Ik ben nog maar aan aflevering 5 of 6 maar ik heb al serieus mijn ogen uitgekeken over de
enorme arrogantie van veel deelnemers.
- De arrogantie tegenover elkaar wanneer ze (uiteraard) verschillende plannen hebben. Elke normale mens zou toch onmiddellijk de reactie moeten hebben dat ze voor ongeveer de helft toegevingen moeten doen t.o.v. elkaar? Wat maakt jou zo belangrijk dat je denkt 100% van uw plan te mogen doordrukken t.o.v. het andere koppel?!

- Uw toekomstige buur die 's avonds laat kwam klagen over het lawaai? -> Begint die kleine snotaap van 20 jaar daar te roepen: "Meneer, luister eens hier, wij hebben het RECHT om hier te mogen werken tot x uur! Wij hebben een vergunning! Neenee meneer, je moet eens naar mij luisteren: bla bla".

Gast. 1) Je was effectief massa's lawaai aan het maken 2) voor hetzelfde geld wordt dit uw buurman voor de rest van je leven. Toon wat respect en begrip. Praat op een normale manier.
- 20-jarige snotapen die er niets van kennen tegen hun werfleider Johny met tientallen jaren ervaring in de bouw: "Dat is hier niet vuil! Dat is hier niet gevaarlijk! Je komt gewoon op een slecht moment!". Allez gast. Wees blij dat je advies krijgt. Incasseer, hou uw muil, en kijk in eerste instantie naar jezelf i.p.v. met uitvluchten te komen.
En de trofee van het arrogantste en meest onuitstaanbare koppel gaat toch wel naar die over-het-paard-getilde
Emiel en Alexia.
Jezus christus. De air van de grote man die het eens allemaal zal fixen maar het is de grootste prutser van allemaal. "Niet denken, gewoon doen!". Ja jongen, het is niet omdat jij niet kan denken, dat de ander het daarom niet kan. En dan nog een felle bek durven opentrekken ook wanneer hij weer eens iets verkloot heeft.

Typisch zo'n manneke van "fake it untill you make it". Met zijn zelfingenomen blik in de camera. Bah.
En zijn vrouwke past er ook mooi bij. Komt ze daar plots af met een ganse psychologische analyse van haarzelf:
"Je moet dat begrijpen want IK ben zus en IK ben zo en IK IK IK..."
blabla
"... Dat begint dan in mijn hoofd te malen en malen en malen ..."
blabla
"... Kortsluiting in mijn hoofd..."
blabla
"En wij hebben dan thuis zo'n popje met een smiley face en een sad face, en als ik het op sad face zet dan moet iedereen mij met rust laten"
blabla
1) Maar hou nu toch eens uw muil, wicht.
2) Om dan te eindigen met de conclusie: "En dus moet iedereen mij maar begrijpen!". Euh, ok. Dus DAT is de conclusie volgens jou? In plaats van die psychosociale analyse te gebruiken om te werken
aan jezelf, gebruikt ze het om wereldkundig te maken dat iedereen zich maar moet schikken naar haar idiote kuren. De ziekte van deze tijd, denk ik dan.
Is het sinds de afschaffing van de pedagogische tik dat er zoveel mensen van zichzelf denken dat de nulmeridiaan door hun reet loopt? Sommigen hebben toch echt wat saffletten rond hun oren nodig om eens met hun voetjes op de grond te komen hoor. Jezus christus.