Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Sonck, Erik Van Looy en ook Bent Van Looy, Kim Gevaert... Waarschijnlijk nog een paar anderen, zijn 'ambassadeur' van Omega. Die krijgen een horloge in ruil voor promotie. Dus opzichtig in beeld dragen op TV en zo :p

Of er naast Omega andere merken zijn die dat doen weet ik niet.
Erik Van Looy is wel echt een liefhebber. Van de andere betwijfel ik het een beetje. Misschien Sonck wel.

Bekende mensen met een Rolex, perfecte voorbeeld van de “ik heb geld en wil dit laten zien maar ken niks van horloges” mentaliteit bij de doorsnee Rolex koper.
 
Erik Van Looy is wel echt een liefhebber. Van de andere betwijfel ik het een beetje. Misschien Sonck wel.

Bekende mensen met een Rolex, perfecte voorbeeld van de “ik heb geld en wil dit laten zien maar ken niks van horloges” mentaliteit bij de doorsnee Rolex koper.
Is dat in deze tijd niet gewoon het enige doel van horloges?
 
Is dat in deze tijd niet gewoon het enige doel van horloges?
Liefhebber zijn? Uiteraard wel.
Maar los daarvan is een klassiek uurwerk nog altijd het beste in zijn oorspronkelijke doel, het aanduiden van de tijd, de datum, meten van snelheid en nog zaken die op uw uurwerk kunnen zitten.
Een smartphone of een smartwatch doen deze zaken ook, maar het nadeel daaraan is de afleiding die het met zich meebrengt. Je kijkt naar het uur en onmiddellijk zie je die meldingen, een berichtje dat is binnengekomen, een telefoontje dat je gemist hebt en zulke zaken.

Daarbij is het ook één van de weinige accessoires die een man op een subtiele maar toch leuke manier kan dragen.
 
Erik Van Looy is wel echt een liefhebber. Van de andere betwijfel ik het een beetje. Misschien Sonck wel.

Bekende mensen met een Rolex, perfecte voorbeeld van de “ik heb geld en wil dit laten zien maar ken niks van horloges” mentaliteit bij de doorsnee Rolex koper.
Sheesh it’s not that deep bro.
Zaag je ook zo over dure wagens? “Wow die rijdt met Ferrari, die kent niks van auto’s ha ha ha” terwijl je een traantje wegpinkt in je BMW 1 serie?
Waarom is het bij horloges plots zo diep?😂
 
Sonck, Erik Van Looy en ook Bent Van Looy, Kim Gevaert... Waarschijnlijk nog een paar anderen, zijn 'ambassadeur' van Omega. Die krijgen een horloge in ruil voor promotie. Dus opzichtig in beeld dragen op TV en zo :p

Of er naast Omega andere merken zijn die dat doen weet ik niet.
Aan Belgen weet ik het niet, maar internationaal is dat niet ongewoon.
Benedict Cumberbatch, Aaron Eckhart, Diane Kruger, Jay Z, Jean Dujardin, Clive Owen, Sultan Al Habtoor, Dev Patel, allemaal ambassadeur voor JLC
AP heeft vooral golfers, Richard Mille heeft meer ambassadeurs als dat er landen zijn.
Bij Patek is het wat meer subtiel, maar ze zijn er even goed.

ik heb in se niks met Rolex, maar ook niks tegen Rolex. Enkel hun flagrante marktmanipulatie steekt me wel wat tegen, ge braakt meer dan een miljoen machinaal gemaakte horloges per jaar uit dus stop met doen alsof ge iets exclusiefs maakt en produceer gewoon naar gelang de vraag aub. Tis niet normaal dat mensen 2j moeten wachten op een steel sub en 100% markup aan de GD moeten dokken terwijl de lady datejusts liggen te verstoffen.
Ne “normale” Rolex hoort ge gewoon bij de AD te bestellen aan retail met eventueel een korting op en binnen de 3 maand aan uw pols te hebben.
Tis hier geen “les cabinotiers” Vacheron Constantin waar de elite van de elite een jaar puur handwerk verricht om uw horloge te bouwen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sheesh it’s not that deep bro.
Zaag je ook zo over dure wagens? “Wow die rijdt met Ferrari, die kent niks van auto’s ha ha ha” terwijl je een traantje wegpinkt in je BMW 1 serie?
Waarom is het bij horloges plots zo diep?😂

Heeft eigenlijk niks met horloges te maken, maar alles met Rolex. De analogie met dure wagens is ook niet altijd juist aangezien er (veel) duurdere horlogemerken zijn dan Rolex. Rolex heeft een kwalijke bling bling reputatie omdat het door mensen uit alle hoeken van de (onder)wereld wordt gedragen en daardoor een bepaalde reputatie krijgt opgeplakt. De prijsinflatie van Rolex horloges die daarmee gepaard gaat, is daar ook niet vreemd aan.

Maar Rolex maakt echt wel zeer goede horloges en heeft een rijke geschiedenis. Het zijn dus echt wel kwalitatieve horloges die terecht tot het luxesegment behoren, maar het publiek dat Rolex horloges draagt, is soms twijfelachtig.
 
Ik wil nu ook wel eens weten welk horloge Gert Verhulst draagt in de Cooke en Verhulst Show. Amai, dat blinkt. :love2: Is dat een Breitling?

Daarbij is het ook één van de weinige accessoires die een man op een subtiele maar toch leuke manier kan dragen.
Dat vind ik nu ook wel. Mijn vriendin kan uitpakken met fancy diamanten ringen, designer bags, etc. Als man heb je daar veel minder opties in. Tenzij in bepaalde milieus I guess. (Drugs, rapper? Geen idee). Het is al vaak over the top als man. Bij een vrouw kan dat nog veel subtieler.

Een high/mid-range horloge lijkt bij een man het equivalent van een designer handtas bij een vrouw. En die hebben er meestal meerdere. Die van mij toch. 😂 Ze heeft niet direct iets met horloges. Zo motiveer ik de kostprijs van een deftig horloge alleszins. :)
 
Laatst bewerkt:
Andy Peelman is een tijd ambassadeur geweest van Oris. Heeft er een paar.
Onlangs nog een datejust op jubilee gezien rond zijn pols en een AP (dacht ik, was toen moeilijk te zien).

Gisteren in een kookprogramma op VTM was Peelman te gast en als ik het goed zag droeg hij een Rolex GMT master 2 Batman.

Schept echt dat zoveel geld, TV maken?
 
Ik ben nu ook op zoek naar iets sportievers, deels omdat leer in de zomer niet altijd aangenaam is, deels om een daily te hebben waar ik niet zo voorzichtig mee moet zijn. Daarom zit ik ook in de prijsklasse rond €1000 te kijken.

Ik zag bij een juwelier de speciale dials van Seiko en die gaven echt wel een tof effect in het zonlicht. Je hebt de sunburst-dials (zonnestralen), maar de Sharp Edged viel me nog beter mee:

SPB167J1.png

Ik was eigenlijk al overtuigd. Redelijk eenvoudig ogend horloge, maar toch ook weer iets bijzonders met die dial. En toen ontdekte ik dat er ook een recente limited edition was in deze reeks:

SPB205J1.png

Ik twijfel heel hard tussen beide horloges. Hetzelfde model, maar door de uitvoering kunnen ze amper meer verschillen.
 
Mja, miskijk u niet op die limited editions. Seiko heeft elk jaar letterlijk tientallen van die limited editions lopen.

Van de twee getoonde modellen vind ik de bovenste persoonlijk de knapste. Is sportiever en oogt ook wat frisser imho. Het onderste model vind ik qua uiterlijk eerder naar een dress watch neigen door de goudkleurige indices en wijzers in combinatie met zwart.
 
Gisteren in een kookprogramma op VTM was Peelman te gast en als ik het goed zag droeg hij een Rolex GMT master 2 Batman.

Schept echt dat zoveel geld, TV maken?

Is gewoon van veel ambassadeur, zo reed hij met jaguar xkr en nu is hem ambassador van Porsche en rijdt hem met ne Panamera Granturismo, volledig gewrapped.

kan hem uiteraard niet betalen van zijn acteursloon noch van zijn poltiewerk.
 
Is gewoon van veel ambassadeur, zo reed hij met jaguar xkr en nu is hem ambassador van Porsche en rijdt hem met ne Panamera Granturismo, volledig gewrapped.

kan hem uiteraard niet betalen van zijn acteursloon noch van zijn poltiewerk.
Denk dat je u lelijk mispakt aan hoeveel hij binnentrekt met zijn werk voor TV hoor ;)
Die man is bijna non-stop op tv tijdens de kinderuurtjes.
 
Ik ben nu ook op zoek naar iets sportievers, deels omdat leer in de zomer niet altijd aangenaam is, deels om een daily te hebben waar ik niet zo voorzichtig mee moet zijn. Daarom zit ik ook in de prijsklasse rond €1000 te kijken.

Ik zag bij een juwelier de speciale dials van Seiko en die gaven echt wel een tof effect in het zonlicht. Je hebt de sunburst-dials (zonnestralen), maar de Sharp Edged viel me nog beter mee:

SPB167J1.png

Ik was eigenlijk al overtuigd. Redelijk eenvoudig ogend horloge, maar toch ook weer iets bijzonders met die dial. En toen ontdekte ik dat er ook een recente limited edition was in deze reeks:

SPB205J1.png

Ik twijfel heel hard tussen beide horloges. Hetzelfde model, maar door de uitvoering kunnen ze amper meer verschillen.
Schoon, alletwee...
Akkoord dat de zilveren meer daily en allround is, maar die combinatie van kleuren op de zwarte vind ik serieus goed geslaagd...

Bruin, zwart en gouden accenten, altijd al een mooie combo gevonden

Ik zou deze wel in t echt willen zien, hoeveel gaat deze in de winkel??

En mooie touch met het midden van de band wat meer mat metaal, zie ik dat goed?
 
Mja, miskijk u niet op die limited editions. Seiko heeft elk jaar letterlijk tientallen van die limited editions lopen.

Van de twee getoonde modellen vind ik de bovenste persoonlijk de knapste. Is sportiever en oogt ook wat frisser imho. Het onderste model vind ik qua uiterlijk eerder naar een dress watch neigen door de goudkleurige indices en wijzers in combinatie met zwart.
Deze is volgens deze website toch echt limited edition op 4000 stuks

htf7DZv.jpg
 
Een nachtje slapen helpt altijd, en ik volg jullie logica wel. De blauwe dial is voor mij de winnaar.

Het effect op de dial is veel sterker bij de blauwe dan bij de bruine. Je moet het natuurlijk in het echt zien, maar ik denk dat deze video's ( blauw - bruin) dat toch al wel goed aantonen.

En ook voor de use case (daily / beater) is de blauwe beter geschikt. Je kan hem echt overal bij dragen, terwijl de bruine dial toch iets specifieker is. Ook de PVD-coating van de bruine zal krasgevoeliger zijn. Bruin zal ik eens in het echt moeten zien, want ik wil het ook nog niet helemaal afschrijven, enkel niet in de use case die ik voor ogen had.

Blue it is!
 
Terug
Bovenaan