Hoeveel is jouw waterverbruik?

We hebben een huis gekocht in December. 2 weken lang is deze niet bewoond geweest. Toch zie ik via de website van waterlink een dagelijks verbruik van 2-3 liter. Wat kan dit zijn? We zijn al even aan het verbouwen en een lek had ons opgevallen geweest denk ik.

Heel vaak is dat de WC. Andere tappunten zouden moeten opvallen, net als zichtbare leidingen.
Natuurlijk kan er onder de vloer of in de muur ook een lek zitten.
 
We hebben een huis gekocht in December. 2 weken lang is deze niet bewoond geweest. Toch zie ik via de website van waterlink een dagelijks verbruik van 2-3 liter. Wat kan dit zijn? We zijn al even aan het verbouwen en een lek had ons opgevallen geweest denk ik.
2 a 3 liter per dag lijkt mij ergens een zeer klein lekje. wss ergens aan een koppeling of een kraan (buitenkraan eens checken?). Eens zo veel mogelijk de leidingen volgen en zien of deze ergens een beetje nat is.
Nergens natte muur/vloer/plafond?
Indien mogelijk, een deel afsluiten en afwachten, dan kun je besluiten waar het mogelijk kan zitten.
 
138 kuub afgelopen jaar. 2 volwassenen en 2 jonge kinderen.

Zowel ik als de madam douchen dagelijks (en veel te lang) ma bon, stel dat ik dat op een of andere manier kan halveren dan gaat het nog maar over €30 per maand. En dat halveren is al niet realistisch.

Ik blijf het zeggen, water is te goedkoop.
 
Ik heb net zo'n nieuwe watermeter die zijn signaal beschikbaar stelt op de elektriciteitsmeter P1 poort. Detailtje:
water.png

Vorig jaar 68m³ op factuur, 2 volwassenen geen kinderen.
Maar nu ik de cijfers op facturen erop nalees lijkt het me echt dat sinds installatie van die nieuwe meter het verbruik 20% hoger ligt. Zou me niet verbazen als die oude meter van 30 jaar oud te weinig aangaf, maar ik ga dat toch eens nameten met een paar emmers water als ik het bad vol.
 
Ik heb net zo'n nieuwe watermeter die zijn signaal beschikbaar stelt op de elektriciteitsmeter P1 poort. Detailtje:
water.png

Vorig jaar 68m³ op factuur, 2 volwassenen geen kinderen.
Maar nu ik de cijfers op facturen erop nalees lijkt het me echt dat sinds installatie van die nieuwe meter het verbruik 20% hoger ligt. Zou me niet verbazen als die oude meter van 30 jaar oud te weinig aangaf, maar ik ga dat toch eens nameten met een paar emmers water als ik het bad vol.
Hier is ons verbruik serieus gedaald met die digitale. De oude zal wat te snel hebben gedraaid. :p
 
Vandaag de meterstand doorgegeven, hier 80m³ op 1 jaar met 3 volwassenen en geen gebruik van regenwater.
(Zal iets meer zijn voor 1 jaar, want vorige opname was 7/03/2023 en nu 26/02/2024)
 
We hebben er terug wat afgekregen 😅 Laagste verbruik in 4 jaar :).
2 volwassenen en kindjes van 2 en 5. Wasmachine, buitenkraan en toiletten op regenwater.

2020: 56m3
2021: 62m3
2022: 61m3
2023: 55m3
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan