Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    587
Ik verkoop mijn huis en in de tuin staat een speeltoren met schommels en glijbaan. Deze mag toch meegenomen worden naar de nieuwe woning?
Dat lijkt me toch iets typisch roerend? Hoort niet bij de woning of de inrichting. Is een speeltuig voor kinderen?
 
Als het vast zit in de grond is het onroerend.
Das waar maar ik zou daar nu wel vanuit gaan als koper dat dat er eigenlijk niet bij hoort, tenzij het giga metalen constructies zouden zijn. Ik zou de verkoper eens informeren dat dat, ondanks het misschien op fotos staat niet de bedoeling is om mee te gaan bij verkoop.
 
Ik verkoop mijn huis en in de tuin staat een speeltoren met schommels en glijbaan. Deze mag toch meegenomen worden naar de nieuwe woning?

Wij hebben juist 1 geïnstalleerd. 500 euro voor toren + glijbaan + dubbele schommel + klimnet. Afschrijven op 20y en je ding is nog 200 waard of zo?

Ik zou er niet over procederen...
 
Wij hebben juist 1 geïnstalleerd. 500 euro voor toren + glijbaan + dubbele schommel + klimnet. Afschrijven op 20y en je ding is nog 200 waard of zo?

Ik zou er niet over procederen...

Die van mij was 6 jaar geleden 1200€, huis is ook nog geen 7 jaar oud, heb net voor het eerst onroerende voorheffing betaald :p.
Maar het gaat niet over het bedrag, gewoon of het mee kan of niet. Het staat niet vast aan/in het huis.

De ingebouwde kasten bvb is logisch dat die blijven staan. De speeltoren weet ik dus niet.
 
Mogen mogen. Ik zou contenter zijn dat al de brol weg is, dan wakker liggen van het feit of er een ding van paar honderden euro staat of niet.
 
Als je er eentje zet van 500€ wil ik gerust geloven dat het brol is ja :D.

Het is 1 van de dreamland.

Verder, dat ding moet maar 10y meegaan.

Een schommel is een schommel. Een glijbaan is een glijbaan. Ik vermoed dat de interesse op de glijbaan beperkt is eens ze een jaar of 10 12 zijn ...
 
Dat lijkt me toch iets typisch roerend? Hoort niet bij de woning of de inrichting. Is een speeltuig voor kinderen?

De notaris zegt dat het door te verankeren met beton in de grond onroerend is en dus bij de woning hoort. Het advies is het laten staan tenzij op papier overeengekomen met de kopers.

Zullen ze het moeten stellen met het springkasteel alleen, daar is geen twijfel over mogelijk aangezien dat niet vaststaat. Ga niet nog eens investeren in een speeltoren, de jongste wordt volgende maand 8 en dan heeft het financieel weinig nut.
 
Zijn zaken die uiteraard gespecifieerd moeten worden in de compromis/akte. Net zoals je geen overkappingen/carports gaat afbreken en meenemen ga je ook geen speeltoestellen die in de tuin staan (verankerd in de grond) afbreken.

Grote kans dat de koper er echter geen interesse in heeft. Een telefoontje kan wonderen doen.
 
De notaris zegt dat het door te verankeren met beton in de grond onroerend is en dus bij de woning hoort. Het advies is het laten staan tenzij op papier overeengekomen met de kopers.

Zullen ze het moeten stellen met het springkasteel alleen, daar is geen twijfel over mogelijk aangezien dat niet vaststaat. Ga niet nog eens investeren in een speeltoren, de jongste wordt volgende maand 8 en dan heeft het financieel weinig nut.

Je kan het altijd eens aan de kopers vragen hè.

Zijn zaken die uiteraard gespecifieerd moeten worden in de compromis/akte. Net zoals je geen overkappingen/carports gaat afbreken en meenemen ga je ook geen speeltoestellen die in de tuin staan (verankerd in de grond) afbreken.

Grote kans dat de koper er echter geen interesse in heeft. Een telefoontje kan wonderen doen.
Had je in plaats van naar de notaris enzo te bellen niet beter even kort contact opgenomen met de kopers? Voor hetzelfde geld zeggen die ‘och menneke, pak mee’. In het andere geval had je dan contact kunnen opnemen met de notaris over hoe de bepalingen zijn.

Voor het zelfde geld rekenen ze erop dat dat ding weggaat.
 
Had je in plaats van naar de notaris enzo te bellen niet beter even kort contact opgenomen met de kopers? Voor hetzelfde geld zeggen die ‘och menneke, pak mee’. In het andere geval had je dan contact kunnen opnemen met de notaris over hoe de bepalingen zijn.

Voor het zelfde geld rekenen ze erop dat dat ding weggaat.

Het is nog niet verkocht, maar staat wel op alle foto’s. Vraag het gewoon bij ondertekenen compromis.
 
De notaris zegt dat het door te verankeren met beton in de grond onroerend is en dus bij de woning hoort. Het advies is het laten staan tenzij op papier overeengekomen met de kopers.

Zullen ze het moeten stellen met het springkasteel alleen, daar is geen twijfel over mogelijk aangezien dat niet vaststaat. Ga niet nog eens investeren in een speeltoren, de jongste wordt volgende maand 8 en dan heeft het financieel weinig nut.
Leuke informatie, kan voor ons ook in het voordeel spelen eigenlijk :tongue:
Het huis dat wij gekocht hebben heeft dit ook verankert in de tuin staan, en die wouden het uit goodwill verkopen aan ons. Maar eigenlijk hoort het dus bij het huis.
 
Leuke informatie, kan voor ons ook in het voordeel spelen eigenlijk :tongue:
Het huis dat wij gekocht hebben heeft dit ook verankert in de tuin staan, en die wouden het uit goodwill verkopen aan ons. Maar eigenlijk hoort het dus bij het huis.
Haha hier was de verkoper ook zo van: ja da's dus een spiksplinternieuwe kachel, voor €2000 moogt ge hem hebben, anders pak ik ze mee.


Euh nee, die is al van mij, kalf :D
 
Alle ons huis staat hier en daar al officieel te koop.
Als de deftigere foto's er zijn kan ik het ook op Immoweb zwieren.

2 Weken geleden al enkele geïnteresseerden die het via via wisten, paar al komen zien en een bod gedaan. Was wel beetje te laag naar ons goesting, zou wel makkelijk geweest zijn anders 😀.

Hopen dat er via immoweb enzo ook wat respons komt.
 
Alle ons huis staat hier en daar al officieel te koop.
Als de deftigere foto's er zijn kan ik het ook op Immoweb zwieren.

2 Weken geleden al enkele geïnteresseerden die het via via wisten, paar al komen zien en een bod gedaan. Was wel beetje te laag naar ons goesting, zou wel makkelijk geweest zijn anders 😀.

Hopen dat er via immoweb enzo ook wat respons komt.

Zitten we in hetzelfde schuitje. Best spannende tijden eigenlijk.
Er komt heel veel volk langst gereden nu, valt wel redelijk op aangezien het een doodlopende straat met slechts 3 huizen is en je dan moet keren voor mijn huis :D.
 
Ik verkoop mijn huis en in de tuin staat een speeltoren met schommels en glijbaan. Deze mag toch meegenomen worden naar de nieuwe woning?
Dat beslis je toch zelf zolang het voor de potentiële kopers duidelijk is.

Of je al dan niet verankerde constructies genre tuinhuis / speeltuigen / jacuzzi's / houtkachels enz... samen met je huis verkoopt bepaal jij zelf. Het moet wel duidelijk zijn voor de koper om discussies genre 'het is verankerd dus hoort bij het huis te vermijden.
 
Dat beslis je toch zelf zolang het voor de potentiële kopers duidelijk is.

Of je al dan niet verankerde constructies genre tuinhuis / speeltuigen / jacuzzi's / houtkachels enz... samen met je huis verkoopt bepaal jij zelf. Het moet wel duidelijk zijn voor de koper om discussies genre 'het is verankerd dus hoort bij het huis te vermijden.
Je bepaalt dat zeker en vast niet zelf. De koper kan dat bepalen of jij dat mag meenemen of niet. Onroerende goederen horen nu eenmaal bij het huis.
 
Terug
Bovenaan