Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Ik vind dit een redelijk rare poll. Een degelijk mechanisch quality horloge kan je nooit onder de 1000€ vinden. Dus dé horlogethread vind ik nogal kort door den band.
Make een poll van 1k, 3k, 6k, 9k en hoger om een goed beeld te hebben.

Zelf heb ik een geërfde Tudor.

Eum, dit neigt toch een beetje naar elitarisme (wat horloges ook wel een beetje zijn, afhankelijk van het publiek).

Duurdere horloges zijn niet spectaculair veel beter dan exemplaren onder 1k. De meerprijs zit vaak in marketing (en status bij Rolex), manueel inspecteren van de precisie van een uurwerk (movement) en extra complicaties zoals chronometer, perpetual calendar, ...

Ik heb zelf een Seiko SDMG001 en qua afwerking staat dat echt niet zo ver af van bijvoorbeeld een Grand Seiko.
 
👆 Dit.

Vind ik zo leuk aan mijn Vostok, zoveel geschiedenis dat aan het merk hangt. Veel meer echte geschiedenis (soviet geschiedenis) dan een eerste keer x aantal meter diep, eerste keer op de top van één of andere berg, eerste x op de maan etc...

Hun techniek is robuust maar geniaal ontworpen zoals ze ten tijde van cccp deden 😆

Afwerking is zeker niet te vergelijken met een Seiko of entry swiss maar voor een toolwatch is dit perfect (zeker voor de prijs van <150€)💪😎

KSa3USx.jpg
 
Gewoon een vraagje uit interesse , omdat ik zie dat sommige hier een indrukwekkende collectie hebben aan horloges.
Stijgen sommige van deze horloges met waarde met ouder worden ?

Kan je dat bvb. zien als een investering of zijn het vooral hebbedingen waar graag geld aan uit wordt gegeven?
 
Gewoon een vraagje uit interesse , omdat ik zie dat sommige hier een indrukwekkende collectie hebben aan horloges.
Stijgen sommige van deze horloges met waarde met ouder worden ?

Kan je dat bvb. zien als een investering of zijn het vooral hebbedingen waar graag geld aan uit wordt gegeven?
Je kan er vanuit gaan dat als je een Rolex bij een dealer kan kopen (veel modellen hebben een wachtlijst van jaren soms) dat je deze dezelfde dag nog kan verkopen met duizenden euro's winst.
Rolex, Patek Philippe, Richard Mille, FP Journe ed stijgen in prijs. Omega zakt wel een beetje maar houdt de prijs redelijk. Breitling en consoorten verliezen hopen als je deze nieuw bij de dealer koopt. Daarom koop ik deze ook grijs, daar heb je standaard 30% korting. Als ik nu mijn Avenger 2 gmt prijs opvolg zie ik dat na 2j de prijs zeer gestegen is. Maar gaat dan over amper 200€...
 
Gewoon een vraagje uit interesse , omdat ik zie dat sommige hier een indrukwekkende collectie hebben aan horloges.
Stijgen sommige van deze horloges met waarde met ouder worden ?

Kan je dat bvb. zien als een investering of zijn het vooral hebbedingen waar graag geld aan uit wordt gegeven?

Algemeen beschouwd kunnen horloges niet beschouwd worden als (goede) investeringen, al zijn er uiteraard wel een aantal uitzondering. De meeste modellen van Rolex zijn waardevast en/of stijgen in prijs. Bepaalde modellen van de echte luxemerken zoals de Royal Oak van Audemars Piguet of Nautilus van Patek Philippe en bepaalde limited editions (bv. Speedy Tuesday van de Speedmaster), al is dat moeilijk op voorhand te zeggen. Vergeet ook niet dat mechanische horloges onderhoud vergen en dat kost uiteraard ook geld.

Bij prijsstijgingen van horloges zijn het vooral website - en met name Hodinkee - die plots voor meer interesse in bepaalde horloges zorgen. Een aantal jaar geleden schreef Hodinkee een artikel over een Seiko 5 horloge dat er duurder uitzag dan het effectief was en in geen tijd was de prijs van dat model plots verdrievoudigd en wat later zelfs niet meer verkrijgbaar.
 
Wachtlijsten hé 😆

Neenee, m'n totale collectie heeft nu nog maar een waarde van +/- 8000€ (incl toekomstige tudor prince).
Voor nu is dat een mooie collectie waar ik nog wel even van wil genieten... Ondertussen nog wat sparen voor tegen dan (12j) een mooie grail te kopen. Nu ligt het bij één van die Rolexen, maar kan tegen dan evengoed veranderd zijn naar een AP ofzo 😊

Maar moest het door een meevaller sneller lukken, zou ik niet erg vinden hoor 😁
Heeft de DD überhaupt wachtlijsten? Laatste keer dat ik ging bij Bouverne was de DD met olive green dial direct beschikbaar.
 
Ik denk dat een DD in goud idd niet echt een (lange) wachtlijst heeft, idem voor de two tone gmt master.

Alles op z'n tijd, nu andere prioriteiten en kan nog mentaal geen afstand doen van mijn huidige grails 😊
 
Ik denk dat een DD in goud idd niet echt een (lange) wachtlijst heeft, idem voor de two tone gmt master.

Alles op z'n tijd, nu andere prioriteiten en kan nog mentaal geen afstand doen van mijn huidige grails 😊
We gaan straks naar Gent, zal nog eens binnenspringen :p
Wel zot die prijzen op Chrono24, dacht dat die gelijk bleven in waarde. Staan er daar tussen die +10k EUR vragen
 
Heb het in het verleden al meermaals gezegd, maar een Rolex doet mij niks. Snap er de aantrekking niet van.
Buiten dan het feit dat zelfs het kleinste kind van ver ziet dat je een duur horloge hebt, en het enige wat veel mensen kennen is Rolex dusja.
Nee er zijn veel leukere premium merken. En een horloge koop je in de eerste plaats toch voor jezelf, dat is geen investering.
Natuurlijk wel leuk dat je niet uw broek scheurt als je hem wegdoet voor een andere :p
 
Klopt, maar als model en looks vind ik vaak modellen wel mooi.
Premium weiger ik te betalen. Volgende zal 99% zeker een tudor prince date day duotone worden en geen Rolex omdat ik een Rolex prijs buiten proportie vind voor dat horloge.
Enkel en alleen voor een verschil in logo en ETA ipv inhouse prijs x3 vind ik teveel.
 
Ik wil nu niet ambdtant doen maar zeggen dat een Seiko niet veel minder is qua afwerking dan bv een JLC, Rolex of Patek dat kunt ge toch enkel als ge -7 hebt en uw bril vergeten zijt?

als ik mijn master compressor naast mijne maar zijne Raidillon & Seamaster leg ziet ge het verschil al (en het zou maar erg zijn moest dat niet zo zijn). Niet dat die 2 andere goedkope brol zijn, ne Seiko zeker ook niet, maar met een klein beetje oog voor detail ziet ge echt wel de verschillen.
 
Zit idd veel verschil op, maar prijsverschil is ook navenant.
Verschil tussen omega seamaster en een sub vind ik nihil, en dan wetende dat de sub x2kost...
 
Dat punt snap ik wel, maar dat is puur omdat de sub zijn prijs serieus inflated is. Het is nog niet ZO lang geleden dat een steel sub 5-6k retail was.
 
Mijn (vintage) Datejust heb ik allesbehalve als investering gekocht maar ‘t is wel leuk om weten dat die op z’n minst de waarde wel zou moeten behouden.

Ik volg de marktprijzen niet, maar ik zie datzelfde model bij de dealer waar ik ‘m toen kocht nu al voor zowat 750-1000€ meer buitenvliegen dan wat ik betaald heb. Dat geeft alvast een indicatie dat het niet de verkeerde kant op gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een deftig horloge van een premium merk maar kan moeilijk kiezen. Omega Speedmaster Moonwatch vind ik bijvoorbeeld mooi. Je hebt blijkbaar de Speedmaster Reduced en de professional. Wat is het verschil precies?

Ik weet dat smaak persoonlijk is maar hebben jullie nog aanraders in die stijl? Wat ik nog mooi vind:
- De meeste modellen van Breitling (vnl. Superocean Heritage chronograph, Avenger, Aviator 8)
- Rolex Daytona maar dat zit ver boven budget
- De Zenith Chronomaster idem

Budget is €5.000 (maar minder is ook goed :)) en ik zou liefst iets 2de hands willen zoeken (in zeer goede staat). Ik denk dat ik dan meer waar voor mijn geld ga krijgen. Is de site chrono24.nl betrouwbaar daarvoor? Nog alternatieven?
 
Terug
Bovenaan