House of the Dragon

Ik vind het nu al zo een doodzonde dat GoT nooit zo positief kan herinnerd worden owv de dip(in een ravijn) in kwaliteit met de laatste seizoenen. Niet dat het simpel is hé, maar begin en eindig uw verhaal sterk. GoT start fenomenaal en eindigt miserabel.:D
Het einde van GoT vond ik ijzersterk, en zou zelf geen beter einde scenario kunnen bedacht hebben.
Ik ben dan ook nogal verwonderd dat de reacties online 50% negatief waren.

Het einde van GoT vond ik ijzersterk, en zou zelf geen beter einde scenario kunnen bedacht hebben.
Ik ben dan ook nogal verwonderd dat de reacties online 50% negatief waren.
Het einde van GoT is qua idee uitstekend, maar het was heel slecht uitgewerkt in de serie. Ik ben zeker dat het in de boeken wel tot zijn recht zal komen.

Opnieuw genoten van de aflevering. De intense dreiging was toch weer voelbaar hier.

Volgende week zal het wel ontploffen zeker?

Ik vind de reeks waanzinnig goed, vergelijkbaar met de beste seizoenen van GoT.

Voor de slow build up van GoT is er helaas geen tijd, GoT is daar zelf ook wat aan kapot gegaan aangezien we na 80% van de afleveringen nog maar 40% van de actie gezien hadden. Pas bij een 15 a 20 seizoenen zou alles perfect kunnen gelopen zijn maar geld en tijd zijn helaas niet infintie.

Ik vind toch de build-up naar deze aflevering en de huidige situatie ook gewoon te snel gegaan.

Ze wilden vermoedelijk toewerken naar Daemon en Rhaenyra die trouwen om vanaf nu dan hun "verhaal" te tonen, maar al het voorgaande heeft zo weinig emotionele lading meegegeven omdat het allemaal zo snel ging, dat ik maar weinig meeleef met hen en ik eigenlijk niet warm of koud word bij hun characters. Ze hadden elk hun situatie en hun emoties voor hun trouw imo veel dieper moeten uitwerken.

Laatst bewerkt:
Ze wilden vermoedelijk toewerken naar Daemon en Rhaenyra die trouwen om vanaf nu dan hun "verhaal" te tonen, maar al het voorgaande heeft zo weinig emotionele lading meegegeven omdat het allemaal zo snel ging, dat ik maar weinig meeleef met hen en ik eigenlijk niet warm of koud wordt bij hun characters. Ze hadden elk hun situatie en hun emoties voor hun trouw imo veel dieper moeten uitwerken.
Voor zover ik het wat kan lezen is de build-up van characters in het boek ook niet fantastisch. Ik verwacht dus niet dat dit er in de tv-show ook gaat komen.

Ligt het aan mij of is er zeer weinig backlash van 'the right'?

De show is top in ieder geval. Op het einde is kwaliteit het enige dat primeert en dat wordt hier alweer duidelijk. De acteerprestaties zijn top, de sfeer is bijna even goed als GoT zelf, de dialoog is in orde enzovoort.

Het enige nadeel is dat de kinderen nogal veel screentime kregen in de laatste ep en slechts twee van hen kunnen acteren. :unsure:

Ligt het aan mij of is er zeer weinig backlash van 'the right'?
LotR heeft meer extreem-rechtse fans die de blanken tov anderskleurige orcs zetten. Velaryons zouden niet zwart moeten zijn maar de boekenfans zijn veel meer bezig met intriges en de wijzigingen daaraan dan huidskleur. Het is een ander soort kritiek. De schrijver zelf werkt mee aan de reeks dus je kan moeilijk zeggen dat het niet zijn visie is.
Het enige nadeel is dat de kinderen nogal veel screentime kregen in de laatste ep en slechts twee van hen kunnen acteren. :unsure:
Normaal gezien zijn we de kinderen kwijt in de volgende aflevering, hoewel tieners niet altijd beter zijn.

Het heeft tot episode 6 geduurd totdat ik doorhad dat ik naar een soap serie aan het kijken was. Het enige dat telt is neuken en zoveel mogelijk kinderen kweken. Van een noemenswaardig verhaal of enige actie en fantasy is er geen sprake. En de draken zijn gewoon figuranten die enkel meespelen als het plot ze even nodig heeft. En er is geen enkel personage dat boeiend genoeg is en waarvoor ik sympathie heb. GoT begon ook traag maar daar had je tenminste boeiende personages en interessante dialogen.
Hopelijk is RoP beter al heb ik na het zien van de eerste episode ook mijn twijfels.

Ik vond deze aflevering plots veel minder dan de vorige afleveringen. Ineens een heel raar tempo, een paar serieuze sprongen in 1 aflevering etc
Ik vond de scene met de kinderen heel goed gespeeld, maar de scene op de rug van de draak vond ik eigenlijk precies uit een disney-film komen.

Ik vind ook de nieuwe rhaenyra minder goed in haar rol zitten en de nieuwe Alicent heeft veel weg van Helena Bonham Carter met dat psychopatisch kantje...

Wow, dit was het dieptepunt van HotD denk ik. De eerste 35 minuten waren niet om aan te zien. Die nachtfilter, ik dacht dat mijn tv het plots begeven had met een aantal kleuren 🤣🤣
Er gebeurde ook werkelijk niks en sommige acteurs kunnen mimiekgewijs ook echt niet overbrengen wat er overgebracht moet worden als er niet gesproken wordt. Sommige scènes duurden ook veel te lang voor wat het maar was. En dan in't laatste kwartier moet alles zo wat gerushed worden om er toch ineens de spanning in te krijgen?
Nu, de nieuwe machtsverhoudingen boeien me wel na het einde, maar de manier waarop dit allemaal opgebouwd werd/wordt is toch gewoon beneden alle niveau? Qua storystelling is deze serie echt zwaar gebuisd. Vhagar zag er wel cool uit. Maar dat is het dan ook.

Toch grappig hoe verschillend iedereen de serie ervaart en waar ieder zich aan stoort of net goed vindt.

Ik vond die laatste aflevering net geweldig.

Wat ik er vooral ook goed aan vind is het "soort" Engels dat gebruikt wordt en veel meer overeenkomt met de boeken.

LotR heeft meer extreem-rechtse fans die de blanken tov anderskleurige orcs zetten. Velaryons zouden niet zwart moeten zijn maar de boekenfans zijn veel meer bezig met intriges en de wijzigingen daaraan dan huidskleur. Het is een ander soort kritiek. De schrijver zelf werkt mee aan de reeks dus je kan moeilijk zeggen dat het niet zijn visie is.

Normaal gezien zijn we de kinderen kwijt in de volgende aflevering, hoewel tieners niet altijd beter zijn.

Ik stond ook eerst kritisch tegenover het racebenden van de Velaryons... maar in retrospect: het heeft het fiat van de auteur, het is een familie die van de andere kant van de wereld komt - en dus geen hyperdiversiteit in een klein fantasy-stadje alsof het een cosmopolitische wereldstad is - en relevant: doordat Laenor Velaryon een andere huidskleur heeft, is het voor de kijkers overduidelijk dat de kinderen van Rhaenyra bastaardkinderen zijn, dus geen twijfel meer zoals in het boek... een verandering in het verhaal, maar tegelijkertijd een verbetering eigenlijk. De koning weigert het te zien, maar dat is zoals de kleren van de keizer...

Voornaamste kritiek die ik nu nog heb is hoe de pruiken beter konden bij sommige acteurs, maar dat geldt niet enkel voor de witte dreads van de Velaryons, en dat ik me nu afvraag hoe ze gaan uitleggen wat er met de draak Seasmoke gebeuren gaat.

Ik denk dat velen onder ons tegen de gratuite diverse castings zijn in media in het algemeen, maar dat niemand van ons een waarlijk probleem heeft met het zien van gekleurde acteurs op het scherm.
In HotD is de ganse familie zwart en niet hier en daar een zwarte/bruine/niet blanke acteur verspreid over het continent. Het is perfect mogelijk dat de Velaryons andere roots hebben binnen die fantasy wereld.

Een zwarte acteur voor Daemon ofzo had mij hier wel doen afhaken.

Wow, dit was het dieptepunt van HotD denk ik. De eerste 35 minuten waren niet om aan te zien. Die nachtfilter, ik dacht dat mijn tv het plots begeven had met een aantal kleuren 🤣🤣
Er gebeurde ook werkelijk niks en sommige acteurs kunnen mimiekgewijs ook echt niet overbrengen wat er overgebracht moet worden als er niet gesproken wordt. Sommige scènes duurden ook veel te lang voor wat het maar was. En dan in't laatste kwartier moet alles zo wat gerushed worden om er toch ineens de spanning in te krijgen?
Nu, de nieuwe machtsverhoudingen boeien me wel na het einde, maar de manier waarop dit allemaal opgebouwd werd/wordt is toch gewoon beneden alle niveau? Qua storystelling is deze serie echt zwaar gebuisd. Vhagar zag er wel cool uit. Maar dat is het dan ook.
Gast stop toch met kijken.

Doe eens normaal, sorry dat ik het zeg maar als jij iedere week tijd vrij maakt om u te gaan iriseren en van dieptepunt naar dieptepunt te gaan…

Dan moet jij toch zeeen van tijd hebben?

Ik vind de serie super en vind het al moeilijk om tijd vrij te maken.

Je bent precies een triestig karikatuur van een oude verzuurde vent

Terug
Bovenaan