Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,6%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,2%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 27 12,2%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 9,9%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,7%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,5%

  • Totaal aantal stemmers
    222
Uitzicht is niet hetzelfde al 'echt' hetzelfde...
Soort materiaal, techniek, kwaliteit, etc is 100 keer beter dan één van 350€.
Als je het koopt om te showen, koop je beter die goedkope. Wil je iets dat eeuwig meegaat en je aan je kinderen wil nalaten. Dan koop je het echte spul.
Wat niet wil zeggen dat de huidige prijzen de kwaliteit vertegenwoordigen, de laatste prijsstijgingen waren er wat over.
Mja dat zal mening zijn. Heb een rolex submariner al eens vastgehad en vond het persoonlijk toch maar veel geld voor wat het was. Geef ik liever dan toch uit aan het lakken van de velgen van mijn vrouw haar wagen.
 
Mooi horloge maar ik snap niet waarom mensen eerlijk zoveel geld uitgeven aan een Rolex. Er zijn letterlijk copies van andere merken voor 350€. Enige verschil is het logo'tje in het midden. Dit is btw een vraag niet vingertje wijs he.
Dat is enkel iets wat een horlogeliefhebber begrijpt denk ik.

Er kunnen verschillende redenen zijn.
De appreciatie voor het merk en zijn geschiedenis ( Zo was bijvoorbeeld Rolex de eerste die een 100% waterdichte kast uitbracht), iets emotioneels (uitstraling of zo),…

Andere merken brengen dan wel modellen uit die erop geïnspireerd zijn, zogezegde hommages, maar die zijn niet hetzelfde als het origineel. Dat heeft natuurlijk zijn reden, die hommages.
Bepaalde modellen zijn gewoon zodanig veelzijdig, steengoed kwa mechanisme en tijdloos dat die na 70 jaar nog steeds populair zijn.
 
Mja dat zal mening zijn. Heb een rolex submariner al eens vastgehad en vond het persoonlijk toch maar veel geld voor wat het was. Geef ik liever dan toch uit aan het lakken van de velgen van mijn vrouw haar wagen.
Kijk, da’s dan iets wat ik minder zou doen zie.

Iedereen spendeert zijn geld zoals die wil. En ik ben blij dat er genoeg zijn die veel geld spelen aan hun wagen, want dat doet de economie voor een stuk draaien.

Dat vele geld dat sommigen in wagens stoppen zou ik persoonlijk ook niet doen. Toen ik jonger was sommige kochten vrienden een nieuwe wagen. Maar de toen 20 jaar jongere Hellmut kocht een veel goedkopere wagen en een garage in Gent voor dezelfde prijs als X zijn nieuwe ride. Beide onze wagens zijn bij manier van spreken al lang hun waarde verloren, behalve de Helmuts garage, die is minstens maal twee gegaan.
 
Mooi horloge maar ik snap niet waarom mensen eerlijk zoveel geld uitgeven aan een Rolex. Er zijn letterlijk copies van andere merken voor 350€. Enige verschil is het logo'tje in het midden. Dit is btw een vraag niet vingertje wijs he.

Voor mij persoonlijk is mijn rolex gewoon geld in horloge vorm. Als ik ooit ergens kom, weet ik dat ik binnen de dag hetzelfde bedrag cash in mijn hand heb als dat ik hem betaald heb.

Super cliche, maar a rolex is your plane ticket home.
 
Mja dat zal mening zijn. Heb een rolex submariner al eens vastgehad en vond het persoonlijk toch maar veel geld voor wat het was. Geef ik liever dan toch uit aan het lakken van de velgen van mijn vrouw haar wagen.
Beter 1 duur horloge dan 3-4 horloges van bv 1000-1500 euro. Die fout zie ik veel rondom mij. Kopen ze FCs enzo maar is geen hol waard tweedehands.

If you ever go broke, you can always sell the rolex.
 
Beter 1 duur horloge dan 3-4 horloges van bv 1000-1500 euro. Die fout zie ik veel rondom mij. Kopen ze FCs enzo maar is geen hol waard tweedehands.

If you ever go broke, you can always sell the rolex.
Nogmaals alle begrip en chapeau dat je het geld aan het horloge kunt uitgeven maar als je morgen een Rolex van 10k hebt en je gaat het verkopen dringend in zo'n winkeltje ga je nooit 10k krijgen volgens mij. Maar soit, ik zelf vind het horloge Rolex gezegd niets speciaals, het ontwerp straalt niks speciaals (denk dat elk ander merk het horloge met evengoed kwaliteit al heeft nagemaakt voor 70% goedkoper) uit en tegenwoordig loopt wel elke fils a papa ermee rond als statement van "ey, i got money". Dat is ook de redenen dat ik zelf nooit dit gekocht heb.

Ik zelf heb vroeger een Hublot Big Bang (original) (kapot door te werken) gehad en nog recent een Bell Ross (gelimiteerde oplage). (al ribbedebie)

Echter aangezien ik mee af en toe op nen hoogtewerker sta en morgens op werven is het gedaan allemaal met dit type horloges. Ik heb momenteel nu een victorinox, van ceur en binnenkort zo'n zeppelin.
 
Goh als je spreekt over ''ey got money'' dan is Hublot toch wel echt het ultieme patsermerk van fake it till you make it? Heel opzichtige klokken, zwaar overpriced voor wat het is, slecht binnenwerk, ...

Een B&R heb ik ook. Vind ik wel coole klokjes.
 
Goh als je spreekt over ''ey got money'' dan is Hublot toch wel echt het ultieme patsermerk van fake it till you make it? Heel opzichtige klokken, zwaar overpriced voor wat het is, slecht binnenwerk, ...

Een B&R heb ik ook. Vind ik wel coole klokjes.
Het was inderdaad best snel kapot, dus daarom ik al iets had van mmmh. En naast die bell was het vet van de soep wel af.
 
Ik zelf heb vroeger een Hublot Big Bang (original) (kapot door te werken) gehad
Voor dat geld had je dan toch beter voor Rolex gegaan. Veel meer kwaliteit dat je ervoor terug zou krijgen en zou nu nog zelfs werken...
Moest je je hublot nu nog hebben en zou nog werken, zou de Rolex nog de volledige prijs waard zijn en je hublot nog 1/3.
 
Rolex van 10k hebt en je gaat het verkopen dringend in zo'n winkeltje ga je nooit 10k krijgen volgens mij
Als het snel moet niet de volle 10k, maar 9k is ook niet slecht als herverkoopwaarde denk ik dan.
Bij Omega, Hublot, Breitling etc ga je veel meer erop verliezen, soms zelfs bijna 50% eraf op korte tijd...
 
Voor dat geld had je dan toch beter voor Rolex gegaan. Veel meer kwaliteit dat je ervoor terug zou krijgen en zou nu nog zelfs werken...
Moest je je hublot nu nog hebben en zou nog werken, zou de Rolex nog de volledige prijs waard zijn en je hublot nog 1/3.
Kan best zijn maar ik vind een Rolex (zoals geschreven hierboven) echt niets speciaals en zijn geld niet waard. En ik koop echt geen horloge voor investering, daar heb ik een paar appartementsgebouwen voor gebouwd hier en in buitenland.
 
Kan best zijn maar ik vind een Rolex (zoals geschreven hierboven) echt niets speciaals en zijn geld niet waard. En ik koop echt geen horloge voor investering, daar heb ik een paar appartementsgebouwen voor gebouwd hier en in buitenland.
Ik sta op de wachtlijst voor een pepsi. retail 11k.
1) Voor 11k heb ik geen appartement, helaas, ook geen eigen inbreng
2) Ik ga die horloge zelden dragen. Ben er enorm fan van, maar heb niet het vermogen om met 11k rond mijn pols te lopen. Echter is het leuk om te weten dat ik die kan verkopen voor 20k. 81% return op een jaartje of 2-3, niet slecht denk ik dan?
 
Ik sta op de wachtlijst voor een pepsi. retail 11k.
1) Voor 11k heb ik geen appartement, helaas, ook geen eigen inbreng
2) Ik ga die horloge zelden dragen. Ben er enorm fan van, maar heb niet het vermogen om met 11k rond mijn pols te lopen. Echter is het leuk om te weten dat ik die kan verkopen voor 20k. 81% return op een jaartje of 2-3, niet slecht denk ik dan?
Dat vind ik persoonlijk dan wel zonde en ik zit er toch iets anders in. Een horloge koop ik in de eerste plaats omdat ik ze mooi vind en wil dragen.
Een tweede aspect is wel de waardevastheid, ik zou veel meer moeite hebben om duizenden EUR uit te geven aan een horloge waarvan ik weet dat ze de dag erna quasi waardeloos is.
Dat mijn aankopen dus een grote kans hebben om niet zwaar te zakken in waarde (niet noodzakelijk stijgen dus) is deel van mijn beslissingsproces.

De kermit die ik net kocht bv wordt dus wel al volop gedragen. Ja die zal wel wat krassen opdoen enzo maar dat is de charme.
En het mentale daar wen je wel aan :p
 
Dat vind ik persoonlijk dan wel zonde en ik zit er toch iets anders in. Een horloge koop ik in de eerste plaats omdat ik ze mooi vind en wil dragen.
Dit inderdaad. Ken ook vrienden met exclusieve autos die zelden de garage uitkomen. Beetje hetzelfde. Investering, investering.

You buy it to use it. Ik draag men DD dagelijks en heb ook wel wat speciaal in de garage staan (4 of 5 geregistreerd in BE) and I beat the shit out of that too :biglaugh:
Gekocht om te dragen en mee te rijden, niet voor onder een glazen stolp te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik persoonlijk dan wel zonde
Akkoord hoor. Ik ook 😅.

Mijn Grand Seiko (+-€4K) draag ik wel redelijk vaak en dat kan er wel "vanaf". Al draag ik nu bijvoorbeeld daily een normale Seiko van €400, die voor mij de juiste kwaliteiten heeft en waar ik met minder pijn eens tegen mijn bureau mee stoot.


Ik zal een reminder zetten over 10 jaar en hoop dan ook met trots mijn beater-collectie te tonen. Het is de motivatie die telt zeker?
 
Dit inderdaad. Ken ook vrienden met exclusieve autos die zelden de garage uitkomen. Beetje hetzelfde. Investering, investering.

You buy it to use it. Ik draag men DD dagelijks en heb ook wel wat speciaal in de garage staan (4 of 5 geregistreerd in BE) and I beat the shit out of that too :biglaugh:
Gekocht om mee te dragen en mee te rijden, niet voor onder een glazen stolp te zetten.
Mensen worden soms zot als ik in de sneeuw met mijn Turbo S staan te rijden of met mijn Cayenne in de duinen zat te springen. Ik heb geen 275k betaald om te roesten in de garage he. Dat ding moet kilometers vreten.

Akkoord hoor. Ik ook 😅.

Mijn Grand Seiko (+-€4K) draag ik wel redelijk vaak en dat kan er wel "vanaf". Al draag ik nu bijvoorbeeld daily een normale Seiko van €400, die voor mij de juiste kwaliteiten heeft en waar ik met minder pijn eens tegen mijn bureau mee stoot.


Ik zal een reminder zetten over 10 jaar en hoop dan ook met trots mijn beater-collectie te tonen. Het is de motivatie die telt zeker?
Appartementen kopen en verhuren!
 
Mensen worden soms zot als ik in de sneeuw met mijn Turbo S staan te rijden of met mijn Cayenne in de duinen zat te springen. Ik heb geen 275k betaald om te roesten in de garage he. Dat ding moet kilometers vreten.
Ik begin stilaan toch meer en meer benieuwd te worden naar jouw garage!

Appartementen kopen en verhuren!
Moet er vroeg of laat wel van komen ja. Eerst even de eigen woningsituatie uitpluizen, hier kan het komend jaar plots redelijk wat verandering in komen (Antwerpen -> Gent)
 
Voor mij persoonlijk is mijn rolex gewoon geld in horloge vorm. Als ik ooit ergens kom, weet ik dat ik binnen de dag hetzelfde bedrag cash in mijn hand heb als dat ik hem betaald heb.

Super cliche, maar a rolex is your plane ticket home.
Geen idee van hoe makkelijk je de werkelijke prijs krijgt voor een Rolex (dat zal dan niet bij de "pawn shop" om de hoek zijn), maar plaatsen waar ik niet aan mijn bankrekening kan binnen een dag zijn nu ook wel de plaatsen waar ik precies niet met een Rolex wil rondlopen :unsure:
 
Terug
Bovenaan