Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Zo teleurgesteld in onze hond.
Hij kruipt al eens onder onze bureau en ik haal hem daar altijd onderuit omdat ik weet dat als hij daar in slaap valt en ik hem doe schrikken, hij bijt.
Nu was hij er stiekem onder gekropen tijdens een vergadering waardoor ik het niet gezien had, beweeg ik mijn voet en hapt hij. ☹️

"Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat het castreren van reuen van grote rassen ook nadelige effecten kan hebben. Door een reu te castreren voordat hij is uitgegroeid, sluiten de groeischijven afwijkend. Het gevolg is dat de hond niet goed in verhouding groeit. Dit kan leiden tot problemen met de gewrichten, zoals heupdysplasie en het scheuren van de voorste kruisband. Reuen van grotere rassen kunnen daarom het beste pas gecastreerd worden na 1 - 1,5 jarige leeftijd."

Google eens op castratie+groeischijven en je zal bovenstaande info veelvuldig terugvinden.
Aangezien de mijne deels uit een groot ras, gekend met heupdysplasie komt, hou ik me netjes aan het advies van de dierenarts.
Was reeds aan het wachten op iemand die een artikel zou googelen waar ze dit dus tegen spreken ..leve het internet dus

Dierenarts(en is ook nog vrij jong dus gene oude die vastzit in zijn gewoontes ) zegt het anders en ondanks dat ik spreek uit eigen ervaring met nee niet 1 hond maar verschillende honden van verschillende rassen ….. nog geen enkel probleem gehad daardoor .
Ik volg dus ook de raad van mijne dierenarts . ;)

En mijn hondjes zijn ook een groot en zwaar ras dat gekend staat omwille van reuma op latere leeftijd ;)

Laatst bewerkt:
Zo teleurgesteld in onze hond.
Hij kruipt al eens onder onze bureau en ik haal hem daar altijd onderuit omdat ik weet dat als hij daar in slaap valt en ik hem doe schrikken, hij bijt.
Nu was hij er stiekem onder gekropen tijdens een vergadering waardoor ik het niet gezien had, beweeg ik mijn voet en hapt hij. ☹️
Hij voelt zich daar blijkbaar veilig en heeft er zijn nest gemaakt .
Doet hij dat ook als je daar niet zit ?
Anders kan je proberen om een nest naast het bureau te zetten en hem daar te laten slapen (zal wel aanleren zijn ) …en anders zorgen dat hij daar niet onder kan

Castreren mensen nu nog steeds voor dingen dke je kan oplossen met trainen?
Anno 2023 zou je toch ook denken dat dierenartsen stoppen met die onzin aan te praten...

Ik heb nog nooit en zal ook nooit zonder medische noodzaak een hond laten castreren

Castreren mensen nu nog steeds voor dingen dke je kan oplossen met trainen?
Anno 2023 zou je toch ook denken dat dierenartsen stoppen met die onzin aan te praten...

Ik heb nog nooit en zal ook nooit zonder medische noodzaak een hond laten castreren
Uw volste recht en daarom zal ook ook nooit of te nimmer een hond in een bench steken wegens wangedrag of omdat hem in de weg loopt met momenten (ook niet buiten in een kot ) …wat je ook kan afleren met trainen en oefening .

maar stomweg beweren dat mijne dierenarts onzin ligt uit te kramen ……heel kortzichtig .
en trouwens was het niet den dierenarts die de beslissing genomen heeft maar ik . Hij heeft gewoon geantwoord op de vraag vanaf wanneer het kon .

Hij voelt zich daar blijkbaar veilig en heeft er zijn nest gemaakt .
Doet hij dat ook als je daar niet zit ?
Anders kan je proberen om een nest naast het bureau te zetten en hem daar te laten slapen (zal wel aanleren zijn ) …en anders zorgen dat hij daar niet onder kan
Hij heeft een kussentje op een halve meter van de bureau waar hij vaak zit want hij is inderdaad graag in onze buurt. Zo ligt hij al eens naast de bureaustoel, achter de bureaustoel, naast de bureau en let ik er altijd op dat ik hem niet raak. Maar nu is hij Houdini-gewijs onder de bureau gekropen zonder dat ik het merkte. Hij kruipt niet onder de bureau als ik/mijn vriend er niet zit.

Uw volste recht en daarom zal ook ook nooit of te nimmer een hond in een bench steken wegens wangedrag of omdat hem in de weg loopt met momenten (ook niet buiten in een kot ) …wat je ook kan afleren met trainen en oefening .
Ben blij dat je dat toch al inziet dat je daar geen bench voor moet gebruiken.

Hij heeft een kussentje op een halve meter van de bureau waar hij vaak zit want hij is inderdaad graag in onze buurt. Zo ligt hij al eens naast de bureaustoel, achter de bureaustoel, naast de bureau en let ik er altijd op dat ik hem niet raak. Maar nu is hij Houdini-gewijs onder de bureau gekropen zonder dat ik het merkte. Hij kruipt niet onder de bureau als ik/mijn vriend er niet zit.
Dan wilt hem gewoon bij u zitten .
Kun je zorgen dat hem er nitemeer onder geraakt en eventueel dat kussen tegen uwe bureau leggen en anders volhouden tot hij het begrijpt en, hem op dat kussen leggen eventueel belonen als hem blijft liggen . ;)
Heb je hem al terecht gewezen dat je dat niet leuk vind dat hij u bijt ?(terecht wijzen wil daarom niet zeggen lichamelijk straffen….uw stem gebruiken bv ?)
Ik kan zonder probleem mijn hand in mijn honden hunne muil steken terwijl die aan het eten zijn zonder dat die bijten .
Heb dat wel van jongste aan geleerd want een puppy leert met bijten . ;)

Ondertussen 6.5 maand, schofthoogte 66cm en ik vermoed 35kg (kan hem niet meer optillen om mee te wegen. 😬).
Hormonen zijn duidelijk aanwezig want sinds een 2tal weken markeren en schuimbekken tijdens de wandelingen.
Voor de mensen die ook een groot ras hebben: wanneer is de puberteit het ergst? Want qua gedrag valt het nog wel mee buiten nu en dan eens koppig uitdagen, maar het is gelukkig geen echte doorzetter. Moet ik me over enkele maanden aan een piek verwachten waarbij ik hem ook liefst aan een boom zou willen binden? Of zal dat wel meevallen?

Het is echt frappant hoe mensen reageren op hem in vergelijking met de mechelaar.
Mechelaar: nu en dan eens "mooie hond!" en 90% van de mensen loopt er met een boog omheen.
Vuilbakras: 90% van de mensen gaat enthousiast bukken om hem te aaien. Vandaag tijdens de wandeling weer: "Het is altijd een plezier om jullie te zien wandelen met die oren die alle kanten op flapperen, azo een tof beestje!"
Terwijl ik die mens zelfs nog nooit gezien heb! 😁

@Dr. Sheldon Cooper hoe lukt het daar om hulp te vinden?

Tja , moeilijk te zeggen héé …die twee hier kunnen het soms ook uithangen en soms wil ik ze gewoon eens met hunne kop tegen de muur plakken en een knoop in hunne staart leggen …ze zijn nu blijkbaar in hun bijt periode want alles wat ze nu kunnen pakken bijten ze kapot en het liefst nog kousen en handdoeken of gewoon een vod .
Ben nu bezig met een kleine verandering en dan zaag ik wat klein hout en dat hebben ze nu ook gevonden …als ik zo een stukste afgezaagd heb en dat ligt op de grond komt er zo enen geniepig af en pakt dat zo stilletjes mee met gedacht van hij heeft het niet gezien ….resultaat is wel dat het hier soms vol houtsplinters ligt …en opgevulde beesten …niets leuker dan dat vulsel eruit te trekken …

Achja , met ouder worden zal het wel beteren hoop, ik …nog een goed jaar en dan zijn ze hopelijk volwassen . ;)
Maar ge krijgt er zoveel voor terug héé . Gewoon op uw tanden bijten , wat doet ge anders met een kind dat ligt te puberen …die fase gaat ook voorbij . ;)

Tja , moeilijk te zeggen héé …die twee hier kunnen het soms ook uithangen en soms wil ik ze gewoon eens met hunne kop tegen de muur plakken en een knoop in hunne staart leggen …ze zijn nu blijkbaar in hun bijt periode want alles wat ze nu kunnen pakken bijten ze kapot en het liefst nog kousen en handdoeken of gewoon een vod .
Ben nu bezig met een kleine verandering en dan zaag ik wat klein hout en dat hebben ze nu ook gevonden …als ik zo een stukste afgezaagd heb en dat ligt op de grond komt er zo enen geniepig af en pakt dat zo stilletjes mee met gedacht van hij heeft het niet gezien ….resultaat is wel dat het hier soms vol houtsplinters ligt …en opgevulde beesten …niets leuker dan dat vulsel eruit te trekken …

Achja , met ouder worden zal het wel beteren hoop, ik …nog een goed jaar en dan zijn ze hopelijk volwassen . ;)
Maar ge krijgt er zoveel voor terug héé . Gewoon op uw tanden bijten , wat doet ge anders met een kind dat ligt te puberen …die fase gaat ook voorbij . ;)
Hoe oud zijn de uwe nu weer? Hier bewaar ik mijn lege flessen en als hij het wat uithangt smijt ik een fles naar hem: 20 minuten amusement met die eerst als een prooi na te jagen en als hij dat beu is, de dop en de ring eraf knagen...
Maar deze week heeft hij zich ook al meermaals een uur op de grond op zijn gemak gelegd, anders kon hij enkel rust vinden in zijn bench. Dus we maken vooruitgang!
Denk ik... Met 6u onderbroken slaap dankzij meneer zijn piepservice. :unsure:

De omeslag is bii de jongste hier gekomen op 1,5 jaar oud, wel een kleine hond die rond zijn 1 jaar is gecastreerd. De ergste puberperiode was ook rond de 6 maanden met daarna periodes van beterschap.
Ik heb al alles gezien van honden die amper puberen en honden die blijven puberen tot hun 3 jaar. De eerste periode is wel bijna altijd de lastigste...

Die van mij zijn nu 10 maanden .
Ze zijn me vandaag komen helpen bij het schilderen ….al een geluk dat verf tegenwoordig op waterbasis is en dat ge dat gewoon uit hunne pels kunt kammen en wassen . ;)

Heb dat met die fles ook al geprobeerd maar die kijken daar niet naar . ;)

Kwestie van dat slapen .
Kan je niet gewoon snachts uw deur of dergelijke openzetten naar de tuin zodat hem buiten kan ?
Hier staat de schuifraam dag en nacht open en in de winter doe ik deze enkel maar dicht als ik thuis ben en de pelletstoof aansteek .
Als ik ga slapen staat die deur gewoon terug open (en als het echt vriest pakken we maar een extra dekentje héé . ;) )

Kwestie van dat slapen .
Kan je niet gewoon snachts uw deur of dergelijke openzetten naar de tuin zodat hem buiten kan ?
Hij piept omdat hij uit de bench wil. Zodra dat deurtje open gaat, ploft hij zich op zijn vaste plaatsje en heb ik behoorlijk wat overredingskracht (lees: gedroogde kippenvleugel) nodig om hem terug in de bench te krijgen...
Maar hij is totaal niet te vertrouwen als hij niet in de bench is: pikt vanalles en trekt het stuk indien mogelijk. 🙈

Achja , dat gevoel kennen we ook dus . ;)

Heb je niet de mogelijkheid om hem “op te sluiten “ op zijn vast plaatsje zodat hem nergens aankan ? ( dus niet in de Bench)
Ook moet je hem leren dat hij zomaar alles niet mag nemen en eventueel straffen (wil niet zeggen dat ge hem bont en blauw moet slagen (voor de moraalridders hier . ;) ) , straffen kan op vele geweldloze wijzen ) en belonen als hem zich wel goed heeft gedragen .

Is dat 100% af te leren …nee , het zijn puppy’s maar hier weten ze nu dat ze niet in mijn schoenen mogen bijten of in de houten knoppen op de kasten enz …enkel kousen en vodden en handdoeken zijn nog een probleem soms , die mag ik niets open en bloot laten liggen en al zeker niet op de grond ….want dan is het speelgoed . ;)

Ik oefen soms door gewoon een snoepje op een lage kast te leggen en ze mogen daar dan niet aankomen ….laat ze zo een minuutje of 2 zitten en dan geef ik het …

Als ik nu weg moet zet ik de mijn ook vast vanachter onder de koepel en sluit ik de doorgang af via een zelfgemaakt poort zodat ze niet naar voor kunnen en enkel nog naar buiten .
Heb nu al af en toe geprobeerd dat als ik naar de winkel ga (dat is max 1 uurtje ) om ze niet op te sluiten en dat gaat tot nu toe maar kan ze nog niet betrouwen om een hele dag los te laten als ik niet thuis ben . Dat komt wel als ze hun bijtperiode voorbij zijn .

(Alléé , blijkbaar is het zotte uurtje gepasseerd nu en kan ik mijn meubels en matten terug op hun plaats zetten . ;) )

@Skoebiedoe mijn Mechelaar mag los in de gang en die veroert geen vin als ik er niet ben. Op alle binnendeuren beneden staan deurpompen en klaar.

De "kleine" nu: springt tegen de deuren op "want wat toe kan, kan open!", Zou ZEKER proberen binnenbreken in de slaapkamers want is slim genoeg om het concept "klink" te leren kennen en zou daarnaast de kapstok en de schoenenrekken beroven (als de binnendeur niet toe is doet hij dat nu ook al), los van wat hij met de fietsen in de gang zou kunnen doen... 🙈
Ik ben al blij dat hij nu al eens een uur op de grond kan liggen in de living zonder op de zetel en zelfs op de eettafel (via de zetel :unsure: ) te springen... Dat is recent dat hij zo rustig kan zijn, anders moest hij na het spelen, eten of wandelen gelijk de bench in.
Ik ga nog een jaarke wachten om te zien of hij ook los in de gang kan blijven denk ik. 🤭

Toen we 3 jaar geleden onze hond adopteerden, was hij ondervoed en bij iedere maaltijd schrokte hij alles zo snel mogelijk naar binnen. We konden hem een beetje vertragen door een kopje in het midden van zijn eetbak te zetten, waar hij dan rond moest eten, maar hij bleef wel nog onrustig rond etenstijd.

Hij krijgt 2x per dag brokken. We hebben zijn portiegrootte niet aangepast, maar hij laat nu 's ochtends sinds een paar weken een paar brokjes liggen, die hij dan ergens in de namiddag verder gaat opeten. In het begin was ik wat ongerust omdat eten laten liggen totaal niet van zijn gewoonte was, maar ik denk dat hij gewoon heeft geleerd te vertrouwen dat we zijn eten niet gaan afpakken en dat hij genoeg gaat hebben.

Ik ben blij dat hij nog steeds stappen zet daarin. Nu nog stoppen met zwerfvuil op de wandeling eten. :unsure:

Terug
Bovenaan