Huis Gemaakt 2023

Sorry, maar dat trok nu eens echt op niets.

En ja, ik weet dat dat niet gemakkelijk is, maar om dat huis te kunnen verkopen moet heel die kamer opnieuw gedaan worden imo.
Ja, dat klopt
Sowieso moet er veel opnieuw gedaan worden om het huis te kunnen verkopen. Op wat trekt het nu dat je een andere vloer hebt in kamers vlak naast elkaar :p
 
Om één of de andere reden heb ik ook naar deze aflevering gekeken, er gebeurt toch echt niets in zo'n aflevering. Deel één staan ze daar wat te kloten met gyproc, deel twee zijn ze plots laminaat aan het leggen en vervolgens zijn we over dekens , kussens en vaasjes bezig. Allemaal terwijl de rest van dat huis nog in de ruwbouw staat. Als hun interieurontwerp-capaciteiten zo belangrijk zijn voor het programma, waarom maken ze er dan geen interieur renovatie programma van, dat zijn toch drie huizen gered van de incompetente doe-het-zelver.

Ik ben trouwens meteen de bolle overgangen gaan controleren op onze zolder, pico bello hier. Natuurlijk is dat wel door een stielman gedaan :biglaugh:
 
Ja, dat klopt
Sowieso moet er veel opnieuw gedaan worden om het huis te kunnen verkopen. Op wat trekt het nu dat je een andere vloer hebt in kamers vlak naast elkaar :p
Dat zou toch iets moeten zijn dat ze onderling moeten overeenkomen want anders trekt da toch op niets alé.. plus nog extra werk derna
 
Ik zou nooit een huis moeten hebben waar gewoon gyproc tegen de oude muren is geplakt, dergelijke bric-à-brac is niets waard. Bevestig maar eens iets zwaar aan zo een muur waar niet eens een osb achter zit om iets stevig in te verankeren. Oude muren voorbehandelen en nadien gewoon (laten) bepleisteren is een veel betere oplossing.
 
Kan me ook moeilijk voorstellen dat de echt technische zaken gelijk zaken zoals elektriciteit of sanitair zelf gedaan worden. Is ook gewoon gevaarlijk en voor hetzelfde geld is hdt onverkoopbaar gelijk Kortrijk.

Hoewel die Herbert me ene lijkt die iets goed bekijkt en dat in elkaar zet.

Zijn massa's mensen die dat zelf doen in nieuwbouw of verbouwing. Zou ook niet weten waarom niet, de regels zijn eenduidig door het AREI bvb.

Dat zou toch iets moeten zijn dat ze onderling moeten overeenkomen want anders trekt da toch op niets alé.. plus nog extra werk derna

De vloer leg je normaal als laatste door alle ruimtes zodat het strak is. Zeker als er geen vloerverwarming is kan je alles in 1 stuk doorleggen. Enigste overgangen thuis zijn aan de trap en tussen hal boven en badkamer. Komt omdat we overal dezelfde tegel hebben, enkel de trap hebben we in een andere (marmerlook) tegel en de badkamer is een grijze tegel.
 
Ik zou nooit een huis moeten hebben waar gewoon gyproc tegen de oude muren is geplakt, dergelijke bric-à-brac is niets waard. Bevestig maar eens iets zwaar aan zo een muur waar niet eens een osb achter zit om iets stevig in te verankeren. Oude muren voorbehandelen en nadien gewoon (laten) bepleisteren is een veel betere oplossing.
Bepleisteren is zeker de betere oplossing. Ik vermoed dat ze hier voor gyproc kiezen omdat er anders aan een slaapkamer echt niets werk is voor de kandidaten. Dan is het echt enkel laminaatje leggen en meubels in elkaar steken. (schilderen kan pas na x weken of maanden als de pleister droog is)
 
Bepleisteren is zeker de betere oplossing. Ik vermoed dat ze hier voor gyproc kiezen omdat er anders aan een slaapkamer echt niets werk is voor de kandidaten. Dan is het echt enkel laminaatje leggen en meubels in elkaar steken. (schilderen kan pas na x weken of maanden als de pleister droog is)
Dan zijn ze nog beter dat ze tegen alle muren metalstud zetten met daar eerst een OSB op en dan pas de gyproc zodat het stevig is. Moest ik een huis kopen waar de muren bestaan uit gyproc die er tegen gekleefd is, ik strip het volledig.
 
Je kan dit programma toch volledig voorspellen?

In Limburg gaat sowieso het voetbalkoppel mogen doorgaan. De programmamakers brengen die de hele tijd feel good in beeld, en de tegenstand Herbert als een perfectionist die veel ervaring heeft in de bouw en het dus een oneerlijke strijd zou zijn.

In Aalst zit je met een gezellig sociaal koppel van carnaval; en dan met een ADHD'er. Die 2 koppels moeten voor wat conflict zorgen in het programma. Daar gaat het carnavalskoppel doorgaan.
 
Je kan dit programma toch volledig voorspellen?

In Limburg gaat sowieso het voetbalkoppel mogen doorgaan. Ze brengen die de hele tijd feel good in beeld, en de tegenstand Herbert als een perfectionist die veel ervaring heeft in de bouw.

In Aalst zit je met een gezellig sociaal koppel van carnaval; en dan met een ADHD'er. Die 2 koppels moeten voor wat conflict zorgen in het programma. Daar gaat het carnavalskoppel doorgaan.
Limburg werd vorig jaar vertegenwoordigd door een zeer handige cowboy die een stijl had die zéér apart was en dus het huis quasi onverkoopbaar zou maken, maar Herbert heeft echter wél een verkoopbare stijl.

Olsjt vertegenwoordigt inderdaad het drama dit jaar.
 
Als hun interieurontwerp-capaciteiten zo belangrijk zijn voor het programma, waarom maken ze er dan geen interieur renovatie programma van, dat zijn toch drie huizen gered van de incompetente doe-het-zelver.
Het was altijd al puur gericht op interieur. Er zijn bonuspunten als er nog een treurig verhaal aan vast hangt, de dochter die eindelijk haar kamertje in het roos krijgt of een van de twee die afkomt dat die nooit een deftige douche kon nemen.

Vorig seizoen hadden de makelaars geluk dat de markt oververhit was dat ze met meerprijs het broddelwerk konden slijten, zal dit jaar wat moeizamer zijn. Met de gebruikelijke"volksjury" zullen ze dit jaar mss proberen om pro-actief kandidaat kopers te lokken.
 
Dan zijn ze nog beter dat ze tegen alle muren metalstud zetten met daar eerst een OSB op en dan pas de gyproc zodat het stevig is. Moest ik een huis kopen waar de muren bestaan uit gyproc die er tegen gekleefd is, ik strip het volledig.
In de richtlijnen van Gyproc zelf staat dat de combinatie OSB en Gyproc niet goed is.
Beter dubbel Gyproc als je toch een stevige wand wil maken.


Natuurlijk staat dat op de website van Gyproc zelf, zij zullen ook alleen maar hun materiaal promoten.
In de praktijk heb ik ook nog niets anders gezien. Altijd OSB + Gyproc, slechts enkele keren dubbel Gyproc (wat even stevig is)
 
Is gyproc plaatsen niet goedkoper dan een bezetter laten komen? Zolang je geen TV of een ander zwaar ding hangt aan een gyprocmuur, kan het geen kwaad.
 
Nope gyproc kopen is duurder als plakker het te laten doen,
maar droogtijd..

Als je amateurs gyproc laat kleven, geef ze dan een bus rectavit lijm ofzo, met L gips komt dat nooit goed.

Gyproc afwerken is gewoon 2-3x smeren, en 1x overgaan met een grote ronddraaiende schuurkop dia 225 aan een lange steel. (type giraf)
dat mag zelf een powerplus machine zijn van de hubo. 1x erover machinaal en uwe muur is voor 90% goed.
 
Terug
Bovenaan