Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
^ Een geluk dat ze die ook zonder hebben idd. Heel gelijkaardige als die trouwens, wel andere color scheme.

@Biljart , wel ja, vorige week na San Francisco en LA in Zurich gezeten, en als ik dan wat vergelijk maak met wat ik daar zag, is dit heel bescheiden.
 
Vandaag mooi aangekomen.

Images uploaden lukt niet om god weet welke reden. Dan maar van de website zelf:

watch-collection-the-longines-master-collection-l2-893-4-92-6-1683693068.png


the-longines-master-collection-l2-893-4-92-6-detailed-view-2286x2000-101-1692615862.jpg


Simpel & straight to the point, maar wel content van. Enkel dit weekend eens bij ne juwelier binnen springen voor ne schakel uit te halen.
 

Mogelijks iets te maken met verkoop van rolex horloge in het openbaar. Zelf dan ben je nog niet veilig (als het verhaal klopt uiteraard)...
 
Edit, t zijn wel echte blijkbaar, maar blijft spuuglelijk in een mannenhorloge
Alez jong wat zegt gij nu :biglaugh: in de juiste configuratie vind ik dat echt een meerwaarde, op een dag komt er hier zeker eentje met diamanten in de verzameling.
Een kleine bloemlezing:

IMG_5008.jpeg

IMG_5009.jpeg

IMG_5010.jpeg

IMG_5011.jpeg

IMG_5012.jpeg

(Foto’s van Gaillard, Amsterdam Vintage Watches en Collectors Gallery Dubai.)
 
Alez jong wat zegt gij nu :biglaugh: in de juiste configuratie vind ik dat echt een meerwaarde, op een dag komt er hier zeker eentje met diamanten in de verzameling.
Een kleine bloemlezing:

Bekijk bijlage 28211
Bekijk bijlage 28212
Bekijk bijlage 28213
Bekijk bijlage 28214
Bekijk bijlage 28215
(Foto’s van Gaillard, Amsterdam Vintage Watches en Collectors Gallery Dubai.)
Not sure if serious, maar lijkt op een watch dat een tienermeisje zou dragen en dat ze heeft opgepikt uit de sjiekenbak...

En niet toevallig meer dan de helft van de foto's van dat ene merk dat 1000-maal overhyped is dat het gene naam nimeer heeft.

Al betaald ge mij 200k ik zou het nog ni dragen zulke tacky watches... Met of zonder diamantjes...
 
Not sure if serious, maar lijkt op een watch dat een tienermeisje zou dragen en dat ze heeft opgepikt uit de sjiekenbak...

En niet toevallig meer dan de helft van de foto's van dat ene merk dat 1000-maal overhyped is dat het gene naam nimeer heeft.

Al betaald ge mij 200k ik zou het nog ni dragen zulke tacky watches... Met of zonder diamantjes...
Dead serious :unsure: Ieder zijn goesting gelukkig, meer voor mij!

Ik zie ook niet in wat daar ‘girly’ aan is. Ook zijn die horloges bijlange zo ‘flashy’ (laat staan tacky) niet als je zou denken hoor. Ook qua grootte, die zijn maar 36-38mm, een stuk kleiner dan de volgens mij gemiddelde grootte van het typische horloge dezer dagen.
 
Laatst bewerkt:
Prima case de gustibus coloribusque... :biglaugh:

Bon, hier het horloge intussen al "kwijt". Zoonlief van bijna 7: "ik vind die mooi, die wil ik ook wel" :hurrr:

Ding is groter dan zijn pols uiteraard (en wellicht ietwat overdreven om op een speelplaats god weet wat tegen te komen), dus voorlopig is iets anders ook nog goed en was ie wel ok met de belofte dit uurwerk te krijgen wanneer zijn pols groot genoeg is.
Smaak heeft ie dus wel (en bij deze ben ik dus al geforceerd om er nog eentje te kopen eh, ah ja :biglaugh:)
 
Laatst bewerkt:
Toch een mooi moment de papa die een eerste uurwerk koopt voor zijn zoon.

Tuurlijk, al komt die dag ook ongetwijfeld nog wel eens ook zo bedoeld.

En intussen heeft ie al zicht op wat staat te komen; hij zal al vlot richting de 11à12 gaan eer hij dat kan dragen, dus dat zijn nog enkele jaren dat hij er zich op kan verlekkeren.
 
Net terug van Las Vegas en zat daar enkele dagen geleden met iemand aan de pokertafel die een uur heeft liggen proberen om men horloge over te kopen. Toch ook een nieuwe ervaring dat lol.
 
Vandaag de longines moonphase uit de master collection gaan passen bij Vanhoutteghem in Gent (heel vriendelijke mensen).

Even laten bezinken en ik ga deze kopen.
Tijdloos uurwerk en voor mij mooie balans tussen merk/complicaties en prijs.






 
Hier twee weken terug deze gaan ophalen.
Had de vintage dan toch weggedaan en me op de lijst laten zetten.
Ofwel zijn ze gemist, ofwel is de lijst heel kort geworden. (2 maand...?)


*edit*
Mijne vintage datejust kwam eigenlijk van http://www.swissonly.eu
eigenlijk ook wel heel content van hun service, en als je regelmatig de website in de gaten houdt kun je eigenlijk wel een dealtje doen.
Ze verkopen enkel "full sets".
 
  • Leuk
Waarderingen: Ares
Vandaag de longines moonphase uit de master collection gaan passen bij Vanhoutteghem in Gent (heel vriendelijke mensen).

Even laten bezinken en ik ga deze kopen.
Tijdloos uurwerk en voor mij mooie balans tussen merk/complicaties en prijs.







Alleen maar tevreden van de Longines Master Collection hier, dus kan die alleen maar aanraden. Lijkt ook wel complimenten aan te trekken trouwens, al kan dat evengoed omdat ik zo lang zonder horloge heb rondgelopen. 😂

De Chrono-types die ze hebben zijn minder mijn smaak weliswaar, maar zag er laatst een top one voorbij komen van Breguet (Type XX 2067) die dan weer wel de ogen uitsteekt, naast die Omega Speedmaster ‘57.
 
Iemand toevallig al ervaring met het merk Sternglass ?

Ik zie ze regelmatig voorbij komen via socials en vind ze wel knap op foto.
 
Iemand toevallig al ervaring met het merk Sternglass ?

Ik zie ze regelmatig voorbij komen via socials en vind ze wel knap op foto.
Ik zie ook vaak een Nigeriaanse prins rondkomen die mij een goudmijn kan aanbieden voor EUR 1000 op de socials. Ik vind ze ook wel knap op de foto! Iemand ervaring?
 
Hier twee weken terug deze gaan ophalen.
Had de vintage dan toch weggedaan en me op de lijst laten zetten.
Ofwel zijn ze gemist, ofwel is de lijst heel kort geworden. (2 maand...?)


*edit*
Mijne vintage datejust kwam eigenlijk van http://www.swissonly.eu
eigenlijk ook wel heel content van hun service, en als je regelmatig de website in de gaten houdt kun je eigenlijk wel een dealtje doen.
Ze verkopen enkel "full sets".
Is heel afhankelijk van het model en de specificaties die je kiest. Voor de DJ is geen stormloop en als ze die specificatie dan relatief snel binnenkrijgen heb je geluk 😁 Mooie aankoop, proficiat!
 
Maat van me heeft daar vorig jaar ook geluk mee gehad. Zowel in Knokke als Hasselt zich x aantal maanden terug op de “lijst” laten zetten voor een DJ. In Parijs dan ook de AD binnen gestapt met t idee “hier ga ik nooit nog iets van horen” en 3 weken later kreeg hij al telefoon dat er eentje binnen was.

2j later en nog steeds niks gehoord van de AD’s hier in België.

Men pa staat ondertussen ook al bijna 2j op de lijst in Hasselt voor een 41mm DJ met fluted bezel, heeft pas te horen gekregen dat hij hem dit jaar nog gaat hebben…
 
Terug
Bovenaan