"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

IMG-20240330-WA0002.jpg


Ikke niet, maar mijn broer stuurt mij dees door, lol
 
Zwarte Kia EV9

Zat er echt wel dik uit. Knappe wagen
Brochure ff gedownload. Bijna 10sec om van 0-100 te gaan? 😅👋
 
Zwarte Kia EV9

Zat er echt wel dik uit. Knappe wagen
Brochure ff gedownload. Bijna 10sec om van 0-100 te gaan? 😅👋
Paar huizen verder staat er zo eentje. Ik vind die echt dik eigenlijk.
Het hangt van de motorisatie af he, de snellere motor doet dat in 5,3s (wat absurd snel is voor zo'n tank)
 
Paar huizen verder staat er zo eentje. Ik vind die echt dik eigenlijk.
Het hangt van de motorisatie af he, de snellere motor doet dat in 5,3s (wat absurd snel is voor zo'n tank)
Niet goed gezien op de brochure op men gsm
5,3 is inderdaad aardig snel 😄
Had ook zwarte logo's, maakte het nog dikker ipv die chrome
 
Laatst bewerkt:
Er heeft iemand in de garage onder het werk (gedeeld kantoor met een aantal andere bedrijven) een Audi e-tron GT RS. Is toch echt wel een beest van een wagen hoor.
Kan wel niet tippen aan de GT3 die er soms staat.
 
Wat is dat hier met die liefde voor KIA EV fucking 9’s? Lelijke gedrochten man.
Gewoon purpose-built, deftig in elkaar gestoken en functioneel.
In het "Kinderen krijgen voor fiscaal voordeel"-topic was er een discussie over "wat moet je kopen als je 3 jonge kinderen hebt". Dat gaat dan tussen allerhande omgebouwde camionetten. KIA brengt met de EV9 gewoon eindelijk eens iets anders dan alle andere merken al jaren doen.
 
Gewoon purpose-built, deftig in elkaar gestoken en functioneel.
In het "Kinderen krijgen voor fiscaal voordeel"-topic was er een discussie over "wat moet je kopen als je 3 jonge kinderen hebt". Dat gaat dan tussen allerhande omgebouwde camionetten. KIA brengt met de EV9 gewoon eindelijk eens iets anders dan alle andere merken al jaren doen.
Alstublieft:

Purpose built, deftig in elkaar gestoken en functioneel. Ook nog eens de helft van de prijs van de Kia, en ge geraakt ermee een ondergrondse parking in zonder uw velgen te bekrassen. Die Kia EV9 is enkel maar uniek vanwege het uitzicht, maar ik vind dat persoonlijk ook geen voordeel in dit geval.

En als je iets unieks probeert te zoeken en je denkt dat je het gevonden hebt met de niche van de EV's voor grote gezinnen die geen camionet zijn, dan vergeet je de Tesla model X. Is iets als een VW ID.4 overigens ook niet geschikt voor 3 jonge kinderen, of is de achterbank daarvoor te smal?
 
Alstublieft:

Purpose built, deftig in elkaar gestoken en functioneel. Ook nog eens de helft van de prijs van de Kia, en ge geraakt ermee een ondergrondse parking in zonder uw velgen te bekrassen. Die Kia EV9 is enkel maar uniek vanwege het uitzicht, maar ik vind dat persoonlijk ook geen voordeel in dit geval.

En als je iets unieks probeert te zoeken en je denkt dat je het gevonden hebt met de niche van de EV's voor grote gezinnen die geen camionet zijn, dan vergeet je de Tesla model X. Is iets als een VW ID.4 overigens ook niet geschikt voor 3 jonge kinderen, of is de achterbank daarvoor te smal?

vs


Nogal een ander segment ;). Er zijn effectief amper auto's die meer dan 2 volwaardige passagiers in relatieve luxe kunnen vervoeren, en nog een beetje koffer over houden hoor. Ik vermoed dat er geen 3 kinderstoelen op de achterbank van een iD4 passen, vroeger (in ICE-land) moest je dan al echt naar een Galaxy etc gaan shoppen.
 

vs


Nogal een ander segment ;). Er zijn effectief amper auto's die meer dan 2 volwaardige passagiers in relatieve luxe kunnen vervoeren, en nog een beetje koffer over houden hoor. Ik vermoed dat er geen 3 kinderstoelen op de achterbank van een iD4 passen, vroeger (in ICE-land) moest je dan al echt naar een Galaxy etc gaan shoppen.
Jamaar nu verandert ge plots zelf compleet van segment. Als ge een auto wilt waar ge meer dan 2 volwassenen in kunt vervoeren is er bijvoorbeeld de Mercedes E klasse, die al enkele decennia als taxi dienst doet. In de genoemde Seat passen wel degelijk 3 kinderstoelen naast elkaar dacht ik, en aangezien de ID.4 enkele centimeters breder is zou het mij niet verbazen moest dat daar ook gaan. Al kan de dikte van de deuren daar een grote invloed op hebben.

De Kia EV9 is wel de koning van het segment van met 2 volwassenen, 3 kinderen, 5 honden, 2 buggy's, 8 reistassen, 4 paar ski's en 5 fietsen op vakantie te gaan. Maar dat segment bestaat enkel in fictieve discussies op een niet nader genoemd forum :p.
 
Net een EV6 gezien.

Wat ik daar (buiten de looks) ook al krom aan vond:

Die had zo dynamische pinkers vanvoor.. hoe slecht is dat uitgewerkt zeg. Totaal geen vloeiende beweging, leek wel alsof het er aftermarket was opgezet via Ali express.

Ofwel biedt je het aan en het is fatsoenlijk, ofwel zet je het er gewoon niet op he.
 
Daarnet toevallig op een kruispunt een 718 Spyder, 992 GT3 Touring en 992 Turbo S (alle 3 van een andere kant). Er is nochtans geen Porsche dealer in de buurt ofzo :D
 
Terug
Bovenaan