Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Prachtig! Top movements ook gewoon!
Vond hun chronomaster sport ondanks de controverse ook heel knap, deze original nog wel een stuk mooier (iets prijziger ook helaas, maar begrijpelijk gezien de complicaties).

Hun Defy Skyline vind ik ook prachtig.
 
Laatst bewerkt:
Vond hun chronomaster sport ondanks de controverse ook heel knap, deze original nog wel een stuk mooier (iets prijziger ook helaas, maar begrijpelijk gezien de complicaties).

Hun Defy Skyline vind ik ook prachtig.
De Defy Skeleton op bracelet staat ook op mijn lijstje! Helaas zijn er voor die prijs redelijk wat andere dingen die ik eerst zou willen.
 
Op horlogeforum.nl staan er enkele al een tijdje te koop, mss voor een goei bod die wel weg kunnen 😉
Ik heb enkele horloge-events op de planning staan deze maand, dus hou het budget even voor moest ik daar tot over mijn oren zijn over een horloge.

Edit: Net even gekeken op horlogeforum, inderdaad wel echt goeie deals. Damn!
 
Ik heb enkele horloge-events op de planning staan deze maand, dus hou het budget even voor moest ik daar tot over mijn oren zijn over een horloge.

Edit: Net even gekeken op horlogeforum, inderdaad wel echt goeie deals. Damn!
Heeft zijn prijs nog laten zakken met 100€ 😁
 

Gisteren dit pareltje mogen proberen. Prachtig afgewerkt. Had nu zelf niet verwacht ooit een Credor te kunnen proberen.

Helaas voor het prijskaartje, zal hij bij mij nooit in de watchbox belanden.
Nice. Geen idee wat de prijs was, maar wel stevig 👀

 
Laatst bewerkt:
Kende dat merk ook niet, maar prachtig! Seiko maakt sowieso zalige dingen en die spring drive is ook heel cool.

Lang geschipperd - maar alsnog de knoop doorgehakt toen een mooie opportuniteit zich aanbood😇
Seamaster aqua terra in Sandstone Shades
Erg neutraal maar toch een echte eye catcher… ik ben nu al zeker dat ik er jaren plezier van ga hebben😁


Heel knap, proficiat!
 
Hoeveel betalen jullie aan onderhoud voor jullie (mechanische) horloges?

Ik kon de Sub niet meer opwinden, niet met de hand en niet automatisch. Dat had ik zo snel niet verwacht.
Ik heb hem sinds 2017, toen nieuw gekocht, maar ik draag hem enkel in het weekend.
Naar de AD dan maar. Daar vonden ze dat gelijk niet abnormaal precies: “Er is onderhoud nodig na 5 jaar meneer.”
Nu, onderhoud en herstelling van de kroon komt op €950 incl 2 jaar internationale garantie.
 
Heb nog nooit een horloge laten servicen eerlijk gezegd. De Breitling heb ik nu al sinds 2018 en loopt nog mooi binnen specs.
Officiële prijzen lopen inderdaad hoog op, zeker als je dat elke 5j wil doen zoals ze vaak voorschrijven...
Bij onafhankelijk horlogemakers ga je wel wat goedkoper afzijn en vaak ook veel sneller (heb al geweten voor omega en Breitling 6maand tot een jaar 😲).
 
Zelf ook nog niets laten servicen, en dat gaat dan van een cheap seiko tot een Rolex Explorer 2. Jij hebt gewoon pech gehad denk ik.
 
Eigenlijk al jaren geen horloge meer gedragen. Sinds ik 11 of 12 was ergens heb ik altijd een Seiko gehad; die heb ik nog steeds, maar na zowat 15à20 jaar werkloos in een schuif te liggen, lijkt ie er de brui aan gegeven te hebben (of hij moet eens binnen voor onderhoud).

De laatste tijd begon dat toch terug wat te kriebelen dus vandaag overstag gegaan en me maar een Longines Master Collection besteld (niet al te veel franjes, clean & nice). Als die toekomt maar eens wat foto's posten hier.

De step up, als horloge-dragen me terug bevalt, ken ik ook al trouwens. Helemaal weg van de blauwe Speedmaster 57 (ook al heeft die meer complications dan ik anders zou nemen), maar die was net iets té om als restart te dienen.
 
@Ares : idd, longines mooie uurwerken en de prijs is nog te verantwoorden.


Hoe schoon is die niet qua color scheme :

Maar dan werken ze af met swarovski elementen :puke:

Edit, t zijn wel echte blijkbaar, maar blijft spuuglelijk in een mannenhorloge
 
Terug
Bovenaan