Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Ik ben al een tijdje op zoek naar een deftig horloge van een premium merk maar kan moeilijk kiezen. Omega Speedmaster Moonwatch vind ik bijvoorbeeld mooi. Je hebt blijkbaar de Speedmaster Reduced en de professional. Wat is het verschil precies?

Ik weet dat smaak persoonlijk is maar hebben jullie nog aanraders in die stijl? Wat ik nog mooi vind:
- De meeste modellen van Breitling (vnl. Superocean Heritage chronograph, Avenger, Aviator 8)
- Rolex Daytona maar dat zit ver boven budget
- De Zenith Chronomaster idem

Budget is €5.000 (maar minder is ook goed :)) en ik zou liefst iets 2de hands willen zoeken (in zeer goede staat). Ik denk dat ik dan meer waar voor mijn geld ga krijgen. Is de site chrono24.nl betrouwbaar daarvoor? Nog alternatieven?
De nieuwe Tudor niets voor jou? Model is juist uitgebracht en lijkt wat op een vintage Daytona.
https://www.tudorwatch.com/en/watches/black-bay-chrono

Valt juist binnen budget 💪
 

Oh ja, met witte wijzerplaat wel heel nice. Maar zou liefst toch 2de hands kijken denk ik. Aangezien enkel de echte high end merken hun waarde lijken te houden of stijgen in waarde. Zoek ook iets voor daily gebruik. Zou me niet zo comfortabel voelen met een zeer duur horloge op straat.

Ziet een Omega, Breitling, Tudor, enz er even fancy uit dan bvb een Rolex? Ik ken er niet veel van en kan niet vergelijken. Cru gezegd, het mag er wel duur uitzien. 🙂
 
Laatst bewerkt:

Oh ja, met witte wijzerplaat wel heel nice. Maar zou liefst toch 2de hands kijken denk ik. Aangezien enkel de echte high end merken hun waarde lijken te houden of stijgen in waarde. Zoek ook iets voor daily gebruik. Zou me niet zo comfortabel voelen met een zeer duur horloge op straat.

Ziet een Omega, Breitling, Tudor, enz er even fancy uit dan bvb een Rolex? Ik ken er niet veel van en kan niet vergelijken. Cru gezegd, het mag er wel duur uitzien. 🙂
Eens gaan kijken bij een Colman bv ;)
Marketing van Rolex plaatst die wel boven de rest qua gemiddelde horlogekennis. Iedereen kent het merk.

Tudors behouden volgens mij ook nog wel hun waarde? Rolex stijgt vooral...
 
Letten jullie ook op welke leuke horloges te spotten zijn in televisieprogramma's?

Zo droeg Erik Van Looy tijdens het vorige seizoen van De Slimste Mens ter wereld een Omega Ploprof.

Wesley Sonck is in dat programma ook een liefhebben gebleken, hij droeg tijdens z'n passage daar een Omega Speedmaster Dark Side of the Moon, en momenteel draagt hij in de container cup de 2020 James Bond Seamaster 300M.

Sonck maakte trouwens een gevatte opmerking over het dure uurwerk dat Viktor Verhulst droeg tijdens zijn passage in de container: Viktor draagt inderdaad een Rolex Daytona, was reeds duidelijk te zien in de Verhulstjes. Het uurwerk van Gert zelf blijft me een raadsel hoewel het best vaak in beeld komt. Gert z'n lief/vrouw draagt een Rolex Datejust.

Over Daytona's gesproken: Veronique De Kock zag ik in Gert Late Night met een gouden exemplaar om haar pols. Fancy.

In Huizenjacht zag je trouwens bijna elke week minstens 1 makelaar met een Rolex. Daarom moet ik dus geen Rolex hebben, ondanks de schaarste die ze nastreven heeft bijna iedereen die er mee gezien wil worden één :D
 
Gert draagt steeds breitling 😉

Andy Peelman is een tijd ambassadeur geweest van Oris. Heeft er een paar.
Onlangs nog een datejust op jubilee gezien rond zijn pols en een AP (dacht ik, was toen moeilijk te zien).
 
Ik ben blijkbaar niet de enige die dat doet 😁
Sergio Herman draagt vaak een Rolex Milgauss als ik me niet vergis.

Over Viktor Verhulst gesproken, zijn madam heeft een Patek Nautilus dacht ik.
En zo kan je er nog talloze opnoemen...

Als ik bij (professionele) meetings mensen ontmoet met dergelijke horloges durf ik daar soms ook wel over te beginnen. Voorbije periode: Rolex Submariner en Datejust, Santos de Cartier, AP Royal Oak, PP Nautilus, ...
Aan de reactie merk je al heel snel wie oprecht fan is en wie ‘m gekocht heeft zonder daar veel over na te denken.
 
Je kan altijd proberen,maar denk het niet. Ze zijn vaak al +30% goedkoper dan bij een ad en dat weten ze. Wel schommelt hun prijs vaak naar gelang de vraag en aanbod. Toen ik m'n breitling kocht volgde ik de prijs van 1 bepaald model bij die gd op en zag ik dat die vaak tot 400€ schommelde op paar weken tijd... Zo haakte m'n moeder bij deze bepaalde gd af omdat ze info vroeg over een horloge en na een week ging laten weten of ze de knoop ging doorhakken. Na een week wou ze kopen en was de prijs ineens gestegen omdat er nog geïnteresseerd waren plots...
 
Sonck, Erik Van Looy en ook Bent Van Looy, Kim Gevaert... Waarschijnlijk nog een paar anderen, zijn 'ambassadeur' van Omega. Die krijgen een horloge in ruil voor promotie. Dus opzichtig in beeld dragen op TV en zo :p

Of er naast Omega andere merken zijn die dat doen weet ik niet.
 
Je kan altijd proberen,maar denk het niet. Ze zijn vaak al +30% goedkoper dan bij een ad en dat weten ze. Wel schommelt hun prijs vaak naar gelang de vraag en aanbod. Toen ik m'n breitling kocht volgde ik de prijs van 1 bepaald model bij die gd op en zag ik dat die vaak tot 400€ schommelde op paar weken tijd... Zo haakte m'n moeder bij deze bepaalde gd af omdat ze info vroeg over een horloge en na een week ging laten weten of ze de knoop ging doorhakken. Na een week wou ze kopen en was de prijs ineens gestegen omdat er nog geïnteresseerd waren plots...
Die AP’s zijn 50% duurder 😂
Vandaar mijn vraag.
 
Terug
Bovenaan