Huwelijk(feest)

Tijdens onze voorbereidingen kwam m'n schoonmoeder af met een lijstje mensen die ze absoluut wou hebben op de trouw. Mensen die wij niet kennen of totaal geen contact mee hebben. Dat ging van oude buren tot verre vrienden.

Wij hebben alles zelf betaald. Ouders kwamen niet bijspringen zoals je veel hoort.

Zolang ik alles betaal bepaal ik wie er wel of niet komt. Dat lijstje lag al snel in de vuilbak.
Dat heb je wel met "sponsoring" van de ouders, die komen dan af met een lijstje van hun vrienden en als ze een aanzienlijk deel sponsoren voel je je wel "verplicht" om die ook toe te laten. Duidelijk je grenzen stellen vanaf het begin, lijkt me.
 
Dat heb je wel met "sponsoring" van de ouders, die komen dan af met een lijstje van hun vrienden en als ze een aanzienlijk deel sponsoren voel je je wel "verplicht" om die ook toe te laten. Duidelijk je grenzen stellen vanaf het begin, lijkt me.
Moesten ze dat gedaan hebben, dan hadden ze niet moeten sponsoren... Enige discussie die hier geweest is, ging over collega's van mijn vrouw, en mijn neven en nichten. Geen haar op mijn hoofd dat er iemand op onze trouw zou komen die we beide niet kennen.
 
In welk jaar ben jij getrouwd?
Want als ik de info bekijk die ik krijg ga het met 60€ eten niet ver geraken en 50€ drank al helemaal niet helaas 😊
Bij ons was dat 77,5 euro persoon dacht ik voor zaal, bediening, eten, drank, onze eigen kamer, ...
De DJ hebben wij apart geboekt.

De kamers voor de gasten (2-persoons) waren 99 euro inclusief ontbijt.
 
Beste deal en mooiste zaal tot nu toe zit op +-155€ per persoon eten en drinken (van receptie tot midnightsnack)
Zonder locatiekosten of decoratie
 
vrienden van mij moeten binnenkort naar een trouwfeest, lopen mee in de suite, voor haar word de aankoop van een kleed in de correcte kleur verwacht; voor hem een pak van café kostuum.
Reken daar his and hers vrijgezellen bij van 4 dagen naar het buitenland van elk €1500 (de vrouwen miss wat minder, de mannen wss wat meer) zitten die rond de €4000 voor het huwelijk van een ander te vieren.

Dat zijn dan wel goede vrienden van hun.. ik vind dat allemaal ferm overdreven.
Ik zoek zoveel aan mijn eigen trouwfeest te spenderen..
 
Dat heb je wel met "sponsoring" van de ouders, die komen dan af met een lijstje van hun vrienden en als ze een aanzienlijk deel sponsoren voel je je wel "verplicht" om die ook toe te laten. Duidelijk je grenzen stellen vanaf het begin, lijkt me.

Ja, dat is wel lastig. Bij ons ken ik 60% van de mensen niet :laugh:

Wat doe je ook met collega's? Ik heb er op het departement een 20tal, maar zou er maar een 5tal willen uitnodigen voor enkel de receptie.
De rest gaat dan wel op hun tenen getrapt zijn denk ik :unsure:
 
Maak u vooral niet te heel erg druk in de gastenlijst. Wij hadden +200 mensen en ik zou, moest ik het nu herdoen, veel mensen niet meer vragen.
Vrienden die je niet meer ziet, collega's die ondertussen ex-collega's zijn, enz.

Ik heb gekozen voor de mensen die ik op dat moment in m'n leven erbij wou. Een deel van mijn familie was zelfs niet gevraagd omdat het klootzakken zijn of ik heb er geen contact meer mee.
 
De Barrier is ook een schone locatie. Mocht ge het niet kennen. :)
Absoluut. Feestzaal van Innesto, al een paar keer gaan eten.
Hebben we overwogen, maar uiteindelijk zoek ik het nog liever ietske korter bij huis.

Onlangs in chateau Neercanne geweest. Wauw. Maarja brandt bier, da was toch een afknapper 😂
 
vrienden van mij moeten binnenkort naar een trouwfeest, lopen mee in de suite, voor haar word de aankoop van een kleed in de correcte kleur verwacht; voor hem een pak van café kostuum.
Reken daar his and hers vrijgezellen bij van 4 dagen naar het buitenland van elk €1500 (de vrouwen miss wat minder, de mannen wss wat meer) zitten die rond de €4000 voor het huwelijk van een ander te vieren.

Dat zijn dan wel goede vrienden van hun.. ik vind dat allemaal ferm overdreven.
Ik zoek zoveel aan mijn eigen trouwfeest te spenderen..

Ik zou gewoon niet gaan. Mogen mijn beste vrienden zijn, maar 4.000€ is voor mij te veel geld om aan iemand anders zijn trouwfeest uit te geven.
 
vrienden van mij moeten binnenkort naar een trouwfeest, lopen mee in de suite, voor haar word de aankoop van een kleed in de correcte kleur verwacht; voor hem een pak van café kostuum.
Reken daar his and hers vrijgezellen bij van 4 dagen naar het buitenland van elk €1500 (de vrouwen miss wat minder, de mannen wss wat meer) zitten die rond de €4000 voor het huwelijk van een ander te vieren.

Dat zijn dan wel goede vrienden van hun.. ik vind dat allemaal ferm overdreven.
Ik zoek zoveel aan mijn eigen trouwfeest te spenderen..
Het koppel regelt toch niet de vrijgezellen ?
Dat doen de vrienden zichzelf dan toch aan.
 
Die vraag past hier ook wel n.a.v. de opmerking van @Pompi
Hoeveel spenderen jullie aan het huwelijk van een ander of met andere woorden geven jullie cadeau?

Bij ons was de afspraak onder vrienden - indien er een feest werd gegeven en we mochten gaan van receptie tot avondfeest - 150€ per koppel
 
Die vraag past hier ook wel n.a.v. de opmerking van @Pompi
Hoeveel spenderen jullie aan het huwelijk van een ander of met andere woorden geven jullie cadeau?

Bij ons was de afspraak onder vrienden - indien er een feest werd gegeven en we mochten gaan van receptie tot avondfeest - 150€ per koppel

Hier tussen de €100 per koppel voor een gewoon dansfeest en €150 à €200 voor receptie/eten/dansfeest.
 
Wij zijn 5 jaar geleden all the way gegaan. In een prachtige 16de eeuws schuur, eigen cateraar, eigen inrichting en decoratie (tot tafels en stoelen toe), zelf de ceremonie helemaal uitgeschreven, zelf de dj gekozen (pas voor het avondfeest, tijdens de receptie en de diner gewoon eigen playlist opgezet). Drie lange tafels en food sharing, en overal lagen kleine bord-en partyspellen voor tussendoor. Overal ambiance aan tafel. In de voormiddag eerst getrouwd in het stadhuis, dan foto's genomen in Brugge en nog gaan lunchen in Sanseveria om dan vanaf 16u ongeveer de ceremonie re starten op onze locatie.

Ik vond dat eigenlijk zo leuk om allemaal te regelen dat ik nog even een carrièreswitch naar wedding planner heb overwogen :unsure:.

Denk dat we ongeveer 120 genodigden hadden voor het feest (familie, vrienden, mijn collega's) en nog eens een stuk of 20 extra voor enkel de ceremonie + receptie.

Dat was degoutant duur, ongeveer 30k, maar fuck it, het was het waard. Ik zou het ook zo wel de mooiste dag van mijn leven gevonden heb, maar die dag was in alle opzichten helemaal af. We krijgen ook nu vijf jaar later nog steeds spontane complimenten over hoe leuk onze trouw was. Enige waar ik nu spijt van heb is dat ik naast een fotograaf geen videograaf heb genomen. Onze ceremonie integraal kunnen terugzien, met audio er bij, dat mis ik bijvoorbeeld wel. Zeker gezien we in tussentijd van verschillende geliefden afscheid hebben moeten nemen.

Reken u trouwens absoluut niet rijk met de cadeaus. Ik denk dat wij maar een 5000 euro gerecupereerd hebben. We hebben echt mensen gehad die met vier kwamen en in totaal 20 euro hebben gegeven. Zo kom je er niet natuurlijk :unsure:
 
Wij zijn 5 jaar geleden all the way gegaan. In een prachtige 16de eeuws schuur, eigen cateraar, eigen inrichting en decoratie (tot tafels en stoelen toe), zelf de ceremonie helemaal uitgeschreven, zelf de dj gekozen (pas voor het avondfeest, tijdens de receptie en de diner gewoon eigen playlist opgezet). Drie lange tafels en food sharing, en overal lagen kleine bord-en partyspellen voor tussendoor. Overal ambiance aan tafel. In de voormiddag eerst getrouwd in het stadhuis, dan foto's genomen in Brugge en nog gaan lunchen in Sanseveria om dan vanaf 16u ongeveer de ceremonie re starten op onze locatie.

Ik vond dat eigenlijk zo leuk om allemaal te regelen dat ik nog even een carrièreswitch naar wedding planner heb overwogen :unsure:.

Denk dat we ongeveer 120 genodigden hadden voor het feest (familie, vrienden, mijn collega's) en nog eens een stuk of 20 extra voor enkel de ceremonie + receptie.

Dat was degoutant duur, ongeveer 30k, maar fuck it, het was het waard. Ik zou het ook zo wel de mooiste dag van mijn leven gevonden heb, maar die dag was in alle opzichten helemaal af. We krijgen ook nu vijf jaar later nog steeds spontane complimenten over hoe leuk onze trouw was. Enige waar ik nu spijt van heb is dat ik naast een fotograaf geen videograaf heb genomen. Onze ceremonie integraal kunnen terugzien, met audio er bij, dat mis ik bijvoorbeeld wel. Zeker gezien we in tussentijd van verschillende geliefden afscheid hebben moeten nemen.

Reken u trouwens absoluut niet rijk met de cadeaus. Ik denk dat wij maar een 5000 euro gerecupereerd hebben. We hebben echt mensen gehad die met vier kwamen en in totaal 20 euro hebben gegeven. Zo kom je er niet natuurlijk :unsure:
Wij hebben na onze trouw een lijst bijgehouden wie wat heeft gegeven. Dat vonden we vooral gemakkelijk voor mensen die na ons nog moesten trouwen. Maar 20 euro is héél weinig, we proberen meestal genoeg te geven om de kosten van de drank en het eten te dekken. Dat lijkt me alleen maar fair.
 
Wij hebben na onze trouw een lijst bijgehouden wie wat heeft gegeven. Dat vonden we vooral gemakkelijk voor mensen die na ons nog moesten trouwen. Maar 20 euro is héél weinig, we proberen meestal genoeg te geven om de kosten van de drank en het eten te dekken. Dat lijkt me alleen maar fair.
Idem hier, en daar zie je wel enorme verschillen in. Van de ene kregen we 1000€, van de andere een bos bloemen...
 
Tis geen kritiek op u hoor @Sir.Killalot, to each his own maar 30K spenderen aan een trouwfeest, dat zou hier zelfs niet ter sprake komen.
Het hangt er natuurlijk vanaf wat de verhouding is tegenover de inkomsten van een koppel maar dat is toch echt een waanzinnig bedrag voor kort door de bocht een feestje. :eek:
 
Tis geen kritiek op u hoor @Sir.Killalot, to each his own maar 30K spenderen aan een trouwfeest, dat zou hier zelfs niet ter sprake komen.
Het hangt er natuurlijk vanaf wat de verhouding is tegenover de inkomsten van een koppel maar dat is toch echt een waanzinnig bedrag voor kort door de bocht een feestje. :eek:
Dat is een stevig bedrag, maar als je het kan én wil betalen ... dan is dat zijn ding. 30K is peanuts tegenover écht decadente trouwfeesten. Dat zijn bedragen die van 100K kunnen lopen tot in de miljoenen. Als je bankrekeningen in de miljoenen loopt zal het totaalbedrag niet zoveel uitmaken. Een beetje zoals je ziet in "Say yes to the dress" (verplichte TV-voer voor iedere verloofde man): "we hebben geen budget, het mag véél kosten" en dan zie je bruiden glunderen in hun trouwkleed van 20K.

Een trouwkleed is de belachelijkste uitgave van een trouwfeest. 1 keer aandoen en dan voor de rest van je leven in de kast zwieren.
 
Terug
Bovenaan