Huis Gemaakt 2022

Ramen worden hier toch quasi altijd geplaatst door de firma? Wij metsen eerst, meten dan en maken ramen op maat
In andere landen koop je ramen en mets je uw muur er rond

Ook keukens worden meestal geplaatst dus zo abnormaal is dat niet
Wij hebben onze keuken bij IKEA besteld en die zelf geplaatst. Handige is dat mijn broer zelf werkt bij een keukenbouwer. Chance, want ons plafond is niet helemaal recht dus hij heeft zich mogen uitleven. :tongue:

Ik vind Cédric de meest volwassen van de 3 mannen. Dat is de énige die zijn frustratie op zichzelf uit zonder het op een ander af te werken. De dingen waarover hij gefrustreerd geraakt, zijn ook altijd terecht.

En hun keuken ligt op de eerste verdieping he, als je houten tussenvloeren hebt moet ge uw tegels dus wel op de osb lijmen. Ik stel me wel vragen wat dat geeft als er eens wat temperatuurverschillen aankomen. Ik zou vermoeden dat daar een ontkoppelingsmat tussen moet.
Heel volwassen ja, bij de minste discussies weglopen, of zeggen tegen zijn lief: "Dit is uw plaats niet!" wtf. Die kerel is ondertussen al zo vaak weg gelopen bij de minste discussie dat het haar plaats wel was om dat voor te stellen. Alleen op die manier worden de problemen daar precies "opgelost".

Anais die staat er meestal ook maar bij als schuppen zot en kan weinig meer doen dan cosmetische dingen. Als ze dan eens iets kan doen zoals verven dan heeft ze gelijk dat ze zegt dat da voorrang heeft en dat den andere niet moet beginnen met slijpen of zagen in die ruimte.

Heel volwassen ja, bij de minste discussies weglopen, of zeggen tegen zijn lief: "Dit is uw plaats niet!" wtf.
Anais die staat er meestal ook maar bij als schuppen zot en kan weinig meer doen dan cosmetische dingen. Als ze dan eens iets kan doen zoals verven dan heeft ze gelijk dat ze zegt dat da voorrang heeft en dat den andere niet moet beginnen met slijpen of zagen in die ruimte.
En dat is slechter dan den andere zijn huid volschelden dat em niks kan en te traag werkt etc?

Het feit dat Anaïs daar vaak voor schuppen zot staat, lijkt me eerder een probleem dat Anaïs niks kan... Verven heeft NOOIT voorrang op dingen als vloeren he. Een kamer die niet geverfd is, daar "is nog een beetje werk aan", een kamer waar geen vloer ligt, daar moet ge nog beginnen aan de verbouwing.

En dat is slechter dan den andere zijn huid volschelden dat em niks kan en te traag werkt etc?

Het feit dat Anaïs daar vaak voor schuppen zot staat, lijkt me eerder een probleem dat Anaïs niks kan... Verven heeft NOOIT voorrang op dingen als vloeren he. Een kamer die niet geverfd is, daar "is nog een beetje werk aan", een kamer waar geen vloer ligt, daar moet ge nog beginnen aan de verbouwing.
Akkoord dat verven geeen voorrang heeft op ruwbouwwerken, maar als ge dan toch bezig zijt dan kunde evengoed zorgen dat da al van de baan is. De tijd duurt evenlang voor eender welk werk.

Wij hebben onze keuken bij IKEA besteld en die zelf geplaatst. Handige is dat mijn broer zelf werkt bij een keukenbouwer. Chance, want ons plafond is niet helemaal recht dus hij heeft zich mogen uitleven. :tongue:
Je zegt het zelf: Ikea ;)
Heel volwassen ja, bij de minste discussies weglopen, of zeggen tegen zijn lief: "Dit is uw plaats niet!" wtf. Die kerel is ondertussen al zo vaak weg gelopen bij de minste discussie dat het haar plaats wel was om dat voor te stellen. Alleen op die manier worden de problemen daar precies "opgelost".

Dat komt door zijn ADHD en wat hij allemaal moeten horen heeft.
Als je volledige verhaal hoort snap ik hem wel, zij moet weten dat dat niet is wat hij nodig heeft om te horen

Heel dit programma is eigenlijk écht schandalig kwa veiligheid... ze hebben hier just één keer Johnny laten opdraven maar met alles wat ik al gezien heb kan je een aflevering vullen met hoe het niet moet.

Ze geven al die koppels een rolstelling te beschikking maar geen van die koppels heeft blijkbaar een opleiding gekregen over hoe ze die moeten gebruiken... (opleiding kan ook 5 minuten uitleg zijn). Een rolstelling mag je volgens mij principe nooit langs buiten betreden... dus wat Anaïs daar gisteren uitstak was niet ok. Emiel daar ga ik zelfs niet aan beginnen, laat staan zijn Pa die de vloer weg zaagt als in de tekenfilmpkes. Younes die in de voorbeschouwing voor donderdag een elektrisering heeft... en waarschijnlijk gewoon verder doet want "ja, da gebeurt en 230V is toch niet dodelijk" :help:

Als je niet geverfd hebt verlies je per definitie die kamer... dus het verven is niet optioneel, dan zorg je beter dat dat uit de voeten is want anders kan je eerst nog eerst alles beginnen afplakken. Als de vloer nog niet ligt kan je al eens een drupje morsen... als de vloer er ligt kan dat niet (zonder af te dekken).
Ik begrijp u punt hoor maar voor dit programma is verven van levensbelang.
Je zegt het zelf: Ikea ;)

Dat komt door zijn ADHD en wat hij allemaal moeten horen heeft.
Als je volledige verhaal hoort snap ik hem wel, zij moet weten dat dat niet is wat hij nodig heeft om te horen
Dat kan allemaal goed zijn maar ik hoop dat het gisteren serieus geframed was want dit was er echt grat over en is ook een beetje wat @mac-bc gisteren bedoelde met zijn post denk ik: mensen weten dat er nen hoek af is bij zichzelf maar ze verwachten automatisch dat heel de wereld weet hoe heel het draaiboek in elkaar zit van hoe ze daarmee moeten omgaan.
Het minste wat hij na die vlammende preken kon doen was zich verontschuldigen voor zijn overdreven reactie. Integendeel, in de "narative" die gefilmd is op hun zolder gaat hij gewoon Anaïs nog eens terug op haar plaats zetten terwijl het meisje daar eigenlijk niks verkeerd doet, ze probeert enkel de situatie de ontmijnen wat ze eigenlijk op een zeer serene manier en met veel geduld tracht te doen.

Ik vond Cedric nog wel een sympathieken typ maar de aflevering van gisteren laat toch wel een niet zo fraai beeld achter. Ok, die jongen heeft volgens mij serieuze problemen met zijn zelfbeeld met zijn ADHD en als "arbeiderke" maar dat zijn issues die hij moet leren accepteren en waar hij vooral zelf handvaten voor moet aanleren en niet verwachten dat iedereen rond zich hem met fluwelen handschoentjes gaat aanpakken als hij weer eens een tantrum heeft.

Ik vond het wel grappig gisteren. Bouwvakker Cedric (die eigenlijk ook niet zo veel laat zien qua kunde) werkte een paar afleveringen terug bij zijn papa. En gisteren "ja, ik leid een team, als er ene niets staat te doen kost mij da geld!". Ge werkt nog steeds voor uw papa ze.

Dat kan allemaal goed zijn maar ik hoop dat het gisteren serieus geframed was want dit was er echt grat over en is ook een beetje wat @mac-bc gisteren bedoelde met zijn post denk ik: mensen weten dat er nen hoek af is bij zichzelf maar ze verwachten automatisch dat heel de wereld weet hoe heel het draaiboek in elkaar zit van hoe ze daarmee moeten omgaan.
Het minste wat hij na die vlammende preken kon doen was zich verontschuldigen voor zijn overdreven reactie. Integendeel, in de "narative" die gefilmd is op hun zolder gaat hij gewoon Anaïs nog eens terug op haar plaats zetten terwijl het meisje daar eigenlijk niks verkeerd doet, ze probeert enkel de situatie de ontmijnen wat ze eigenlijk op een zeer serene manier en met veel geduld tracht te doen.

Ik vond Cedric nog wel een sympathieken typ maar de aflevering van gisteren laat toch wel een niet zo fraai beeld achter. Ok, die jongen heeft volgens mij serieuze problemen met zijn zelfbeeld met zijn ADHD en als "arbeiderke" maar dat zijn issues die hij moet leren accepteren en waar hij vooral zelf handvaten voor moet aanleren en niet verwachten dat iedereen rond zich hem met fluwelen handschoentjes gaat aanpakken als hij weer eens een tantrum heeft.

Ik volg u hier toch niet volledig in hoor. Duidelijk dat hetgeen speelde, iets privé tussen hen als koppel was (dat dat natuurlijk in het breed wordt uitgesmeerd in het programma). Weinig te maken met de 'algemene rant' over de kandidaten cfr. mac-bc imo. Niet aan ons om te oordelen alleszins wat een overdreven reactie is tussen een koppel (en aan haar excuses te zien, viel dat al bij al mee).

@Remake: eens opgezocht en heeft blijkbaar toch een eigen vennootschap.

Hoe kwam dat dan eigenlijk dat die platen in de keuken scheef lagen? Is dag gebeurd door de 'kaboutertjes' die achter de schermen werken of hebben ze dat zelf gedaan? Is me niet duidelijk.

Hoe kwam dat dan eigenlijk dat die platen in de keuken scheef lagen? Is dag gebeurd door de 'kaboutertjes' die achter de schermen werken of hebben ze dat zelf gedaan? Is me niet duidelijk.
Dat is ook zeer onduidelijk, denk niet dat ze dat echt hebben laten zien. Ik kan mij wel herinneren dat ze in Boortmeerbeek zelf hunne zolder gedaan hebben (met veel gevloek en gepruts). Maar ik weet niet in hoeverre dat in Antwerpen in de scope van de deelnemers lag om zelf te doen.

Dat is ook zeer onduidelijk, denk niet dat ze dat echt hebben laten zien. Ik kan mij wel herinneren dat ze in Boortmeerbeek zelf hunne zolder gedaan hebben (met veel gevloek en gepruts). Maar ik weet niet in hoeverre dat in Antwerpen in de scope van de deelnemers lag om zelf te doen.
Fopke flauw mopke van de producenten: scheve OSB-platen leggen om Cédric apeshit te zien gaan op zijn tegels. Kijkcijfertjes, joh.

Als Cédric dat boogje daar had weggekapt voor zijn deur, dan kun je dat misschien tijdelijk wat stutten maar dan moet daar toch een nieuw poutrell in de plaats komen? Of heb ik iets gemist?

Als Cédric dat boogje daar had weggekapt voor zijn deur, dan kun je dat misschien tijdelijk wat stutten maar dan moet daar toch een nieuw poutrell in de plaats komen? Of heb ik iets gemist?
Ik denk dat daar ook een nieuwe balk gegoten ging worden. (of poutrell natuurlijk) maar hebben ze niet laten zien.
Wel opvallend dat daar al een gemetst gat in een steunmuur zat. Lijkt puur op geluk gedaan te zijn dan :p

Denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat ze zelf niet veel meer doen dan een paar gyproc platen zetten tegen reeds geplaatste profielen, wat tegeltijes lijmen op reeds geplaatste chape of osb, wat gras afrollen op reeds geegaliseerde ondergrond, wat kabels leggen door reeds geslepen gleuven etc en verder enkel wat cosmetische dingen doen die niet al te moeilijk zijn.

Denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat ze zelf niet veel meer doen dan een paar gyproc platen zetten tegen reeds geplaatste profielen, wat tegeltijes lijmen op reeds geplaatste chape of osb, wat gras afrollen op reeds geegaliseerde ondergrond, wat kabels leggen door reeds geslepen gleuven etc en verder enkel wat cosmetische dingen doen die niet al te moeilijk zijn.
Haha ja al die kamers waren al volledig voorbereid met gyproc :D
Maar in Boortmeerbeek verstoppen ze de kabels en in Antwerpen leggen ze iets anders scheef
Alles om toch maar de limburg te laten winnen! :unsure:

Allez jong, dat is gewoon een gevaarlijk programma. De minder snuggere medemens zit waarschijnlijk naar dat programma te kijken met het idee van: "Ik wist niet dat renoveren zo makkelijk was! Steunboogjes wegkappen, hopla!". Ze mogen er af en toe wel eens een "Don't try this at home" onderzetten.
Eerst uitsparingen maken in een steunbalk, nu steunbogen wegkappen tot het begint te scheuren en pas daarna hulp inschakelen, ... Die dakwerker neemt het precies ook niet te nauw met de stabiliteit van een gebouw. :wtf: Hopelijk werkt hij in professioneel verband altijd samen met iemand.

En Didier en zijn vrouwke, sympathieke mensen maar extreem slechte smaak. Nietwaar, schup?
Zeker schup! Geef je nog eens diene schup, schup?
Niet voor ik u een schup onder uw gat heb gegeven, schup.

-> Hebben die geen vrienden en familie die hen warm aanbevelen om te stoppen met dat stomme koosnaampje? Dat houdt niemand toch langer dan een kwartier uit?

Ik vond het wel grappig gisteren. Bouwvakker Cedric (die eigenlijk ook niet zo veel laat zien qua kunde) werkte een paar afleveringen terug bij zijn papa. En gisteren "ja, ik leid een team, als er ene niets staat te doen kost mij da geld!". Ge werkt nog steeds voor uw papa ze.
Zijn pa is toch loodgieter?

Terug
Bovenaan