Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Iemand een aanrader qua hondenbrokken?

Ik bestelde reeds een jaar Just Russel voor ons Noor, maar ik wil eens wat anders proberen, ze heeft teveel last van jeuk en soms diarree en JR krijgt niet altijd de beste reviews dan dag het laatste uitschijnen heb ik de indruk. Ze beweegt veel, krijgt gekookte kip bij haar brokken en is een Amstaff van 5j

Merken zoals Edgard Cooper, Celtic, Akana, Hills, etc... krijgen goede reviews... aanraders welkom!

Ik bestelde reeds een jaar Just Russel voor ons Noor, maar ik wil eens wat anders proberen, ze heeft teveel last van jeuk en soms diarree en JR krijgt niet altijd de beste reviews dan dag het laatste uitschijnen heb ik de indruk. Ze beweegt veel, krijgt gekookte kip bij haar brokken en is een Amstaff van 5j

Merken zoals Edgard Cooper, Celtic, Akana, Hills, etc... krijgen goede reviews... aanraders welkom!
Wij geven nu al een tijdje Sparkle Food. Zijn ze heel goed mee op elk gebied. We combineren dat met KVV.

Gaston krijgt nu al een dik jaar Purina op aanraden van de dierenarts. Bij hem is het urinary care omwille van zijn nierstenen van begin vorig jaar maar de rest vd reeks wordt er ook verkocht. Ook niet overdreven duur trouwens.

Ik gaf Biofood sensitive (lam en rijst) maar omwille van regelmatige voorraadproblemen ben ik nu lukullus (rund) aan het proberen. Nog maar dag 3 maar hij lust het in elk geval!

Ondertussen is hij duidelijk gekalmeerd, gebalanceerd en nog steeds een vrolijke, sociale jongen! Ondertussen als jongste vlegel in de C-klas gehoorzaamheid geraakt net voor zijn 2de verjaardag.

Wij zijn vorige maand met onze Duitse Herder naar de DA geweest omdat hij zichtbaar ademhalingsproblemen had. Foto's en dergelijke laten nemen en bleek dus dat er vocht in zijn longen zat. Hij heeft daar direct een spuit voor gekregen en blijvende medicatie hiervoor. Alsook werd er geconstateerd dat zijn hart iets groter is dan normaal waardoor dit moeite heeft om dit vocht eruit te krijgen waarvoor hij eveneens medicatie moet nemen om zijn hart te ondersteunen. De twee soorten medicatie zijn Vetmedin en Libeo.

Zijn ademhaling is wel beter (niet ideaal), maar we merken vooral dat zijn eetlust voor zijn gewoon voer compleet verdwenen is. Ik heb al geprobeerd of hij eventueel brokken of natvoer eet in de plaats, maar daar haalt hij ook zijn neus voor op. Het enige wat hij momenteel eet is vlees/gevogelte dat wijzelf eten, genre kip, kalfslapje, ... maar hiervan heeft hij ook snel genoeg waardoor hij ondertussen toch wel al zichtbaar serieus is afgevallen. Zijn ontlasting is ook vaker plat dan vast hierdoor.

Nu wil ik graag eens weten of hier iemand anders al te kampen heeft gehad met dit soort probleem bij hun hond? Wat er toen werd gegeven van advies etc.

Oudste hier heeft artrose. Gestart met medicatie (Galliprant), hopelijk snel effect 🙏.

Ik heb er hier eentje die heel snel last heeft van zijn darmen, de andere 2 ook, maar in mindere mate. Wij geven nu Paws-a-Wyle (zonder granen, met zalm, want tegen kip kan de oudste ook niet tegen) en daar doen ze het alledrie heel goed op.

Onze Shiba Inu heeft weer enorm last van allergie van de pollen. Constant jeuk en krabben waardoor er nog maar weinig van zijn vacht over blijft :(

We hebben al Apoquel gegeven, dat werkt maar daar had hij bewerking van.
Citoppint geen effect, vreemd genoeg.
Nu iets nieuws aan het proberen, Immune-PP maar voorlopig niets van effect.
Anti-jeuk shampoo gebruiken we ook maar dat heeft ook maar zeer beperkt effect.

Is er iemand die nog iets kan aanbevelen?

Mijne kameraad vanmorgen dood aangetroffen toen ik dag wou zeggen voor ik naar het werk ging vertrekken 😭😭😭

We wisten dat hij niet super lang meer te leven had na het ontdekken van zijn problemen (zie paar posts boven), maar dit komt toch vrij onverwachts. De laatste tijd at hij terug beter (laatste 3/4 dagen zelfs alles netjes opgegeten) en er zat nog altijd duidelijk leven in. Het was eigenlijk zelfs zijn beste periode sinds zijn we weet kregen van zijn hart-/longproblemen en dan dit... 😭

Hij ging binnen 2 maand 7 jaar worden...

Mijne kameraad vanmorgen dood aangetroffen toen ik dag wou zeggen voor ik naar het werk ging vertrekken 😭😭😭

We wisten dat hij niet super lang meer te leven had na het ontdekken van zijn problemen (zie paar posts boven), maar dit komt toch vrij onverwachts. De laatste tijd at hij terug beter (laatste 3/4 dagen zelfs alles netjes opgegeten) en er zat nog altijd duidelijk leven in. Het was eigenlijk zelfs zijn beste periode sinds zijn we weet kregen van zijn hart-/longproblemen en dan dit... 😭

Heel veel sterkte :support:.

Veel te jong, verschrikkelijk.

Heel veel sterkte.

Onze mannelijke labrador, bijna 2 jaar, heeft een vervelende periode. Komt niet meer tot rust. Maar het meest irritante is dat hij nu elke avond non-stop op mijn vriendin gaat blaffen. Zodra hij klaar is met eten en geen entertainment meer heeft gaat hij langs haar staan aan de zetel en blaffen. Time-out in de bench werkt niet. Negeren werkt niet. Wij die de ruimte verlaten werkt niet. Een speeltje aanbieden werkt niet. Dit is nu al een goede 3 weken aan de gang. Iemand hier ervaring mee? We overwegen om toch chemische castratie eens te testen om te kijken wat het met zijn gedrag doet.

Onze mannelijke labrador, bijna 2 jaar, heeft een vervelende periode. Komt niet meer tot rust. Maar het meest irritante is dat hij nu elke avond non-stop op mijn vriendin gaat blaffen. Zodra hij klaar is met eten en geen entertainment meer heeft gaat hij langs haar staan aan de zetel en blaffen. Time-out in de bench werkt niet. Negeren werkt niet. Wij die de ruimte verlaten werkt niet. Een speeltje aanbieden werkt niet. Dit is nu al een goede 3 weken aan de gang. Iemand hier ervaring mee? We overwegen om toch chemische castratie eens te testen om te kijken wat het met zijn gedrag doet.
Dat is toch echt het laatste redmiddel.

Wat doet hij als ze dan op zo'n moment aandacht geeft of efkes een toer gaat wandelen? Lijkt me alsof hij gewoon aandacht zoekt.

Probeer eens (deel van) avondmaal te geven via een snackbal? Hoewel elke bal asap vernield moet worden, is onze shiba hier heel zorgvuldig mee. Ze moeten wel doorhebben dat ze best kunnen rollen, ipv kapotbijten. Ze verkiest eigenlijk om op deze manier eten te krijgen. Wel kruimels overal in huis, maar dat is het probleem van de poetsrobot. Ik ben daarmee begonnen om ze een bezigheid te geven owv verlatingsangst

Dat is toch echt het laatste redmiddel.

Wat doet hij als ze dan op zo'n moment aandacht geeft of efkes een toer gaat wandelen? Lijkt me alsof hij gewoon aandacht zoekt.
Als er aandacht gegeven wordt door een speeltje of aaitje: heel even speeltje halen en erna terug verder blaffen. Als ze weggaat: blijft even blaffen aan deur, kalmeert dan, en doet het vervolgens opnieuw als ze weer neerzit.

Klinkt eerlijk gezegd als normaal pubergedrag hoor. Onze had ook zo'n fase toen hij zijn blaf "ontdekte" dat hij maar random bleef blaffen op vanalles en nog wat, en dat is eigenlijk vanzelf overgegaan. 'k Zeg niet dat je er 6 maand mee moet wachten om stappen te ondernemen, maar ik zou nu ook niet direct na 3 weken al chemische castratie overwegen.

We doen nu een dik jaar agility, ze vindt dat echt de max!

IMG-9526.jpg

IMG-9525.jpg

Terug
Bovenaan