Wij hadden iets van een 70 personen voor 'den diner', met daarbij nog een 40 personen extra voor receptie en dansfeest. We hebben alles zelf geregeld, uitgezocht...geen weddingplanner nodig. Met een beetje organisatorisch talent doe je die dingen zelf en bespaar je veel geld. Daarenboven:
-Mijn eigen GT86 gebruikt als weddingcar, zelf versierd.
-Een DJ van 500 euro (zeer content van).
-Onze fotograaf kostte 500 euro, inclusief fotoboek.
-De versiering op de tafels deels zelf gemaakt, deels vanuit het restaurant (zonder meerkost)
-cadeautjes voor de gasten ook bewust eenvoudig gehouden, maar mooi
Ik denk alles incluis heeft die dag ons 6000 euro gekost. Mijn trouwkostuum was daarenboven iets van 1000 euro, dat van mijn vrouw ook ongeveer.
Die dag was helemaal zoals het moest zijn, geen spijt gehad van de locatie ook. We hebben bewust een restaurant gekozen dat ervaring had, een mooie menu had en betaalbaar was. De omgeving was ook schitterend. Wij hebben andere zaken bezocht die voor hetzelfde (IMO geen verbetering voor al die punten), tot 11000-12000 euro vroegen voor enkel het feest...absurd vond ik dat toen. Hoe ze aan die prijs kwamen? Ze vroegen soms extra voor de grootste pietlulligheden (extra betalen voor aankleding zaal, per tafel, per stoel. Soms lees je bv '1,5 euro extra per gast om receptie op te ruimen'

...extra per ober/uur dat je langer feest dan afgesproken...Bv: '10 euro extra per gast, vanaf x uur. Wordt geteld door onze zaalverantwoordelijk'). Daar heb ik meteen ook vriendelijk voor bedankt. Het kan anders, je moet gewoon zelf wat moeite doen om het te vinden. Sommige zaken tellen voor al die zaken niets extra.