Huis Gemaakt 2022

En als (zelfverklaarde) grote BBQ-fan is dat imo nu ook niet het fijnste om te gebruiken. Goed om op te grillen, maar indirect garen e.d. dat gaat daar toch niet op?

@derp : ik dacht hun warmtepomp (wat ze vervolgens dan gecamoufleerd hebben).
Ik denk dat Emiel de typische Belgische BBQ-man is: een hele hoop satés, worsten, kipfilets, (voorgegaarde) ribbekes, steaks, ... afgrillen en binnenschranzen, doorgesluisd met Jupkes die in een regenton liggen drijven.. Low & slow, less is more zal minder zijn ding zijn. Voer voor het BBQ-topic!

Ik zie Emiel en Alexia dat huis nog winnen eigenlijk. Lijkt mij het meest aangename normale huis. Moeten wel heel wat zaten rechtgetrokken worden qua afwerking.

Denk ook dat ze echt wel redelijk negatief in beeld worden gebracht, beetje zonde om altijd die sensatie op te zoeken bij vtm. Btw. Zijn steakske zag er heerlijk uit.

Ik vraag me nog steeds af wat als de cowboy mocht verder gegaan zijn met verbouwen... :D

Kzag em snelbouw gebruiken en moest ook is lachen.
Dit... ik zag hem daaraan beginnen en ik dacht maar 2 dingen: zó groot en waarom in snelbouwsteen??? Dat trekt op de ballen. Als je dat wil metsen doe dat dan met ne gewone gevelsteen. Maar dat gaat natuurlijk zo snel niet...

Oh, ik dacht ook nog aan een derde ding: ja lap... gaat hij cement maken in die kruiwagen. Diejn is dus straks voor weg te smijten want hij gaat dat zeker niet uitkuisen en dat gaat allemaal aankoeken. En wat denkte??? :sop:
Inderdaad dat is compleet nutteloos + een dikke merde om te onderhouden. Ma volledig 'on brand' voor die gast wel. Soit, voor de rest wel gewoon de gezelligste tuin van den hoop. Maar ja, probeer maar eens uw persoonlijkheid naar boven te laten komen in een tuin van een half voetbalveld.
Ik dacht echt dat Bartel iets ging krijgen als hij daar toe kwam maar hij was opvallend mild. Ik kan mij voorgaande seizoenen herinneren waarin hij vol aan het afgeven was op zo'n grote gras oppervlakten. Maar hij zal ook wel beseft hebben dat ze in Beringen echt niet meer konden doen op die tijd.
In Boortmeerbeek had hij die commentaar eigenlijk eigenlijk wel kunnen geven: ook dat was rondom rond struiken, boom knal in het midden en rest gras. Zo oer-vlaams... maar de productie zal ook wel beseffen dat 4 dagen voor een tuin incl. terras gewoon onbegonnen werk is als je meer wil doen dan dit.
Ik zie Emiel en Alexia dat huis nog winnen eigenlijk. Lijkt mij het meest aangename normale huis. Moeten wel heel wat zaten rechtgetrokken worden qua afwerking.

Denk ook dat ze echt wel redelijk negatief in beeld worden gebracht, beetje zonde om altijd die sensatie op te zoeken bij vtm. Btw. Zijn steakske zag er heerlijk uit.
Redelijk negatief... misschien wel maar je moet wel eerlijk zijn ook. Als je gaat tegelen zoals zij hun badkamer hebben gedaan dat trekt gewoon op niks. Alles schots en scheef (en dat is niet overdreven) en ik zou daar geen bad durven nemen hoor... voor hetzelfde geld valt er daar ineens nen tegel op uwe kop.

Nu, de reden dat Boortmeerbeek nu de kamerprijs wint, is ook geen verrassing he. Ze waren nog niet eerlijk verdeeld en anders werd het niet spannend meer.

Die bbq had in elk geval in ofwel gevelsteen moeten gezet zijn. Ofwel betegeld. En als het écht niet anders kan, neem dan betonstenen he. Maar snelbouw trekt écht op niks en zorgt ervoor dat het er voor altijd als een knutselprojectje uit ziet.
Younes en Eline hebben ook wel écht weinig gedaan he. Een kippenhok gezet, een terras laten leggen en gazon. En dan een miniem plantenperkje. Zo'n tuin moet je quasi vol zetten met planten om iets mooi van te maken.

Nu, de reden dat Boortmeerbeek nu de kamerprijs wint, is ook geen verrassing he. Ze waren nog niet eerlijk verdeeld en anders werd het niet spannend meer.

Die bbq had in elk geval in ofwel gevelsteen moeten gezet zijn. Ofwel betegeld. En als het écht niet anders kan, neem dan betonstenen he. Maar snelbouw trekt écht op niks en zorgt ervoor dat het er voor altijd als een knutselprojectje uit ziet.
Younes en Eline hebben ook wel écht weinig gedaan he. Een kippenhok gezet, een terras laten leggen en gazon. En dan een miniem plantenperkje. Zo'n tuin moet je quasi vol zetten met planten om iets mooi van te maken.
Ik weet niet of een trailer vol planten binnen het, tot op heden onbekende, budget viel.

Het feit dat het een halfopen is op een stuk bouwgrond voor open bebouwing :p

Ah, ok dat kan ik begrijpen. Maar de gevel van Emiel en Alexia is een gezicht en hun groot venster kijkt uit op een straat, dus je kijkt vanuit je auto "binnen" voor je de straat in draait. Ik vind ze op dat vlak niet minder mismaakt alleszins :p

Ik ben nog maar aan aflevering 5 of 6 maar ik heb al serieus mijn ogen uitgekeken over de enorme arrogantie van veel deelnemers.
- De arrogantie tegenover elkaar wanneer ze (uiteraard) verschillende plannen hebben. Elke normale mens zou toch onmiddellijk de reactie moeten hebben dat ze voor ongeveer de helft toegevingen moeten doen t.o.v. elkaar? Wat maakt jou zo belangrijk dat je denkt 100% van uw plan te mogen doordrukken t.o.v. het andere koppel?! :wtf:
- Uw toekomstige buur die 's avonds laat kwam klagen over het lawaai? -> Begint die kleine snotaap van 20 jaar daar te roepen: "Meneer, luister eens hier, wij hebben het RECHT om hier te mogen werken tot x uur! Wij hebben een vergunning! Neenee meneer, je moet eens naar mij luisteren: bla bla". :wtf: Gast. 1) Je was effectief massa's lawaai aan het maken 2) voor hetzelfde geld wordt dit uw buurman voor de rest van je leven. Toon wat respect en begrip. Praat op een normale manier.
- 20-jarige snotapen die er niets van kennen tegen hun werfleider Johny met tientallen jaren ervaring in de bouw: "Dat is hier niet vuil! Dat is hier niet gevaarlijk! Je komt gewoon op een slecht moment!". Allez gast. Wees blij dat je advies krijgt. Incasseer, hou uw muil, en kijk in eerste instantie naar jezelf i.p.v. met uitvluchten te komen.

En de trofee van het arrogantste en meest onuitstaanbare koppel gaat toch wel naar die over-het-paard-getilde Emiel en Alexia. :puke:

Jezus christus. De air van de grote man die het eens allemaal zal fixen maar het is de grootste prutser van allemaal. "Niet denken, gewoon doen!". Ja jongen, het is niet omdat jij niet kan denken, dat de ander het daarom niet kan. En dan nog een felle bek durven opentrekken ook wanneer hij weer eens iets verkloot heeft. :laugh: Typisch zo'n manneke van "fake it untill you make it". Met zijn zelfingenomen blik in de camera. Wat vindt hij zichzelf toch zo fantastisch. Bah, degoutant kereltje.
En zijn vrouwke past er ook mooi bij. Komt ze daar plots af met een ganse psychologische analyse van haarzelf:
"Je moet dat begrijpen want IK ben zus en IK ben zo en IK IK IK..."
blabla
"... Dat begint dan in mijn hoofd te malen en malen en malen ..."
blabla
"... Kortsluiting in mijn hoofd..."
blabla
"En wij hebben dan thuis zo'n popje met een smiley face en een sad face, en als ik het op sad face zet dan moet iedereen mij met rust laten" :wtf:
blabla

1) Maar hou nu toch eens uw muil, wicht.
2) Om dan te eindigen met de conclusie: "En dus moet iedereen mij maar begrijpen!". Euh, ok. Dus DAT is de conclusie volgens jou? In plaats van die psychosociale analyse te gebruiken om te werken aan jezelf, gebruikt ze het om wereldkundig te maken dat iedereen zich maar moet schikken naar haar idiote kuren. De ziekte van deze tijd, denk ik dan. Zelf ben je fantastisch. L'enfer, c'est les autres.

Is het sinds de afschaffing van de pedagogische tik dat er zoveel mensen van zichzelf denken dat de nulmeridiaan door hun reet loopt? Sommigen hebben toch echt wat saffletten rond hun oren nodig om eens met hun voetjes op de grond te komen hoor. Jezus christus.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog maar aan aflevering 5 of 6 maar ik heb al serieus mijn ogen uitgekeken over de enorme arrogantie van veel deelnemers.
- De arrogantie tegenover elkaar wanneer ze (uiteraard) verschillende plannen hebben. Elke normale mens zou toch onmiddellijk de reactie moeten hebben dat ze voor ongeveer de helft toegevingen moeten doen t.o.v. elkaar? Wat maakt jou zo belangrijk dat je denkt 100% van uw plan te mogen doordrukken t.o.v. het andere koppel?! :wtf:
- Uw toekomstige buur die 's avonds laat kwam klagen over het lawaai? -> Begint die kleine snotaap van 20 jaar daar te roepen: "Meneer, luister eens hier, wij hebben het RECHT om hier te mogen werken tot x uur! Wij hebben een vergunning! Neenee meneer, je moet eens naar mij luisteren: bla bla". :wtf: Gast. 1) Je was effectief massa's lawaai aan het maken 2) voor hetzelfde geld wordt dit uw buurman voor de rest van je leven. Toon wat respect en begrip. Praat op een normale manier.
- 20-jarige snotapen die er niets van kennen tegen hun werfleider Johny met tientallen jaren ervaring in de bouw: "Dat is hier niet vuil! Dat is hier niet gevaarlijk! Je komt gewoon op een slecht moment!". Allez gast. Wees blij dat je advies krijgt. Incasseer, hou uw muil, en kijk in eerste instantie naar jezelf i.p.v. met uitvluchten te komen.

En de trofee van het arrogantste en meest onuitstaanbare koppel gaat toch wel naar die over-het-paard-getilde Emiel en Alexia. :puke:

Jezus christus. De air van de grote man die het eens allemaal zal fixen maar het is de grootste prutser van allemaal. "Niet denken, gewoon doen!". Ja jongen, het is niet omdat jij niet kan denken, dat de ander het daarom niet kan. En dan nog een felle bek durven opentrekken ook wanneer hij weer eens iets verkloot heeft. :laugh: Typisch zo'n manneke van "fake it untill you make it". Met zijn zelfingenomen blik in de camera. Bah.
En zijn vrouwke past er ook mooi bij. Komt ze daar plots af met een ganse psychologische analyse van haarzelf:
"Je moet dat begrijpen want IK ben zus en IK ben zo en IK IK IK..."
blabla
"... Dat begint dan in mijn hoofd te malen en malen en malen ..."
blabla
"... Kortsluiting in mijn hoofd..."
blabla
"En wij hebben dan thuis zo'n popje met een smiley face en een sad face, en als ik het op sad face zet dan moet iedereen mij met rust laten"
blabla

1) Maar hou nu toch eens uw muil, wicht.
2) Om dan te eindigen met de conclusie: "En dus moet iedereen mij maar begrijpen!". Euh, ok. Dus DAT is de conclusie volgens jou? In plaats van die psychosociale analyse te gebruiken om te werken aan jezelf, gebruikt ze het om wereldkundig te maken dat iedereen zich maar moet schikken naar haar idiote kuren. De ziekte van deze tijd, denk ik dan.

Is het sinds de afschaffing van de pedagogische tik dat er zoveel mensen van zichzelf denken dat de nulmeridiaan door hun reet loopt? Sommigen hebben toch echt wat saffletten rond hun oren nodig om eens met hun voetjes op de grond te komen hoor. Jezus christus.
Dat van dat burenlawaai heb ik ook al meermaals gedacht. Ook Emiel en Alexia die daar 's nachts gewoon roepend over straat lopen.

In Antwerpen ga je nog zien dat Cedric na een tijd wel meer met het lawaai in zit en het wil inperken. Maar dat uiteindelijk niet doet om de deadline te halen. :P

(..) snotaap (...) hou uw muil (...)
:puke: (...)

het is niet omdat jij niet kan denken (...)zelfingenomen (...) degoutant kereltje
wicht (...)

Damn, de arrogantie om zo te praten over mensen die je enkel kent van een paar minuten zendtijd. Middenin verbouwingen wanneer je mensen doorgaans op zijn kleinst ziet.

Toch ook echt een ziekte van deze tijd, van achter het toetsenbord de woorden niet schuwen, brood en spelen. En de manier waarop die woorden dan nog gebruikt worden... Ik zou zeggen

Praat op een normale manier.

Zelden zo een talentloos schrijver geweten die zo van zichzelf dacht "Humo liegt" humor te bereiken. Genant.

Damn, de arrogantie om zo te praten over mensen die je enkel kent van een paar minuten zendtijd. Middenin verbouwingen wanneer je mensen doorgaans op zijn kleinst ziet.

Toch ook echt een ziekte van deze tijd, van achter het toetsenbord de woorden niet schuwen, brood en spelen. En de manier waarop die woorden dan nog gebruikt worden... Ik zou zeggen

Zelden zo een talentloos schrijver geweten die zo van zichzelf dacht "Humo liegt" humor te bereiken. Genant.

Emiel, ben jij dat?

Het was trouwens niet de bedoeling om het hier humoristisch te brengen hoor. Ik erger mij gewoon ziek aan dat soort mentaliteit in het algemeen in onze maatschappij. En als je dan zelf zo'n kereltje bent en je wil uw zieke mentaliteit per se uitgebreid etaleren op televisie ten koste van anderen die nota bene óók middenin een verbouwing zitten, dan moet je geen applaus verwachten.

Emiel, ben jij dat?

Het was trouwens niet de bedoeling om het hier humoristisch te brengen hoor. Ik erger mij gewoon ziek aan dat soort mentaliteit in het algemeen in onze maatschappij. En als je dan zelf zo'n kereltje bent en je wil uw zieke mentaliteit per se uitgebreid etaleren op televisie ten koste van anderen die óók middenin een verbouwing zitten, dan moet je geen applaus verwachten.

Uhu want mensen continu gratuit beledigen, dat is uiteraard helemaal prima. Dat gij u daar aan stoort is genoeg grond om dat te doen. Echt wie denkt ge wel niet dat ge zijt, lekker laf anoniem van achter uw toetsenbord uw gal spuugen, walgelijk.

Want inderdaad, daarom komen ze op tv, niet om een huis te winnen, wel om hun "ziekte" te etaleren. Laat staan dat er sprake is van scripting, overdrijving, of effectief moeilijke momenten.

En laat die "Emiel ben jij dat" maar achterwege, clown.

Laatst bewerkt:
Ik vind het ook wel vrij ironisch om hier een arrogante post te komen neerflansen over hoe arrogant andere mensen zijn hoor, mac.

Ik vind het ook wel vrij ironisch om hier een arrogante post te komen neerflansen over hoe arrogant andere mensen zijn hoor, mac.

Als iedereen blijft vriendelijk reageren op arrogantie, dan wordt die kwaal nooit uitgeroeid natuurlijk want dan denken ze dat hun gedrag normaal is. Pas op, als ik het andere koppel was zou ik de arrogantie van Emiel en Alexia ook proberen vriendelijk te ontmijnen, want je hebt er nu eenmaal mee te maken. Als je nu wil of niet. Het andere koppel moet dan jammer genoeg en noodgedwongen het grootste verstand gebruiken om de boel niet te laten ontploffen. Want eigenlijk hadden ze alle recht om hen eens goed op hun plaats te zetten.
Maar dat is een reden temeer waarom wij als neutrale buitenstaanders wél dat soort gedrag van Emiel en Alexia hard moeten veroordelen. Wij kunnen vrij spreken.

Uw kritiek klinkt een beetje als "Oekraïne mag niet terugschieten op de Russen, want dan doen ze exact hetzelfde van wat ze de Russen verwijten". Maar dan ga je compleet voorbij aan de initiële agressor.

Wat betreft lawaai vind ik ook dat dat gewoon moet kunnen, zéker tot 22h. Als het na 22h is, hebben de buren wettelijk recht om te gaan klagen maar een beetje verdraagzaamheid mag wel vind ik. Maar dat is de verzuurde maatschappije tegenwoordig... Als je niet tegen lawaai, verkeer, ... kan, ga dan eens gewoon ergens ver weg van de bewoonde wereld wonen. Als je in een stad gaat wonen, hoort dat er gewoon bij. Ik heb geen idee hoe laat het daar was, maar als het voor 22h was had ik net hetzelfde of zelfs heviger gereageerd dan Cedric. 't Is niet dat hij daar lawaai ligt te maken voor zijn plezier of om mensen te kloten he.

Waarom moeten mensen altijd zo extreem hard reageren op alles wat @mac-bc post? En hard tot daaraan toe maar daarom moet je nog niet op de man gaan spelen. Je kan het ook op 2 anderen manieren proberen:
* Je probeert te duiden dat het allemaal toch wat genuanceerder is dan dat.
* Je laat het aan u voorbij gaan want iedereen weet dat mac nogal euhm... sterke ideen heeft over bepaalde onderwerpen en dat het meestal weinig nut heeft hem daarover van gedacht te doen wijzigen.

Maar gewoon beginnen verwijten in het rondslingeren omdat je vind dat iemand zich een beetje sterk uit drukt op een forum godbetert... iets waar we ons trouwens allemaal wel eens schuldig aan maken, al was het maar om een reactie los te maken bij anderen.

Los van de toon maakt hij namelijk wel een aantal goeie punten. Bij Cedric en dat avondlawaai moet je wel de kanttekening maken dat die jongen ADHD heeft, je ziet duidelijk dat als het daar kortsluiting is dat die gewoon een cooldown nodig heeft, hij weet dat zelf ook trouwens en dan moet je hem gewoon 10 minuten gerust laten. Wat dan niet helpt is op dat moment tegen die jongen zeggen wat hij wel en niet mag en ook niet zeggen "zijt ies kalm". All things considered gaat hij daar vrij volwassen mee om en heeft hij betrekkelijk veel zelfkennis.
De reactie van die Lien over die rommel op de werf was er echt wel vér over maar die kon met hare Melvin eigenlijk wel een teentje zuigen aan Emiel & Alexia kwa arrogantie. Die begonnen eraan met het idee van "we gaan dat hier eens regelen met onze foamart".

Wat betreft lawaai vind ik ook dat dat gewoon moet kunnen, zéker tot 22h. Als het na 22h is, hebben de buren wettelijk recht om te gaan klagen maar een beetje verdraagzaamheid mag wel vind ik. Maar dat is de verzuurde maatschappije tegenwoordig... Als je niet tegen lawaai, verkeer, ... kan, ga dan eens gewoon ergens ver weg van de bewoonde wereld wonen. Als je in een stad gaat wonen, hoort dat er gewoon bij. Ik heb geen idee hoe laat het daar was, maar als het voor 22h was had ik net hetzelfde of zelfs heviger gereageerd dan Cedric. 't Is niet dat hij daar lawaai ligt te maken voor zijn plezier of om mensen te kloten he.
Dan moet ik bij deze vanuit alle anonimiteit zeggen dat je een arrogante zak bent :unsure: . Cedric reageert op dat moment zo omdat zijn stoppen daar doorslaan, niet met voorbedachte rade. Dat zag je ook bij het zagen van die planken vorige week. Hij wil wel in zekere mate rekening houden met zijn buren.
Als een buur om 21u 's avonds komt bellen om te vragen of het een beetje stiller kan omdat de kindjes in het huis daarnaast in hun buurt liggen omdat ze de volgende dag naar school moeten dan probeer je als je even nadenkt de situatie te ontmijnen. Zeker als dat je potentieel toekomstige buren zijn. En dan probeer je, als je een half werkend brein hebt, te duiden dat je je best zal doen van het lawaai zoveel mogelijk te beperken maar dat je wel met een deadline zit maar dat je zeker tegen 22u stopt. Sowieso lijkt het mij evident dat je in een rijhuis de zware werken probeert te beperken tussen 6 en 8 's morgen en 8u en 10u 's avonds, los van wat "mag". Buren moeten dan natuurlijk ook niet komen klagen op ne zondagmiddag dat je hun zondagrust verstoort... dat is iets heel anders.

Laatst bewerkt:
Uw kritiek klinkt een beetje als "Oekraïne mag niet terugschieten op de Russen, want dan doen ze exact hetzelfde van wat ze de Russen verwijten". Maar dan ga je compleet voorbij aan de initiële agressor.
:rofl:Beschouwt ge uzelf nu als Oekraïne en zijn Emiel en Alexia Rusland. De aggressor die op zijn plaats gezet moet worden? Ik denk soms ook van allé onnozelaar, maar dat gaat dan niet verder dan de zetel waar ik in zit en hoeft al zeker niet gedeeld worden met een hoop andere onbekende vlamingen via een of andere website om ze eens ne keer "goed de les te spellen, die arrogante mensen!!".

Ik vraag me soms af hoe het komt dat pesten zo vaak voorkomt bij de jeugd, maar ge moet gewoon eens wat comments op internet lezen om te zien dat veel (helaas volwassen) mensen het niet kunnen laten anderen de grond in te boren want zijzelf staan toch altijd oh zo recht in hun schoenen en hebben hun oordeel snel klaar staan.

Gelijk die van blind gekocht, ja dat was een beetje een vervelende hysterische madam. En dan komt de ware aard van veel mensen boven. Ik ga MIJN gedacht over iemand anders eens zeggen hé, en liefst vanal zo hard en bruut mogelijk "want ze moeten hun lesje leren zenne". Hier, nog wat slechte reviews over hun zaak, ik hoop dat ze er aan kapot gaan, de zaak die ze opgebouwd hebben, met hun miljoen. Phoe!

De arrogantie ten top.

Nvdr: bovenstaande is niet op mac-bc bedoeld (behalve de eerste zin) maar op het gedrag van veel mensen in't algemeen.
Beetje lachen en zeveren enz is best wel vermakelijk om te lezen maar het zou moeten stoppen bij waar ge echt mensen gaat raken of schaden. (dat valt in dit topic nog best mee trouwens imho).

Terug
Bovenaan