Gisterenavond nog .
Was bezig op de pc en kreeg ineens een vriendschapsverzoek van iemand die ik wel degelijk ken op facebook .
Geaccepteerd en dan ineens bericht via sms…vriendelijk een halo en hoe gaat het en dan ineens of ik iets kende van HSSD …heb nee geantwoord en dat zou dus een vennootschap of groep zijn die spontaan €50.000 zouden uitbetalen aan mensen die het verdiende.
Vroeg dan wat i, ermee te maken had en dan kwam de vreemde vraag of ik wist hoe die persoon zijn €50.0000 kon krijgen die hem gewonnen had en dat ze dat normaal gingen leveren met de post of koeriersdienst…
Zei dan dat dit niet kan want dat zulk een som niet cash mag uitbetaald worden en al zeker niet per post opgestuurd mag worden en dan ineens een fotootje die hij zogezegd gemaakt had van …jawel levering van het geld in een kartonnen doos met een camionnetje van FEDEX .
Ook ineens de vraag of hijgt zij mij een link mocht toesturen zodat ik ook kon solliciteren ….
Heb dan gewoon gezegd dat dit duidelijk een scam was en heb hem of haar geblokkeerd op sms en pook via Facebook .
Ik ken de man van die vrouw en dus daar de vraag gesteld gehad via sms of haar account gzehacked was en ja …was dus blijkbaar gehacked via Instagram ….maar zou ondertussen weer hersteld moeten zijn .
Was dus duidelijk een amateur dat ermee bezig was .