Hoeveel wagens heeft jouw gezin?


  • Totaal aantal stemmers
    311
Tja, als je er de plaats & budget voor hebt .... :) Begrijp ik ergens wel..

Wij zijn met 2 thuis;
hebben 2 fietsen en 1 auto.
En de garage staat al goed vol daar mee.

Ik zou eigenlijk ook graag nog 2 elektrische plooifietsjes hebben voor IN de camionette te steken , en zo op weekend te gaan, maar ja..... Neemt ook weer plaats in, dus voorlopig doe ik dit niet :)
 
Tja, als je er de plaats & budget voor hebt .... :) Begrijp ik ergens wel..

Wij zijn met 2 thuis;
hebben 2 fietsen en 1 auto.
En de garage staat al goed vol daar mee.

Ik zou eigenlijk ook graag nog 2 elektrische plooifietsjes hebben voor IN de camionette te steken , en zo op weekend te gaan, maar ja..... Neemt ook weer plaats in, dus voorlopig doe ik dit niet :)
Ja, is gewoon een kwestie van het budget ervoor over te hebben (en de plek om ze te zetten natuurlijk).
Nu, plek om te stallen is relatief zeker:
https://goo.gl/maps/otskasTaYMbiA69n9
:D
 
Ik heb "geen eigen wagen" aangeklikt.

Heb wel een bedrijfscamionette die ik privé mag gebruiken.

Alsook: Mijn vriendin heeft een jaar-bus abonnement.
Daar staat ook in de algemene voorwaarden dat ze recht heeft op een CAMBIO auto.
Maar geen idee hoe zoiets werkt.







2 auto's voor een single man. Is dat niet een beetje overkill?

Lijkt me een dure zaak...
Nu had ik toch op z'n minst een Dodge RAM met Amerikaanse vlag decal erop verwacht
 
off topic, maar: Waarom hebt gij uw voor ruit van uw huis dichtgetimmerd/gebarricadeerd?

Te veel naar The Last Of us gekeken? :scream:
Voor de duidelijkheid: niet mijn huis he :D een huis hier in de buurt :p
Ik vraag mij elke keer af wat daar aan de hand is, als ik daar passeer...
 
Ik twee: een mountainbike, een klassieke oldschool fiets en volgende week nog een elektrische erbij.
Haha, qua fietsen is het ook merde hier. Ik oude koersfiets, gewone fiets, en m'n oude gewone fiets. Vrouw gewone fiets & elektrische bakfiets. En zodra bakfiets lease uit is wil ik mezelf een elektrische velo cadeau doen.
 
Voor particulieren kan dat dus niet meer sinds dit jaar.
SUV mag nog wel he, enkel pick-ups (open laadbak) niet meer.
 
2volwassenen, 1bedrijfswagen.

Jarenlang alles met de fiets, en later de combinatie met cambio gedaan, maar moeten plooien omdat de vriendin graag een wagen op de oprit wilde. Uiteindelijk is het wel handig om eentje op de oprit te hebben ipv er tien minuten naar toe te moeten fietsen, maar toch.

Handig, zeker, nodig, niet.
 
2 wagens, 1 compacte suv en 1 Lichte vracht. 98% van de wagentijd is er slechts 1 in gebruik. Mijn vrouw gaat te voet naar het werk of met de fiets. Ik moest echter iets van kosten hebben voor mijn bijberoep en ook iets van laadruimte, dus een camionette gekocht.

De vrouw overweegt sterk om het onderwijs te verlaten, misschien komt er dan een bedrijfswagen in de plaats of heeft ze toch meer haar wagen nodig.

Gelukkig hebben we 2 parkeerplaatsen, een carport en inpandige garage, de lichte vracht staat onder de carport en de andere wagen op de oprit. Ik stoor mij zelf enorm aan wagens die gewoon op straat geparkeerd staan op de rijbaan. Veel gezinnen waar de inwonende kinderen al direct een wagen hebben die dan slordig op straat geparkeerd wordt.
 
Ge moet idd niks, maar het is onnozel om het dan maar quasi aan de staat te geven in de plaats he.
Das toch een rare redenering? Als ge het niet nodig hebt en ge koopt het gewoon om minder aan de staat te geven dan ben je het geld toch nog altijd kwijt?
Dan kan je toch beter een stuk van je inkomen aan de staat geven en de rest van het geld gebruiken voor dingen waar je iets mee bent?
 
Das toch een rare redenering? Als ge het niet nodig hebt en ge koopt het gewoon om minder aan de staat te geven dan ben je het geld toch nog altijd kwijt?
Dan kan je toch beter een stuk van je inkomen aan de staat geven en de rest van het geld gebruiken voor dingen waar je iets mee bent?
Ja als ge het totaal niet nodig hebt akkoord. Als je wel een wagen wilt maar hoeft niks speciaals te zijn, dan opteer ik nog voor iets meer tierlantijntjes als nice to have.
 
Ja als ge het totaal niet nodig hebt akkoord. Als je wel een wagen wilt maar hoeft niks speciaals te zijn, dan opteer ik nog voor iets meer tierlantijntjes als nice to have.
Ik opteert ook voor een optie meer als het kan en zal al eens een nieuwe laptop nemen ook al is de oude nog wel deftig, enz. Maar het zinnetje, een zelfstandige moet kosten maken is pure zever.
Zonder die onnodige kosten heb je nog steeds meer over na belasting.
 
Ik opteert ook voor een optie meer als het kan en zal al eens een nieuwe laptop nemen ook al is de oude nog wel deftig, enz. Maar het zinnetje, een zelfstandige moet kosten maken is pure zever.
Zonder die onnodige kosten heb je nog steeds meer over na belasting.
Ja tuurlijk, zo bedoelde ik het eigenlijk ook niet.
 
1 wagen voor 2 volwassenen en 2 kinderen.

Met dat we niet pendelen met de wagen nooit echt last gehad dat we er maar 1 hebben.

We moeten ons al splitsen waarbij de persoon die ergens naar toe gaat dat met de auto doet, en de achterblijvende een auto nodig heeft.
Gebeurd zoiezo maar enkele keren per jaar, en in dat geval hebben we een station in de buurt en regelen we dan gewoon dat we op de destinatie opgepikt worden/meerijden/... met whoever we bezoeken.
 
Sinds kort maar 1 auto meer maar we zijn er ondertussen achter gekomen dat dat niet lukt.
We zijn dus op zoek naar een 2de kleine wagen om de kindjes mee te vervoeren..
 
2 volwasssenen, 2 kinderen, 2 wagens (waarvan eentje die we "opgebruiken", ik zou die niet verlengen, maar zal wat afhangen van toekomstige jobplannen van de vrouw vermoed ik).
 
Terug
Bovenaan