Michster
Well-known member
Maar hoeveel controles zijn er? Wat zijn vandaag de effectieve consequenties? Veel te beperkt en daarom vegen er zoveel hun voeten aan. Hoe erg het ook is, sommigen moeten nu eenmaal gestraft worden alvorens ze effectief gemotiveerd worden zich aan te passen.
Het is pas wanneer het te laat is, als het tot een jammer ongeval komt dat er zware consequenties zijn (hond wordt ingeslapen en eigenaar krijgt een verbod op het houden van een hond). Een verantwoord iemand denkt op voorhand aan die consequenties en aan het respect tegenover de medemens, anderen niet.
Van mij mag er gerust in ieder bos/park een opzichter actief gasboetes uitschrijven voor loslopende honden. Er mogen boetes/pv’s komen per keer een hond uithaalt naar anderen.
Onze hond is op straat aangevallen geweest door een Duitse dog. Mijn vriend wandelde op voetpad met aangelijnde hond. Duitse dog brak los uit zijn tuin, met zijn volle gewicht had hij een metalen poort opengesprongen. Hij heeft onze hond vastgegrepen waarbij heel de kop van onze hond in de muil van de Duitse dog stak. Een voorbijkomende wagen is onmiddellijk gestopt en heeft samen met mijn vriend met brut geweld onze hond kunnen bevrijden. We hebben de politie gebeld. Bleek de hond te zijn van hun collega’s (koppel werkte beiden op het politiekantoor). De reactie van de politie: ‘gohja ga nekeer met die mensen praten en probeer het onderling te regelen, onze tussenkomst is daarbij niet nodig’. Ik vind dat niet kunnen, ik verwacht een pv en duidelijke consequenties. Wij zijn wel met onze hond naar de dierenarts mogen gaan. Wij hebben 1000en euros aan therapieën betaald om onze hond over zijn trauma heen te helpen. We moeten maar hopen dat die eigenaars daarvoor uit goede wil willen opdraaien. Daar wringt imo het schoentje, men mag actief strenger optreden.
Moeten daarom de mensen met goede intenties afgestraft worden met een verbod op hun geliefd ras?
Geheel akkoord dat controles en strengere boetes noodzakelijk zijn. Wat uw hond is overkomen is met die Duitse dog is vreselijk. Het gegeven dat de politie een lakse houding daarop aanneemt, klinkt zeer ontmoedigend ja. Is dat recent gebeurd en/of leken die dog-eigenaars enigszins bereidwillig om u te vergoeden of spijt te tonen?
Dat gezegd zijnde: ik ben niet aant verkondigen dat iemand die momenteel al zo een hond (of pup ervan) heeft hun beest moet afstaan. Ik vind gewoon dat ze niet gefokt zouden mogen worden.
Een hond is een gedomesticeerd beest dat ge niet altijd 100% kunt vertrouwen hoe braaf/welopgevoed ze voor 99% van de tijd kunnen zijn. Mensen die zeggen "Ja, maar ze zijn zo een lieverdjes!" ontkennen de realiteit dat we beter geen beesten zouden kweken die bij ons inwonen en en dergelijke bijt/vernielingskracht bezitten.
Gewoon blijven zeggen dat grote honden ook superlief kunnen zijn is deels ook gewoon ijdelheid...Hetzelfde soort ijdelheid die ervoor zorgt dat ik met men schattige teckels zit die gigantische risico's hebben op rugproblemen of een chihuahua die pijnlijk aan zijn einde kan komen door per ongeluk geplet te worden door iemand die hem niet gezien heeft omdat wij ze zo klein hebben gemaakt.
Desalniettemin zien wij onze twee deugnietten zeer graag.
Laatst bewerkt:
Dat gezegd zijnde... mijn vriendin is wel te vinden voor Britse Staffords en zo klein zijn die beesten nu ook weer niet. 

Gewoon in het midden van dat park. Ter plaatse al 10 minuten staan op wrijven met gras en een stok, kokhalzend van de stank. Thuis nog eens een kwartier zitten afkuisen om ze terug proper te krijgen. Waar is de hondeneigenaar om dit vuile werk op te knappen?