Huis Gemaakt 2023

Ge kunt toch niet verwachten dat die jonge mensen dat allemaal weten?
Ze hebben toch een werfleider die een plaat kan voordoen hè. Allez, dat is toch het minste wat je zou verwachten als het verkoopbaar moet zijn in the end.

Kans is groot dat het drama meer kijkers (reclame-inkomsten) oplevert dan het achteraf opnieuw te doen.

Benieuwd voor Limburg. Herbert heeft die kast dan niet gemaakt, maar de afwerking en aankleding was beter. Die andere kamer moet opnieuw bepleisterd worden.

Het stoort gewoon dat kwaliteit 0 is maar het “moodboard” super belangrijk is.

Kameraad van mij heeft ooit nog als “kaboutertje” bij The block van vt4 geholpen.
Moest alles terug afgebroken worden na de opnames.

Denk ook wel dat je u zelf wat kan voorbereiden als je aan zo iets wilt meedoen, gewoon Dobbit bingen is al een goede start om van alles wat op de hoogte te zijn. Als ge dan hoort dan sommige nog nooit zelfs hebben geverfd of zo :|
Of zelfs geen inzicht hebben dat een bed van 2m breed in een kleine kamer mss een slecht idee is.

Denk ook wel dat je u zelf wat kan voorbereiden als je aan zo iets wilt meedoen, gewoon Dobbit bingen is al een goede start om van alles wat op de hoogte te zijn. Als ge dan hoort dan sommige nog nooit zelfs hebben geverfd of zo :|
Of zelfs geen inzicht hebben dat een bed van 2m breed in een kleine kamer mss een slecht idee is.
Dat gigantisch bed vond ik wel hilarisch :rofl:

Van dat bed zou ik niet verschieten dat het scripted was. Ze hadden wel redelijk snel een ander bed/formaat en zo kon de sponsor natuurlijk nog eens in beeld komen.

Het ander koppel had een grotere kamer en dan maar zeuren als jury dat het niet klaar was.

Je kan dit programma toch volledig voorspellen?

In Limburg gaat sowieso het voetbalkoppel mogen doorgaan. De programmamakers brengen die de hele tijd feel good in beeld, en de tegenstand Herbert als een perfectionist die veel ervaring heeft in de bouw en het dus een oneerlijke strijd zou zijn.

In Aalst zit je met een gezellig sociaal koppel van carnaval; en dan met een ADHD'er. Die 2 koppels moeten voor wat conflict zorgen in het programma. Daar gaat het carnavalskoppel doorgaan.
En zo geschiedde.
In Antwerpen had ik meer twijfel, omdat het allebei zeer sympathieke koppels zijn. Maar er werd dan veel aandacht gegeven aan het verleden van Enis, zijn zus kwam op bezoek, dus die werden ook al beter in beeld gebracht dan Tom en Alice.

Als ze echt zo nauw staken had er bijna geen enkel koppel mogen doorgaan, in Aalst werkte er denk ik niets van elektriciteit, hoe gaan ze dat nog oplossen? Hun tabletten lagen los, kast zat scheef in elkaar. Wie gaat er een huis willen kopen waar geen enkele lamp werkt? Weet niet of zelfs die kabouters dat goed gaan krijgen aangezien alles achter gyproc nu zit. Maar Herbert zonder kast daar vallen ze over. Diene mens had tenminste door, hetgeen ge wilt afleveren, goed afleveren en niet alles half zen gat.
Ze zouden hun beter dan een weekend meer geven en alles deftig afleveren dan dit rap rap te doen.

Beetje hetzelfde verhaal als vorig jaar met de cowboy.
Daar was ook alles netjes afgewerkt en werkend en door hem was de hele ruwbouw ook goed gekomen.
Ik zeg niet dat Herbert op hetzelfde niveau zit qua kennis en handigheid, maar het is toch te vergelijken.
Nu zit er niemand meer in met ervaring, zonde.

Die "ombré" muur ook :wtf: .
Ja ik kan goed blenden in make-up dus dat zal ook wel lukken op een muur...
Precies niet zo goed gelukt :p. Toch wat chiro lokaal vibes.

Dan zijn ze nog beter dat ze tegen alle muren metalstud zetten met daar eerst een OSB op en dan pas de gyproc zodat het stevig is. Moest ik een huis kopen waar de muren bestaan uit gyproc die er tegen gekleefd is, ik strip het volledig.
Ik heb de aflevering snel even doorgegaan en van wat ik zag plakten ze dat gewoon op het oude pleister en leemwerk. Ja, zo moet dat niet hé. Bij ons hebben we ook nog oudpleisterwerk. Of ge probeert dat te behouden en ge pleistert het opnieuw gedeeltelijk, of ge verwijderd als tot op de boerkes en dan plakt ge er gyproc tegen dat zo goed als vlak tegen de oude muur hangt. Je blijft echter met die platen holle ruimtes hebben door de ongelijkheid van die oude binnenmuur.

Die van Aalst die er uit liggen zijn toch de grootste bricoleurs in de geschiedenis van het programma. Die tabletten als nachtkastjes en die cirkel dat ze uitgezaagd hebben :laugh:

Laatst bewerkt:
Is dat een teken aan de wand dat de jeugd niets meer kan?
Geen enkel koppel verdiende het toch om door te gaan, zoveel gepruts heb ik zelden gezien?
Dit jaar vind ik het echt frappant dat het allemaal grote prutsers zijn en velen zijn daar precies nog trots op...

Terug
Bovenaan