Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,6%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,2%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 27 12,2%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 9,9%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,7%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,5%

  • Totaal aantal stemmers
    222
De voorbije weken nog wat verder rondgekeken en toen ik gisteren een mooi exemplaar van één van de andere op mijn wishlist vast had heb ik toch maar toegehapt.
Bij deze een Submariner 16610LV (aka 50th anniversary Submariner ofwel Kermit) aan de collectie toegevoegd!

IMG_4546.jpeg
 
Mooi!

Heb je ook een routine in welk uurwerk wanneer te dragen ?
Op basis van de mood of dag? 🤣

Zijn hier trouwens mensen die ervaring hebben met horloges verkopen via Chrono24?

Ik daily drive men day-date en draag eigenlijk al bijna 4 jaar men AP Ultra Thin niet meer.
Zijn ook gigantisch gestegen in prijs en heb een erg mooie complete set dus ik overweeg die gewoon is te verkopen maar zo die escrow diensten, weet niet goed of ik dat betrouw voor dergelijke bedragen. Feedback?
 
Mooi!

Heb je ook een routine in welk uurwerk wanneer te dragen ?
Zal moeten blijken maar ik vermoed goesting en kledijstijl 😁.
Als ik zeer formeel gekleed ga kan ik me inbeelden dat mijn Datejust of Maurice Lacroix beter tot hun recht zullen komen dan de sub. Op dat vlak is die sub wel wat minder 'inzetbaar' maar goed, ook dat is goesting natuurlijk.
 
en draag eigenlijk al bijna 4 jaar men AP Ultra Thin niet meer.
Post eens een foto van dat prachtje!

Maar ja, ik heb al (veel goedkopere) horloges verkocht via chrono. Verloopt allemaal vrij goed. Al zou ik met iets in die prijsklasse misschien langs een dealer gaan en hem daar verkopen.
 
De voorbije weken nog wat verder rondgekeken en toen ik gisteren een mooi exemplaar van één van de andere op mijn wishlist vast had heb ik toch maar toegehapt.
Bij deze een Submariner 16610LV (aka 50th anniversary Submariner ofwel Kermit) aan de collectie toegevoegd!

Bekijk bijlage 23611
Zomaar kunnen kopen want toch ook al gehoord dat er serieuse wachtlijsten zijn?
 
Dit is inderdaad een ouder model. De huidige generatie (126610LV) hadden ze ook beschikbaar en heb ik wel naast mekaar gelegd, prijsverschil was ook amper 500EUR, maar ik heb toch bewust voor de 16610LV gekozen.
Naar mijn voorkeur toch mooier, iets fijner en naar verzamelwaarde toe (for what it's worth, moet ieder voor zich uitmaken) toch interessanter.
 
Dit is inderdaad een ouder model. De huidige generatie (126610LV) hadden ze ook beschikbaar en heb ik wel naast mekaar gelegd, prijsverschil was ook amper 500EUR, maar ik heb toch bewust voor de 16610LV gekozen.
Naar mijn voorkeur toch mooier, iets fijner en naar verzamelwaarde toe (for what it's worth, moet ieder voor zich uitmaken) toch interessanter.
Ik heb hier even enkele pagina’s terug gegaan, had jij u niet op een wachtlijst gezet voor de 126610LV dat 2-3 jaar zou duren en waar ze u dan afgehaald hebben? En nu was die plots ook beschikbaar?
 
Ik heb hier even enkele pagina’s terug gegaan, had jij u niet op een wachtlijst gezet voor de 126610LV dat 2-3 jaar zou duren en waar ze u dan afgehaald hebben? En nu was die plots ook beschikbaar?
Klopt, die wachtlijst waar ik zelfs niet op mocht 😁 dus mocht dat alsnog lukken, leuk en dat zien we dan wel, maar dat weerhoudt me niet om ook naar andere stukken te kijken.

Dat was trouwens bij een Rolex AD, deze aankoop komt van een andere partij die in pre-owned handelt en dus toevallig ook een 126610LV had liggen.
 
De voorbije weken nog wat verder rondgekeken en toen ik gisteren een mooi exemplaar van één van de andere op mijn wishlist vast had heb ik toch maar toegehapt.
Bij deze een Submariner 16610LV (aka 50th anniversary Submariner ofwel Kermit) aan de collectie toegevoegd!

Bekijk bijlage 23611
Mooi horloge maar ik snap niet waarom mensen eerlijk zoveel geld uitgeven aan een Rolex. Er zijn letterlijk copies van andere merken voor 350€. Enige verschil is het logo'tje in het midden. Dit is btw een vraag niet vingertje wijs he.
 
Mooi horloge maar ik snap niet waarom mensen eerlijk zoveel geld uitgeven aan een Rolex. Er zijn letterlijk copies van andere merken voor 350€. Enige verschil is het logo'tje in het midden. Dit is btw een vraag niet vingertje wijs he.
Uitzicht is niet hetzelfde al 'echt' hetzelfde...
Soort materiaal, techniek, kwaliteit, etc is 100 keer beter dan één van 350€.
Als je het koopt om te showen, koop je beter die goedkope. Wil je iets dat eeuwig meegaat en je aan je kinderen wil nalaten. Dan koop je het echte spul.
Wat niet wil zeggen dat de huidige prijzen de kwaliteit vertegenwoordigen, de laatste prijsstijgingen waren er wat over.
 
Terug
Bovenaan