Hoe eerlijk ben jij wanneer je te weinig werd aangerekend aan de kassa?

Hoe eerlijk ben je als men aan de kassa een item vergeet aan te rekenen?

  • Ik zeg er sowieso niets van ook al zie ik het meteen

    Stemmen: 75 49,7%
  • Ik laat het enkel corrigeren als ik het ter plekke voor het betalen zie

    Stemmen: 43 28,5%
  • Ik laat corrigeren ook als ik het na afrekenen pas zie, maar enkel als ik nog in/aan de winkel ben

    Stemmen: 29 19,2%
  • Ik laat het sowieso corrigeren, ook als ik hiervoor terug naar de winkel moet

    Stemmen: 4 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    151
Eigenlijk begint mijn origine verhaal wel veel eerder. 7 jaar oud, en na weken zagen eindelijk eens met de Gameboy mogen spelen van een leerling op school. Komt terug naar mij vraagt achter zijn Gameboy. En ik mij volledig van den domme gehouden dat ik het al had teruggelegd. Gezicht als steen voor die 7 jarige bleitmuil. Fuck you "rich kid", ik ben mijn bootleg Nes beu.

Mijn ma had na x aantal dagen wel wat vragen bij hoelang ik dat ding mocht lenen van een "vriendje" en is dan scherp genoeg geweest om mij te gaan aangeven bij de juf.
Terug naar af en knikkers gaan stelen :(

Het ergste is wel, de frietuurmadam, die dementerend was.. blijkbaar. Achteraf bekeken was dat wel heel lelijk maar op 12 jarige leeftijd was dat onder snotneuzen hilarisch.

Ergens in mijn tienerjaren heb ik dan wel net genoeg principes erbij gehaald om enkel nog iets van groothandels te pikke.. of mensen die mij scheef bekijken.
Doet er mij aan denken dat jij nog een nietpistool van mij hebt!
Ik ben nochtans geen groothandel…😝
 
Onlangs tegengekomen, grote keten had die dag 25% korting op alles.
Bij afrekenen bleek het te betalen bedrag veel lager dan wat ik zelf gerekend had.
Aan kassierster gevraagd of prijs wel correct was.
Antwoord: Ja hoor, maar korting kwam niet automatisch. Ik heb ze manueel toegevoegd.

25% korting extra, terwijl er al 25% korting gegeven was dus.

Ik heb ernaar geïnformeerd dus ik vond dat ik mijn deel gedaan had.

Bedankt voor de +-350€ extra korting...
 
Ligt eraan.

We controleren het kasticket bijna nooi.
2 weekenden terug kwam mijn vrouw thuis dat het winkelen goedkoop was. 20kg aardappelen niet aangerekend, ze had die in de kar laten liggen wegens zwaar… maar klein dat je het niet ziet is dat toch niet.
Ja, das dan pech voor de supermarkt.

Vele jaren terug een moederbord besteld, 3 weken later nog niets. Winkel stuurt een nieuw en dat komt toe. Week later komt het eerste toe.
Heb dat dan gemeld, maar ze moesten dat niet terug, dat was al aangegeven.

Ook een keer een bad vergeten aan te rekenen in de brico bij mijn schoonouders, alle andere spullen IN dat bad wel. Die zijn ook niet terug gegaan.
 
Ik controleer mijn ticket bijna nooit, dus er kan in beide richtingen al één en ander misgelopen zijn.

Als ik echter een fout merk bij het scannen in mijn voordeel zeg ik gewoon niks. Dank u en tot de volgende keer.
 
Eens éénmalig een pak water onderaan de kar vergeten.
En eens eenmalig geen leeggoed aangerekend gekregen bij aankoop van 24 flesjes Straffe Hendrik in packs in een bak. Was een of andere actie van 1+1 gratis omdat die bijna over tijd waren. Dus ik neem gewoon een bak met 6 4-packs in. De student aan de kassa moest zo 1 pack hebben om te scannen. Doet dat x6, maar noch de flesjes, noch de bak werden als leeggoed aangerekend.
En dan achteraf thuis zie ik dan dat em het nog eens fout had gedaan met maar 2 van de 6 packs had aangerekend :oi22:

Andersom vraag ik wel altijd expliciet of de korting van de afgebeelde acties er wel degelijk is afgegaan, want communicatie tussen kassa en product, zeker op dag 1 van de promotie, is vaak nog niet op elkaar afgestemd. Zo toch wel al regelmatig op fouten weten te betrappen.
 
Heel veel dingen uitgespookt, maar iets gestolen in een winkel heb ik nooit gedurfd. Zelfs niet iets te weinig scannen bij de zelfscan. Ik heb vroeger in wel meerdere winkels gewerkt als jobstudent en jonge twintiger, en had altijd schrik dat dat in m´n gezicht ging ontploffen.

Tijdje geleden motorkledij gaan kopen, en bij het afrekenen was de verkoper het nogal serieus aan´t uitleggen en doe ik teken dat ik met de kaart wil betalen. Verschijnt er €38 op dat bakske ipv €380, en verkoper had het totaal niet door. Maar was een heel vriendelijke kerel dus heb er maar iets van gezegd, waarna ik nog 10% korting heb gekregen (ipv 10% heb betaald). Nadien nog een paar keer geweest en krijg ik telkens wel een klein percentje :laugh:

Contra is wel dat ik onlangs een hele hoop kledij heb besteld bij Zalando waarbij een van de pakjes niet geleverd werd. Dit gemeld en uiteraard niet betaald, maar ook niet gemeld dat het pakje blijkbaar bij de buren lag. Gelukkig maar want de desbetreffende broek was zeer mooi, maar ook zeer snel stuk.

En als tiener ooit wel op de bus een gloednieuwe ipod touch gevonden (toen dat pas uit was), waarvan ik wist dat hij van een ´vriendje´ was waar ik ruzie mee had. Nooit gezegd dat ik die heb gevonden, en zelf lang plezier van gehad. Was ook mijn eerste vorm van ´draagbaar internet´ als tiener :D
 
Als ze teveel aanrekenen zullen ze het zelf ook niet zeggen, dan is het mijn verantwoordelijkheid om dat op te merken. Dan is dat in de omgekeerde richting hun verantwoordelijkheid, ik ga er niets van zeggen als ik het doorheb. En al helemaal niet speciaal terug naar de winkel rijden.

Uiteindelijk denk ik in de eerste plaats toch gewoon aan m’n eigen portefeuille.
 
Als ze teveel aanrekenen zullen ze het zelf ook niet zeggen, dan is het mijn verantwoordelijkheid om dat op te merken. Dan is dat in de omgekeerde richting hun verantwoordelijkheid, ik ga er niets van zeggen als ik het doorheb. En al helemaal niet speciaal terug naar de winkel rijden.

Uiteindelijk denk ik in de eerste plaats toch gewoon aan m’n eigen portefeuille.
Dat is eigenlijk ook wel waar. Consumentenorganisaties melden af en toe wel eens dat prijzen en promoties niet altijd goed in het systeem zitten. Een fout is begrijpelijk, maar ikzelf heb nog nooit gehoord dat een winkel mij contacteert als mij een promotie niet zou toegekend zijn omwille van een foutje in het systeem. (Dat kan bijvoorbeeld door de gegevens van een eventuele klantenkaart of indien niet gekend een affiche in de winkel of melding op de website dat klanten die tussen X en Y product W zouden gekocht hebben.)
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zie op het moment zelf zou ik het mogelijks wel zeggen, afhankelijk van kleine zelfstandige/grote keten.
Meestal check ik dat niet echt dus veel kans dat ik het nooit zou zien.

Ooit in mijn studentenperiode wel mijn boeken gaan kopen aan het begin van het academiejaar waarbij die madam begon terug te geven op die 250€ van die voor mij terwijl ik 150€ had gegeven.
Niks gezegd en rap naar buiten gegaan, die hogeschool kan daar tegen.
 
Laatst bewerkt:
In Ikea eens een bureau onderlegger gekocht (20 euro of zo).
Gescand en betaald aan self-scan.
Bij thuiskomst de karton openen en zien dat er 6 van die onderleggers in zo één doos zitten.
Vond dat nu niet echt mijn fout, was niet echt duidelijk aangegeven, en heb ook die karton gescand...
 
ik heb zelf een uber scam truukje die ik regelmatig toepas, maar na het lezen van de moraalridders hier,
en de beschimpingen die str8_6 subtiel of minder subtiel mocht aanhoren, ga ik de truuk maar voor mezelf houden :help:
 
ik heb zelf een uber scam truukje die ik regelmatig toepas, maar na het lezen van de moraalridders hier,
en de beschimpingen die str8_6 subtiel of minder subtiel mocht aanhoren, ga ik de truuk maar voor mezelf houden :help:
Hmja scammen/oplichten is nu niet echt iets wat done is.
Moete dus niet echt fier op zijn.
 
ik heb zelf een uber scam truukje die ik regelmatig toepas, maar na het lezen van de moraalridders hier,
en de beschimpingen die str8_6 subtiel of minder subtiel mocht aanhoren, ga ik de truuk maar voor mezelf houden :help:
Bwa is wel nog fun. Het moet niet altijd fatshamen zijn. Oplichting en diefstal zijn mijn nieuwe specialiteit.
 
ik heb zelf een uber scam truukje die ik regelmatig toepas, maar na het lezen van de moraalridders hier,
en de beschimpingen die str8_6 subtiel of minder subtiel mocht aanhoren, ga ik de truuk maar voor mezelf houden :help:
Uhm, dat is gewoon diefstal hoor. Moet je niet een beetje onnozel roepen over “de moraalridders”.
 
Uhm, dat is gewoon diefstal hoor. Moet je niet een beetje onnozel roepen over “de moraalridders”.
Jajaja...
Onze winkelkar die bijna 50 procent duurder is dan 2 jaar geleden. Das ook diefstal. Maar dat mag dan weer, want das van de roverheid... :rolleyes:
 
Jajaja...
Onze winkelkar die bijna 50 procent duurder is dan 2 jaar geleden. Das ook diefstal. Maar dat mag dan weer, want das van de roverheid... :rolleyes:
"Bijna 50% duurder" wordt inderdaad via onze "roverheid" en z'n regeltjes gecompenseerd via de loonindexering.
 
Doet er mij aan denken dat jij nog een nietpistool van mij hebt!
Ik ben nochtans geen groothandel…😝
Nee, gij zijt ne vriend. Dus ik houd dat bij mij, ter gedachtenis, dat ik nog ergens vrienden heb. Zelfs al komt ge uit het meetjesland.
GIJ HEBT OOK NOG MIJN UITERST ZELDZAME DVD VAN GLENGARRYGLENROSS!!!

Btw x2 ik heb vandaag nog citroenmerengues gepikt uit den AH. Felt good. Dit topic heeft iets teruggebracht.(hebben mij niet scheef bekeken, maar ze dwingen quasi zelf kassa, en ja, risico is dan volledig voor hun he)
 
Terug
Bovenaan