Huwelijk(feest)

Ik vind dat echt bijzonder oppervlakkig. Ik weet al lang niet meer wie wat gegeven op onze trouw, wat ons ook niet uitmaakt. Dankbaar voor iedereen.

Maar wij kregen dan ook geen cadeaus van 1000 euro :wtf:
Wij ook niet en ik weet dat ook niet maar dat wil niet zeggen dat er geen koppels zijn die een boekhouding bijhouden. Vandaar, gewoon in de middenmoot zitten is goed genoeg voor het doorsnee feest. Als het een feest is van iemand die heel dicht bij me staat dan zal ik daarboven gaan. En dan bedoel ik echt genre: mijn dochter die trouwt of mijn petekind, broer of allerbeste vriend... Of het dan 1.000 zal zijn dat hangt van mijn financiële toestand af.

Wij hadden iets van een 70 personen voor 'den diner', met daarbij nog een 40 personen extra voor receptie en dansfeest. We hebben alles zelf geregeld, uitgezocht...geen weddingplanner nodig. Met een beetje organisatorisch talent doe je die dingen zelf en bespaar je veel geld. Daarenboven:

-Mijn eigen GT86 gebruikt als weddingcar, zelf versierd.
-Een DJ van 500 euro (zeer content van).
-Onze fotograaf kostte 500 euro, inclusief fotoboek.
-De versiering op de tafels deels zelf gemaakt, deels vanuit het restaurant (zonder meerkost)
-cadeautjes voor de gasten ook bewust eenvoudig gehouden, maar mooi

Ik denk alles incluis heeft die dag ons 6000 euro gekost. Mijn trouwkostuum was daarenboven iets van 1000 euro, dat van mijn vrouw ook ongeveer.

Die dag was helemaal zoals het moest zijn, geen spijt gehad van de locatie ook. We hebben bewust een restaurant gekozen dat ervaring had, een mooie menu had en betaalbaar was. De omgeving was ook schitterend. Wij hebben andere zaken bezocht die voor hetzelfde (IMO geen verbetering voor al die punten), tot 11000-12000 euro vroegen voor enkel het feest...absurd vond ik dat toen. Hoe ze aan die prijs kwamen? Ze vroegen soms extra voor de grootste pietlulligheden (extra betalen voor aankleding zaal, per tafel, per stoel. Soms lees je bv '1,5 euro extra per gast om receptie op te ruimen' :laugh: ...extra per ober/uur dat je langer feest dan afgesproken...Bv: '10 euro extra per gast, vanaf x uur. Wordt geteld door onze zaalverantwoordelijk'). Daar heb ik meteen ook vriendelijk voor bedankt. Het kan anders, je moet gewoon zelf wat moeite doen om het te vinden. Sommige zaken tellen voor al die zaken niets extra.

Wij hadden iets van een 70 personen voor 'den diner', met daarbij nog een 40 personen extra voor receptie en dansfeest. We hebben alles zelf geregeld, uitgezocht...geen weddingplanner nodig. Met een beetje organisatorisch talent doe je die dingen zelf en bespaar je veel geld. Daarenboven:

-Mijn eigen GT86 gebruikt als weddingcar, zelf versierd.
-Een DJ van 500 euro (zeer content van).
-Onze fotograaf kostte 500 euro, inclusief fotoboek.
-De versiering op de tafels deels zelf gemaakt, deels vanuit het restaurant (zonder meerkost)
-cadeautjes voor de gasten ook bewust eenvoudig gehouden, maar mooi

Ik denk alles incluis heeft die dag ons 6000 euro gekost. Mijn trouwkostuum was daarenboven iets van 1000 euro, dat van mijn vrouw ook ongeveer.

Die dag was helemaal zoals het moest zijn, geen spijt gehad van de locatie ook. We hebben bewust een restaurant gekozen dat ervaring had, een mooie menu had en betaalbaar was. De omgeving was ook schitterend. Wij hebben andere zaken bezocht die voor hetzelfde (IMO geen verbetering voor al die punten), tot 11000-12000 euro vroegen voor enkel het feest...absurd vond ik dat toen. Hoe ze aan die prijs kwamen? Ze vroegen soms extra voor de grootste pietlulligheden (extra betalen voor aankleding zaal, per tafel, per stoel. Soms lees je bv '1,5 euro extra per gast om receptie op te ruimen' :laugh: ...extra per ober/uur dat je langer feest dan afgesproken...Bv: '10 euro extra per gast, vanaf x uur. Wordt geteld door onze zaalverantwoordelijk'). Daar heb ik meteen ook vriendelijk voor bedankt. Het kan anders, je moet gewoon zelf wat moeite doen om het te vinden. Sommige zaken tellen voor al die zaken niets extra.
Fotograaf van €500 inclusief fotoboek? Hoe lang heeft die dan foto's getrokken?

Fotograaf van €500 inclusief fotoboek? Hoe lang heeft die dan foto's getrokken?
Die was er vanaf 's morgens tot 's avonds op het feest. Jawel, val gerust van uw stoel...maar dat bestaat dus. Normaal is dat prijs x4. Fotograaf in bijberoep. En foto's waren dik in orde.

Die was er vanaf 's morgens tot 's avonds op het feest. Jawel, val gerust van uw stoel...maar dat bestaat dus. Normaal is dat prijs x4. Fotograaf in bijberoep. En foto's waren dik in orde.
Da's chance hebben. Meestal betaal je daar inderdaad een meervoud van, maar dan vraagt die wel héél weinig voor zoveel werk. Goed voor jullie. ;)

Najaar 2023 :)
Goh ik heb nie iedereen zijn adres dus helaas
PM mag ook. Je moet al geen uitnodigingen versturen -die dingen kunnen ook duur zijn, zeker als je het wat speciaal wilt- en moet ook geen postzegels kopen. Je spaart alleen maar geld uit als je dit forum uitnodigt. :woohoo:

Grappig dat de topic nu net gebumpt wordt.
Het laatste jaar aan het denken die van mij misschien ten huwelijk te vragen, al ben ik niet zo een huwelijkfan maar kijk het gaat nu al bijna 4 jaar meer dan goed.
Eind van het jaar hopelijk eindelijk terug in Thailand, misschien dan. Misschien het jaar erop.

Ik zou ook daar trouwen met een heel klein groepje, we hebben het daar zo al es terloops over gehad.
Geen fan van grote feesten enzo en ik wil toch om 1u ten laatste mijn bed in dus ja. :lol:

Grappig dat de topic nu net gebumpt wordt.
Het laatste jaar aan het denken die van mij misschien ten huwelijk te vragen, al ben ik niet zo een huwelijkfan maar kijk het gaat nu al bijna 4 jaar meer dan goed.
Eind van het jaar hopelijk eindelijk terug in Thailand, misschien dan. Misschien het jaar erop.

Ik zou ook daar trouwen met een heel klein groepje, we hebben het daar zo al es terloops over gehad.
Geen fan van grote feesten enzo en ik wil toch om 1u ten laatste mijn bed in dus ja. :laugh:
Als ge mijn vliegticket betaalt wil ik wel wat foto's maken. :unsure:

Al lang aan't meelezen hier op het forum, maar voor dit topic toch eens een account aangemaakt 😉

We zijn zelf ons huwelijk aan't regelen, maar lopen een beetje vast met de dagplanning. Om welk uur wordt best de receptie gestart en wat is zo het gangbare uur om de avondgasten uit te nodigen? Ik hoor tegenwoordig vaak dat de avondgasten pas om half 10 worden uitgenodigd, maar is dat niet aan de late kant?

Al lang aan't meelezen hier op het forum, maar voor dit topic toch eens een account aangemaakt 😉

We zijn zelf ons huwelijk aan't regelen, maar lopen een beetje vast met de dagplanning. Om welk uur wordt best de receptie gestart en wat is zo het gangbare uur om de avondgasten uit te nodigen? Ik hoor tegenwoordig vaak dat de avondgasten pas om half 10 worden uitgenodigd, maar is dat niet aan de late kant?
Wij zijn onlangs naar een trouw geweest waar nog gasten toekwamen voor het dessert en avondfeest en dat zal zo wel iets geweest zijn qua tijdstip inderdaad. En die werden dan nog eens luidkeels aangekondigd door de micro: “applaus voor de gasten die ons nu nog komen vervoegen” Awkward 🙈

Wij trouwen in augustus en gaan volgende week naar de zaal om wat concrete afspraken te maken zodat onze uitnodiging buiten kan. Ik vermoed dat het zal zijn:
- ceremonie op de locatie om 16u
- receptie aansluitend om 17u(-ish), we twijfelen nog of we 1u of anderhalf uur receptie gaan doen
- eten naargelang duur receptie om 18u of 18.30 uur

Bij ons is het wel alles of niks, we nodigen geen mensen uit voor enkel dessert of avondfeest. Mijn vriend was daar heel duidelijk over. Ik kan hem daar wel in volgen. Ik zou bv wel collega’s willen vragen maar enerzijds laat de capaciteit van de zaal dat niet toe en anderzijds zou ‘k die er nu ook niet voor de volledige dag bij willen. Een oplossing zou zijn ze dan voor het avondfeest vragen. Maar kunt ge dat verwachten op dat late tijdstip nog als ze van ver(der) moeten komen? Ikzelf zou er ook niet voor staan springen. Ik zou ze dan eerder casual vragen om een glas te komen meedrinken tijdens de receptie, maar dat krijg ‘k ook nog niet echt verkocht bij mijn toekomstige halven trouwboek 😂

Burgerlijke trouw is bij ons om 10u45. En ergens tussen na de middag en voor de ceremonie de trouwfoto’s

Hou er rekening mee dat mensen die om half 10 komen, waarschijnlijk niet om 3u naar huis gaan, maar tot een uur of 6 kunnen door gaan. Dat wil zeggen dat ge ook uw garcons langer moet betalen...

Heel veel win je daar niet mee. Onze receptie startte om 16u, maar er was nog wel een ceremonie voor het eten.

Dat zal afhangen hoe lang het duurt vooraleer ge hebt gegeten en of uw avondgasten nog mogen meegenieten van het dessert.

Zelf zijn wij al ne keer om 21u mogen komen toen ze de bruidstaart aansneden en mee van dessertenbuffet mochten eten maar evengoed om 22u30 toen de openingsdans begon.

Zelfs ooit meegemaakt dat we om 21u30 mochten komen en we met ne man of 30 moesten wachten in zaaltje apart tot iedereen had gegeten, zeker een uur gezeten.

Wij gaan in april trouwen zoals we willen zeg maar. Mijn vriendin en ik geven eigenlijk nooit een feest en voor mij was dit eens het moment om dat wel eens te doen. We hebben niet zo heel veel locaties bezocht, maar het was toch een moeilijke bevalling. In mijn dorp (Kanne) heb je een feestzaal in de grotten, die helaas niet actief is op dit moment. Daarna een dorp verder gegaan en die prijs was belachelijk hoog en de communicatie was een drama. Ook eens bij het kasteel in de het dorp geïnformeerd en dat viel in verhouding mee, maar te duur voor het aantal gasten en feestzaal is niet zo gezellig. Uiteindelijk nog een zaal gevonden voor een eerlijke prijs en daar dan maar getekend. Zij doen gelukkig alles voor ons.

We doen niks in de kerk, want we geloven alletwee niet.

Onze indeling ziet er ongeveer als volgt uit:
13u: gemeentehuis en daarna foto's
16u: ceremonie bij de feestzaal (+/- 100 man)
17u: receptie met hapjes
18u: eten
20u: aankomst rest van de gasten en hapjes voor hun (+/- 80 man)
20u30: dessertbuffet
21u30-22u00: opening feest
23u: midnight snack
03u: einde feest

Ik kijk er wel naar uit moet ik eerlijk bekennen.

Er zijn 2 soorten trouwfeesten: diegene die normaal zijn, en diegene die gewoon alles doen om iedereen te imponeren. Zodat we allemaal ‘WAW’ zeggen.

Wij zijn zo eens naar een mega chique trouwfeest geweest in de zomer, 400 man, overal champagne, ergens in een afgelegen kasteel. Iedereen zei ‘waw’, ook toen ze 4 jaar later uit elkaar gingen.

Wij gaan in april trouwen zoals we willen zeg maar. Mijn vriendin en ik geven eigenlijk nooit een feest en voor mij was dit eens het moment om dat wel eens te doen. We hebben niet zo heel veel locaties bezocht, maar het was toch een moeilijke bevalling. In mijn dorp (Kanne) heb je een feestzaal in de grotten, die helaas niet actief is op dit moment. Daarna een dorp verder gegaan en die prijs was belachelijk hoog en de communicatie was een drama. Ook eens bij het kasteel in de het dorp geïnformeerd en dat viel in verhouding mee, maar te duur voor het aantal gasten en feestzaal is niet zo gezellig. Uiteindelijk nog een zaal gevonden voor een eerlijke prijs en daar dan maar getekend. Zij doen gelukkig alles voor ons.

We doen niks in de kerk, want we geloven alletwee niet.

Onze indeling ziet er ongeveer als volgt uit:
13u: gemeentehuis en daarna foto's
16u: ceremonie bij de feestzaal (+/- 100 man)
17u: receptie met hapjes
18u: eten
20u: aankomst rest van de gasten en hapjes voor hun (+/- 80 man)
20u30: dessertbuffet
21u30-22u00: opening feest
23u: midnight snack
03u: einde feest

Ik kijk er wel naar uit moet ik eerlijk bekennen.

De tijd tussen ceremonie en receptie lijkt me heel krap. Dat loopt altijd enorm uit.

Zeker zo een receptie met hapjes en om 18u erna meteen eten lijkt me ook niet ideaal.

Ons draaiboek:

9u00 - foto's maken
10u45 - aankomst familie
11u00 - aankomst koppel na foto's (eerste kennismaking + soep voor kinderen)
12u30 - vertrek gemeente
13u00 - gemeentehuis
13u45 - vertrek richting ceremonielocatie
14u15 - ceremonie
15u00 - receptie + toostmoment + familiefotos
15u45 - start hapjes
17u30 - start BBQ + dessert
19u15 - klaarmaken vertrek feestzaal
19u30 - opmaak feestzaal (loper uitrollen, kaarsen aandoen, laatste afspraken garcons + djs nog eens overlopen)
20u00 - start feest (onthaal gaten)
21u30 - einde onthaal gasten - aankodinging avondbuffet + welkomstwood
22u30 - openingsdans + weggooieen bruidsboeket

Zeer belangrijk voor ons was dat familie/vrienden het feest niet onderbraken voor de klassieke spelletjes en 'unieke' manier van cadeau afgeven. Dat breekt het (dans)feest totaal.

Vanaf 1u gaan de gasten toch al naar huis (die uit verplichting kwamen), wij hadden dan ook papiertjes gelegd op all tafels dat ze voor het afscheid niets moesten komen zeggen en gewoon naar huis konden gaan (is toch een verplicht nummertje en dat verpest uw eigen feest ook nog eens)

De tijd tussen ceremonie en receptie lijkt me heel krap. Dat loopt altijd enorm uit.

Zeker zo een receptie met hapjes en om 18u erna meteen eten lijkt me ook niet ideaal.

Ons draaiboek:

9u00 - foto's maken
10u45 - aankomst familie
12u30 - vertrek gemeente
13u00 - gemeentehuis
14u15 - ceremonie
15u45 - start hapjes
19u30 - opmaak feestzaal (loper uitrollen, kaarsen aandoen, laatste afspraken garcons + djs nog eens overlopen)

Zeer belangrijk voor ons was dat familie/vrienden het feest niet onderbraken voor de klassieke spelletjes en 'unieke' manier van cadeau afgeven. Dat breekt het (dans)feest totaal.

Vanaf 1u gaan de gasten toch al naar huis (die uit verplichting kwamen), wij hadden dan ook papiertjes gelegd op all tafels dat ze voor het afscheid niets moesten komen zeggen en gewoon naar huis konden gaan (is toch een verplicht nummertje en dat verpest uw eigen feest ook nog eens)
Dat heeft onze "wedding planner" zelfs specifiek aangegeven dat heel uw feest in de soep draait als je dat doet. Want dat komt dan soms voor het eten, maarja, dat eten is natuurlijk warm gemaakt op een specifiek uur. Als je dan een half uur opschuift is uw eten gewoon koud.

Ons draaiboek:

9u00 - foto's maken
10u45 - aankomst familie
12u30 - vertrek gemeente
13u00 - gemeentehuis
14u15 - ceremonie
15u45 - start hapjes

Tgoh, het maakt niet zo heel veel uit, want het is allemaal op dezelfde locatie. De receptie is maar met 4 kleine hapjes. Komt wel goed. We moeten nog gaan bespreken met de zaak over een maand.

Dat groeten bij weggaan zeiden ze ons ook. Gaan we ook duidelijk meegeven dat dat niet nodig is.

Er zijn 2 soorten trouwfeesten: diegene die normaal zijn, en diegene die gewoon alles doen om iedereen te imponeren. Zodat we allemaal ‘WAW’ zeggen.

Wij zijn zo eens naar een mega chique trouwfeest geweest in de zomer, 400 man, overal champagne, ergens in een afgelegen kasteel. Iedereen zei ‘waw’, ook toen ze 4 jaar later uit elkaar gingen.

Hopelijk hebben ze zich niet laten kennen en daar ook een groot feest voor gegeven?

Chateau Neercanne. Ook geweest, zag ik absoluut zitten maar Nederlands bier (wil ik men gasten niet aandoen).

Welke was de dure locatie? Ken er daar nog ene in de buurt 😅 aan het water?
Waar gaat het doorgaan? Mag ook in pb. Denk dat wij de meeste in die regio hebben gedaan

Chateau Neercanne. Ook geweest, zag ik absoluut zitten maar Nederlands bier (wil ik men gasten niet aandoen).

Welke was de dure locatie? Ken er daar nog ene in de buurt 😅 aan het water?
Waar gaat het doorgaan? Mag ook in pb. Denk dat wij de meeste in die regio hebben gedaan
Het dure was de Brug van Vroenhoven. Mooie locatie, maar die prijs was los erover. Nu betalen we €2000 minder terwijl het eten, een overnachting en de DJ en er al bijzitten vergeleken met de Brug van Vroenhoven. Nu wordt het de Kleine Graaf in 's Herenelderen.

Waar gaan of zijn jullie getrouwd?

Terug
Bovenaan