Zowel men werkgsm als privé al weken/maanden
continue telefoontjes met vaste nummers uit Brussel/Luik, in het begin nam ik nog op, waren voor "Verdachte handelingen op mijn bankrekening"... Ok bye. Horendol kom ik er soms van.
Anyway, vandaag vond ik wel een pareltje in mijn spam folder, één zo'n phishing service had per ongeluk ALLE verschillende soorten phishing-mails uit zen systeem vlak na elkaar uitgestuurd naar een van men gelekte accounts (deze keer was het weer van lastfm).
Van alle soorten belastingsdiensten, banken en verzekeringsbedrijven, politiediensten, gerechtelijke diensten, overheidsdiensten (oa Wegen en Verkeer), internetproviders, bedrijfsdiensten, nutsbedrijven (water/gas/elektriciteit...), transportbedrijven (bpost/dpd/postnl/...), itsme, gezondheidsdiensten... Wat een lijst was me dat
Maar na het lachen wel efkes van "wow wtf, wat een zotte databank aan realistische diensten hebben die eigenlijk al opgebouwd". In mijn mailbox worden die automatisch geflagged omdat het van gelekte/geflagde adressen komt, maar minder technisch aangelegde mensen moeten verdikke al serieus uit hun doppen beginnen kijken.