Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Harry heeft er hier ook wel zwaar ingehakt ! En dit als niet echt fan van de reeks. Top game deze. Hoop echt op een nummer 2 ! Die krijgen mijn geld met veel plezier.

Ik ben de enige hier die het niet voelt vrees ik , nochtans echt wel fan van Harry Potter.
Vooral de performance issues zijn bij mij echt een domper. Dat haperen terwijl je loopt en alles voelt zo log aan, daarnaast weinig variëteit in enemies. De school is wel aangekleed en er bevinden zich andere scholieren maar er is geen interactie.

Wel goed vind ik de sfeer en de soundtrack; er zijn ook wel genoeg randactiviteiten.

Toch denk ik dat het hier ongeveer stopt voor mij, wel zin gekregen in de boeken terug

ik heb toch niet echt performance problemen, en de laatste update aan mijn PC dateert toch ook alweer van 4 jaar geleden. ik speel wel maar op medium graphics, ik heb het eens op ultra gezet, heel veel verschil zag ik niet (kan ook liggen aan het feit dat ik op dat moment in de open world op een bezem zat)

maar ik speel het vooral om de Harry Potter-sfeer tbh. ik heb nu voor elk house een character gemaakt, maar ik denk niet dat ik ze allemaal ga spelen. qua gameplay vind ik het maar matig. sommige magic puzzels zijn wel geweldig bvb die ene waar ge aan beide kanten van portals moet werken :love2:
maar combat is matig, en je bent toch vooral bezig met collectie-quests.

ik heb toch niet echt performance problemen, en de laatste update aan mijn PC dateert toch ook alweer van 4 jaar geleden. ik speel wel maar op medium graphics, ik heb het eens op ultra gezet, heel veel verschil zag ik niet (kan ook liggen aan het feit dat ik op dat moment in de open world op een bezem zat)

maar ik speel het vooral om de Harry Potter-sfeer tbh. ik heb nu voor elk house een character gemaakt, maar ik denk niet dat ik ze allemaal ga spelen. qua gameplay vind ik het maar matig. sommige magic puzzels zijn wel geweldig bvb die ene waar ge aan beide kanten van portals moet werken :love2:
maar combat is matig, en je bent toch vooral bezig met collectie-quests.
Welke GPU heb je ? Als er bij de ene geen performance problemen zijn en bij de andere niet met gelijkaardige specs dan is de optimization gewoonweg niet goed. De laatste 2-3 jaar niet ongewoon bij aan games

Vooral de performance issues zijn bij mij echt een domper. Dat haperen terwijl je loopt en alles voelt zo log aan,
Console hier en geen issues. Jammer van de performance voor pc gamers, want als dat de enige reden is om de game af te schrijven wordt het ondergewaardeerd.

ik heb het eens op ultra gezet, heel veel verschil zag ik niet
Kan zijn dat je hardware gewoon niet kan wat er nodig is om de game mooier te maken. Dan ga je idd weinig verschil noteren.

Ik ga hier ook maar eens mee starten op de pc.en hoop dat het wat meevalt van performance issues. Ik rapporteer wel terug zodra ik wat verder ben dan het startscherm ;)

Ik ga hier ook maar eens mee starten op de pc.en hoop dat het wat meevalt van performance issues. Ik rapporteer wel terug zodra ik wat verder ben dan het startscherm ;)
Deze game draait zonder RT redelijk goed, heeft gewoon een enorme geheugen honger.. Heb van 16 naar 32 GB memory gegaan, nu draait het vlot :unsure:

same, ik heb geen performance problemen gehad nadat ik RT had afgezet, met RT zaten er haperingen op en random FPS drops

Onze review van Hogwarts Legacy is nu al ons best gelezen artikel van de frontpage, en we bestaan deze maand 2 jaar.
Toch wel een erg sterke prestatie van de game. Nooit gedacht dat die zo populair zou zijn.

Een maat van mij heeft er speciaal een PS5 voor gekocht, al was hij daar ook al op het wachten (en door de gekende problemen had hij er nog steeds geen of nog niet de moeite genomen).

Ik persoonlijk ga het wel tweedehands kopen, geen zin om geld te geven aan JK Rowling (ook al weet ik dat de spelmakers daar verder niets mee te maken hebben, daarom dat ik het wel ga kopen maar dus tweedehands).

Deze game draait zonder RT redelijk goed, heeft gewoon een enorme geheugen honger.. Heb van 16 naar 32 GB memory gegaan, nu draait het vlot :unsure:

same, ik heb geen performance problemen gehad nadat ik RT had afgezet, met RT zaten er haperingen op en random FPS drops
Heb nu mijn afdeling gekozen en boog niks noemenswaardig van problemen tegen gekomen. So far so good dus. Alles op high met een 3070 hier.

Hoe zien jullie karakters eruit en welke naam kozen jullie?

Hier is het Eliazah Wolfsburg geworden.

1677339002459.png

Laatst bewerkt:
Op mijn 2080 zijn er plaatsen waar ik makkelijk 120 fps haal, bv. tijdens de trials.
In Hogsmeade haal ik 40-50 fps ...

Ik zie wel dat RAM er veel toe doet, hier heb ik 'maar' 16 gb. Denk dat het moment wat is aangebroken dat 32 de nieuwe norm zal worden voor de higher end games.

Ik zit hier nog steeds te dutsen op mijn 1060 :unsure: zal een verloren zaak zijn om er iets deftig/ speelbaar uit te krijgen. Terug naar the lands between dan maar?

Terug
Bovenaan