Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    587
3,5 miljoen is overdreven natuurlijk.
Het blijft wel Le Zoute natuurlijk, dus ja dat betaal je fors.

Maar het heeft toch ook fameuze nadelen, zo naast de zwinlaan en 0,0 afscherming van de tuin. Huis is binnen ook zo verouderd als de pest.
 
Ik wist het zoute duur was, maar 3,5 miljoen euro durven vragen voor een halfopen bebouwing uit de jaren stilletjes met energiescore F ?
En dan nog durven schrijven “villa-landhuis”, met de eerste foto die je wel misleidend kan noemen.


Ik zou daar zelfs geen 500k aan willen uitgeven ...
 
Ik wist het zoute duur was, maar 3,5 miljoen euro durven vragen voor een halfopen bebouwing uit de jaren stilletjes met energiescore F ?
En dan nog durven schrijven “villa-landhuis”, met de eerste foto die je wel misleidend kan noemen.


"Als je dit scherm zou verlagen hebt u prachtig zicht op de duinen" hahaha.
Waarom staat dat scherm er dan in de eerste plaats, het zal toch niet tegen het geluid van de drukke baan zijn zeker? :help:

Goed zot. Nooit gesnapt waarop je in Het Zoute zou willen wonen ook, laat staan voor dat geld.
 
nog een koopje..

 
Die badkamer. Komt zo uit een jaren 70s boekje.

Met die prijs zal hij/zij nog wel een tijdje van het zeetje kunnen genieten. Tegen dat het verkocht is, heeft hi/zijj vast zelf al zicht op de duinen gecreëerd.
Dat is letterlijk de badkamer van mijn grootouders uit de jaren 60🤣
 
Dat is letterlijk de badkamer van mijn grootouders uit de jaren 60🤣
Veel te klein en beetje verouderd qua comfort, maar ik vind het esthetisch wel mooier dan de meeste hedendaagse badkamers die ge tegenwoordig aantreft eerlijk gezegd. Wat sommige mensen bezielt als ze een badkamer uitkiezen is mij echt een raadsel.

Keuken idem.
 
Crimineel als je weet dat dat huis nog niet zoveel gekost heeft in Belgische Frank. Eigenlijk is dat totaal niet eerlijk. Hoe later je geboren bent hoe meer benadeeld je bent. Als je geluk hebt dat je voorouders toen die grond gepakt hebben voor een appel en ei en er misschien toen voor 1 bef die villa op gezet hebben. En nu kunnen de kinderen verkopen voor 120 keer de oorspronkelijke prijs. Achter ons was duinendecreet op mijn oude plannen. Plots is dat duinendecreet verdwenen op de rup's en staat er een verkaveling.

Heel de vastgoedmarkt is gebaseerd op historisch voordeel. Kutbabyboomers (die al vroeg op pensioen zijn gegaan) goedkoop kunnen bouwen hebben en nu nog eens cashen voor hun oude asbestvilla
 
Crimineel als je weet dat dat huis nog niet zoveel gekost heeft in Belgische Frank. Eigenlijk is dat totaal niet eerlijk. Hoe later je geboren bent hoe meer benadeeld je bent. Als je geluk hebt dat je voorouders toen die grond gepakt hebben voor een appel en ei en er misschien toen voor 1 bef die villa op gezet hebben. En nu kunnen de kinderen verkopen voor 120 keer de oorspronkelijke prijs. Achter ons was duinendecreet op mijn oude plannen. Plots is dat duinendecreet verdwenen op de rup's en staat er een verkaveling.

Heel de vastgoedmarkt is gebaseerd op historisch voordeel. Kutbabyboomers (die al vroeg op pensioen zijn gegaan) goedkoop kunnen bouwen hebben en nu nog eens cashen voor hun oude asbestvilla
Kunt gij ook eens een ander riedeltje afdraaien, of heeft uw plaat echt alleen maar dees?
 
Crimineel als je weet dat dat huis nog niet zoveel gekost heeft in Belgische Frank. Eigenlijk is dat totaal niet eerlijk. Hoe later je geboren bent hoe meer benadeeld je bent. Als je geluk hebt dat je voorouders toen die grond gepakt hebben voor een appel en ei en er misschien toen voor 1 bef die villa op gezet hebben. En nu kunnen de kinderen verkopen voor 120 keer de oorspronkelijke prijs. Achter ons was duinendecreet op mijn oude plannen. Plots is dat duinendecreet verdwenen op de rup's en staat er een verkaveling.

Heel de vastgoedmarkt is gebaseerd op historisch voordeel. Kutbabyboomers (die al vroeg op pensioen zijn gegaan) goedkoop kunnen bouwen hebben en nu nog eens cashen voor hun oude asbestvilla

En ook nu kan je nog steeds met 1 wedde datzelfde huis kopen, alleen noemen we dat een krot nu omdat geen centrale verwarming, slechts 1 wc, geen isolatie, enkel glas,... Exact is wat die kutbabyboomers toen betaalden en dat nu totaal niet meer de norm is. 🤷
 
En ook nu kan je nog steeds met 1 wedde datzelfde huis kopen, alleen noemen we dat een krot nu omdat geen centrale verwarming, slechts 1 wc, geen isolatie, enkel glas,... Exact is wat die kutbabyboomers toen betaalden en dat nu totaal niet meer de norm is. 🤷
Tegenwoordig is het 'Help, geen inloopdouche. Hoe ga ik dit hier 30 jaar kunnen uithouden?' :thinking:
 
Denk dat er een verschil is tussen 'wat tegenwoordig mogelijk is' en wat 'de standaard is'
Uiteraard.
Maar een huis waar al 30 jaar niks meer aan gedaan is is onherroepelijk gedateerd en dat wordt dan ook zo gewaardeerd.
Het lijkt me logisch dat mensen nu niet meer tevreden zijn met wat 30 jaar geleden de basis was.
 
En ook nu kan je nog steeds met 1 wedde datzelfde huis kopen, alleen noemen we dat een krot nu omdat geen centrale verwarming, slechts 1 wc, geen isolatie, enkel glas,... Exact is wat die kutbabyboomers toen betaalden en dat nu totaal niet meer de norm is. 🤷

toen was dat enkel glas, die ene wc en geen isolatie ook de norm.

je moet appels met appels vergelijken
 
En daarnaast lijkt het me toch ook wel bovenop het extra comfort, dat ook de grondprijs wel echt enorm gestegen is. Dat is op vele plaatsen toch echt verschieten.
 
Mensen die 30 jaar lang niks in hun huis investeren. En armoezaaiers kun je ze niet bepaald noemen. Het zijn gewon vrekken.
 
Mensen die 30 jaar lang niks in hun huis investeren. En armoezaaiers kun je ze niet bepaald noemen. Het zijn gewon vrekken.

hm, mijn ouders zijn ook zo. Niet bepaald omdat ze vrekkerig zijn, gewoon omdat ze daar content mee zijn en het zo gewoon zijn van in het begin toen ze hun huis bouwden.
Das ook nog steeds dezelfde keuken en badkamer: “ge kunt er u toch in wassen” en “met een nieuwe keuken ga ik niet beter koken hoor”.

ook nog steeds dezelfde houten ramen (wel goed onderhouden) met eerste generatie dubbele beglazing.
 
toen was dat enkel glas, die ene wc en geen isolatie ook de norm.

je moet appels met appels vergelijken
Inderdaad. En daarom is het belachelijk om nu te zeggen dat "vroeger" er met 1 wedde én een huis kon gekocht worden én een gezin onderhouden kon worden. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
hm, mijn ouders zijn ook zo. Niet bepaald omdat ze vrekkerig zijn, gewoon omdat ze daar content mee zijn en het zo gewoon zijn van in het begin toen ze hun huis bouwden.
Das ook nog steeds dezelfde keuken en badkamer: “ge kunt er u toch in wassen” en “met een nieuwe keuken ga ik niet beter koken hoor”
Dat zijn idd de typische argumenten om toch maar geen geld te spenderen. Vraag eens wat hun spaarquote is: ik wed >30%/maand.
 
Terug
Bovenaan