Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    586
Het is nieuwbouw dus neem aan dat alles qua infrastructuur in orde is
Nee we gooien niets in wc

Lijkt me eerder werking van de put zelf, mss iets van 'product' indoen nu om hem beter te laten werken?

Als het steenpuin is dan stuur ik factuur alvast door naar bouwfirma maar lijkt me van niet
 
Ook een nieuwe stap gezet. Een woning gekocht in Zonhoven (op plan) wat komend jaar gebouwd zal worden. I know het is op plan/SOD en daar zijn nadelen en meerprijzen aan verbonden. Het zal uiteindelijk ook geen prijs winnen voor meest karaktervolle woning noch zal het als charmant omschreven worden.

De locatie is een enorm pluspunt... familie in Genk en ik werk in Hasselt. Er is ook redelijk wat groen. Het is een doodlopende zijstraat dus qua verkeer zal dat ook enkel lokaal zijn.
Klaphof/Binnenpad?
 
Het is nieuwbouw dus neem aan dat alles qua infrastructuur in orde is
Nee we gooien niets in wc

Lijkt me eerder werking van de put zelf, mss iets van 'product' indoen nu om hem beter te laten werken?

Als het steenpuin is dan stuur ik factuur alvast door naar bouwfirma maar lijkt me van niet
Heb je een ontluchting op uw dak? En belangrijker nog zijn uw WC’s hierop aangesloten.
Een septische punt dient trouwens vol te zijn, en die koek waarover je spreekt is normaal. Dit is de korst die er moet zijn.
 
Heb je een ontluchting op uw dak? En belangrijker nog zijn uw WC’s hierop aangesloten.
Een septische punt dient trouwens vol te zijn, en die koek waarover je spreekt is normaal. Dit is de korst die er moet zijn.
Voor dat 1e heb ik geen idee maar zal als het terug beter weer is eens op mijn dak kruipen. Neem aan dat ik daar dan iets moet zien van opening (plat dak)? Kan zijn dat dat mss met bladeren verstopt zit ofzo? Maar is nieuwbouw dus neem aan dat dat wel in orde is

Die koek was alvast niet normaal die was veel te dik. Soit het is opgelost nu
 
Voor dat 1e heb ik geen idee maar zal als het terug beter weer is eens op mijn dak kruipen. Neem aan dat ik daar dan iets moet zien van opening (plat dak)? Kan zijn dat dat mss met bladeren verstopt zit ofzo? Maar is nieuwbouw dus neem aan dat dat wel in orde is

Die koek was alvast niet normaal die was veel te dik. Soit het is opgelost nu
Bij mij was dat (koek te dik en alles verstopte) ooit door een bepaald soort toilet papier te gebruiken (te dik en verteerde niet goed)
We zijn toen overgeschakeld naar eentje met maar 3 vellen (cheap as well) en twas opgelost
 
Voor dat 1e heb ik geen idee maar zal als het terug beter weer is eens op mijn dak kruipen. Neem aan dat ik daar dan iets moet zien van opening (plat dak)? Kan zijn dat dat mss met bladeren verstopt zit ofzo? Maar is nieuwbouw dus neem aan dat dat wel in orde is

Die koek was alvast niet normaal die was veel te dik. Soit het is opgelost nu
Normaal zal dat er ongeveer zo uit zien.
Natuurlijk is de vraag of uw wc er ook op hangt natuurlijk.
 
Heb 3 'pijpen' op dak:
- 1 gas
- 1 ventilatie (1 aan zijkant nog)
- en dan wss voor verluchting of is er nog iets dat dat kan zijn?

Die van het ruimerke zei om af en toe bacteriën erbij te doen.
 
In juni van dit jaar gekocht (akte verleden november), ons huis in oktober verkocht (akte verlijdt februari), verhuis zelf zal in de loop van juni 2021 allicht volgen (vorige eigenaars mogen blijven bewonen tot 1 februari, vanaf dit punt gaan we nog enkele werken laten uitvoeren, voor kindjes was het ook gemakkelijker om pas tegen de zomervakantie te verhuizen. Momenteel wonen we in Aartselaar, we verhuizen naar Waarloos (Kontich).
 
Awel, ik bezit in theorie een woning, maar in praktijk nog niet in orde.

Eind oktober is de verkoop doorgegaan met de ex-madam, dus daar geen mooie nieuwbouw meer die me enorm veel tijd en moeite en geld heeft gekost (sjans dak da geld terug heb)

Was niet echt vanplan om iets nieuw te kopen maar mijn ouders hebben het idee gekregen om het huis te schenken aan mezelf en men zussen. Aangezien dat het niet de bedoeling is dat we alledrie een deel hebben, ik nu geen eigendom meer heb, en men beide zussen noch de middelen noch de goesting hebben om elkander uit te kopen. Heb ik besloten om hen uit te kopen.

Vruchtgebruik blijft bij mijn ouders. Is dus eigenlijk een investering voor later. En aangezien ik niet meteen van plan was om iets nieuw te kopen, perfecte manier van werken.

Binnen dit en een paar maanden (voor juli 2021) dus terug huiseigenaar, maar deze keer 100% eigenaar.

Schatter is paar maanden terug geweest, ik weet wat het mij gaat kosten, ik weet ook wat de eigenlijke waarde is, komt goed.

Doodlopende straat, omringd door velden en bossen, en geen van die dingen zijn landbouwgrond, en eigenlijk ook mijn eigendom. I like
Jammer om te horen dat je uit elkaar bent met je partner! Anderhalf jaar geleden had je me nog de details van je nieuwbouw gestuurd en sprak je nog van "we"...

Begrijp ik het dan goed dat je ouders het stuk van je ex in de nieuwbouw hebben overgekocht en dat aan de kinderen wilden schenken? Of gaat het over HUN huis?

Greetz
 
In juni van dit jaar gekocht (akte verleden november), ons huis in oktober verkocht (akte verlijdt februari), verhuis zelf zal in de loop van juni 2021 allicht volgen (vorige eigenaars mogen blijven bewonen tot 1 februari, vanaf dit punt gaan we nog enkele werken laten uitvoeren, voor kindjes was het ook gemakkelijker om pas tegen de zomervakantie te verhuizen. Momenteel wonen we in Aartselaar, we verhuizen naar Waarloos (Kontich).
Ah nice! Foto's van het nieuwe huis? In Kontich hebben we ook nog gekeken, maar Waarloos was iets te veel uit de richting...
 
Jammer om te horen dat je uit elkaar bent met je partner! Anderhalf jaar geleden had je me nog de details van je nieuwbouw gestuurd en sprak je nog van "we"...

Begrijp ik het dan goed dat je ouders het stuk van je ex in de nieuwbouw hebben overgekocht en dat aan de kinderen wilden schenken? Of gaat het over HUN huis?

Greetz
Dat van men ouders gaat over mijn ouderlijk huis.

Mijn ex haar ouders hebben haar geholpen om mij uit te kopen + de lening deels af te betalen. Waardoor ze nu eigenares is van een dikke nieuwbouw met een lening van minder dan 200k op haar naam :p So good for her.
 
Dat van men ouders gaat over mijn ouderlijk huis.

Mijn ex haar ouders hebben haar geholpen om mij uit te kopen + de lening deels af te betalen. Waardoor ze nu eigenares is van een dikke nieuwbouw met een lening van minder dan 200k op haar naam :p So good for her.
Troost u met het gegeven dat je zeker niet alleen bent.
Tegenwoordig hoor je meer en meer dat jonge koppels kort na de oplevering van hun nieuwbouw uit elkaar gaan.
Misschien ook maar goed dat toch tenminste één iemand daar is kunnen blijven. Was de koop voor jou geen optie bijvoorbeeld?
 
Dat van men ouders gaat over mijn ouderlijk huis.

Mijn ex haar ouders hebben haar geholpen om mij uit te kopen + de lening deels af te betalen. Waardoor ze nu eigenares is van een dikke nieuwbouw met een lening van minder dan 200k op haar naam :p So good for her.
Amai... En je hebt alles kunnen recupereren wat je er hebt ingestoken?
 
Werken de meeste hier met losse aannemers/firma’s, of toch eerder kiezen voor een SOD? Desnoods eentje die voor meer kwaliteit en afwerking gaat, en geen 200 huizen per jaar doet.

Is hier toch een serieus twijfelgeval voor ons. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al die aannemers niet vertrouw, altijd iets.. ze kunnen met moeite een condensatieketel fixen sommigen, laat staan dat ik ze gans onze woning laat doen.. (En verwacht precies ergens dat die SOD de goede kennen.)
 
Troost u met het gegeven dat je zeker niet alleen bent.
Tegenwoordig hoor je meer en meer dat jonge koppels kort na de oplevering van hun nieuwbouw uit elkaar gaan.
Misschien ook maar goed dat toch tenminste één iemand daar is kunnen blijven. Was de koop voor jou geen optie bijvoorbeeld?

Amai... En je hebt alles kunnen recupereren wat je er hebt ingestoken?
In reply to both.

Ik heb alles van mezelf kunnen recupereren wa rond de 85k was.

Maar ik had het geld niet om haar uit te kopen. Haar ouders hadden ons al 300k gegeven, en dan hadden we daarbovenop nog 330k geleend, en ik had er dan zelf van men eige geld ook nog rond de 80k in gestoken (incl dan afbetalen van lening). Duur dingskes. Ik kon onmogelijk die 300k van haar ouders terugbetalen en dan zelf nog een deel van de lening afkopen. Eigenlijk kon ik die lening gemakkelijk zelf afbetalen maar het was die 300k die het moeilijk maken.

En meh, ik heb er 1 jaartje gewoond en ben eerlijk gezegd redelijk blij dat ik er niet meer zit. ENORM veel last van de buren, oude mensen die niet beter te doen hebben dan kijken als je in de tuin bezig bent, moeilijk doen met verzekeringen omdat ze weten dat je geld hebt, zagen om het minste,...

Men ex heeft er nog altijd last mee, ik heb zelfs advocaat moeten inhuren om een paar dingen te bekijken met een van de buren. Die had 4 keer geprobeerd om haar schade die ze had aan haar huis op ons te steken. Elke keer met een ander verzekering, enorm vermoeiend en stresserend.

Werken de meeste hier met losse aannemers/firma’s, of toch eerder kiezen voor een SOD? Desnoods eentje die voor meer kwaliteit en afwerking gaat, en geen 200 huizen per jaar doet.

Is hier toch een serieus twijfelgeval voor ons. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al die aannemers niet vertrouw, altijd iets.. ze kunnen met moeite een condensatieketel fixen sommigen, laat staan dat ik ze gans onze woning laat doen.. (En verwacht precies ergens dat die SOD de goede kennen.)

Van sleutel op deur moet je ook niet veel verwachten, meeste ervaringen die ik gehoord heb van kennissen en vrienden is ook barslecht. Er zijn er een PAAR goeie, maar ook niet zoveel. Hangt heel veel af van de regio waarin ze komen, want soms krijg je daar ook polen over de vloer die net de basics kennen en het dan zwaar verkloten.

Ik denk een van de betere manieren is een goeie architect zoeken met goeie referenties. Die mannen kennen de goei aannemers

Ik heb met de nieuwbouw die ik heb laten zetten enkel maar issues gehad met de aannemers die ik zelf uit had gezocht, nooit met diegene dat via de architect derbij kwamen.
 
Mijn idee over sod versus aannemers (ben er zelf nog niet aan uit wat ik ga doen) is dat als snelheid primeert, je best kiest voor sod. Wanneer dat geen issue is, je best kiest voor aannemers MAAR je ècht informeert! Bij buren, vrienden, lokale Facebook groepen,...
 
Werken de meeste hier met losse aannemers/firma’s, of toch eerder kiezen voor een SOD? Desnoods eentje die voor meer kwaliteit en afwerking gaat, en geen 200 huizen per jaar doet.

Is hier toch een serieus twijfelgeval voor ons. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al die aannemers niet vertrouw, altijd iets.. ze kunnen met moeite een condensatieketel fixen sommigen, laat staan dat ik ze gans onze woning laat doen.. (En verwacht precies ergens dat die SOD de goede kennen.)
Stel u niet te veel voor van SOD. Bouwen is altijd een avontuur, en fouten en vergissingen zijn daar onderdeel van spijtig genoeg.
SOD is goed als je u bewust bent dat je meer zal betalen, voordeel is dat je u in feite niks moet aantrekken alles wordt voor u gedaan.
Zelf met een eigen architect bouwen is altijd een pak meer werk qua opvolging.
Het probleem zal zijn dat je een bouwgrond moet vinden. Meestal ga je projecten vinden waar je verplicht bent met een SOD-firma te bouwen.
 
Ah nice! Foto's van het nieuwe huis? In Kontich hebben we ook nog gekeken, maar Waarloos was iets te veel uit de richting...
Hopsa:


We hebben vooral naar reistijd gekeken naar het werk qua wat is doenbaar inzake afstand, dit zou voor zowel mijn vrouw als ikzelf 2-3 minuten "langer" zijn dan momenteel (17 minuten ipv 14 minuten voor mijn vrouw en 22 minuten ipv 20 minuten voor mezelf), valt dus goed mee. Momenteel brengen we onze kinderen te voet naar school gezien de school op 200 meter van ons huis is, de nieuwe school zal op ca. 650 meter liggen wat natuurlijk nog altijd niet extreem ver is (en in de zomer te voet nog te doen, kleine 10 minuutjes enkel).

Waarloos zelf ken ik niet echt goed buiten de grote baan van Kontich naar Mechelen, het 'dorpje' zelf (is eigenlijk 1 straat) lijkt me op zich nog wel tof.
 
Hopsa:


We hebben vooral naar reistijd gekeken naar het werk qua wat is doenbaar inzake afstand, dit zou voor zowel mijn vrouw als ikzelf 2-3 minuten "langer" zijn dan momenteel (17 minuten ipv 14 minuten voor mijn vrouw en 22 minuten ipv 20 minuten voor mezelf), valt dus goed mee. Momenteel brengen we onze kinderen te voet naar school gezien de school op 200 meter van ons huis is, de nieuwe school zal op ca. 650 meter liggen wat natuurlijk nog altijd niet extreem ver is (en in de zomer te voet nog te doen, kleine 10 minuutjes enkel).

Waarloos zelf ken ik niet echt goed buiten de grote baan van Kontich naar Mechelen, het 'dorpje' zelf (is eigenlijk 1 straat) lijkt me op zich nog wel tof.
Ziet er mooi uit... Wat meer details (grootte huis en perceel, instapklaar,bouwjaar, wat ga je aanpakken) en hoeveel heb je ervoor betaald?
 
Terug
Bovenaan