VTM Huis Gemaakt

Ik denk dat gij reality tv een beetje te emotioneel bekijkt. Ik veroordeel den Harry niet. Hij moet leven zoals hij wilt leven. Alleen hoeft dat niet op mijn kosten. Als gij in uw zeemzoete dromen Harry en Jerinda ziet voorbij huppelen omdat gij wat geld hebt gegeven, even goede vrienden.

Al een chance dat ze nog ne fundraise hebben opgestart. Anders zou ge ze nog egoïstisch kunnen noemen om kostbare tijd met hun kinderen te vergokken. Zeker als ge gene handige harry zijt.
Ik? IK HAAT reality tv. Ik heb GEEN geld gegeven. Maar van de 3 koppels gunde ik hen de overwinning. Zo simpel is het.
 
Wat zouden ze trouwens hebben gedaan als er een gelijke stand was tussen 2 - of godbetert 3 - van de koppels? Sjoemelen met de punten, of weer de spelregels veranderen?
Ah coldplayke, dan zal ons Dina aankondigen dat er nog een vierde huis is dat ze mogen verbouwen en wie daar de beste punten scoort wint het huis!
 
Wat zouden ze trouwens hebben gedaan als er een gelijke stand was tussen 2 - of godbetert 3 - van de koppels? Sjoemelen met de punten, of weer de spelregels veranderen?

Dan zouden de juryleden hun echte mening hebben gegeven ipv hun zwakke "we geven evenveel punten en laten kijkers en makelaars beslissen".
 
Nogal stevig dat er hier een paar pagina's geleden werd geproclameerd dat je in Kortrijk vlot een huis kan kopen voor minder dan €200.000. Dat kan, maar dan heb je een krot gekocht en mag je het volledig renoveren. De totale kost zal wel een pakje hoger zijn, no worries.

Ik vind het wel deugddoend dat Vlamingen toch "warm" zijn, gewoon geld doneren aan een sympathiek koppel omdat je het hen gunt. Dat is toch een teken dat de verzuring nog niet zo ver is doorgeslagen als je soms zou denken. Ondertussen bijna €100.000. Ik ben hier meer van onder de indruk dan van de warmste week.
 
Nogal stevig dat er hier een paar pagina's geleden werd geproclameerd dat je in Kortrijk vlot een huis kan kopen voor minder dan €200.000. Dat kan, maar dan heb je een krot gekocht en mag je het volledig renoveren. De totale kost zal wel een pakje hoger zijn, no worries.

Ik vind het wel deugddoend dat Vlamingen toch "warm" zijn, gewoon geld doneren aan een sympathiek koppel omdat je het hen gunt. Dat is toch een teken dat de verzuring nog niet zo ver is doorgeslagen als je soms zou denken. Ondertussen bijna €100.000. Ik ben hier meer van onder de indruk dan van de warmste week.

Het "stomme" is gewoon dat er toch duizenden andere koppels zijn die ook in de situatie zitten van niet genoeg middelen te hebben om een lening te kunnen aangaan.

Ieder mag z'n geld geven aan wie hij wil, en het is dat koppel zeker gegund, maar dat geldt eigenlijk ook voor alle andere koppels die genoodzaakt zijn te blijven huren.
 
Ik vind het wel deugddoend dat Vlamingen toch "warm" zijn, gewoon geld doneren aan een sympathiek koppel omdat je het hen gunt.
doneren aan een totaal onbekend symphatiek op tv koppel,zonder te weten wat hun financiele situatie is,omdat je fomo hebt.
 
Je bedoelt: emo trekt emo aan?

En dat is ook een van de redenen dat ons sociaal systeem zo pokkeveel kost.
Wat was er dan zo emo? Toen ze echt hun opvang vergeten waren?

De Amber show over hoe hard haar leven was tot de Kenny haar kwam redden op zijn paard klonk veel meer emo. Zeker omdat ze zo mooi opgemaakt klaar zat voor de camera toen ze aan haar verhaal begon.

Dat was idd belachelijk emo. Waarom trekt dat blijkbaar minder emo aan? Tis zeker emo genoeg

En btw Harry heeft gewoon werk. Hij is mss wel 'artiest' maar ik denk ook wel dat hij beseft dat zijn kinderen moeten eten.

Echt waar de woorden die mensen hier gebruiken om die mensen te omschrijven...
 
Laatst bewerkt:
Het "stomme" is gewoon dat er toch duizenden andere koppels zijn die ook in de situatie zitten van niet genoeg middelen te hebben om een lening te kunnen aangaan.

Ieder mag z'n geld geven aan wie hij wil, en het is dat koppel zeker gegund, maar dat geldt eigenlijk ook voor alle andere koppels die genoodzaakt zijn te blijven huren.

Ja het is niet eerlijk, maar €100.000 krijgen via crowdfunding is hetzelfde als de loterij winnen of rijke ouders hebben. Da's het leven. Best is om gewoon niet te kijken naar anderen en te focussen op jezelf.

doneren aan een totaal onbekend symphatiek op tv koppel,zonder te weten wat hun financiele situatie is,omdat je fomo hebt.

Het is geen onbekend koppel, kijkers hebben daar een parasociale relatie mee. Ze zien ze doorheen de weken op tv en krijgen een eenzijdige band met dat koppel. Vandaar ook bv die mevrouw die stond te wenen dat ze het deden voor hun kinderen, zo'n emotionele reactie heb je enkel als je een (eenzijdige) band hebt opgebouwd. Het is hetzelfde met bv. mensen die een connectie voelen met een influencer op instagram. En omdat die parasociale relatie er is, is de barrière lager om geld te storten of te ondersteunen, want het voelt aan alsof je die mensen kent.
 
Ja het is niet eerlijk, maar €100.000 krijgen via crowdfunding is hetzelfde als de loterij winnen of rijke ouders hebben. Da's het leven. Best is om gewoon niet te kijken naar anderen en te focussen op jezelf.



Het is geen onbekend koppel, kijkers hebben daar een parasociale relatie mee. Ze zien ze doorheen de weken op tv en krijgen een eenzijdige band met dat koppel. Vandaar ook bv die mevrouw die stond te wenen dat ze het deden voor hun kinderen, zo'n emotionele reactie heb je enkel als je een (eenzijdige) band hebt opgebouwd. Het is hetzelfde met bv. mensen die een connectie voelen met een influencer op instagram. En omdat die parasociale relatie er is, is de barrière lager om geld te storten of te ondersteunen, want het voelt aan alsof je die mensen kent.
Die eerlijkheid moet je zoiezo met een korrel zout nemen.

Want de mensen die daar over klagen zijn ook degene, die het dan liken als men over de crowdfunding van Kenny en amber beginnen.

Ze hebben er totaal geen probleem mee als die persoon geld krijgt. Ze hebben zelf vast ook geen probleem gehad met eventuele steun van ouders enz ..

Dus geld krijgen is voor hen geen probleem. Het is wie.

Ze vinden puur dat dit mag voor mensen die zij dit gunnen. Als iemand in hun ogen dat geld niet verdient, dan is dat een profiteur (al vroeg hij er niet eens achter LOL)

Je zou toch niet willen dat mensen die je 'onder uzelf' inschat plots met een gelukje plots wat meer geld dan u hebben he.

PS. Lokeren waren de verdiende winnaars.
Afwerking was daar toch een pak beter.

Kijk naar die living. 2/3 spatjes verf was de enige kritiek die cerina kon geven.

De Kenny zijn kasten kunnen niet open en hij kan blijkbaar geen mouluren snijden.
Ik heb nog nooit een dag in de bouw gewerkt. En ik heb mijn mouluren zelf gedaan en ze zien er beter uit. Ale ze sluiten op elkaar aan... (Basic zou je denken)
Ergst vanal is ook dat hij er dan nooit meer naar gekeken heeft ondanks zelfverklaarde zeeën van tijd en het feit dat hij zo ne preciezen is.

En hij kan goed verven, maar als je daar als koper genot van wil zal je toch wel een grijs bestaan moeten leven (letterlijk dan)

Al u tijd daarin steken is niet zo slim, want het eerste dat kopers meestal doen is de boel herschilderen.


Ruben zijn constructie in de tuin staat er binnen 20 jaar waarschijnlijk nog, zelfde voor die vensterbanken enz.
 
Kijk naar die living. 2/3 spatjes verf was de enige kritiek die cerina kon geven.
Welke living? Da was nen gang met een zetel waar ge al moet gaan instaan om in de spiegel te kijken die ze er net boven gehangen hebben. Rechts ervan nen tv ergens lukraak op de muur gehangen.

Die opmerking over de McDonald van die ene bezoekster was er zelfs knal op
ae83039c9f2323b5d8112af0b60a07e1af405bd6
 
Het huis van Kenny en Amber is precies onder een andere naam bekend 😂 "het spookhuis"
 
Ja daarom spreek ik over de afwerking en niet de stijl...
En ook daarom dat Kenny die kamerprijs won ondanks slechte afwerking.

Maar het idee dat die afwerking bij hen zo goed was... Geen idee vanwaar dat komt. De schilderwerken wel, maar dat mag wel met een professionele schilder die zichzelf bij de top van Europa rekent. Alleen spijtig dat ze zo saai zijn dat je het weer moet overschilderen.

Badkamer van Ruben bv is veel mooier en je kijkt niet uit op de Wc bij het douchen maar je ziet de hemel boven u. Maar die was niet op tijd klaar ...
Kenny en amber hebben eig veel sjans gehad met hun kamerprijzen dat de anderen tijdnood hadden. Want eens alles af is vind ik eerlijk gezegd enkel nog hun living de mooiste ( en dan ook weer vooral door slechtheid bij anderen, want al die mouluren in zijn living mag je al opnieuw doen) maar dat is nog makkelijker aan te pakken dan de volledige indeling

Voordeel in Lokeren is dan weer nog de gigantische ongebruikte ruimte waar je veel mee kan doen.

Welke living? Da was nen gang met een zetel waar ge al moet gaan instaan om in de spiegel te kijken die ze er net boven gehangen hebben. Rechts ervan nen tv ergens lukraak op de muur gehangen.

Die opmerking over de McDonald van die ene bezoekster was er zelfs knal op
ae83039c9f2323b5d8112af0b60a07e1af405bd6
 
Ik had toch de indruk dat Kenny en Amber van de 3 koppels het meeste van het lastige prutswerk zelf hadden gedaan, waar de andere 2 dat hadden uitbesteed (Harry & Jerina aan loodgieters en Ruben en Antje hebben hun hal laten tegelen door professionals). Als je dan ziet dat Kenny & Amber zelf bijna 800 tegels in hun keuken hadden gelegd, én het zag er goed uit, dan vind ik het nog indrukwekkender dat ze als jongste koppel als enige iedere deadline hebben gehaald. + ze hadden als enige de tweede slaapkamer een opwaardering gegeven. De andere 2 koppels hebben we niets met die slaapkamers zien doen?

Mochten Harry & Jerina genoeg geld inzamelen, zou ik toch meteen een huis met 3 slaapkamers kopen dat misschien iets minder luxueus is uitgerust. Met die 2 slaapkamers komen ze nu toe, maar over een paar jaar gaan Onno & Fidel toch ieder een aparte slaapkamer willen en dan zouden ze weer moeten verhuizen.
 
Die funding is opgezet door mensen die Jerina & Harry niet eens kennen. Die zijn puur afgegaan op hetgene er op tv te zien was. Harry was puur in zijn emoties op het moment dat ze realiseerden dat ze hun kindjes misten. Of het moment dat ze zich plotsklaps realiseerden dat ze geen opvang hadden.

Dat zijn dingen die je niet kan faken, maar o zo herkenbaar zijn voor mensen met kinderen, waardoor zij als koppel inderdaad meer werden gewaardeerd.

En niemand die weet wat ze met dat geld gaan doen, kan goed zijn dat ze een deel wegschenken, niemand kent hun planning.

En het feit dat de funding van Amber & Kenny nog niet op 1/10 van het andere koppel zit, zegt veel over hoe de kijker denkt over hen.
Ik vrees dat je wel eens meer moet rondlopen bij televisieopnames. Je zou ervan verschieten hoeveel daarvan eerst doorsproken wordt.

Maar, die funding is inderdaad opgezet door mensen die hen niet kennen, ik vind dat persoonlijk heel jammerlijk om een paar redenen:
1) Volgend jaar gaan alle koppels de "populariteits"-kaart trekken ipv proberen een zo goed mogelijk huis te bouwen
2) Ik vind dat rot voor het andere koppel
3) Er zijn ook programma's als "steenrijk, straatarm", daarin zie je dat er gezinnen zijn die zo'n dingen véél meer kunnen gebruiken. Als Harry en Jerina effectief zo "niet-materialistisch" zijn als ze zelf zeggen, geven ze dat geld aan een goed doel...
 
Ik had toch de indruk dat Kenny en Amber van de 3 koppels het meeste van het lastige prutswerk zelf hadden gedaan, waar de andere 2 dat hadden uitbesteed (Harry & Jerina aan loodgieters en Ruben en Antje hebben hun hal laten tegelen door professionals). Als je dan ziet dat Kenny & Amber zelf bijna 800 tegels in hun keuken hadden gelegd, én het zag er goed uit, dan vind ik het nog indrukwekkender dat ze als jongste koppel als enige iedere deadline hebben gehaald. + ze hadden als enige de tweede slaapkamer een opwaardering gegeven. De andere 2 koppels hebben we niets met die slaapkamers zien doen?

Mochten Harry & Jerina genoeg geld inzamelen, zou ik toch meteen een huis met 3 slaapkamers kopen dat misschien iets minder luxueus is uitgerust. Met die 2 slaapkamers komen ze nu toe, maar over een paar jaar gaan Onno & Fidel toch ieder een aparte slaapkamer willen en dan zouden ze weer moeten verhuizen.
Het was snel duidelijk dat de koppels niet even handig waren, maar dat was ook niet de opzet van het programma. Huis Gemaakt gaat niet over wie de handigste Harry is (pun intended). Het feit dat Harry & Jerina de "publieksprijs" hebben gewonnen maakt het ook best logisch dat net zij de meeste donaties krijgen. Nu ze 100k krijgen zal de aanschaf van het huis wel mogelijk zijn, neem ik aan?

Ik vrees dat je wel eens meer moet rondlopen bij televisieopnames. Je zou ervan verschieten hoeveel daarvan eerst doorsproken wordt.

Maar, die funding is inderdaad opgezet door mensen die hen niet kennen, ik vind dat persoonlijk heel jammerlijk om een paar redenen:
1) Volgend jaar gaan alle koppels de "populariteits"-kaart trekken ipv proberen een zo goed mogelijk huis te bouwen
2) Ik vind dat rot voor het andere koppel
3) Er zijn ook programma's als "steenrijk, straatarm", daarin zie je dat er gezinnen zijn die zo'n dingen véél meer kunnen gebruiken. Als Harry en Jerina effectief zo "niet-materialistisch" zijn als ze zelf zeggen, geven ze dat geld aan een goed doel...
1. Die mensen zullen zijn wie ze zijn. Kenny & Amber zijn wellicht ook aangename en sympathieke mensen, maar een Harry & Jerina zijn een véél markanter koppel dat er direct uit springt. VTM zal de koppels ook wel zo casten dat ze verschillende karakters hebben, want dat levert boeiende televisie op maar je kan die golf van sympathie niet volledig beheersen als TV-maker. Reality tv is voor een groot deel gescript, maar hoe de kijkers daarop reageren is niet altijd in handen van de TV-maker.
2. Dat is rot, maar hun funding zit ook tegen 20k? Ik ken hun persoonlijke situatie niet en weet ook niet wat ze via Kenny's familie kunnen krijgen. Indien ze het huis niet kunnen kopen is het wel een mooie som om later er nog iets mee te kopen.
3. Dat is een drogargument hé. Dat is een beetje zoals zeggen dat mensen die vinden dat we humaner moeten omgaan met transmigranten dan zelf maar tien asielzoekers in huis moeten halen. Jerina zei wel dat die crowdfunding niet nodig was, maar ze zei dat voor die crowdfunding gestart was. Het is niet hypocriet van hen om dat geld nu wel aan te nemen en te gebruiken voor dat huis.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan