Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    587
Merci!
Uiteindelijk een 2de bezoek gedaan om meer in detail te kijken en toen kwamen er toch wat dingen naar boven die we tijdens het eerste bezoek niet hadden gezien. Enkele ramen moesten vernieuwd worden, dak isolatie bleek ook niet top te zijn en vooral de elektrische verwarming vond ik niet interessant. Wij zijn op zoek naar een echt instapklare woning waar we niet zulke kosten aan moeten doen.

Volgens mij is de woning dan ondertussen verkocht, is idd weg op alle websites.

Dat gezegd, vandaag een bezoek in deze woning :giggle:
Je komt wel dicht in de buurt hoor ;), welke regio zoek je juist en welk budget? Ik denk dat deze woning iets aan de hoge kant is qua prijs voor Middelkerke.
 
Is zeker een correcte prijs, maar het huis staat al een tijdje te koop (ik dacht van september en is dan van de markt gehaald en opnieuw geplaatst na enkele maanden).

Wij wonen zelf ongeveer 2 km van dit pand en waren toen ook de markt aan het afschuimen.
Kan ik dit ergens terugvinden? Aan hoeveel stond het toen geprijsd? Kan dit zomaar, volgens immoweb is het een 'nieuw' zoekertje.
 
Kan ik dit ergens terugvinden? Aan hoeveel stond het toen geprijsd? Kan dit zomaar, volgens immoweb is het een 'nieuw' zoekertje.
Een veel gebruikte taktiek van makelaars is om zoekertjes te verwijderen en meteen opnieuw te plaatsen met een andere prijs. Op die manier voorkomt men dat er een streep door de oorspronkelijke prijs getoond wordt, met daaronder de nieuwe prijs.
 
Dus het zou sinds 26/10 te koop staan, maar je hebt zo een expert account nodig om te zien aan hoeveel? Nu ja, maakt op zich niet heel veel uit. De prijs lijkt mij correct en sinds 22/01 staat het aan 375K te koop, even veel als de huidige prijs om Immoweb.
Ja da's het enige dat vervelend is, je moet een account hebben om te weten aan hoeveel en hoe lang het al te koop staat. Het kan wel een indicatie zijn dat (zoals je aangeeft) het al eens te koop heeft gestaan. Gewoon even vermelden dan langs je neus weg "ja ik zie dat het al te koop gestaan heeft, wat was het probleem dat het niet verkocht raakte?"

Zo lok je de makelaar ook wat uit zijn tent.

Succes in elk geval!
 
Dus het zou sinds 26/10 te koop staan, maar je hebt zo een expert account nodig om te zien aan hoeveel? Nu ja, maakt op zich niet heel veel uit. De prijs lijkt mij correct en sinds 22/01 staat het aan 375K te koop, even veel als de huidige prijs om Immoweb.
Het stond eerst aan 429K in oktober, dan 399K in november, en uiteindelijk 375K sinds januari. Ik vind dat ze toch vrij snel prijsverlagingen doorvoeren, dus het lijkt dat het huis echt weg moet. Een goede onderhandelingspositie voor jou dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515

Herenhuis te koop in Gent.

Bijzonder want het ligt aan het justitiepaleis in.... Kortrijk

Deze prachtige woning ligt in een rustige residentiële buurt op 150m van het station van Kortrijk wat 23min sporen (of rijden met de wagen) is van het centrum van Gent. Er wordt gezegd dat Gent de hoofdstad is van West-Vlaanderen; welnu Kortrijk zal hem binnen 5jaar zijn !

Daarenboven stond dat spel tot voor een paar maanden te koop aan voor veel minder (ik dacht een kleine 800.000) en is er een bod geweest van 750.000. Is van van de markt gehaald en nu er weer op voor een veel hoger bedrag.

Die zijn me toch een beetje kwijt.
 
Het stond eerst aan 429K in oktober, dan 399K in november, en uiteindelijk 375K sinds januari. Ik vind dat ze toch vrij snel prijsverlagingen doorvoeren, dus het lijkt dat het huis echt weg moet. Een goede onderhandelingspositie voor jou dus.

Mijn schoonzus heeft een nieuw huis gekocht (op 200m van mij).
Hun app in Hasselt hadden ze te koop gezet in November voor 395k, dan Januari 335k en nu 315k. Dat is pijnlijk, als mensen dat weten (en genoeg die dat wel volgen) dan gaan ze lager bieden. En veel kans op succes want de overbrugging is gewoon keiduur.
 
Het stond eerst aan 429K in oktober, dan 399K in november, en uiteindelijk 375K sinds januari. Ik vind dat ze toch vrij snel prijsverlagingen doorvoeren, dus het lijkt dat het huis echt weg moet. Een goede onderhandelingspositie voor jou dus.
Ik vold de vastgoedmarkt ook wel een beetje en zie vrij vaak prijsdalingen en dat zijn soms serieuze dalingen.
Dat terwijl ze zeggen dat vastgoed alleen maar duurder word.
Mijn schoonzus heeft een nieuw huis gekocht (op 200m van mij).
Hun app in Hasselt hadden ze te koop gezet in November voor 395k, dan Januari 335k en nu 315k. Dat is pijnlijk, als mensen dat weten (en genoeg die dat wel volgen) dan gaan ze lager bieden. En veel kans op succes want de overbrugging is gewoon keiduur.
Maar vaak gaan mensen ook denken dat er iets mis is als de prijs snel daalt.
Er zijn natuurlijk meerdere zaken mogelijk.
Begonnen met een te hoge prijs (iets wat ik yich wel veel zie)
Ze moeten verkopen, want ze hebben het geld nodig
....
 
Dat terwijl ze zeggen dat vastgoed alleen maar duurder word.
Die cijfers hebben niets te maken met de geafficheerde prijzen, maar bij de overeengekomen prijs die in de akte komt bij de notaris.

In realiteit zal het zelfs nog iets hoger liggen, omdat het eventuele stuk zwart niet in de akte komt.
 
Ondertussen staan wij op het punt om een woning aan te kopen.
Het gaat hem om een woning die nog moet gerenoveerd worden, maar deze al gerenoveerd worden via de firma waar we de woning aan kopen via een lastenboek. Zo hebben we nog inspraak in de afwerking en kunnen we alles naar onze wens laten afwerken.

Nu hebben we de aankoop/verkoopbelofte gekregen maar stel me toch de vraag bij 1 paragraaf.
Bij de voorwaarden waaronder de verkoop zal plaatsvinden staat er dat we de woning aankopen in de staat waarin het zich thans bevindt, wat wil zeggen dat we de woning in zijn huidige staat aankopen, wat eigenlijk niet klopt.
Zouden we dit moeten laten aanpassen naar aankoop in gerenoveerde staat volgens lastenboek?
 
Ondertussen staan wij op het punt om een woning aan te kopen.
Het gaat hem om een woning die nog moet gerenoveerd worden, maar deze al gerenoveerd worden via de firma waar we de woning aan kopen via een lastenboek. Zo hebben we nog inspraak in de afwerking en kunnen we alles naar onze wens laten afwerken.

Nu hebben we de aankoop/verkoopbelofte gekregen maar stel me toch de vraag bij 1 paragraaf.
Bij de voorwaarden waaronder de verkoop zal plaatsvinden staat er dat we de woning aankopen in de staat waarin het zich thans bevindt, wat wil zeggen dat we de woning in zijn huidige staat aankopen, wat eigenlijk niet klopt.
Zouden we dit moeten laten aanpassen naar aankoop in gerenoveerde staat volgens lastenboek?
Ik zou mijn handen daar af houden...wat verstaan ze onder renoveren? Eens de prijs betaald is gaan ze failliet en sta je daar met je ongerenoveerde woning.

Lees eens onderstaand artikel. Meer mensen zouden dit moeten lezen en stoppen met belachelijke bedragen te betalen voor oude woningen. Ondertussen cashen de boomers nog eens op hun woning vol asbest, die ze destijds op quasi gratis bouwgrond voor een appel en ei gebouwd hebben. Gladde makelaars, die goochelen met epc cijfertjes alsof het een schoolrapport is en verkopers die denken dat ze de koop van hun leven gedaan hebben door een epc b woning met 12 cm rockwol, wat parels in de spouw en dubbel glas te kopen.

 
Ik zou mijn handen daar af houden...wat verstaan ze onder renoveren? Eens de prijs betaald is gaan ze failliet en sta je daar met je ongerenoveerde woning.

Lees eens onderstaand artikel. Meer mensen zouden dit moeten lezen en stoppen met belachelijke bedragen te betalen voor oude woningen. Ondertussen cashen de boomers nog eens op hun woning vol asbest, die ze destijds op quasi gratis bouwgrond voor een appel en ei gebouwd hebben. Gladde makelaars, die goochelen met epc cijfertjes alsof het een schoolrapport is en verkopers die denken dat ze de koop van hun leven gedaan hebben door een epc b woning met 12 cm rockwol, wat parels in de spouw en dubbel glas te kopen.

Die renovatie prijzen in dat artikel zijn eigenlijk compleet geschift.
Als je dan toch tot 400k over hebt om een oude woning naar moderne energie- en isolatievereisten te laten voldoen, waarom zou je dan niet beter gewoon de boel plat leggen en meteen iets nieuws bouwen. Eventueel met een SOD zou de meerkost dan niet zoveel meer moeten zijn.
 
Die renovatie prijzen in dat artikel zijn eigenlijk compleet geschift.
Als je dan toch tot 400k over hebt om een oude woning naar moderne energie- en isolatievereisten te laten voldoen, waarom zou je dan niet beter gewoon de boel plat leggen en meteen iets nieuws bouwen. Eventueel met een SOD zou de meerkost dan niet zoveel meer moeten zijn.

Die prijzen zijn, jammer genoeg, niet zo geschift. Vergelijkende met mijn eigen renovatiekosten :crazy:.
 
Die renovatie prijzen in dat artikel zijn eigenlijk compleet geschift.
Als je dan toch tot 400k over hebt om een oude woning naar moderne energie- en isolatievereisten te laten voldoen, waarom zou je dan niet beter gewoon de boel plat leggen en meteen iets nieuws bouwen. Eventueel met een SOD zou de meerkost dan niet zoveel meer moeten zijn.
Veel succes om een mooie open bebouwing neer te zetten voor 400k bouwkost.
Ik ben volop bezig met de voorbereiding van de renovatie van mijn open bebouwing uit '79. Voor een complete renovatie kijk ik wel degelijk al snel naar 400k en dan ga ik zeker niet voor de goedkoopste keuzes maar ook allesbehalve voor zotte luxe.

Deze woning heb ik in 2020 voor 450k gekocht dus ik kijk naar een totaalkost van grofweg 850k. Ik heb al die tijd ook de markt verder opgevolgd voor een nieuwbouwproject of recent gerenoveerde woning die gelijkaardig is aan wat ik hier wil bereiken na renovatie. Onmogelijk te vinden voor een veel lagere prijs.

Ik kan dan zitten mokken en kwaad zijn op de wereld dat de prijzen zouden moeten zakken zoals men in dat artikel ook oppert.
Intussen sta je aan de zijlijn te kijken en heb je niets. Neen dankjewel, ik pas, ik leef nu 😁
(en ja, ik prijs mezelf uiteraard gelukkig dat ik dit wel kan betalen en gewoon mijn zin kan doen)
 
Terug
Bovenaan