Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Als ik tussen de 0-500 euro wil uitgeven aan een dagelijks gedragen horloge (los van de stijl): welke merken zijn een mogelijkheid die niet binnen de 5 jaar kapot zullen gaan mits ik deze geen 100 keer de grond laat kussen?

Dus prijs kwaliteit sterk in bouwkwaliteit en interne componenten in deze price range.
In deze price range zijn er heeeeeeeeeeeeeeel veel opties te vinden en ik heb zelf te weinig kennis om de 'slechte' van de 'goede' te scheiden..
 
Als ik tussen de 0-500 euro wil uitgeven aan een dagelijks gedragen horloge (los van de stijl): welke merken zijn een mogelijkheid die niet binnen de 5 jaar kapot zullen gaan mits ik deze geen 100 keer de grond laat kussen?

Dus prijs kwaliteit sterk in bouwkwaliteit en interne componenten in deze price range.
In deze price range zijn er heeeeeeeeeeeeeeel veel opties te vinden en ik heb zelf te weinig kennis om de 'slechte' van de 'goede' te scheiden..
Tissot lijkt me een degelijke optie voor rond dat budget

Ik had op vraag van een collega ook al zitten zien voor dat budget, en we kwamen bij deze uit: (ps, nog mooier volgens mij met titanium grijze wijzerplaat)


Het feit dat het quartz is en geen automaat zou mij persoonlijk niet deren. Ik begin hier slechter en slechtere ervaringen te hebben met mijn seiko presage, buiten garantie, dat ding loopt constant achter... Echt vervelend dat je uw wijzers terug goed moet zetten telkens

Edit :

Link:

 
Laatst bewerkt:
Als ik tussen de 0-500 euro wil uitgeven aan een dagelijks gedragen horloge (los van de stijl): welke merken zijn een mogelijkheid die niet binnen de 5 jaar kapot zullen gaan mits ik deze geen 100 keer de grond laat kussen?

Dus prijs kwaliteit sterk in bouwkwaliteit en interne componenten in deze price range.
In deze price range zijn er heeeeeeeeeeeeeeel veel opties te vinden en ik heb zelf te weinig kennis om de 'slechte' van de 'goede' te scheiden..

Casio G-shock :coolbrows:
 
Als ik tussen de 0-500 euro wil uitgeven aan een dagelijks gedragen horloge (los van de stijl): welke merken zijn een mogelijkheid die niet binnen de 5 jaar kapot zullen gaan mits ik deze geen 100 keer de grond laat kussen?

Dus prijs kwaliteit sterk in bouwkwaliteit en interne componenten in deze price range.
In deze price range zijn er heeeeeeeeeeeeeeel veel opties te vinden en ik heb zelf te weinig kennis om de 'slechte' van de 'goede' te scheiden..
Spreek je over een mechanisch horloge dan? Want als je even goed voor een kwartshorloge wil gaan vind ik 500 euro veel geld.
Betaalbare mechanische horloges vind je onder meer bij Hamilton, Seiko, Orient, ...
 
Mja dat zal mening zijn. Heb een rolex submariner al eens vastgehad en vond het persoonlijk toch maar veel geld voor wat het was. Geef ik liever dan toch uit aan het lakken van de velgen van mijn vrouw haar wagen.
Toch ook één van de meeste slechte en domme uitgave die je kan doen (Of mag ze er nie zelf mee rijden?)
 
Als ik tussen de 0-500 euro wil uitgeven aan een dagelijks gedragen horloge (los van de stijl): welke merken zijn een mogelijkheid die niet binnen de 5 jaar kapot zullen gaan mits ik deze geen 100 keer de grond laat kussen?

Dus prijs kwaliteit sterk in bouwkwaliteit en interne componenten in deze price range.
In deze price range zijn er heeeeeeeeeeeeeeel veel opties te vinden en ik heb zelf te weinig kennis om de 'slechte' van de 'goede' te scheiden..
Tissot PRX, Hamilton Field watch, Seiko 5 reeks (nieuw), ...

Zoek iets wat je leuk lijkt en bekijk wat reviews.

Mijn Seiko SKX gaat ondertussen 7 jaar zonder enige vorm van onderhoud of kuisen en runt nog steeds smooth.
 
Geen idee van hoe makkelijk je de werkelijke prijs krijgt voor een Rolex (dat zal dan niet bij de "pawn shop" om de hoek zijn), maar plaatsen waar ik niet aan mijn bankrekening kan binnen een dag zijn nu ook wel de plaatsen waar ik precies niet met een Rolex wil rondlopen :unsure:

Is echt redelijk easy. Pakt als ge een rolex hebt van 8k, en ge moet er dringend vanaf zal het niet moeilijk zijn om er 7k voor te krijgen.

En ge weet nooit wanneer ge eens niet aan uw geld kunt. Dat heeft weinig te maken met waar ge bent.

Soit, dat is iets super cliché in mijn hoofd, ik kan dat niet uitleggen. Want ben zelfs niet persé een horloge liefhebber ofzo
 
Als ik tussen de 0-500 euro wil uitgeven aan een dagelijks gedragen horloge (los van de stijl): welke merken zijn een mogelijkheid die niet binnen de 5 jaar kapot zullen gaan mits ik deze geen 100 keer de grond laat kussen?

Dus prijs kwaliteit sterk in bouwkwaliteit en interne componenten in deze price range.
In deze price range zijn er heeeeeeeeeeeeeeel veel opties te vinden en ik heb zelf te weinig kennis om de 'slechte' van de 'goede' te scheiden..
Ik heb zelf de Hamilton Khaki Field Mechanical gekocht voor 512 EUR op chrono24. Stuk goedkoper dan juweliers/dealers hier.
https://www.chrono24.nl/hamilton/uomo-h69439531-khaki-field-meccanico--id27337440.htm

Als het u stijl is, zeer deftig klokje voor die prijszetting. (Als je de kenners op youtube mag geloven :unsure:)

edit: En als je een andere stijl wil heb ik deze nog op mijn lijst staan:
https://www.chrono24.nl/seiko/seiko...riesautomatic-watch-blue-dial--id29280834.htm
 
Laatst bewerkt:
In het echt (op een foto :D)

IMG_7694.JPG
 
Bedankt voor de tips. Ik ben nieuw in dit wereldje maar draag wel graag horloges. Altijd goedkope modellen gehad (50-150 euro) die hun werk deden maar wou eens een kleine upgrade.

Ik lees mij eerst even in of ik wel een mechanisch horloge wil gezien de onderhoudskosten.
 
Was weer een leuk jaar op horloge gebied.
Voorstelling van de nieuwe Omega collectie bij Prosper, leuke gtg's, wijnproeverij bij Breitling en een mooie opening van Panerai Antwerpen 👌
Ondertussen nog paar leuke foto's gepost op
Instagram.
Volgend jaar nog veel gtg's en hopelijk nog eens iets nieuws 🙈

bY9B2t3.jpeg


1074TX8.jpeg


nTUKVcz.jpeg


kEljHa3.jpeg


kuSyUDI.jpeg


iinWNCK.jpeg


7RkpiwV.jpeg
Blijft me toch altijd opvallend hoe de 007 zich perfect plaatst tussen zo een stevige collectie. Nog steeds de best-value op de markt naar mijn mening.
 
Heeft er iemand een tip waar ik een kwalitatief lederen bandje kan kopen voor mijn horloge?
Ik wil gerust betalen voor kwaliteit, niet voor het merk :)

Via horloge.be vind ik bijvoorbeeld mooie bandjes van Tissot & Citizen, zouden dit om de legitieme versies gaan?
 
Er is recent een Rolex bij alle Seiko's gekomen. Het is een Explorer 2 uit 1993, met originele tritium wijzerplaat. Ik kwam een goede deal tegen en ben er dan voor gegaan. Opzich een top horloge, draagt fijn en ziet er echt nog geweldig uit. Zeker voor de leeftijd.

Nu het minpunt: Mijn Grand Seiko (eerder in dit topic terug te vinden) ziet er eigenlijk enorm gelijkaardig uit, en ook al was die GS maar een fractie van de prijs van deze Rolex, de GS is naar mijn mening een beter horloge, op zowat alle vlakken. Ik heb de Explorer nu een dikke week, maar hij geeft me niet het gevoel wat ik hoopte te krijgen bij mijn eerste Rolex. Mijn favoriet is en blijft de GMT Master II Pepsi, al ga ik die call pas van mijn AD krijgen als ik op pensioen ben en we allemaal in wall-e stoelen zweven.

Ik geef het nog een tijdje (dagen/weken), maar als ik er dan niet verliefd op ben gaat hij de verkoop in.

Nogmaals top horloge, top conditie, de gmt functie is naar mijn mening de meest bruikbare day-to-day functie op een mechanisch horloge, maar misschien is deze gewoon niet voor mij. We shall see!

 
Terug
Bovenaan