Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    587
Ziet er mooi uit... Wat meer details (grootte huis en perceel, instapklaar,bouwjaar, wat ga je aanpakken) en hoeveel heb je ervoor betaald?
De bewoonbare oppervlakte is zonder garage ongeveer 200m², het perceel zelf een goeie 600m² (waarvan ongeveer 300m² tuin).

Is instapklaar, de keuken en badkamer werden in 2011 vernieuwd alsook de vloer van de eerste verdieping. We gaan nog de vloer van het gelijkvloers vervangen (is momenteel van die vierkante donkerrood/bruine tegels, zijn we niet zo voor), alsook in de tuin het oude tuinhuis afbreken, terrasje bijzetten en een nieuw tuinhuis plaatsen aan de 'zijkant' van de tuin. Ketel wordt ook vervangen en afhangend van wat de kostprijs zou zijn, zonnepanelen, al hebben we daar natuurlijk de boot gemist qua timing. Wat dat gaat kosten weten we nog niet goed, we hebben daar de nodige offertes voor aangevraagd, we hebben natuurlijk nog tijd. Aankoopprijs was ongeveer 500.000 EUR.
 
Laatst bewerkt:
De bewoonbare oppervlakte is zonder garage ongeveer 200m², het perceel zelf een goeie 600m² (waarvan ongeveer 300m² tuin).

Is instapklaar, de keuken en badkamer werden in 2011 vernieuwd alsook de vloer van de eerste verdieping. We gaan nog de vloer van het gelijkvloers vervangen (is momenteel van die vierkante donkerrood/bruine tegels, zijn we niet zo voor), alsook in de tuin het oude tuinhuis afbreken, terrasje bijzetten en een nieuw tuinhuis plaatsen aan de 'zijkant' van de tuin. Ketel wordt ook vervangen en afhangend van wat de kostprijs zou zijn, zonnepanelen, al hebben we daar natuurlijk de boot gemist qua timing. Wat dat gaat kosten weten we nog niet goed, we hebben daar de nodige offertes voor aangevraagd, we hebben natuurlijk nog tijd. Aankoopprijs was ongeveer 500.000 EUR.
De cijfers zijn alvast vergelijkbaar met ons net aangekocht huis:)

Heb je niet wat meer foto's?

Greetz
 
Haha, ik wou net een gelijkaardige opmerking maken. Eén van de huizen die wij in onze zoektocht als één van de eerste huizen bezocht hebben (2015), staat terug te koop. Gaat om deze woning:
Vind ik nog altijd een mooi huis, locatie en slaapkamers zijn echter niet super. Maar de prijs is wel fel gestegen...
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik wou net een gelijkaardige opmerking maken. Eén van de huizen die wij in onze zoektocht als één van de eerste huizen bezocht hebben (2015), staat terug te koop. Gaat om deze woning:
Vind ik nog altijd een mooi huis, locatie en slaapkamers zijn echter niet super. Maar de prijs is wel fel gestegen...
Hoeveel stond het huis 5 jaar terug?
 
Hoeveel stond het huis 5 jaar terug?
Ik dénk 320 à 330K. Ik kan me niet voorstellen dat we naar iets veel duurder zijn gaan kijken want dat liet ons budget niet toe.
gDlIwb2.gif
 
Ge hebt gelijk, mijn vergelijking is idd niet helemaal wat het moet zijn maar ik ken het huis in Paal en dat moet niet onderdoen met het huis dat wij gaan bouwen.

Ik zal het anders zeggen, in Brasschaat heb je voor €400.000 een halfopen bebouwing waar ge nog gemakkelijk wat werk en geld in moet steken.

Voor 400k hebt ge in andere gemeentes een mooie alleenstaande woning. En zo zijn er veel plaatsen uiteraard.

In Herk-de-stad huis gekocht: open bebouwing 18.5a, 274m² bewoonbare oppervlakte. bouwjaar 1991. 374.000 aankoopprijs. Voordeel van in de limburg te wonen. Huis was instapklaar, wel typisch jaren 90. Doet me zeer veel denken aan mijn ouderlijkhuis qua stijl.
 
In Herk-de-stad huis gekocht: open bebouwing 18.5a, 274m² bewoonbare oppervlakte. bouwjaar 1991. 374.000 aankoopprijs. Voordeel van in de limburg te wonen. Huis was instapklaar, wel typisch jaren 90. Doet me zeer veel denken aan mijn ouderlijkhuis qua stijl.
Maar om dat huis naar de 21ste eeuw te brengen qua energie en stijl, zal je wellicht ook wel +100k moeten spenderen?
 
Nu dacht ik op 9lives gelezen te hebben dat jullie hier toch niet voor gingen, maar ik kan mis zijn. Proficiat alvast!
Kan zijn dat het om een andere woning ging, we hebben de weken voordat we dit huis gezien hebben (eind mei denk ik zijn we de eerste keer gaan kijken) toch 3-4 huizen gezien in totaal. Of voor Corona hebben we ook wel wat huizen gezocht, hebben in totaal denk ik bijna 2j gezocht.

-edit- Nu ik erover nadenk heb ik denk ik wel nooit foto's van een woning geplaatst op 9lives die we zouden bezichtigen/bezichtigd hadden.
 
Maar om dat huis naar de 21ste eeuw te brengen qua energie en stijl, zal je wellicht ook wel +100k moeten spenderen?
Eigenlijk niet, woonkamer was een jaar geleden vernieuwd. Badkamer ook vernieuwd enkele jaren terug. Er staat een veranda van een paar jaar oud. Likje verf doet al veel. Energie ja dat gaat wel wat kosten, overschakelen naar aardgas, spouwmuren beter isoleren, zonnepanelen maar 100k nee dat zal het niet gaan kosten. Het is ook maar waarmee je tevreden bent. Het hoeft voor mij niet allemaal super modern te zijn.
 
Eigenlijk niet, woonkamer was een jaar geleden vernieuwd. Badkamer ook vernieuwd enkele jaren terug. Er staat een veranda van een paar jaar oud. Likje verf doet al veel. Energie ja dat gaat wel wat kosten, overschakelen naar aardgas, spouwmuren beter isoleren, zonnepanelen maar 100k nee dat zal het niet gaan kosten. Het is ook maar waarmee je tevreden bent. Het hoeft voor mij niet allemaal super modern te zijn.
Als bepaalde delen al gerenoveerd zijn is dat natuurlijk wel een dikke plus.

Dan ga je in principe enkel energetisch moeten renoveren in de toekomst, kan ook wel wat kosten maar daar zijn ook wel premies voor natuurlijk, voor pakweg een nieuwe keuken of badkamer niet.
 
In de buurt staat een huis voor gemengd gebruik te koop (was voordien een drukkerij). Ik was benieuwd naar de prijs en viel bijna achterover toen ik het online zag, maar die bovenverdiepingen hebben wel echt veel potentieel om iets moois van te maken. Als je dit mooi wil renoveren, ga je wel een aardige duit in het zakje moeten doen. :oops:

 
In de buurt staat een huis voor gemengd gebruik te koop (was voordien een drukkerij). Ik was benieuwd naar de prijs en viel bijna achterover toen ik het online zag, maar die bovenverdiepingen hebben wel echt veel potentieel om iets moois van te maken. Als je dit mooi wil renoveren, ga je wel een aardige duit in het zakje moeten doen. :oops:

Prachtig gebouw amai, zou ge niet zeggen als ge de voorgevel ziet.
Moet wel quasi volledig gestript worden dus als ge dat dan ook nog eens stijlvol en kwalitatief wilt inrichten denk ik dat ge in totaal meer dan 600 of zelfs 700k gaat kwijt zijn. Ouch.
 
Prachtig gebouw amai, zou ge niet zeggen als ge de voorgevel ziet.
Moet wel quasi volledig gestript worden dus als ge dat dan ook nog eens stijlvol en kwalitatief wilt inrichten denk ik dat ge in totaal meer dan 600 of zelfs 700k gaat kwijt zijn. Ouch.
Ik vraag me af of ze meer succes gaan hebben als ze de foto's van de bovenverdiepingen (vanaf nummer 18) eerst in de slideshow zetten, en pas daarna het (lelijke) handelspand. Staat hier nu toch al een tijdje leeg/te koop heb ik de indruk.
 
Bugh, ondertussen al ruim een jaar op zoek naar bouwgrond waarvan 9 maanden intensief. Mocht ik 50k meer budget hebben, was er geen enkel probleem. Maar die heb ik dus niet 🤷🏼‍♀️
Ondertussen serieus aan het overwegen om toch ook gronden voor halfopen bebouwing mee in overweging te nemen... Er is er eentje 8km verderop die heel veel kans maakt. Op veel vlakken ideaal maar wel verder van het werk, school van de dochter, openbaar vervoer,...
Ook 3km verderop is er eentje voor halfopen bebouwing die wel interessant is. 300m van mijn ouders (ietsje te dicht voor mij, maar een zaligheid voor een kind dat gek is op hen natuurlijk), 3km dichter bij het werk, net buiten het centrum dus vlakbij winkels, openbaar vervoer,... Maar niet de "groene oase" die ik ook heel belangrijk vind (al is het met een perceel van 1100 m2 wel mogelijk om wat oase te creëren 😁).

Dus slaat die twijfel weer toe he... Compromissen sluiten? Of toch nog een jaartje blijven zoeken in de hoop dat.. 🙈🙄😓
 
Terug
Bovenaan