Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

  • Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

  • Oef, de bank betaalt (toch) terug...

  • No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

  • Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

  • Life savings hangen er aan...

  • De bank schuift de schuld af...

  • Internet bankieren is altijd een risico..


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Afgelopen zondag kreeg ik telefoon, maar was te laat om op te nemen. Even later kreeg ik bericht dat er iets was ingesproken.
Het bericht: vrij lange stilte, dan computerspel "Herhaling, Er werd net 15900 euro overgeschreven van op u rekening, druk 1 wanneer dit klopt, druk 9 wanneer dit niet klopt."

Ik heb snel mijn app gecontroleerd, maar gelukkig niks aan de hand.

Wanneer ik wel op rijd had opgenomen zal ik waarschijnlijk na op 9 te drukken een echt persoon aan de lijn gekregen hebben die mij dan mijn gegevens had proberen ontfutselen om effectief mijn rekening te plunderen zeker?
 
Gisteren telefoontje in het Nederlands van +31 9704313**(waarschijnlijk gespoofd) : wij hebben een verdachte transactie op uw PayPal account waargenomen van 646,23 € gelieve ... click ....ik heb geen PayPal account :biglaugh: :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Gisteren telefoontje in het Nederlands van +31 9704313**(waarschijnlijk gespoofd) : wij hebben een verdachte transactie op uw PayPal account waargenomen van 646,23 € gelieve ... click ....ik heb geen PayPal account :biglaugh: :rofl:
Scams zijn willekeur. he Ze bellen at R@ndom honderden of duizenden telefoonnummers op en hopen dat er een paar er in trappen.
 
Vorige week een phishing mail op het werk ontvangen met de uitnodiging om tot een Grammarly groep toe te treden.

Duidelijk voor mij dat het een scam was dus als een brave horige klik ik op de phising melding knop in Outlook en daarna verschijnt het bericht 'phishing poging goed ontmaskerd'.
Het ging dus om een interne controle op het werk.

Nu werden vandaag de bedroevende resultaten van deze test bekend gemaakt.
23% heeft blindelings de link gevolgd maar ze zijn optimistisch want bij de vorige test was het 31% :wtf:
 
Telefoontje van een nummer dat ik niet ken. Hierna een voicemail met een computerstem van Card-Stop met de vraag of ik een geldafhaling van 2700 euro wil bevestigen of wil doorverbonden worden met een medewerker. 🤷‍♂️ Grapjassen.
 
Het was lang geleden maar vandaag nog eens een gemiste oproep van een nummer met landcode +98 van Iran.
 
Het was lang geleden maar vandaag nog eens een gemiste oproep van een nummer met landcode +98 van Iran.
Idem.

IMG_5848.jpeg
 
Ik krijg al enkele uren non stop meerdere emails dat iemand in mijn facebook account wil geraken (via een wachtwoord reset code). Maar daarvoor moet ik de code bevestigen (wat ik dus niet doe)

Vervelend want ik word bijna doodgespamd.

Hi,
We received a request to reset your Facebook password.
Enter the following password reset code: 123456

Alternatively, you can directly change your password.
 
Gisteren telefoontje in het Nederlands van +31 9704313**(waarschijnlijk gespoofd) : wij hebben een verdachte transactie op uw PayPal account waargenomen van 646,23 € gelieve ... click ....ik heb geen PayPal account :biglaugh: :rofl:
Hier zopas net hetzelfde
Wel van privé nr.

Deze thread is goud waard.
Telkens ik zoiets voor heb check ik deze thread.

En meestal zie ik een andere user hetzelfde te hebben meegemaakt onlangs.
 
Terug
Bovenaan