het komt precies allemaal mooi samen op dat model.
 
Ja dus hij ziet er leuk uit, maar moet het afleggen tegen zijn concurrenten? :unsure:

Plus eerlijk gezegd looks en sound... Als je weet dat je voor minder geld een Z4 M40 aanschaft die een 3.0 6cil heeft met een prachtige sound... Of voor even veel geld haal je een Porsche Cayman S. Beide doen die Jaguar wel compleet de broek af. Die Z4 is wel het lelijke eendje van de 3.
Kijk eens op de 2e hands markt ;). Daar heb je de F-Type V6 voor rond de 40000€ ;). De Porsche stuurt directer en is sneller (in S-variant met automaat toch), maar biedt dan weer niet de GT-rijstijl die de F-type wel biedt (en waarmee ze dus willen gaan concurreren met Bentley en niet met Porsche/Ferrari/...). Een F-type is imo een fantastisch knappe auto die ondertussen 9 jaar oud is en er nog steeds goed uit ziet. Zowel als coupé als cabrio.

Een F-type en Cayman (S) zitten trouwens echt niet in dezelfde prijsklasse hoor. Een Cayman (de niét S-versie) is met dezelfde opties 10k duurder dan een F-type coupé.
 
What the actual fuck, een van de schoonste auto's die momenteel rondrijden!
Ik zie nu wel dat die intussen vernieuwd is en met die nieuwe koplampen ziet dat er idd een stuk beter uit. Maar als ik in de markt was voor dat segment/type wagen zou die niet eens op mijn lijstje staan :D
 
Ik zie nu wel dat die intussen vernieuwd is en met die nieuwe koplampen ziet dat er idd een stuk beter uit. Maar als ik in de markt was voor dat segment/type wagen zou die niet eens op mijn lijstje staan :D
Maar welke dan wel? ;) Want dat segment bestaat uit:
F-Type
Boxster/Cayman
Z4/Supra
TT

Veel lijstje is daar niet aan :p
 
Maar welke dan wel? ;) Want dat segment bestaat uit:
F-Type
Boxster/Cayman
Z4/Supra
TT

Veel lijstje is daar niet aan :p
Komt er eigenlijk op neer dat ik nooit zo een lijstje zal moeten maken, want dat zegt me weinig.

Misschien een Cayman GT4rs als die in dat lijstje mag? :unsure:
 
Komt er eigenlijk op neer dat ik nooit zo een lijstje zal moeten maken, want dat zegt me weinig.

Misschien een Cayman GT4rs als die in dat lijstje mag? :unsure:
Als je de Project 7 neemt als vergelijking wel :p

Nu, we dwalen af :D Ik wil meer spots zien!
 
Kijk eens op de 2e hands markt ;). Daar heb je de F-Type V6 voor rond de 40000€ ;). De Porsche stuurt directer en is sneller (in S-variant met automaat toch), maar biedt dan weer niet de GT-rijstijl die de F-type wel biedt (en waarmee ze dus willen gaan concurreren met Bentley en niet met Porsche/Ferrari/...). Een F-type is imo een fantastisch knappe auto die ondertussen 9 jaar oud is en er nog steeds goed uit ziet. Zowel als coupé als cabrio.

Een F-type en Cayman (S) zitten trouwens echt niet in dezelfde prijsklasse hoor. Een Cayman (de niét S-versie) is met dezelfde opties 10k duurder dan een F-type coupé.
F-Type begint vanaf 67.730,00 EUR (ik keek erder naar de cabrio, had niet zo een prijsverschil verwacht :unsure:)
Cayman vanaf 61649,50 EUR - Cayman T vanaf 70.300,30 EUR - Cayman S vanaf 74.511,60 EUR (Boxter variant telkens +2k ofzo)

En elk model van die Cayman trekt die F-Type zijn broekje af want als je van Jaguar performance wilt hebben zit je meteen +30k... Om dan een beetje sneller te zijn dan de standaard Cayman (even snel als de S).

Tweedehands kopen telt niet imo, zeker omdat het oude model van de F-Type echt wel niet mooi de tand des tijds doorstaat. Maar goed dat is maar een kwestie van meningen over het uiterlijk natuurlijk. Voor mij persoonlijk zijn die Jags niet competitief.
 
Terug
Bovenaan