Huwelijk(feest)

2 aanraders:
- Koop u van die led foam tubes. Iedereen amuseert zich daar mee en mooi effect op de foto's
- vraag of uw DJ (of voorzie het zelf) een GoPro kan installeren aan zijn mengpaneel of aan één van de lichten. Heb je je hele avondfeest op film (duurt ook geen halve dag). Zo cool om terug te zien want heb zelf een heel deel niet mee gekregen 😅 of herinner het me niemeer

Ons feest afgesloten met "Goodnight ravers"
En iedereen die er nog (bekwaam voor) was stond mee op de dansvloer
Toen de lichten zijn aangegaan natuurlijk nog de verplichte Vlaamse klassieker van Urbanus: ge moogt naar huis gaan 😅
 
Vorige week getrouwd 🥰

Wall of text incoming, maar twas gewoon zo fijn!

We hadden eerder deze maand zelf onze ringen gemaakt, als een workshop bij een goudsmid. Het was niet alleen een fijne ervaring om samen te doen maar zijn ook zeer tevreden van het eindresultaat!

Woensdag hadden we onze wettelijke trouw, en die wouden we klein en intiem houden. We hadden geen behoefte aan een grote ceremonie want alles dat we tegen elkaar willen zeggen doen we al en een ceremonie zou voor ons voelen om zeer ongemakkelijk een showtje op te voeren, ik had echter wel een brief geschreven en verstopt zodat mijn aanstaande die pas vond en las wanneer hij zich aan het aankleden was.
De fotograaf kwam 'sochtends al wat foto's nemen en we gingen met haar naar het stadhuis. Daar hadden we enkel met ouders en getuigen afgesproken, de ceremonie was in de trouwkapel van het stadhuis in Gent, een supermooie zaal en gelukkig was de speech van de schepen erg mooi en totaal niet zo droog als ik gevreesd had, het was echt super! Dan zijn we vlakbij in een used book café een aperitief gaan drinken en hebben we de ouders en getuigen daar nog even gelaten terwijl mijn kersverse man en ik nog een fotoshoot hadden in de kleine straatjes van Gent, terwijl we onderweg waren naar een gezellig klein en super lekker restaurant (Roots) dat we afgehuurd hadden voor een lunch, opnieuw met de ouders en getuigen.

Het was prachtig weer maar mijn rok zag helemaal zwart onderaan en ik was van plan om zaterdag voor het grote feest nog steeds hetzelfde aan te doen (ik wou geen twee outfits aankopen, 1 vond ik al gek genoeg van kost, de outfit was ook een two-piece rok en topje zodat ik het later nog op andere manieren kan combineren en aandoen).
Gelukkig had ik op voorhand al een droogkuis gecontacteerd voor een spoedprocedure, donderdag ochtend binnen gebracht en vrijdagnamiddag mocht ik die opnieuw ophalen, het was terug zo goed als nieuw, de mensen waren oprechte tovenaars!

Zaterdag was dus het grote feest, we hadden hiervoor bij Volta gereserveerd. Het eten was lekker en de sfeer zat erg goed. We hadden een dessertenbuffet gevraagd, die uitstekend was maar werden toch nog verrast met een trouwtaart erboven op!
Er was geen openingsdans maar wel een dansfeest in de bar boven terwijl mensen die een rustig gesprek wouden gerust in het restaurant konden blijven zitten. Ik had eerst schrik dat als er geen openingsdans zou zijn dat het feest moeilijk op gang zou komen maar niets was minder waar. Mijn man danst absoluut niet graag en ik was van mening dat het de speciale dag van ons beide is en je dan niets tegen uw zin moet doen, maar er was dus ook geen gemis naar.
Ik was wel blij dat ik nog een andere rok in een zak mee had voor als ik mijn lange rok en schoenen beu was (had hoge hakken aan en eens die uit waren stapte ik regelmatig op de rok vanvoor). Er werd later op de dag ook redelijk wat gesmost, zelfs met rode wijn dus was gelukkig goed op tijd geswitcht 😅 heb uiteindelijk zelfs nog op de toog staan dansen en toch niet té mottig wakker geworden de volgende dag!

Op zondag hadden we dan ook niets gepland behalve een brunch onder ons twee om 14u00. Volgens mij telt dat officieel niet meer als brunch maar veel vroeger had echt niet gemogen 😅

Hoewel ik altijd zei dat ik geen thematrouw zou willen had ik me rot geamuseerd om toch persoonlijke toetsen toe te voegen aan de trouw en was erg blij dat mijn man hier ook volledig enthousiast in mee ging. Twee van onze grote hobbies zijn boardgames en boeken lezen. Er waren 6 zijdige dobbelstenen als logo's gebruikt in de uitnodigingen en de kado's voor de gasten waren ook dobbelstenen met een logo van onze initialen op. De save the date waren bladwijzers en ook het gastenboek waren blanco bladwijzers waar gasten een berichtje op konden schrijven. Het welkomsbord was een eigen uitgewerkt idee met geschilderde boeken en droogbloemen en de tafelindeling was met boekencovers ipv nummers enz.

Uiteindelijk ben ik zeer blij dat we zowel een microwedding hadden als een groot feest en dat het beide in dezelfde week was. Ik ben zeer blij dat we een goede fotograaf gevraagd en ben benieuwd of ik effectief mijn trouwoutfit achteraf nog ga aandoen 😅 sowieso zal de sleep van de rok moeten :p
We hebben ook vooral droogbloemen gebruikt en ben van plan om van mijn boeket nog haarkammetjes te maken om later nog te dragen

Al bij al, 10/10 would recommend getting married!
Enkel de laatste 2 weken lichte stress gehad met de puntjes op de i te zetten maar voor de rest was alles mega chill en zelfs oprecht leuk om te regelen, begon me zelfs af te vragen of ik geen trouwplanner wou worden :p
 
Laatst bewerkt:
Mijn man danst absoluut niet graag en ik was van mening dat het de speciale dag van ons beide is en je dan niets tegen uw zin moet doen, maar er was dus ook geen gemis naar.
't Zal wel zijn. Iedereen moet zijn trouw vieren zoals je zelf wilt. Alles is goed, zolang je zelf content bent.

Dikke proficiat!
 
Wie heeft er zijn vriendin/vriend ten huwelijk gevraagd op restaurant? Zo ja, hoe?

Ga die van mij ook vragen maar momenteel inspiratieloos, bedoeling was op het strand na een etentje aangezien we maandelijks op ons app aan de zee zitten en dit onze 2de thuis is.

Bedoeling is om binnen twee weken haar te vragen maar met dit weer en in de donkere op strand wandelen (tenzij we smiddags ergens gaan eten uiteraard) lijkt mij nogal moeilijk.
 
Mijn partner vroeg het thuis voordat we naar restaurant gingen, wat voor ons echt ideaal was want ze zijn geen mensen die graag alle aandacht in openbaar trekken en omdat het vóór het etentje was maakte dat net heel de avond zoveel leuker en zoveel specialer.

Enfin, dus niet exact zoals je vroeg en iedereen is anders natuurlijk maar voor ons was dat perfect
 
Wie heeft er zijn vriendin/vriend ten huwelijk gevraagd op restaurant? Zo ja, hoe?

Ga die van mij ook vragen maar momenteel inspiratieloos, bedoeling was op het strand na een etentje aangezien we maandelijks op ons app aan de zee zitten en dit onze 2de thuis is.

Bedoeling is om binnen twee weken haar te vragen maar met dit weer en in de donkere op strand wandelen (tenzij we smiddags ergens gaan eten uiteraard) lijkt mij nogal moeilijk.
Wees origineel door net niet origineel te zijn en geen typische setting te kiezen zoals strandwandeling waar dat vaak verwacht wordt.

Random moment in de keuken of whatever. Dan is het pas echt een verrassing :)
 
Getrouwd om 9u in t stadhuis, nadien brunch op wandelafstand, enkel de dichte familie: we waren met ongeveer 10 man.

Mijn ex wou geen groot feest omdat de verschillen te groot waren: ik heb een gigantisch grote familie, vriendenkring die 3x zo groot was als de zijne,... Vanuit dat standpunt kon ik hem volledig snappen! K had ook zelf gezegd: "dan geven we wel een feest als we 10j getrouwd zijn, dan heb je tenminste een prestatie te vieren."
Money well saved want ondertussen gescheiden zonder een fortuin armer te zijn. 😁

Ik heb dat ooit ook es zo beloofd. Volgend jaar ist van dat :unsure:
 
Wie heeft er zijn vriendin/vriend ten huwelijk gevraagd op restaurant? Zo ja, hoe?

Ga die van mij ook vragen maar momenteel inspiratieloos, bedoeling was op het strand na een etentje aangezien we maandelijks op ons app aan de zee zitten en dit onze 2de thuis is.

Bedoeling is om binnen twee weken haar te vragen maar met dit weer en in de donkere op strand wandelen (tenzij we smiddags ergens gaan eten uiteraard) lijkt mij nogal moeilijk.

Wees origineel door net niet origineel te zijn en geen typische setting te kiezen zoals strandwandeling waar dat vaak verwacht wordt.

Random moment in de keuken of whatever. Dan is het pas echt een verrassing :)
This.

Ik heb er veel te veel tam tam rond gemaakt en teveel geld tegen gesmeten. Het moest perfect zijn. Ik had verlof zonder dat ze het wist. Opgestaan om te gaan werken maar thuisgekomen met ontbijt. Dan heb ik ze ontvoerd. Weg van alles. Luxe overnachting midden in een bos met hot tub en een persoonlijke ober en lekker eten. Kortom: alles erop en eraan.

Uiteindelijk had ik vanalles vergeten in de valies van de stress en zag ze het van ver aankomen. De verrassing was compleet weg.

Ik zou het niet meer op die manier doen. Keep it simple and stupid.
 
This.

Ik heb er veel te veel tam tam rond gemaakt en teveel geld tegen gesmeten. Het moest perfect zijn. Ik had verlof zonder dat ze het wist. Opgestaan om te gaan werken maar thuisgekomen met ontbijt. Dan heb ik ze ontvoerd. Weg van alles. Luxe overnachting midden in een bos met hot tub en een persoonlijke ober en lekker eten. Kortom: alles erop en eraan.

Uiteindelijk had ik vanalles vergeten in de valies van de stress en zag ze het van ver aankomen. De verrassing was compleet weg.

Ik zou het niet meer op die manier doen. Keep it simple and stupid.

Uw vrouw "ontvoeren" en ergens in een bos verdwijnen, persoonlijke ober regelen,... is wat ingewikkelder dan gewoon gaan eten in een restaurant en het daar of ergens op den dijk/strand te vragen :p

Kost mij ook niks, behalve het restaurant, want app aan de zee is van ons en aangezien de vriendin kleuterjuf is moet het in een weekend gebeuren en kan ik ze niet zomaar in de week ergens naartoe pakken.

Maar ik begrijp wat ge wilt zeggen, bij vrienden van ons was ook met toeters en bellen, er was 50 man opgetrommeld die werden gebracht met helikopters en luchtballonnen, grote DJ naam, zaal afgehuurd,... :unsure:
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Bij mij was het aanzoek een ingeving op het moment. Na een uitputtende klim naar het hoogste punt van Koh Phangan, de Khao Ra liep ik wat voorop en had eigenlijk niet door hoe kapot de vriendin zat. Eenmaal op de top wou doen alsof ik zelf niet meer kon, en door uitputting door mijn knieen zakte, om dan op 1 knie haar ten huwelijk te vragen. Ik kom dus boven, ga op mijn knie, draai me om en zei ... schat, wilt ge met mij trouwen. Pas toen zag ik dat haar gezicht zo bleek als een fles melk was. Zij reageerde duidelijk een beetje gepikeerd met: "TOCH NU NIET" !! Anyway, achteraf hebben we gewoon een datum gekozen en we zullen trouwen dag op dag 10 jaar nadat het aan was. Als het huwelijk zo verloopt zoals het aanzoek dan voorspelt het niet veel goeds :D
 
Uw vrouw "ontvoeren" en ergens in een bos verdwijnen, persoonlijke ober regelen,... is wat ingewikkelder dan gewoon gaan eten in een restaurant en het daar of ergens op den dijk/strand te vragen :p

Kost mij ook niks, behalve het restaurant, want app aan de zee is van ons en aangezien de vriendin kleuterjuf is moet het in een weekend gebeuren en kan ik ze niet zomaar in de week ergens naartoe pakken.

Maar ik begrijp wat ge wilt zeggen, bij vrienden van ons was ook met toeters en bellen, er was 50 man opgetrommeld die werden gebracht met helikopters en luchtballonnen, grote DJ naam, zaal afgehuurd,... :unsure:
Dat bedoel ik inderdaad. Al die toeters en bellen zijn eigenlijk voor niets nodig. M'n vrouw zelf gaf nadien ook aan dat het heel lief was, maar dat ze evenzeer tevreden ging zijn moest ik het plots in de keuken vragen.

Bij ons verwachtte ze wel de vraag. We hadden dat al enkele malen besproken, enkel vond ik de tijd niet om het te vragen. I know, lame af.
We waren op een gegeven moment op reis in Frankrijk. Toen we op de top van de Mont Ventoux zaten nam ze me plots apart. Toen zei ze me dat ze heel graag wou trouwen met mij (maar dat wisten we al van elkaar) en gaf ze me een heel mooie horloge. Lachend zei ze dat zij me ten huwelijk ging vragen als ik het binnen het jaar niet deed.

Mijn mannelijkheid ging dat niet aankunnen dus heb ik dan enkele maanden nadien officieel op de knie gegaan MET toestemming van de ouders natuurlijk.
 
Mijn mannelijkheid ging dat niet aankunnen dus heb ik dan enkele maanden nadien officieel op de knie gegaan MET toestemming van de ouders natuurlijk.
Wat hebben die ouders tegenwoordig te zeggen aan de trouwpartner van hun dochter?

Is dat nog iets van 2 eeuwen geleden of iets uit de Amerikaanse films dat naar is hier gewaaid? Wat ging je doen als je geen toestemming van haar ouders had? :unsure:
Ik vind het maar een overbodige en kleffe "traditie". Alsof een vrouw die keuze niet voor haar zelf kan maken.
 
Wat hebben die ouders tegenwoordig te zeggen aan de trouwpartner van hun dochter?

Is dat nog iets van 2 eeuwen geleden of iets uit de Amerikaanse films dat naar is hier gewaaid? Wat ging je doen als je geen toestemming van haar ouders had? :unsure:
Ik vind het maar een overbodige en kleffe "traditie". Alsof een vrouw die keuze niet voor haar zelf kan maken.
Ah ik vond dat gewoon ergens een vorm van respect dat ik de hand van hun dochter ging vragen. Meer niet.
Ik zou dat later ook wel fijn vinden als iemand officieel de hand van m'n dochter komt vragen.
 
Ah ik vond dat gewoon ergens een vorm van respect dat ik de hand van hun dochter ging vragen. Meer niet.
Ik zou dat later ook wel fijn vinden als iemand officieel de hand van m'n dochter komt vragen.
Vind je dat niet overdreven paternalistisch?
Nu ja, als dat zo is, is dat zo voor jou persoonlijk.

Maar blijf het toch vreemd vinden. Om te trouwen moet je zogezegd uit respect de hand gaan vragen.
Maar ik zie weinig mensen naar de ouders van hun dochter stappen om te vragen als je ze mag palen of hoe ze het liefst gebeft wordt.
 
Vind je dat niet overdreven paternalistisch?
Nu ja, als dat zo is, is dat zo voor jou persoonlijk.

Maar blijf het toch vreemd vinden. Om te trouwen moet je zogezegd uit respect de hand gaan vragen.
Maar ik zie weinig mensen naar de ouders van hun dochter stappen om te vragen als je ze mag palen of hoe ze het liefst gebeft wordt.
Ik ben niet de persoon die elke traditie volledig ga gaan analyseren moet ik toegeven. Ik voelde mij daar goed bij en vond het een teken van respect, meer niet.

En dat moest niet hé, ik heb dat zelf gedaan.

Er zijn ergere dingen in de wereld.
 
Iemand tips voor bedankingen voor gasten van receptie & avondfeest?

Veel dezelfde cliche dingen in die webshops te vinden
 
Iemand tips voor bedankingen voor gasten van receptie & avondfeest?

Veel dezelfde cliche dingen in die webshops te vinden
Wij hadden stickers laten maken voor op flesjes/potjes te plakken en we hadden kleine flesjes limoncello, potjes nootjes, potjes snoep (dacht ik) en kleine vetplantjes.
 
Iemand tips voor bedankingen voor gasten van receptie & avondfeest?

Veel dezelfde cliche dingen in die webshops te vinden
Wij hebben M&M's laten bedrukken met onze namen en onze foto. Zot hoe een foto zo deftig kan 'gedrukt' worden op zo'n klein ding.
Dat verpakt in een schoon dozeke.
 
Hier waren het Haribo-hartjes in doosjes voor doopsuiker (van bij de AVA) met een bedankt kaartje aan.
De dichte famillie heeft Duvel en cava flessen met een bedankt sticker op gekregen.
 
Terug
Bovenaan