Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Wij hebben op een bepaald moment ook in twijfel gezeten wat nu het beste was om te doen met onze mechelaar toen onze dochter geboren was.
Eerste stap is altijd een grondige medische screening om uit te sluiten dat je hond niet ontzettend veel pijn heeft.
Tweede stap is een goede referentie zoeken van een gedragstrainer (bijvoorbeeld via de dierenarts) die aan huis komt observeren.
Bij stap 2 waren wij al gerustgesteld: de trainer (is 2u bij ons thuis geweest) gaf heel duidelijk aan wat wel en niet signalen van stress waren en waar die vandaan kwamen en maakte ons duidelijk dat het heel goed mogelijk was dat onze hond zich anders gedroeg dan we gewend waren, maar dat hij geen gestresste, onhandelbare hond zag waar echt problemen mee waren.
Behalve dat hij 2j geleden eens geknapt heeft naar een vrouw tijdens de wandeling (onmiddellijk naar de dierenarts gegaan om fysieke oorzaken uit te sluiten) zijn er geen onvoorziene situaties meer geweest. Sinds dit geval laat ik hem ook enkel nog uit met muilkorf aan.
Onvoorziene situaties wil niet zeggen dat er geen incidenten meer zijn geweest, wel dat we dit perfect hadden kunnen voorkomen door hem bvb niet alleen in de tuin te laten, niet los in huis te laten maar in de bench te steken,...
Feit is dat het al ver gekomen is bij jullie en jullie niet kunnen wachten tot het helemaal fout zal gaan. Toen wij de situatie uitlegden aan de dierenarts mochten we de dag erop al langskomen. De trainer kwam de volgende dag al langs, dringende gevallen nemen ze absoluut voor. Dus op 2 dagen tijd waren wij al heel wat informatie rijker. Kortom: bellen. Nu. ;)
De dierenarts kent de hond en de situatie en zegt dat het beter zou zijn om hem te laten gaan.
Een asiel is voor hem geen optie aangezien hij uithaalt naar de medewerkers en potentiële baasjes zou afschrikken door als een bezetene tekeer te gaan.
Geloof het of niet maar buiten dat er af en toe iets knapt in zijn hoofd is hij wel heel lief voor ons.

De dierenarts kent de hond en de situatie en zegt dat het beter zou zijn om hem te laten gaan.
Een asiel is voor hem geen optie aangezien hij uithaalt naar de medewerkers en potentiële baasjes zou afschrikken door als een bezetene tekeer te gaan.
Geloof het of niet maar buiten dat er af en toe iets knapt in zijn hoofd is hij wel heel lief voor ons.
Da's een harde als de dierenarts er al geen hoop meer in heeft. :( Het probleem is natuurlijk dat jullie met een kleintje daar rondlopen die gewond kan geraken, een trauma op kan lopen,... Wanneer die op het verkeerde moment "knapt" natuurlijk. Veel sterkte in elk geval.

Da's een harde als de dierenarts er al geen hoop meer in heeft. :( Het probleem is natuurlijk dat jullie met een kleintje daar rondlopen die gewond kan geraken, een trauma op kan lopen,... Wanneer die op het verkeerde moment "knapt" natuurlijk. Veel sterkte in elk geval.
Het is vanmorgen gebeurd en ik ben kapot, ik had niet verwacht dat dit zo’n impact ging hebben op mij. Ik ben een man van weinig emoties maar gisteren heb ik als een klein kind zitten bleten.

Het is vanmorgen gebeurd en ik ben kapot, ik had niet verwacht dat dit zo’n impact ging hebben op mij. Ik ben een man van weinig emoties maar gisteren heb ik als een klein kind zitten bleten.
Daar moet ge u niet voor schamen hoor …denk dat er hier veel hondenliefhebbers in zo een geval al wenend naar huis gaan .
Soms kan eens goed uithuilen helend werken en helpen bij het verlies van uwe vriend .
Mij heeft het toch goed geholpen .
Sterkte

Farmina, Orijen, Acana iets anders raad ik pup kopers niet aan al heb ik liever dat ze kvv verder geven (wij voeren zelf barf en de betere kvv), maar moet het brok zijn dan één van deze 3,
Orijen/Acana is nu helaas in handen van Mars maar er is op de markt gewoonweg geen ander merk die zoveel ingrediënten in hun brok doen, Farmina is voor mij momenteel het beste alternatief vooral de ND en Pumpkin lijn

Dingen zoals just russel, Dogchef ziet er allemaal mooi gebracht uit in werkelijkheid mist het echt bot en vele organen, neem de chemische premix weg en er blijft 2x niks meer over bij die merken, er goed op doen zegt me verder ook niks zijn er miljoenen die dat ook beweren van Pedigree, voor is belangrijk: de inhoud die basis moet eerst goed zijn voor het het voer, Farmina, Orijen, Acana gebruiken in hun brok echt bot/kraakbeen zodat de pup/hond een natuurlijke bron van glucosamine en chondroïtine binnenkrijgt iets waar veel pup kopers amper aandacht voor hebben maar wat wel een zeer belangrijk onderdeel is in de voeding van een pup.

Op eerste zicht lijken die merken ook duur maar je moet per jaar/maand berekenen wat je kwijt bent ervoor, je voert gemiddeld een stuk minder van zulke merken per dag.

Die ging ik ook net aanraden ^^
Ik heb na lang opzoeken nu Carnilove True Fresh Beef besteld.

Op voerwijzer niet direct te vinden maar op allaboutdogfood wel.

Op goed 2 weken van onwetend gelukkig naar weer één van de zwaarste periodes des levens.
Onze 9 jarige amstaff die we van pup hebben begon een kleine bijklank te hebben bij het ademen. Net op de moment onze huiskat van 18 van ouderdom gestorven is.(zelfe leeftijd als mijn oudste dochter)
Eerst dierenarts opgezocht, vele testen en niks abnormaal, tot een scan witte puntjes op de longen vertoonde. Na wat beraad heeft de DA contact genomen met het universitair ziekenhuis van Luik. Eerste plaats 18 Nov.
Dat was voor ons geen optie, dus binnen via spoed bij het ziekenhuis in Luik.
Na wat testen zijn we naar huis gestuurd voor een punctie te doen.
Iets voor 17u telefoon... we mogen hem gaan halen om thuis te sterven.
Diagnose is uitgezaaide kanker, paliatief. Uw wereld stort in.
Koester ieder moment want voor je het weet is het voorbij.

Op goed 2 weken van onwetend gelukkig naar weer één van de zwaarste periodes des levens.
Onze 9 jarige amstaff die we van pup hebben begon een kleine bijklank te hebben bij het ademen. Net op de moment onze huiskat van 18 van ouderdom gestorven is.(zelfe leeftijd als mijn oudste dochter)
Eerst dierenarts opgezocht, vele testen en niks abnormaal, tot een scan witte puntjes op de longen vertoonde. Na wat beraad heeft de DA contact genomen met het universitair ziekenhuis van Luik. Eerste plaats 18 Nov.
Dat was voor ons geen optie, dus binnen via spoed bij het ziekenhuis in Luik.
Na wat testen zijn we naar huis gestuurd voor een punctie te doen.
Iets voor 17u telefoon... we mogen hem gaan halen om thuis te sterven.
Diagnose is uitgezaaide kanker, paliatief. Uw wereld stort in.
Koester ieder moment want voor je het weet is het voorbij.

Update; Mo´ke is vanmiddag bij ons overleden.
Bedankt aan iedereen voor jullie steun :support:

Ik herinner mij alsof het gisteren was dat je als puppy op de schoot van mn vrouw als passagier zat toen we je gingen halen.
We gaan jou, je zoomies en je aanwezigheid zo hard missen!
Je laat een grote leegte achter maar het was een eer je in ons gezin te hebben.

Vaarwel, mn beste vriend.

Dank u @ iedereen.
Mocht er iemand zaterdag naar tour & taxis gaan voor de tattoobeurs van de beste kunstartiesten, stop eens even bij Frank The butcher.
Mijn vrouw krijgt er een portret van Mo op haar rechterarm.
Vanaf 11u tot ...

Update; Mo´ke is vanmiddag bij ons overleden.
Bedankt aan iedereen voor jullie steun :support:

Ik herinner mij alsof het gisteren was dat je als puppy op de schoot van mn vrouw als passagier zat toen we je gingen halen.
We gaan jou, je zoomies en je aanwezigheid zo hard missen!
Je laat een grote leegte achter maar het was een eer je in ons gezin te hebben.

Vaarwel, mn beste vriend.
Shit man. Als het een troost mag wezen: Het is precies razendsnel gegaan (en liever de korte pijn dan nog maanden nodeloos afzien)

Vorig jaar onze laatste Amstaff in onze armen heengegaan, ik geraak daar precies niet overheen (11 maand geleden), ik sta op en ga slapen met Venus in mijn gedachten en vraag me vaak af: Wat had ik meer voor haar kunnen doen? goed wetende dat het antwoord daar op is: Niks

Met Joy onze 9 maand oude Stafford heb ik een top band, wat is dat een zalig ras, je lacht u kapot met hoe die zich gedraagt, zijn letterlijk clowns.

Leven en dood staat zo dicht bij elkaar, 11/11/2024 bij ons geboren 3 reutjes 1 teefje (Fci Kaninchen Teckel)

Laatst bewerkt:
Wanneer kalmeren labradors? o_O Intussen 1 jaar en 4 maanden en die heeft zoveel energie. En maar trekken tijdens de wandeling.
Hier is het vanaf 18 maand een beetje (lees: 20%) geminderd. Er is nog hoop!

Maar vraag je vooral af of het puberenergie is, of gebrek aan aandacht en uitdaging... Een jonge puberhond die bvb maar 30 minuten wandeling per dag krijgt, zal veel sneller als een Tasmanian Devil tekeer gaan dan wanneer die anderhalf uur snuffelwandeling krijgt per dag. Ik ken mensen met een druk professioneel leven die standaard hun hond 1 dag per week naar een hondenpension sturen voor dagopvang waar ze volop kunnen ravotten met andere honden. Anderen huren dan weer iemand in om overdag een wandeling van een half uur te doen bijvoorbeeld.

Qua trekken: gebruik je al een hulpmiddel zoals een Canny Collar of tuig waarbij de leiband aan de borst wordt bevestigd? Bij mijn mechelaar waren die broodnodig want tijdens de wandeling was hij hyper alert en gaf geen BLIEP om zijn balletje of lekkers om telkens terug contact met mij te maken. Bij Frodo lukt dat probleemloos: zodra hij trekt, stop ik. Zodra hij contact maakt (oogcontact, terug dichter komen,...) krijgt hij iets lekkers. Hierdoor trekt hij eigenlijk enkel als hij een kat in het oog krijgt, maar de wandeling zelf gebeurt zonder dat mijn arm uit de kom wordt getrokken. Zolang we maar geen kat zien...

Terug
Bovenaan