Allemaal top dat je drie keer per dag met je hond gaat wandelen uiteraard. Zullen ze zeker blij mee zijn. En wij zullen met een bull Terriër en een Doberman/Herder mix ook nog niet de aller energiekste rassen hebben. Maar drie maal iedere dag wandelen is voor nauwelijks eender welke hond nodig imo. Als je echt een ras pakt dat zuiver gefokt is voor trektochten in poolgebied of een zware werklijn van een actief ras, misschien wel, maar dan ga je met alleen wandelen er nog niet komen al ga je zes keer per dag. Op voorwaarde dat je thuis andere dingen geeft aan de hond om zich bezig te houden (mentaal in de eerste plaats) lijkt me dagelijks wandelen ruim voldoende voor het overgrote deel van honden. Een beetje tuin helpt daarbij uiteraard. Op een appartement zou ik misschien ook proberen twee a drie keer wandelen te halen (maar daar zou ik nooit voor onze honden gekozen hebben).

. Maar om er toch op te antwoorden, op een uitzondering na zal ieder mens zijn maag/gestel zich daar wel grotendeels aan aanpassen, je zult er natuurlijk altijd die ene hebben die met zijn 28jaar 1m73 en 66kg toch niet genoeg blijkt te hebben met dagelijks 1,2kg steak en een kriekenvlaai als avondeten, maar voor het grootste deel ga je iedereen gelukkig krijgen met een gemiddelde portie (sommige niet van de eerste keer, dat kan).
) en zijn we er gisteren door het weer voornamelijk niet mee gaan wandelen. Toch had ik twee voldane honden, daarnet lagen ze allebei nog binnen te maffen uitgeteld van de spelletjes van gisterenavond laat.
.

)
Mooie vergelijking! Maar idd, absoluut niet realistisch om een harig vloerkleed te vergelijken met een werkhond.