Huis Gemaakt 2022

De reactie van die Lien over die rommel op de werf was er echt wel vér over maar die kon met hare Melvin eigenlijk wel een teentje zuigen aan Emiel & Alexia kwa arrogantie. Die begonnen eraan met het idee van "we gaan dat hier eens regelen met onze foamart".

Ja, die waren misschien een beetje "arrogant" in de zin van "zie ons artistiek zijn", "creatief", "kunst, kunst, kunst", ... Maar daar schaad je niemand mee. Daarmee laat je iedereen in zijn waarde. Ik moest daar wel eens mee lachen maar dat heeft me eigenlijk niet gestoord.

Maar de arrogantie van Emiel is echt tégen de anderen gericht. Constant anderen lopen verwijten dat ze niet voortdoen, my way or the high way, iedereen uit de kant, ... Maar dan wel lekker impulsief een dakgoot doorzagen en er een onnozele emmer onder zetten. :laugh:
En in plaats dat hij dan mea culpa slaat, neen, weer met zijn arrogante houding daar binnenstormen en neerbuigend doen wanneer het andere koppel de expert wil bellen. Dat noemt hij dan "taffelen". Hij zou dat wel weer eens vlug fixen. Zijn gigantisch ego zou maar eens geschaad kunnen worden.

Was het niet van de alerte buur, de ganse roostering mocht hij eruit gooien. Waar sta je dan met uw 4 muren? Dan heeft hij het niet alleen voor zichzelf verprutst maar ook voor de anderen.
Als je dan nog niet eventjes aan introspectie doet... Tja, dan ben je echt wel arrogant. Als dat nog niet mag gezegd worden.

Laatst bewerkt:
:rofl:Beschouwt ge uzelf nu als Oekraïne en zijn Emiel en Alexia Rusland. De aggressor die op zijn plaats gezet moet worden? Ik denk soms ook van allé onnozelaar, maar dat gaat dan niet verder dan de zetel waar ik in zit en hoeft al zeker niet gedeeld worden met een hoop andere onbekende vlamingen via een of andere website om ze eens ne keer "goed de les te spellen, die arrogante mensen!!".

Ik vraag me soms af hoe het komt dat pesten zo vaak voorkomt bij de jeugd, maar ge moet gewoon eens wat comments op internet lezen om te zien dat veel (helaas volwassen) mensen het niet kunnen laten anderen de grond in te boren want zijzelf staan toch altijd oh zo recht in hun schoenen en hebben hun oordeel snel klaar staan.

Gelijk die van blind gekocht, ja dat was een beetje een vervelende hysterische madam. En dan komt de ware aard van veel mensen boven. Ik ga MIJN gedacht over iemand anders eens zeggen hé, en liefst vanal zo hard en bruut mogelijk "want ze moeten hun lesje leren zenne". Hier, nog wat slechte reviews over hun zaak, ik hoop dat ze er aan kapot gaan, de zaak die ze opgebouwd hebben, met hun miljoen. Phoe!

De arrogantie ten top.

Nvdr: bovenstaande is niet op mac-bc bedoeld (behalve de eerste zin) maar op het gedrag van veel mensen in't algemeen.
Beetje lachen en zeveren enz is best wel vermakelijk om te lezen maar het zou moeten stoppen bij waar ge echt mensen gaat raken of schaden. (dat valt in dit topic nog best mee trouwens imho).

Vreemd dat je zo tolerant bent voor pestgedrag in real life met als inzet een volledig huis van 400 000 euro, terwijl je het een enorm probleem lijkt te vinden dat iemand anoniem op het internet een deelnemer arrogant noemt, en daarmee naar alle waarschijnlijkheid niet eens de persoon in kwestie bereikt. Met als inzet? 0,0.

Vreemde prioriteiten als je beweert het pesten uit de wereld te willen helpen.

Vreemd dat je zo tolerant bent voor pestgedrag in real life met als inzet een volledig huis van 400 000 euro, terwijl je het een enorm probleem lijkt te vinden dat iemand anoniem op het internet een deelnemer arrogant noemt, en daarmee naar alle waarschijnlijkheid niet eens de persoon in kwestie bereikt. Met als inzet? 0,0.

Vreemde prioriteiten als je beweert het pesten uit de wereld te willen helpen.
Welke pestgedrag van E&A bedoel je? Je ligt wat afleveringen achter dus ik weet niet waar je op doelt.

Mijn post was gewoon een my2cents ivm het laffe gedrag van veel mensen waar ik mij aan stoor, die zich blijkbaar het recht toe-eigenen om anderen de grond in te boren en dan nadien hun browser sluiten, niet wetende of beseffen welke impact hun acties kunnen hebben. En dat allemaal om hun eigen ego te strelen want ze tonen zo graag aan de wereld hoeveel beter zij wel niet zijn of zouden reageren in bepaalde situaties.

Wat maakt dat men hun eigen mening zo belangrijk vindt dat men ze met de wereld wilt delen op een liefst zo kwetsend en hard mogelijke manier? Is er zo geen momentje in heel dat proces dat die mensen denken over: wat bereik ik hier mee, heeft dit een of ander nut, kwets ik hier iemand mee, wat zijn de gevolgen, laat ik het misschien niet beter gewoon passeren, heb ik misschien een standpunt over het hoofd gezien?

En de deelnemers niet bereiken? Denk je nu echt dat die deelnemers van allerlei programma's niet lezen wat over hun geschreven wordt? Misschien jouw specifieke post niet nee, maar mijn reactie was ook niet op jou specifiek.

Ik weet weer waarom ik eigenlijk nooit in discussie ga hier, want nu ben ik plots tolerant voor pestgedrag en heb ik enorme problemen met anonieme reacties :sarcastic:. Vanaf nu is uw mening dan minder waard, want anoniem?

Als iedereen blijft vriendelijk reageren op arrogantie, dan wordt die kwaal nooit uitgeroeid natuurlijk want dan denken ze dat hun gedrag normaal is.
Mag ik dan ook zwaar uithalen tegen u? Want anders wordt die kwaal ook nooit uitgeroeid he.

Voor de rest: Nogal een zielige poging om wat likes te scoren met een post die zowaar nog belachelijker dan de foam art van Melvin was. Tijd om uit te loggen, of niet naar het programma verder te kijken. Het lijkt me niet echt ontspannend voor u.

Mag ik dan ook zwaar uithalen tegen u? Want anders wordt die kwaal ook nooit uitgeroeid he.
Als de initiële agressor stopt, dan zijn alle kwalen uitgeroeid want dan ga ik ook niet langer die arrogantie moeten bestrijden. Terwijl, als ik ermee stop dan doet Emiel gewoon door.

Zie je waar het probleem zit?

Voor de rest: Nogal een zielige poging om wat likes te scoren met een post die zowaar nog belachelijker dan de foam art van Melvin was. Tijd om uit te loggen, of niet naar het programma verder te kijken. Het lijkt me niet echt ontspannend voor u.

Ook nogal een zielige poging van E & A om wat likes... euh pardon, een volledig huis te scoren.

Als de initiële agressor stopt, dan zijn alle kwalen uitgeroeid want dan ga ik ook niet langer die arrogantie moeten bestrijden. Terwijl, als ik ermee stop dan doet Emiel gewoon door.

Zie je waar het probleem zit?
Ja, vooral bij u hoor. Is het niet de arrogante Emiel, dan is het de 20-jarige snotaap, het wijf Alexia,... Of stopt dat kinderachtig geroep van u als eerst iedereen zich gedraait zoals jij het wilt?

Is het normaal niet de bedoeling dat je de draad al doorsteekt bij een gyproc plaat voor dat je die tegen de muur zet?

Allemaal op BBQ bij Emiel in zijn prachtige outdoor keuken van Dovy! :shutup:

buitenkeuken.png

Is het normaal niet de bedoeling dat je de draad al doorsteekt bij een gyproc plaat voor dat je die tegen de muur zet?
Younes heeft daar een plaat in 2 gebroken en scheve gaten geboord. En aangezien die niks kon, vermoed ik toch dat ze het zo hebben uitgelegd in de filmpjes...
Dus ja, in Boortmeerbeek is het de gebruikelijke "rap rap, niet nadenken"-mentaliteit he.

Ik vind het al straf dat die nog kabels vinden...

Uiteindelijk is er van klussen niet echt veel sprake meer op da moment. Beetje vloer leggen en 'wow' zeggen terwijl ge ne VR bril opzet.

Die Eline werkt gelijk een paard, super praktisch ingesteld, en eigenlijk ook gewoon super grappig. Ik begreep ook echt niet wat er nu precies zo moeilijk was aan dat tegelen bij de Younes. Ge maakt een patroon van 4 tegels, dat is nu toch geen hogere wiskunde. Maar voegen daar doen ze dan niet aan mee of hoe moet ik dat zien?

Die Anaïs kan supergoed dat mijnenveld van hare vriend af en toe omzeilen en blijft over het algemeen echt super lief en positief. De Cédric had uiteindelijk wel gelijk dat het niet nuttig is om daar met twee te gaan staan verven en dan vervolgens samen den elentriek te doen, dat is gewoon geen efficiënte manier van werken maar ik kan mij 100% inbeelden dat als ge de hele tijd moet zitten schuren en verven dat ge op den duur ook zoiets heb van 'help mij nu gewoon eens efkes mee' terwijl hij zich daar den hele tijd onderuit probeert te muizen om iets anders te gaan doen. Kan mij ook gewoon inbeelden dat in hun situatie de motivatie laag is om er nog echt voor te gaan, en als ge dan ook al uwe vloer niet eens tegoei kunt leggen.

Wat ik mij wel afvroeg: is dat normaal, tegels lijmen op OSB platen?

In elk geval de beste mop van de aflevering is Younes die op het einde tegen de arm van Eline zegt 'die beweig ni meer'. Komt uit dit stukske Limburge meme cultuur:

Die Anaïs kan supergoed dat mijnenveld van hare vriend af en toe omzeilen en blijft over het algemeen echt super lief en positief. De Cédric had uiteindelijk wel gelijk dat het niet nuttig is om daar met twee te gaan staan verven en dan vervolgens samen den elentriek te doen, dat is gewoon geen efficiënte manier van werken maar ik kan mij 100% inbeelden dat als ge de hele tijd moet zitten schuren en verven dat ge op den duur ook zoiets heb van 'help mij nu gewoon eens efkes mee' terwijl hij zich daar den hele tijd onderuit probeert te muizen om iets anders te gaan doen. Kan mij ook gewoon inbeelden dat in hun situatie de motivatie laag is om er nog echt voor te gaan, en als ge dan ook al uwe vloer niet eens tegoei kunt leggen.

Wat ik mij wel afvroeg: is dat normaal, tegels lijmen op OSB platen?
Ik vind Cédric de meest volwassen van de 3 mannen. Dat is de énige die zijn frustratie op zichzelf uit zonder het op een ander af te werken. De dingen waarover hij gefrustreerd geraakt, zijn ook altijd terecht.

En hun keuken ligt op de eerste verdieping he, als je houten tussenvloeren hebt moet ge uw tegels dus wel op de osb lijmen. Ik stel me wel vragen wat dat geeft als er eens wat temperatuurverschillen aankomen. Ik zou vermoeden dat daar een ontkoppelingsmat tussen moet.

Heeft daar nog niemand gehoord van een stofmasker of een stofbril? Moet gezond zijn, zo een hele dag stof inademen in een afgesloten ruimte

Wat moeten die koppels eigenlijk nog doen aan die keuken? Tegelen, schilderen, elektriciteit aanpakken en verder wat opsmukken? 4 dagen is inderdaad niet veel, maar was dat vorig jaar ook zo dat Dovy de keuken plaatste? Ik herinner me dat niet meer.

Ik begrijp wel dat de programmamakers een aantal zaken laten uitvoeren door professionals: de panden moeten verkoopbaar zijn na einde programma. Ik zie Younes en Eline nog geen ramen plaatsen, bijvoorbeeld. Dat is secuur werk en je kan geen huis verkopen met ramen die schots en scheef geplaatst zijn. Maar dat relativeert het hele concept wel. Dan vond ik "House Rules" in Australië wel interessanter van concept: de koppels verbouwen elkaars huis mét een reëel budget.

Wat moeten die koppels eigenlijk nog doen aan die keuken? Tegelen, schilderen, elektriciteit aanpakken en verder wat opsmukken? 4 dagen is inderdaad niet veel, maar was dat vorig jaar ook zo dat Dovy de keuken plaatste? Ik herinner me dat niet meer.

Ik begrijp wel dat de programmamakers een aantal zaken laten uitvoeren door professionals: de panden moeten verkoopbaar zijn na einde programma. Ik zie Younes en Eline nog geen ramen plaatsen, bijvoorbeeld. Dat is secuur werk en je kan geen huis verkopen met ramen die schots en scheef geplaatst zijn. Maar dat relativeert het hele concept wel. Dan vond ik "House Rules" in Australië wel interessanter van concept: de koppels verbouwen elkaars huis mét een reëel budget.
Het is dit jaar veel meer een "interieur-programma" dan een verbouwprogramma geworden. Er zijn meer beelden van de koppels die voor meubels shoppen dan dat ze effectief werken...
Ik vind dat jammer, want dat was hetgene ik vorig jaar wel tof vond. Nu kom je er met koppels die effectief 2 linkse handen hebben, en dat zou niet mogen in zo'n programma.

Ik denk wel dat de keuken toen ook geplaatst werd door Dovy zelf, maar er wordt nu sowieso meer geholpen dan vorig jaar. Ze zullen hun broek gescheurd hebben aan de verkoop denk ik.

Hoe die van Antwerpen zijn tegeles aant het lijmen was? Die stond met zijn 2 voeten in de lijm om er dan de tegel over te leggen. Onder bepaalde punten zelfs geen lijm.

Ramen worden hier toch quasi altijd geplaatst door de firma? Wij metsen eerst, meten dan en maken ramen op maat
In andere landen koop je ramen en mets je uw muur er rond

Ook keukens worden meestal geplaatst dus zo abnormaal is dat niet

Terug
Bovenaan