Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Patek 5990
De Greef in Broessel

Nieuw huis, nieuw horloge?

Die Zenith heb ik overigens wat mixed feelings over. Gezien de Daytona orgineel een zenith binnenwerk had vind ik het wel tof dat ze nu zelf een Daytona-achtige maken. Ik vind hem echter wat druk om echt mooi te zijn. Aan 10k ook niet meteen echt een koopje te noemen.
Damn, dik. Wachttijd?
Ben de TT Rollie wat beu, past ook niet bij alles. Wat aan het rondneuzen, you never know ;)
 
Minstens een jaar of 7, hangt wat van supply & demand af. Ook geen haast bij, kan ik rustig mijn potje vullen ;)
Tis jammer dat ze de 5712 niet in staal hebben met de zwarte dial, dat zou mijn voorkeur hebben. White gold is wel mooi maar vrij fragiel.
 
Minstens een jaar of 7, hangt wat van supply & demand af. Ook geen haast bij, kan ik rustig mijn potje vullen ;)
Tis jammer dat ze de 5712 niet in staal hebben met de zwarte dial, dat zou mijn voorkeur hebben. White gold is wel mooi maar vrij fragiel.
Zal alvast een goeie investering zijn, 7 jaar sparen om dan je geld quasi te zien verdubbelen :D

Die prijzen bij grey dealers pfffff, net eens aan het kijken naar een AP.
 
Mja het hangt ervanaf wat ge wilt natuurlijk.
Ik vind bij AP de Code 11.59 bv heel knap in de juiste config (Perpetual Calendar bv). Geen idee hoe de beschikbaarheid daarvan is. Als ge natuurlijk een blue dial RO wilt, ja dan is het eveneens lang lang wachten.

Wil je eigenljik louter een investering? Of wil je gewoon een mooi horloge dat u echt ligt.
Er zijn nog tal van knappe opties in diverse budgetten
H.Moser & Cie bv, ik vind heel die lijn magnifiek
Akrivia maakt ook prachtstukken, wel hogere prijsklasse
Als je iets echt exclusief wilt: Voutilainen. Ik wens u wel veel geluk met er eentje vast te krijgen
Een specialleke van JLC dat mij ook altijd aansprak: AMVOX3 Tourbillon GMT. Duomètre a Quantième Lunaire is ook prachtig (maar ge moet dan wel echt van de techniek houden)
DeBethune DB25 als je wat van modern houdt, ook een topper
ALS Datograph Flyback is ook zo een icoon
Omega Grey Side of the Moon Meteorite, staat hoog op mijn eigen wishlisht (sowieso een knap horloge, maar IRL is dat echt niet te vergelijken met foto. Die ceramische casing met ingebakken goud is echt magnifiek)
Als ge uw innerlijke Tony Stark wilt boven halen: Urwerk. Mij zegt het geen hol qua design, maar technisch vind ik het meesterlijk.
En dan is er uiteraard nog FP Journe. Hoewel die naar mijn goesting al teveel de toer van de "investor watch" op zijn gegaan. Chronomètre Bleu is echt al tot en met gemanipuleerd om een cashcow te zijn voor wie er int begin eentje gekocht heeft.


Long story short: is er echt gigantisch veel keuze in prachtige horloges dat ik het zot vind om u blind te staren op de big boys en continu met dat rendement bezig te zijn. Tis een leuke extra als uw horloge waardevast is of toeneemt, maar in de basis zou ge het moeten kopen voor uzelf.
 
- Omega Speedmaster (the moonwatch)
- Certina DS Podium
- Certinga DS Action

Het cliché op het verlanglijstje: Rolex Submariner
 
Tissot Seastar maar moet m eens naar de horlogemaker doen, krijg knop niet losgedraaid.
 
Mijn laatste aanwinst en mijn favo horloge.


Heb nog een paar andere ook (niets speciaal).

Fossil Coachman Chronograph Black CH2586
Festina Chronograph F20424/3
Festina Chrono Sport F20463/2

Ik wissel graag af van horloge.
 
Mooi trio 👌 De sub is een klassieker, dat zeker. Maar de kwaliteit is geen 7700€ waard in mijn ogen. Maar blijft een grail 😊

Fok man, kost die al zoveel? Drie jaar geleden heb ik een tweedehands exemplaar gekocht voor 5900 euro en de Submariner was toen een half jaar oud. Goed horloge, maar het ontwerp sprak me echt niet aan. Dan heb ik het na een half jaar doorverkocht voor 5800 euro. Ik had het beter gehouden precies :)
 
Volgens de Rolex website toch 😁
Die 5000€ - 6000€ prijsrange is in mijn ogen wel juist tov de kwaliteit 👌

Een collega van me wou ook een sub, alle ad's afgelopen en nergens te krijgen (zoals ik dacht en hem had verteld). Wachttijd voor een gewone sub was 1 tot 2 jaar vertelden ze en bij verschillende mocht hij zelfs al niet op de wachtlijst. Toen heeft hij er één grijs gekocht voor 10500€ 😳, de goedkoopste op het net op die moment... Is ferm van de pot gerukt, geef mij dan maar m'n seamaster voor veel minder en zelfde kwaliteit 😎
 
Een klassieke 16610 in goede staat bij een deftige dealer (ik heb 't niet op de random Chrono24-verkoper) zal inderdaad toch richting de 7-8k gaan.

Bij mij groeit meer en meer de goesting in een Santos de Cartier :unsure: bizar want in het begin was ik helemaal geen fan, maar het groeit.
 
Zeer mooi horloge, vooral de nieuwe blauwe XL met opgelegde Romeinse cijfers 😍
Ook een mooie banden wissel systeem, kan je snel wisselen tussen leer en staal 👌
 
Mooi trio 👌 De sub is een klassieker, dat zeker. Maar de kwaliteit is geen 7700€ waard in mijn ogen. Maar blijft een grail 😊
Kwaliteit van Rolex vind ik nu net iets waar ze wel zeer goed scoren. Die horloges zijn echt bulletproof
 
Kwaliteit van Rolex vind ik nu net iets waar ze wel zeer goed scoren. Die horloges zijn echt bulletproof

Rolex is zeker kwalitatief, maar niet echt beter of slechter dan gelijkaardige horloges zoals die van Omega, JLC of Grand Seiko. Dingen zoals bracelet zijn ze erg goed in en op andere gebieden zoals wijzerplaat vind ik het een tikkeltje minder dan bv. Grand Seiko. Maar je betaalt echt wel een substantiële premium voor de merknaam en ik heb de indruk dat het de laatste twee, drie jaar nog meer het geval is dan er voor.
 
Yup, dat laatste klopt volledig.
Rolex is er heel goed in geslaagd om de waarde van hun horloges virtueel op te pompen, want het is nog niet zo lang geleden dat een steel sub ook "maar" rond de 5000 EUR in de winkel kostte. En dat je gewoon kon binnen wandelen en er eentje kopen.
 
Dit zijn mijn horloges:

watches.jpg


Ik hou van dresswatches die toch ook niet standaard zijn.

Links is de Stowa Marine Original die ik 15 jaar geleden kocht toen ik als student voor het eerst geld begon te verdienen (met pokeren nog wel). 40mm, handopwinder, Duits horloge met kleine seconde.

Rechts is de Meistersinger Lunascope. Een moonphase met -zoals de meeste Meistersingers- maar één wijzer. Ik hou wel van dat idee om niet op de seconde te leven, maar de tijd rustig voort te zien schrijden. Het is overigens nog best leesbaar, maar volgt het idee dat mechanische horloges al jaren geen praktisch nut meer dienen.

Verder kijk ik voorlopig uit naar:

2036105.jpeg.transform.buying-options_watch_1000.jpeg

De IWC Portugieser 7 Days is altijd een beetje mijn heilige graal geweest. Deze is recent uitgebracht in rosé goud met een donkerblauwe dial. Ik vrees alleen dat ie met zijn 42.3mm op 14,1mm te groot zal zijn.

image


De Schaumburg Blood Moon Meteorite PVD staat ook al lang op mijn lijstje. De naam van mijn bedrijf is er op geïnspireerd en ik reed ooit 4 uur heen naar hun workshop in Duitsland om het horloge te bekijken. Recent hebben ze deze met PVD coating uitgebracht waardoor je een bijna compleet blacked-out horloge hebt. Dial is van meteoriet. Kroon is ingewerkt in de kast om een perfecte cirkel te vormen. Dit kan wel eens de volgende aankoop worden.

konstantin-chaykin-joker-1150000-47451150000.jpg

Helemaal erover natuurlijk zijn de horloges van Konstantin Chaykin. Een Russische manufactuur die ergens vanuit een half tuinhuis werkt. De Joker is een absoluut culthorloge waarbij de uren en minuten weergegeven worden door de ogen een een moonphase is verwerkt als tong. Dit horloge is verdriedubbeld in waarde op een paar jaar tijd.
 
Laatst bewerkt:
Die Schaumburg is echt een knap horloge, heb lang getwijfeld tussen die te kopen en mijn Master Grande Ultra Thin.

KC maakt technisch heel knappe horloges, de stijl staat me persoonlijk wel niet zo geweldig aan. Daarnaast ook een utopisch idee om er een te kopen, zelfs als ge de woekerprijzen geeft zijn ze heel moeilijk te koop.
 
Je beschikt wel over een erg goeie smaak moet ik zeggen! :) De Schaumburg kende ik nog niet. Het ziet er interessant uit, maar ik weet niet hoe duurzaam zo'n PVD coating is.

De Portugieser is een klassieker onder de klassiekers, maar het nadeel van dergelijke horloges in die prijsklasse is dat alles wat niet Rolex is verschrikkelijk hard daalt in waarde nadat je het aanschaft. Bij dergelijke horloges is de grijze markt of een tweedehands exemplaar vriendelijker voor de portemonnee.
 
Oris classic date hier, met blauwe dial.
Vorig jaar gekocht via Chrono24 aan 650eur, nieuwstaat.
Zeer tevreden van!
 
Terug
Bovenaan