Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,4%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 24 10,9%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    220
Nog niet. Hoop tegen september een mooie Tudor prince date day duotone te kunnen vangen 😊

Het mooi weer is het ideale moment om nog eens een familie foto te maken 😆

53a83e0cf973acc2aed28c0da8ba82a60c4d21e4.jpeg
 
Aan het kijken naar de Tudor Royal met blauwe dial. Meningen zijn daar heel verdeeld over maar ik vind het wel een knap horloge.

Grail is een 36mm fluted Datejust jubilee bracelet met blauwe plaat.
 
Ik vind dit een redelijk rare poll. Een degelijk mechanisch quality horloge kan je nooit onder de 1000€ vinden. Dus dé horlogethread vind ik nogal kort door den band.
Make een poll van 1k, 3k, 6k, 9k en hoger om een goed beeld te hebben.

Zelf heb ik een geërfde Tudor.
 
Zijn wel meerdere degelijke mechanische horloges onder de 1000€ hoor. Geen Chinese brol maar deftige 'swiss made' van entry levels zoals Tissot en Hamilton. Ook bij Seiko veel modellen van die prijs.

Ikzelf heb een turtle (prijs +/-400€) en een Vostok (prijs +/-150€). Kwaliteit & afwerking is zeker niet te vergelijken met duurdere types maar kwa geschiedenis en techniek zeker beide merken een must in m'n collectie vind ik.
 
Ik vind dit een redelijk rare poll. Een degelijk mechanisch quality horloge kan je nooit onder de 1000€ vinden. Dus dé horlogethread vind ik nogal kort door den band.
Make een poll van 1k, 3k, 6k, 9k en hoger om een goed beeld te hebben.

Zelf heb ik een geërfde Tudor.
Ik vind dit een redelijk rare uitspraak. Slechts een klein percentage van de bezoekers en mensen in het algemeen zullen een horloge van meer dan 1k hebben. En zoals xxxracexxx zei, er zijn voldoende kwalitatieve mechanische uurwerken onder 1k zoals Seiko, Orient, Steinhart, Glycine, Christopher Ward, de honderden microbrands etc.
 
Ik vind dit een redelijk rare poll. Een degelijk mechanisch quality horloge kan je nooit onder de 1000€ vinden. Dus dé horlogethread vind ik nogal kort door den band.
Make een poll van 1k, 3k, 6k, 9k en hoger om een goed beeld te hebben.

Zelf heb ik een geërfde Tudor.

Aangezien er amper 13 van de 57 stemmen een horloge boven de > 1000€ hebben vind ik de poll redelijk goed opgesteld.
 
Idd, als ge zo begint te denken dan is een categorie >9k ook totale zever want de ene heeft hier een horloge van 11K en de andere een van 35k. Das alletwee >9 maar daar zit toch nog een pittig verschil op.

@G63 : Grail is een groot woord maar ik heb in de eerste lockdown een Master Compressor Geographic gekocht. In zeer goede maar niet perfecte staat, van een spanjaard met serieuze cashflowproblemen. Daarom echt een koopje gedaan. (3600 EUR betaald, gemiddelde verkoopsprijs op Chrono24 is 5,5 a 6k)

Is sindsdien ook gewoon mijn daily, ik heb geen "officiëlere" events meer om naar toe te gaan en het is een heel duidelijk en functioneel horloge. Ik moet tegenwoordig echt mijn eigen er aan doen denken is af en toe de MUT op te winden want die komt gewoon zijn doos niet meer uit.
 
Idd, als ge zo begint te denken dan is een categorie >9k ook totale zever want de ene heeft hier een horloge van 11K en de andere een van 35k. Das alletwee >9 maar daar zit toch nog een pittig verschil op.

@G63 : Grail is een groot woord maar ik heb in de eerste lockdown een Master Compressor Geographic gekocht. In zeer goede maar niet perfecte staat, van een spanjaard met serieuze cashflowproblemen. Daarom echt een koopje gedaan. (3600 EUR betaald, gemiddelde verkoopsprijs op Chrono24 is 5,5 a 6k)

Is sindsdien ook gewoon mijn daily, ik heb geen "officiëlere" events meer om naar toe te gaan en het is een heel duidelijk en functioneel horloge. Ik moet tegenwoordig echt mijn eigen er aan doen denken is af en toe de MUT op te winden want die komt gewoon zijn doos niet meer uit.
Waar vind je zo’n arme Spanjaarden? Had die toevallig ook een rosegold daydate met olijfgroene dial? 😂
 
Zijn wel meerdere degelijke mechanische horloges onder de 1000€ hoor. Geen Chinese brol maar deftige 'swiss made' van entry levels zoals Tissot en Hamilton. Ook bij Seiko veel modellen van die prijs.

Ikzelf heb een turtle (prijs +/-400€) en een Vostok (prijs +/-150€). Kwaliteit & afwerking is zeker niet te vergelijken met duurdere types maar kwa geschiedenis en techniek zeker beide merken een must in m'n collectie vind ik.
Inderdaad. Onder de 1000 euro heb je ook: https://www.certina.com/be-en/watch/ds-action-diver/c0324071105110

Ik heb zo'n Certina en is heel leuk horloge.
 
Waar vind je zo’n arme Spanjaarden? Had die toevallig ook een rosegold daydate met olijfgroene dial? 😂
Chrono24 :p
Was toeval ze, ik was al lang naar MC’s aant zien en ik kreeg ineens een price alarm. Gast gecontacteerd en meer foto’s gevraagd, was allemaal dik in orde. Transactie via chrono hun escrow gedaan op zijn kosten.
Ik had bijna een Vacheron Fiftysix complete calendar gekocht op dezelfde manier. Gast in NY die hem had gekocht van zijn eerste bonus op walm street, vlak erna zijn job kwijt. Stond te koop voor 8000 dollar. Helaas waren “niet noodzakelijke reizen” toen verboden en als ik hem liet opsturen kwam er een berg aan taksen en btw bij.
 
Pebble time steel sinds 2 jaar.
Simpelweg vanwege de batterijduur en het feit dat deze vlot samen werken met mijn elektrische eenwielers.
 
Nog zo lang wachten? :p
Wachtlijsten hé 😆

Neenee, m'n totale collectie heeft nu nog maar een waarde van +/- xxx€ (incl toekomstige tudor prince).
Voor nu is dat een mooie collectie waar ik nog wel even van wil genieten... Ondertussen nog wat sparen voor tegen dan (12j) een mooie grail te kopen. Nu ligt het bij één van die Rolexen, maar kan tegen dan evengoed veranderd zijn naar een AP ofzo 😊

Maar moest het door een meevaller sneller lukken, zou ik niet erg vinden hoor 😁
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan