House of the Dragon

ja ik denk dat sommige mensen vergeten hoe het in't begin was van GoT.
Tyrion was gewoon een dronken hoereloper
Tyrion, Season 1, "gewoon een dronken hoerenloper"...:

Mijn mening:

Episode 1-5 van deze serie:
- GoT van den aldi. Wat niet slecht is, gezien het niveau van GoT qua acteurs en verhaal. (iemand een Ned Stark, Cersei, Tywin, Tyrion niveau gezien in de eerste 5 episodes...? Ok, Rhaenys Targaryen en Otto Hightower niet slecht)
- Verhaal gaat hak op de tak.
- Die wedding was schoolvoorbeeld van Red Wedding van den aldi. Of andere feesten van GoT.
Je 'voelt' hier gewoon de sfeer niet, het voelt allemaal wat gekunsteld aan.

Episode 6 al een stuk beter. Minder van hak op de tak.

Ik blijf voorlopig kijken.

Laatst bewerkt:
Heerlijke aflevering, beste tot nu toe.Toch wel een grote tijdsprong maar dit werd perfect opgevangen en we weten weer meteen waar iedereen staat in het spelletje. Vind het jammer dat de jonge Rhaenyra er uit is maar wel te begrijpen.

Benieuwd waar de gespannen relatie tussen Rhaenyra en Alicent gaat op uitdraaien. De mysterieuze “raadgever” van Alicent die nu toch wel al een groot deel van haar huwelijk met Vyseris rond haar hangt zal ook nog zeker zijn rol spelen.
Begrijp alleen niet hoe het kan dat die ridder er bij is mogen blijven terwijl die iemand zijn gezicht tot moes had geslagen op de verloving van de prinses. Lijkt me redelijk onlogisch. Het werd geïnsinueerd dat Alicent hem zou beschermen maar toch zie ik niet hoe zij dit gedaan zou krijgen? De relatie tussen Daemon en zijn vrouw had ook iets meer mogen zijn. De CG is ook ook heel hit-and-miss, maar dat is al heel de serie zo.
Ik denk dat jonge Rhaenyra nogal een boost in haar carriere heeft verwezenlijkt op 5 afleveringen :D

Ik vind het niveau tot nu eigenlijk even goed als het toppunt van GOT.
Ik vond het begin van de aflevering zalig. Die bevallingsscene en dan "princess". Mijn hoofd direct "HOEZO? Princess?? Queen wilt ge zeggen???"
en dan blijkt Viserys nog te leven :D

- GoT van den aldi. Wat niet slecht is, gezien het niveau van GoT qua acteurs en verhaal. (iemand een Ned Stark, Cersei, Tywin, Tyrion niveau gezien in de eerste 5 episodes...? Ok, Rhaenys Targaryen en Otto Hightower niet slecht)
Ik vergeet hier nog Jonathan Price (the High Sparrow).
Man wat was die ook goed.

Euh, seizoen 6 aflevering 10 'light of the seven' vind je vergelijkbaar met de eerste seizoenen van House of the Dragon?

Smaken verschillen zeker, zullen we dan maar zeggen :)
We zitten ook nog maar aflevering 6 van het eerste (en enige?) Seizoen. Je vergelijkt een finale met een aflevering in het midden van een seizoen...

Dan pak je nog een aflevering uit 1 van de minste seizoenen...
Maar inderdaad, smaken verschillen duidelijk 😂.
Na de laatste 5 minuten van die aflevering (waar zelfs niet gesproken wordt, maar enkel de blikken en lichaamstaal een compleet verhaal vertellen...) , zat ik nog 2 minuten gewoon stil naar de beeldbuis te kijken, en mijn vriendin en ik dachten beiden: fuck, wat is dit goed :)

Nu, dit is GoT, maar de vergelijking mag gemaakt worden (zoals hierboven gezegd: zelfs de intro is dezelfde).

2 random scenes die ik op Youtube vond:

Sorry, maar dat acteren van The Hound en Tywin, ... gewoon niet te vinden in House of the Dragon hoor. (voorlopig dan toch)

Is er een Game of Thrones love topic, waar we fantastische scenes kunnen delen? :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Wat mij vooral stoorde is dat Rhaenyra precies van 14 jaar naar 40 gegaan is, Viserys van 60 naar 90, Ser Criston en Daemon zijn allebei exact hetzelfde gebleven en Alicent is precies ook ineens 45.

Terwijl er maar 10 jaar tussen zit.

Wat mij vooral stoorde is dat Rhaenyra precies van 14 jaar naar 40 gegaan is, Viserys van 60 naar 90, Ser Criston en Daemon zijn allebei exact hetzelfde gebleven en Alicent is precies ook ineens 45.

Dat stoorde mij idd ook wel.

Viserys stoort mij minder, want die is zwak en ziek.

Maar vooral Rhaenyra en Leanor lijken gewoon echt voor geen meter op hun voorgaande personages, terwijl Ser Criston, Daemon of Larys Strong idd gewoon geen haar veranderd zijn.

Zwakke casting imo voor Rhaenyra en Leanor.

Ik heb precies een andere mening dan iedereen... ik vind het een topserie en gigantisch boeiend. Daarnaast een heel sterke cast tot nu toe met boeiende personages. Dit mag dan wel in Westeros afspelen maar is een totaal ander verhaal. Nieuwe Rhaenyra en Alice zijn imo heel goed gecast en zien er heel geloofwaardig uit als oudere versies. Lang geleden dat ik samennmet RoP wekelijks uitkijk naar de aflevering. We worden verwend op vlak van fantasy series.

Is er een Game of Thrones love topic, waar we fantastische scenes kunnen delen? :biglaugh:
Ik heb hier al een GoT scène gepost:

Voor mijn part spam je het maar vol met Game of Thrones filmpjes :unsure:

Ik heb precies een andere mening dan iedereen... ik vind het een topserie en gigantisch boeiend. Daarnaast een heel sterke cast tot nu toe met boeiende personages. Dit mag dan wel in Westeros afspelen maar is een totaal ander verhaal. Nieuwe Rhaenyra en Alice zijn imo heel goed gecast en zien er heel geloofwaardig uit als oudere versies. Lang geleden dat ik samennmet RoP wekelijks uitkijk naar de aflevering. We worden verwend op vlak van fantasy series.
Heb dezelfde mening, toch de indruk dat de algemene mening over deze serie goed is. Ik ben gelijktijdig GoT aan het zien (zit begin seizoen 3) en GoT heeft inderdaad memorabelere personages en er zijn daar wat meer verhaallijnen die elkaar kruisen maar dat zegt meer over hoe speciaal GoT was dan over de kwaliteit van HoD.

RoP kan ik wel niet akkoord mee zijn, dat is gewoon rommel 😅.

Tussen de actrices van Rhaenyra zit 8 jaar leeftijdsverschil :p
Bij Alicent is het 9 jaar.

Je beseft dat je hier vindt dat mensen van 28 er 45 uitzien? Misschien is uw referentiekader wat verkeerd :p

Ik heb er gisteren na het kijken van de aflevering nog wat over liggen nadenken in m'n bed. Ik denk dat ik gewoon niemand van de personages echt interessant vind of goed uitgewerkt vind. Enkel Daemon komt in de buurt, maar die lijkt zo maar een bijrolletje te spelen. De Koning is zwak en saai, z'n vrouw is een feeks geworden, de dochter is ne kwajongen, etc etc. Er is geen Cersei, er is geen Tyrion (in de verste verte niet), geen Ned Stark, geen Arya, geen Littlefinger, geen Varys etc etc. Toch een voor een sterke personages die de serie droegen.
HotD moet het precies van de coole draken hebben en dat is lang niet genoeg om het een goede serie te maken, imo.
100 procent

Opgelet uw mening is als een ofifant in een porcelijnen winkeltje.

Tzijn echt precies veel te pussy out characters en slaapverwekkende dialogen.
Mijn sokken gaan schikken op kleur lijkt me een aangenamer vooruitzicht dan nog een aflevering te zien.

Laatst bewerkt:
Die veranderingen van acteurs vind ik ook een minpunt en er is ook geen lijn in te trekken. Larys Strong en Daemon Targaryen zijn geen haar veranderd, Viserys krijgt dan weer rimpels.

Laenor heeft 3 acteurs gekend maar de jongere Rhaenyra (die ik overigens erg goed vind) leek dan jaren hetzelfde karakter om dan pas nu te wisselen en Emma Darcy geeft een andere vibe af.

De wisselingen maken het lastig om een personage echt te kunnen waarderen. De oudste Laena vond ik nog leuk maar ze is amper op het scherm.

Boekenlezers maken zich ervan af met "maak je geen zorgen, ze zijn allemaal niet belangrijk". Ja goed, waarom het dan allemaal filmen, ik vind het een wrange verdediging.

Is toch niet onlogisch om bepaalde acteurs te vervangen bij dergelijke time jumps?
in het eerste deel van het seizoen was Rhaenyra een puber van ongeveer 15 à 18 jaar. Daemon is tussen de 30 en 33j op dat moment in de timeline.
Met die timejump van 10 jaar is Rhaenyra plots van een puber naar een 29-30 jarige vrouw met drie kinderen gegaan. Idem voor Alicent.
Daemon daarentegen is van early 30'er naar een early 40'er gegaan. Qua uiterlijk niet superveel verschil imo. (Bij mij bijvoorbeeld ook niet, ik word ook nog wel eens eind de 20 geschat 😂 )

Terug
Bovenaan