Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Maar hoeveel controles zijn er? Wat zijn vandaag de effectieve consequenties? Veel te beperkt en daarom vegen er zoveel hun voeten aan. Hoe erg het ook is, sommigen moeten nu eenmaal gestraft worden alvorens ze effectief gemotiveerd worden zich aan te passen.
Het is pas wanneer het te laat is, als het tot een jammer ongeval komt dat er zware consequenties zijn (hond wordt ingeslapen en eigenaar krijgt een verbod op het houden van een hond). Een verantwoord iemand denkt op voorhand aan die consequenties en aan het respect tegenover de medemens, anderen niet.

Van mij mag er gerust in ieder bos/park een opzichter actief gasboetes uitschrijven voor loslopende honden. Er mogen boetes/pv’s komen per keer een hond uithaalt naar anderen.
Onze hond is op straat aangevallen geweest door een Duitse dog. Mijn vriend wandelde op voetpad met aangelijnde hond. Duitse dog brak los uit zijn tuin, met zijn volle gewicht had hij een metalen poort opengesprongen. Hij heeft onze hond vastgegrepen waarbij heel de kop van onze hond in de muil van de Duitse dog stak. Een voorbijkomende wagen is onmiddellijk gestopt en heeft samen met mijn vriend met brut geweld onze hond kunnen bevrijden. We hebben de politie gebeld. Bleek de hond te zijn van hun collega’s (koppel werkte beiden op het politiekantoor). De reactie van de politie: ‘gohja ga nekeer met die mensen praten en probeer het onderling te regelen, onze tussenkomst is daarbij niet nodig’. Ik vind dat niet kunnen, ik verwacht een pv en duidelijke consequenties. Wij zijn wel met onze hond naar de dierenarts mogen gaan. Wij hebben 1000en euros aan therapieën betaald om onze hond over zijn trauma heen te helpen. We moeten maar hopen dat die eigenaars daarvoor uit goede wil willen opdraaien. Daar wringt imo het schoentje, men mag actief strenger optreden.

Moeten daarom de mensen met goede intenties afgestraft worden met een verbod op hun geliefd ras?

Geheel akkoord dat controles en strengere boetes noodzakelijk zijn. Wat uw hond is overkomen is met die Duitse dog is vreselijk. Het gegeven dat de politie een lakse houding daarop aanneemt, klinkt zeer ontmoedigend ja. Is dat recent gebeurd en/of leken die dog-eigenaars enigszins bereidwillig om u te vergoeden of spijt te tonen?

Dat gezegd zijnde: ik ben niet aant verkondigen dat iemand die momenteel al zo een hond (of pup ervan) heeft hun beest moet afstaan. Ik vind gewoon dat ze niet gefokt zouden mogen worden.

Een hond is een gedomesticeerd beest dat ge niet altijd 100% kunt vertrouwen hoe braaf/welopgevoed ze voor 99% van de tijd kunnen zijn. Mensen die zeggen "Ja, maar ze zijn zo een lieverdjes!" ontkennen de realiteit dat we beter geen beesten zouden kweken die bij ons inwonen en en dergelijke bijt/vernielingskracht bezitten.

Gewoon blijven zeggen dat grote honden ook superlief kunnen zijn is deels ook gewoon ijdelheid...Hetzelfde soort ijdelheid die ervoor zorgt dat ik met men schattige teckels zit die gigantische risico's hebben op rugproblemen of een chihuahua die pijnlijk aan zijn einde kan komen door per ongeluk geplet te worden door iemand die hem niet gezien heeft omdat wij ze zo klein hebben gemaakt.

Desalniettemin zien wij onze twee deugnietten zeer graag. :)

Laatst bewerkt:
Geheel akkoord dat controles en strengere boetes noodzakelijk zijn. Wat uw hond is overkomen is met die Duitse dog is vreselijk. Het gegeven dat de politie een lakse houding daarop aanneemt, klinkt zeer ontmoedigend ja. Is dat recent gebeurd en/of leken die dog-eigenaars enigszins bereidwillig om u te vergoeden of spijt te tonen?

Dat gezegd zijnde: ik ben niet aant verkondigen dat iemand die momenteel al zo een hond (of pup ervan) heeft hun beest moet afstaan. Ik vind gewoon dat ze niet gefokt zouden mogen worden.

Een hond is een gedomesticeerd beest dat ge niet altijd 100% kunt vertrouwen hoe braaf/welopgevoed ze voor 99% van de tijd kunnen zijn. Mensen die zeggen "Ja, maar ze zijn zo een lieverdjes!" ontkennen de realiteit dat we beter geen beesten zouden kweken die bij ons inwonen en en dergelijke bijt/vernielingskracht bezitten.

Gewoon blijven zeggen dat grote honden ook superlief kunnen zijn is deels ook gewoon ijdelheid...Hetzelfde soort ijdelheid die ervoor zorgt dat ik met men schattige teckels zit die gigantische risico's hebben op rugproblemen of een chihuahua die pijnlijk aan zijn einde kan komen door per ongeluk geplet te worden door iemand die hem niet gezien heeft omdat wij ze zo klein hebben gemaakt.

Desalniettemin zien wij onze twee deugnietten zeer graag. :)

Voorval is inmiddels 2 jaar geleden. Door het incident valt hij nu zelf uit naar andere honden, hij heeft zichzelf aangeleerd dat hij zich ten koste van alles moet verdedigen tegen andere honden. Zelfs naar iemand die een troller achter zich sleept valt hij uit. Hij heeft daarbij eens lelijk in mijn vriend zijn oor gebeten toen mijn vriend hem wou wegbegeleiden van een loslopende hond, vriend had hem opgepakt en in zijn agressie heeft hij mijn vriend zijn oor meegehad met een gapende wonde. Hebben eerst lessen gevolgd bij een therapeut van de dierenarts, 50€ per sessie, verder dan hem een muilkorf aanleren zijn we niet geraakt, hij bleef uitvallen. Dan heeft hij 3 weken actief verbleven bij een trainer (2400€), we kunnen daardoor nu wel een andere hond kruisen en hij kan parallel met een andere hond wandelen (geeft hem vertrouwen waardoor hij op termijn de hond op wandel kent en vertrouwt). Dit jaar in januari een heropfrissing gedaan (500€) omdat hij steeds in een colère op het raam vloog als er een hond passeerde. We moeten er ons bij neerleggen dat het nooit er volledig nog zal uitgaan en we moeten ons aanpassen aan hem. We nemen hem nooit mee op daguitstap/terras, we gaan met hem wandelen op rustige plaatsen en buiten ‘spitsmomenten waarop veel hondeneigenaars op wandel zijn’ want de kans dat er iemand met een loslopende hond op wandel is zit er altijd dik in.
Voor het incident was het wel een sociale hond, wij vragen ons vaak af waar die hond gebleven is als we foto’s terugzien op één of ander terras of met honden van vrienden/familie.

Wij zijn met onze hond ook naar de hondenschool geweest. Op school deed hij altijd alles perfect, hij herkende de setting en wist ‘nu moet ik werken’ en dat doet hij ook graag. Alle oefeningen die we later met de trainers hebben gedaan deed hij eveneens graag. Maar je merkt dat zo’n teckel toch vooral zijn eigen impulsen en eigen gedacht volgt, werken vindt hij leuk dus zal hij doen vanuit die motivatie, maar als hij buiten in de tuin een vogel of een muis gevonden heeft krijg je hem met geen stokken binnen. De motivatie om die vogel/muis te vangen is te groot. Dat is eveneens het probleem met het afleren van zijn uitval, hij volgt zijn eigen motivatie, het is met een e-collar dat we andere honden kunnen kruisen. Onze hond zal weinig bij ons inchecken, die is continu nerveus op de omgeving gefocust en dat is deels door het voorval maar grotendeels door zijn gekweekt jachtinstinct.

Onze rottweiler die luisterde vanuit een oneindig respect voor zijn baas. Rottweilers zijn daarvoor gekend. Die zijn blik bleef ten alle tijden op zijn baas gefocust, elk commando nam die onmiddellijk aan. Ik durf daarom zeggen dat ik onze Rottweiler meer vertrouwde dan onze huidige teckel.

We zien onze teckel doodgraag, hij is naar mensen toe ontzettend lief maar ik denk dat we de volgende keer toch actiever zullen uitkijken naar een ras dat beter te trainen valt.

@iamhollywood Ben je daar dan niet mee verder gegaan na die reactie van de agenten? Ik zou toch terugkeren naar het politiebureau en eventueel zelfs met hun chef willen praten dan.

Ik zou nu niet per se eisen achter een PV (heb jij als eigenaar toch weinig aan op dat moment), maar al uw kosten mogen toch (grotendeels) vergoed worden door die eigenaars van de Duitse dog me dunkt. Dat hebben ze precies ook niet gedaan als ik uw posts zo lees?

Voorval is inmiddels 2 jaar geleden. Door het incident valt hij nu zelf uit naar andere honden, hij heeft zichzelf aangeleerd dat hij zich ten koste van alles moet verdedigen tegen andere honden. Zelfs naar iemand die een troller achter zich sleept valt hij uit. Hij heeft daarbij eens lelijk in mijn vriend zijn oor gebeten toen mijn vriend hem wou wegbegeleiden van een loslopende hond, vriend had hem opgepakt en in zijn agressie heeft hij mijn vriend zijn oor meegehad met een gapende wonde. Hebben eerst lessen gevolgd bij een therapeut van de dierenarts, 50€ per sessie, verder dan hem een muilkorf aanleren zijn we niet geraakt, hij bleef uitvallen. Dan heeft hij 3 weken actief verbleven bij een trainer (2400€), we kunnen daardoor nu wel een andere hond kruisen en hij kan parallel met een andere hond wandelen (geeft hem vertrouwen waardoor hij op termijn de hond op wandel kent en vertrouwt). Dit jaar in januari een heropfrissing gedaan (500€) omdat hij steeds in een colère op het raam vloog als er een hond passeerde. We moeten er ons bij neerleggen dat het nooit er volledig nog zal uitgaan en we moeten ons aanpassen aan hem. We nemen hem nooit mee op daguitstap/terras, we gaan met hem wandelen op rustige plaatsen en buiten ‘spitsmomenten waarop veel hondeneigenaars op wandel zijn’ want de kans dat er iemand met een loslopende hond op wandel is zit er altijd dik in.
Voor het incident was het wel een sociale hond, wij vragen ons vaak af waar die hond gebleven is als we foto’s terugzien op één of ander terras of met honden van vrienden/familie.

Wij zijn met onze hond ook naar de hondenschool geweest. Op school deed hij altijd alles perfect, hij herkende de setting en wist ‘nu moet ik werken’ en dat doet hij ook graag. Alle oefeningen die we later met de trainers hebben gedaan deed hij eveneens graag. Maar je merkt dat zo’n teckel toch vooral zijn eigen impulsen en eigen gedacht volgt, werken vindt hij leuk dus zal hij doen vanuit die motivatie, maar als hij buiten in de tuin een vogel of een muis gevonden heeft krijg je hem met geen stokken binnen. De motivatie om die vogel/muis te vangen is te groot. Dat is eveneens het probleem met het afleren van zijn uitval, hij volgt zijn eigen motivatie, het is met een e-collar dat we andere honden kunnen kruisen. Onze hond zal weinig bij ons inchecken, die is continu nerveus op de omgeving gefocust en dat is deels door het voorval maar grotendeels door zijn gekweekt jachtinstinct.

Onze rottweiler die luisterde vanuit een oneindig respect voor zijn baas. Rottweilers zijn daarvoor gekend. Die zijn blik bleef ten alle tijden op zijn baas gefocust, elk commando nam die onmiddellijk aan. Ik durf daarom zeggen dat ik onze Rottweiler meer vertrouwde dan onze huidige teckel.

We zien onze teckel doodgraag, hij is naar mensen toe ontzettend lief maar ik denk dat we de volgende keer toch actiever zullen uitkijken naar een ras dat beter te trainen valt.

Interessant om te lezen(, maar erg ook wel dat je zo veel hebt moeten uitgeven). Onze twee teckels zijn respectievelijk 1 en 2 jaar oud. De oudste (teefje, gesteriliseerd, klein beetje mix met jack-russel) was altijd super-braaf, supervriendelijk naar andere honden en mensen.

Onze tweede/jongste teckel(reu, niet gesteriliseerd) is "puur teckel". Hij is altijd zeer waakzaam en blaft nogal rap als hij beweging op straat ziet vanachter het tuinhek, maar dat zou typisch aan teckels (en vele honden) zijn. Kan zeer argwanig zijn voor mensen die hij niet kent en er op blaffen... In onze buurt wandelen is geen probleem, maar als we op verplaatsing zijn, kan hij op quasi alles blaffen. Mensen, honden, katten, kinderen, geiten, ... Het lijkt meer onzekerheid dan vals gedrag ofzo te zijn. Hij is superlief naar ons en mensen die hij *kent*, maar we zijn ook aant kijken voor een hondentherapeut of dergelijke.

Nu ja, gebaseerd op onze ervaring met een "mixed" teckel en een rasechte teckel... Niet zeker wat de raskeuze zal worden als we ooit terug nieuwe honden nemen. Die koppigheid zit er duidelijk in, maar ik zou toch gehoorzaamheid in een hond willen met niet teveel bijtkracht... :p Dat gezegd zijnde... mijn vriendin is wel te vinden voor Britse Staffords en zo klein zijn die beesten nu ook weer niet. :unsure:

@iamhollywood Ben je daar dan niet mee verder gegaan na die reactie van de agenten? Ik zou toch terugkeren naar het politiebureau en eventueel zelfs met hun chef willen praten dan.

Ik zou nu niet per se eisen achter een PV (heb jij als eigenaar toch weinig aan op dat moment), maar al uw kosten mogen toch (grotendeels) vergoed worden door die eigenaars van de Duitse dog me dunkt. Dat hebben ze precies ook niet gedaan als ik uw posts zo lees?
Nooit iets van gehoord. Zelf niet van de beperkte directe eerste medische kosten (antibioticaspuitje tegen infecties en enkele gebroken nagels).

Zonder PV of dergelijke kan je niets doen. Enkel hopen op de goede wil van de eigenaars. Die laksheid moet eruit.

Die mensen woonden maar een straat verder. Hadden van buren gehoord dat ze een buitenren hebben waar die sowieso altijd in moest als ze bezoek hadden, daar we hem niet meer aan de poort zagen vermoed ik dat ze voortaan hem ook in de ren steken als ze niet thuis zijn.

Interessant om te lezen(, maar erg ook wel dat je zo veel hebt moeten uitgeven). Onze twee teckels zijn respectievelijk 1 en 2 jaar oud. De oudste (teefje, gesteriliseerd, klein beetje mix met jack-russel) was altijd super-braaf, supervriendelijk naar andere honden en mensen.

Onze tweede/jongste teckel(reu, niet gesteriliseerd) is "puur teckel". Hij is altijd zeer waakzaam en blaft nogal rap als hij beweging op straat ziet vanachter het tuinhek, maar dat zou typisch aan teckels (en vele honden) zijn. Kan zeer argwanig zijn voor mensen die hij niet kent en er op blaffen... In onze buurt wandelen is geen probleem, maar als we op verplaatsing zijn, kan hij op quasi alles blaffen. Mensen, honden, katten, kinderen, geiten, ... Het lijkt meer onzekerheid dan vals gedrag ofzo te zijn. Hij is superlief naar ons en mensen die hij *kent*, maar we zijn ook aant kijken voor een hondentherapeut of dergelijke.

Nu ja, gebaseerd op onze ervaring met een "mixed" teckel en een rasechte teckel... Niet zeker wat de raskeuze zal worden als we ooit terug nieuwe honden nemen. Die koppigheid zit er duidelijk in, maar ik zou toch gehoorzaamheid in een hond willen met niet teveel bijtkracht... :p Dat gezegd zijnde... mijn vriendin is wel te vinden voor Britse Staffords en zo klein zijn die beesten nu ook weer niet. :unsure:
Dat blaffen is opnieuw hun jachtinstinct. Ze zien iets en willen hun baas alarmeren.
Ze hebben onlangs onze tuin aangelegd. Op dagen dat wij niet van thuis werkten zou hij volgens de tuinaannemer geen blaf geven, hij lag vanuit zijn zetel ze in het oog te houden, wij komen thuis en hij blaft non-stop op elke werkman die een raam voorbij wandelt. Opdat ze tijdens de jacht vanop afstand en vanuit een hol zouden hoorbaar zijn hebben ze jammer genoeg een luide blaf voor hun gestalte :p.

Mijn vriend zou als volgende hond graag een klein windhondje hebben. Die zijn iets rustiger van aard. Onlangs op een terrasje met een fokker aan de praat geraakt maar klinken toch ook geen makkelijke hondjes. Ze zijn gefokt voor de loopsport en gaan blijkbaar loco als ze een kat, konijn of muis zien, dat lijkt op het ‘pluis’ waar ze tijdens de sport op de renbaan moeten achtercrossen. Die van hun werden totaal niet ingezet in de sport maar toch zat dat er zo fel in. Echt zot hoe honden nog steeds terugvallen op hetgeen ze oorspronkelijk voor gefokt zijn.

Wij hebben thuis 2 teckels, als we op reis gaan doen we die meestal bij mijn moeder die ook 2 teckels heeft, en is dit nooit een probleem.
Nu is mijn moeder op reis en zijn haar 2 teckels bij ons.

Opzich werkt dit ook wel. Maar onze jongste teckel(de jongeste van alle 4 1,5 jaar) is al een paar x uitgevlogen naar de oudste van ons moeder. (Die ouder en groter is als hem)

- omdat hij het afwasmachine wou aflekken
- omdat hij op mijn schoot zat
- toen we de bandjes aandeden om te gaan wandelen

Meestal grabbel ik die van ons dan vast en straf ik hem, maar ik vraag mij af of ik ze niet gewoon beter laat doen? Maar ik ben bang dat het dan een serieus dog fight zal worden

Die andere beest reageerd meestal niet, behalve met de bandjes gaf hij een knauw terug, helaas stond ik ertussen en was het tegen mijn been. (niets ernstig)

Aangezien ze nog 7 dagen bij ons zijn denk ik wel dat het nog gaat gebeuren.

Eten geven is lastig, dat is die 2 paar echt scheiden en apart eten geven.
Onderling is het al lastig maar dan met die 2 vs 2 nog erger

Het was dan gisteren toch weer prijs, bij het klaarmaken van de potjes met eten, is onze jongste teckel los gegaan op de oudste teckel van mijn moeder.
Het duurde even voor ik ze uit elkaar kon halen,
De oudste ging dan eigenlijk een beetje lopen, en den onzen had dan nog een serieuze pluk haar in zijne bek van den andere.

Heb hem dan onmiddellijk gescheiden, en vanaf nu zal ik ze volledig scheiden bij het klaarmaken & eten geven, zodat er toch geen confrontatie meer zal voorvallen.

Toch zot hoe die de ene moment elkaar lijken te willen vermoorden, en dan 3 minuten later weer normaal doen.

Jammer dat coaching zo veel geld kost, zal mss gewoon eens een goed boek moeten vinden met enkele tips.

Vind het eigenlijk maar vrij zielig voor beide honden.

.... . Hij heeft daarbij eens lelijk in mijn vriend zijn oor gebeten toen mijn vriend hem wou wegbegeleiden van een loslopende hond, vriend had hem opgepakt en in zijn agressie heeft hij mijn vriend zijn oor meegehad met een gapende wonde. .....
Uw hond oppakken in een stresssituatie is een vrij gekend ding om absoluut niet te doen natuurlijk.
Nu, de rest van je post geeft aan dat je er serieus werk en geld in stopt voor je hond, dus je zal het dat beestje niet kwalijk genomen hebben. Maar doe dat dus niet meer met een eventuele andere hond in de toekomst.

Waar ik mijn eerste Amstaff kocht deze vrouw fokt ondertussen al +25 jaar, ze fokt nu sinds een jaar of 10 Chineese naakthonden, in al die tijd dat ze Amstaff had/fokte heeft nooit één van haar Amstaffs een mens gebeten, het eerste jaar dat ze die naakt honden fokte waren er al 2 bijt incidenten met mensen...

Mijn broer zij chi beet eens zijne maat ne kerel van 110 kg in zijn kuit en hij kon naar het ziekenhuis voor naald en draadje

Mensen die denken dat kleine hondjes geen serieuze wonden kunnen aanrichten bij kinderen zijn gewoonweg simpel, neem maar eens bv een pincher als die uithaalt naar een kind zijn gezicht je weet niet wat je overkomt, ding is gewoonweg dat de bijt gevallen met Amstaffs 99 keer meer het nieuws halen dan dat dit met kleine rassen gebeurd.

Heb zelf 11 amstaffs gehad waarvan er nu nog 4 leven en 62 amstaff pups gefokt , hebben nu sinds kort een Stafford ( voor de leken van deze rassen die zich voordoen als de grote kenners: Stafford is de Engelse en Amstaff de Amerikaanse) onze Stafford is echt een toppertje komt dan ook niet van bij de eerste de beste fokker, zo een zalig hondje is de beste van de klas op de hondenschool en enorm lief voor onze teckels , in het openbaar een voorbeeld voor vele (we fokken sinds 3 jaar enkel nog met kaninchen/dwerg teckels) onze teckels zijn ook altijd met Amstaffs opgegroeid en dat ging altijd goed, enkel de echte liefhebbers begrijpen waarom ze voor deze rassen kiezen, uiteraard is er veel marginaal vuiligheid wat een afkooksel van deze rassen koopt oa op marktplaats, zijn meestal ook kruisingen en allemaal zonder stamboom, enige uitweg hierin is alles zonder stamboom qua fok verbieden bij deze rassen, in Nederland denkt men ook al aan een rad 2, mag er van mij direct terug komen

Als ik ook lees hoe sommige hunne teckel zijn op oa fb, zo een zaken hebben we in jaren nog nooit meegemaakt bij die van ons, nu als je ziet waar het gors hun hondje koopt dan verwonderd me dat allemaal niet broodfok floreert en dat zie je ook aan de vele ongecontroleerde honden op straat, ik durf de uitdaging aan om mijn (gevaarlijk ras) honden naast die te zetten van degene die beweren dat het zo een gevaarlijke honden zijn, eens kijken welke zich het beste naar zijn baasje schikt en welke zich het sociaalst gedragen in het openbaar.

Britse Staffords en zo klein zijn die beesten nu ook weer niet. :unsure:
Je bedoeld gewoon een Engelse? en niet klein lol kom zelf van jarenlang Amstaffs dan is een Stafford gewoon heel klein :)

En uit het rijtje Stafford, Amstaff, Pitbull is de stafford de originele maar ook de minst makkelijke voor mensen zonder ervaring met deze rassen, zijn honden die oorspronkelijk gefokt werden om bulls neer te halen, uit de stafford is ook de pitbull gefokt (de meest stabiele van de 3 uit dit rijtje) en dan bedoel ik de echte American pitbull terrier die 99% van hier nog nooit in het echt gezien heeft maar waarschijnlijk wel een mening zal over hebben.

Laatst bewerkt:
mensen >>> beesten.
Je bedoelt dat mensen gemiddeld genomen erger zijn dan beesten? Ja dat klopt.

Vandaag, nog geen week na het eerdere incident, zijn we gaan wandelen met het gezin langs een officiële wandelroute.

Het was rustig, het was genieten. De zon scheen. De vogeltjes floten. Alles was peis en vree.
Tot we een marginalen-huis passeerden. We hoorden een zware grom en op een 20-tal meter afstand schuin achter ons. We keken achterom en vanuit het niets kwam daar plots vermoedelijke een Amerikaanse pitbull van ne marginaal recht op ons afgestoven met een mes. :eek::eek::eek:

Versteven van angst heb ik onmiddellijk het oogcontact afgewend en schijnbaar "rustig" blijven verderwandelen terwijl ik met mijn lichaam maximaal tussen die marginaal en mijn kinderen bleef. In de buggy zat ons weerloos frêle kindje van 1 jaar. Als die marginaal zou willen, hij steekt haar dood waar we bijstaan. Onze 4-jarige begon compleet in paniek te schreeuwen en stond doodsangsten uit. Mijn vrouw was ook aan het gillen en sprong intuïtief tussen die marginaal en kinderen op gevaar van eigen lijf en leden.

We hoorden hem iets roepen. Amper 2 à 3 meter voor hij ons te grazen had, stopte hij plots, zwaaiend met zijn mes. En langzaam droop hij terug af. We kregen blijkbaar om onbekende reden plots gratie van keizer Titus. We mochten blijven leven, zonder verwondingen, zonder levenslange handicaps. Dank u, marginaal! 1000 x dank dat wij het waard zijn voor Jou, oh marginaal!

:wtf: :wtf: :wtf:
I fixed that for you.

Ja het gaat in dit topic over honden. Maar ook mensen kunnen kloothommels zijn hoor. Wrong place, wrong time en je hebt het vlaggen.
Uw post is echt een beetje 'te', vooral die laatste paragraaf, dus dan reageer ik daar ten gepaste wijze op.

Laatst bewerkt:
Waar ik mijn eerste Amstaff kocht deze vrouw fokt ondertussen al +25 jaar, ze fokt nu sinds een jaar of 10 Chineese naakthonden, in al die tijd dat ze Amstaff had/fokte heeft nooit één van haar Amstaffs een mens gebeten, het eerste jaar dat ze die naakt honden fokte waren er al 2 bijt incidenten met mensen...

Mijn broer zij chi beet eens zijne maat ne kerel van 110 kg in zijn kuit en hij kon naar het ziekenhuis voor naald en draadje

Mensen die denken dat kleine hondjes geen serieuze wonden kunnen aanrichten bij kinderen zijn gewoonweg simpel, neem maar eens bv een pincher als die uithaalt naar een kind zijn gezicht je weet niet wat je overkomt, ding is gewoonweg dat de bijt gevallen met Amstaffs 99 keer meer het nieuws halen dan dat dit met kleine rassen gebeurd.

Heb zelf 11 amstaffs gehad waarvan er nu nog 4 leven en 62 amstaff pups gefokt , hebben nu sinds kort een Stafford ( voor de leken van deze rassen die zich voordoen als de grote kenners: Stafford is de Engelse en Amstaff de Amerikaanse) onze Stafford is echt een toppertje komt dan ook niet van bij de eerste de beste fokker, zo een zalig hondje is de beste van de klas op de hondenschool en enorm lief voor onze teckels , in het openbaar een voorbeeld voor vele (we fokken sinds 3 jaar enkel nog met kaninchen/dwerg teckels) onze teckels zijn ook altijd met Amstaffs opgegroeid en dat ging altijd goed, enkel de echte liefhebbers begrijpen waarom ze voor deze rassen kiezen, uiteraard is er veel marginaal vuiligheid wat een afkooksel van deze rassen koopt oa op marktplaats, zijn meestal ook kruisingen en allemaal zonder stamboom, enige uitweg hierin is alles zonder stamboom qua fok verbieden bij deze rassen, in Nederland denkt men ook al aan een rad 2, mag er van mij direct terug komen

Als ik ook lees hoe sommige hunne teckel zijn op oa fb, zo een zaken hebben we in jaren nog nooit meegemaakt bij die van ons, nu als je ziet waar het gors hun hondje koopt dan verwonderd me dat allemaal niet broodfok floreert en dat zie je ook aan de vele ongecontroleerde honden op straat, ik durf de uitdaging aan om mijn (gevaarlijk ras) honden naast die te zetten van degene die beweren dat het zo een gevaarlijke honden zijn, eens kijken welke zich het beste naar zijn baasje schikt en welke zich het sociaalst gedragen in het openbaar.
Er is hier niemand die zegt dat kleine honden niet kunnen uithalen. Maar je gaat toch niet ontkennen dat de gevolgen van pakweg een Westie die een kind in het gezicht bijt en een Dogo Argentino die datzelfde doet serieus verschillend zullen zijn? Idem voor een beet in de kuit, dat uw broer zijne maat moest genaaid worden na die beet doet er toch helemaal niet toe? Mocht een ongecontroleerde, agressieve en opgefokte Amstaff aan zijn kuit hebben gehangen er was een hap uit en naald en draadje hadden wellicht weinig geholpen.

Mooi dat gij uw beesten wel onder controle hebt, maar je bevestigt zelf toch dat dat niet voor iedereen geldt? En dan zijn de gevolgen bij een aanval van een agressieve opgefokte Amstaff gewoon erger dan bij een (dwerg)Pincher. Dat uw beesten wel goed luisteren verandert daar helemaal niks aan.

Laatst bewerkt:
Er is hier niemand die zegt dat kleine honden niet kunnen uithalen. Maar je gaat toch niet ontkennen dat de gevolgen van pakweg een Westie die een kind in het gezicht bijt en een Dogo Arginteno die datzelfde doet serieus verschillend zullen zijn? Idem voor een bijt in de kuit, dat uw broer zijne maat moest genaaid worden na die beet doet er toch helemaal niet toe? Mocht een ongecontroleerde, agressieve en opgefokte Amstaff aan zijn kuit hebben gehangen er was een hap uit en naald en draadje hadden wellicht weinig geholpen.

Mooi dat gij uw beesten wel onder controle hebt, maar je bevestigt zelf toch dat dat niet voor iedereen geldt? En dan zijn de gevolgen bij een aanval van een agressieve opgefokte Amstaff gewoon erger dan bij een (dwerg)Pincher. Dat uw beesten wel goed luisteren verandert daar helemaal niks aan.
Ik bevestig dat deze rassen niet voor iedereen zijn omdat het gros geen bal snapt van hondentaal en hun hond (wat jij beest noemt...) behandeld als een halve mens, in wezen eigenlijk onbekwaam om met zo een dier om te gaan laat staan te bezitten.

Laatst bewerkt:
En toch kan iedereen zo'n beest zo maar bezitten.
Meer dan 90% van al die stafford en pitbull eigenaars schreeuwen het typische cliché uit. Kan me eigenlijk al niet meer herinneren wanneer ik nog eens een normaal iemand heb gezien met zo'n hond. Al heb ik er ooit wel gekend.

De absurde vergelijking van kleine keffers die nog meer ongeleide projectielen zijn is ook altijd een sterk teken van relativeren. Iedereen vreest de Chihuahua die al menig vinger en peuter heeft verteerd. Niet dat je er wakker van ligt, foutloze kweker, maar je maakt jezelf belachelijk. Die beesten horen in de zoo.

Zal wel duren tot er iemand met aanzien eens verminkt word en als paradepaardje kan worden gebruikt om iets van wetgeving te veranderen.

Even iets anders dan bovenstaande discussie.

Sinds april gestart met agility met mijn Engelse Cocker Spaniël en ze zit er helemaal zot van, leuk om te zien hoe ze haar telkens zo amuseert, en ikzelf ook :D

IMG-8146.jpg

En toch kan iedereen zo'n beest zo maar bezitten.
Meer dan 90% van al die stafford en pitbull eigenaars schreeuwen het typische cliché uit. Kan me eigenlijk al niet meer herinneren wanneer ik nog eens een normaal iemand heb gezien met zo'n hond. Al heb ik er ooit wel gekend.

De absurde vergelijking van kleine keffers die nog meer ongeleide projectielen zijn is ook altijd een sterk teken van relativeren. Iedereen vreest de Chihuahua die al menig vinger en peuter heeft verteerd. Niet dat je er wakker van ligt, foutloze kweker, maar je maakt jezelf belachelijk. Die beesten horen in de zoo.

Zal wel duren tot er iemand met aanzien eens verminkt word en als paradepaardje kan worden gebruikt om iets van wetgeving te veranderen.
Denk je dat als een mechelaar, duitse herder, bc, , schotse herder, labrdor uithaalt naar een kind dat de verwondingen minder erg zouden zijn als een amstaff of pitbull dat zou doen, vooral blijven verder dromen denk ik dan, ben 11 jaar pakwerker geweest en weet verdomd goed dat er wel wat andere rassen zijn die een heel stuk feller kunnen doorbijten waar geen haan naar kraait

Ik haalde pincher aan omdat hier in de buurt een kind lelijk is verminkt door zo een klein geval eerst werd er ook gewezen door sommige naar de pitbull van de buren want die stond erbij omdat de verwondingen zo erg waren echter was het hun eigen keffer van 30cm hoog die de dader was.

En ik vraag me af al die over pitbulls/amstaff een menig hebben hoeveel er daarvan al een echte in hun leven hebben gezien en dan bedoel ik echte gefokt met kennis en de juiste info over de afstammelingen die correct met stamboom gefokt zijn, bij de American pitbull daar ben ik al vrij zeker van dat 99% die zoveel over deze rassen te vertellen heeft nog nooit geen echte heeft gezien, de amstaffs dat zullen meestal ook maar afkooksels zijn van de echte, gefokt zonder enige kennis voor snel snel wat extra geld, veelal ook kruisingen zonder enige kennis van achtergronden, Marktplaats enz staat er vol van

Elke hond die uithaalt daar gaat iets aan vooraf dat is niet ras specifiek dat is gewoon: De hond, je moet daarom ook niet over een ras oordelen wel over degene die verantwoordelijk is voor die uithalende hond , degene die wel oordelen zijn in mijn ogen geen hond waard.

Een Amstaff/Pitbul kan dan ook nog eens veel hebben tov zijn mishandelaar pakweg een mechelaar, duitse herder, lab enz die zouden veel sneller over gaan tot een aanval tov hun misbruiker, in wezen is een Amstaff/Pitbull al geen ras wat zich snel zou keren tov een mens daar moet je echt toch al je best voor doen om deze rassen zover te krijgen en dan ben je gewoonweg niet normaal en geen hond waard; vraag is natuurlijk was het een Amstaff/pitbull of een kruising wat zonder enige kennis gefokt is, en geloof me de meeste halen uit 20/30 foto's van honden de echte Amstaff/Pitbull er nog niet eens uit maar ze staan wel als eerste te roepen het was een Amstaff of Pitbull terwijl het in 99% van de gevallen gewoon een kruising betreft.

Laatst bewerkt:
Vandaag had onze kleine haar nieuwe schoenen aan om naar een stadsfestivalletje te gaan in een park. Na een half uur rondlopen plakte er al een dikke degoutante hondenstront aan haar splinternieuwe, sneeuwwitte schoenen. :angry: Gewoon in het midden van dat park. Ter plaatse al 10 minuten staan op wrijven met gras en een stok, kokhalzend van de stank. Thuis nog eens een kwartier zitten afkuisen om ze terug proper te krijgen. Waar is de hondeneigenaar om dit vuile werk op te knappen?

Altijd hetzelfde liedje: hondenzeik tegen uw gevel, hondenkak in elke graskant, hondenkak in elk park, ... Onze openbare ruimte wordt altijd en overal geclaimd door koning hond. Is het niet door agressief gedrag, is het niet door lawaai, dan is het zeker door hun zeik en kak overal te verspreiden bij mensen die daar allemaal niets mee te maken hebben, maar wel de gevolgen moeten dragen.

Er zijn gezinnen die financieel volledig aan de grond zitten, er zijn boeren die failliet gaan, ... omdat onze overheid vindt dat onze nuttige dieren (koeien, varkens, ... voor voedselproductie dus) zodanig veel zouden schijten dat de stikstofverbindingen kilometers verder zou durven neerdalen in een bos. The horror. Maar de + 1 miljoen onnuttige en zelfs overlast-veroorzakende honden in dit land die elke dag heel onze omgeving onderzeiken en onderkakken, dat is dan weer geen probleem natuurlijk.
De ironie is helemaal compleet als je weet dat die +1 miljoen honden quasi uitsluitend gevoed worden met vleesproducten, waardoor ze op hun beurt ook weer andere dieren vereisen om ze te voeden.
Maar wij, de mensen, zullen wel allerhande veggie-dagen door onze strot geramd krijgen "omwille van de impact van vlees-eten". Voel u maar al schuldig. :wtf: :wtf:

De wereld is helemaal zot geworden. Althans de verwaande burgertjes in onze contreien sinds honger en oorlog een ver-van-ons-bed show geworden zijn.

Ik denk dat niemand in deze thread zich aangesproken voelt hoor. De meeste hondeneigenaars kuisen mooi de kak op.

Beetje zoals rokers over 1 kam scheren omdat er bij zijn die hun peuken op de grond gooien. ;)

Terug
Bovenaan