Hoe eerlijk ben jij wanneer je te weinig werd aangerekend aan de kassa?

Hoe eerlijk ben je als men aan de kassa een item vergeet aan te rekenen?

  • Ik zeg er sowieso niets van ook al zie ik het meteen

    Stemmen: 75 49,7%
  • Ik laat het enkel corrigeren als ik het ter plekke voor het betalen zie

    Stemmen: 43 28,5%
  • Ik laat corrigeren ook als ik het na afrekenen pas zie, maar enkel als ik nog in/aan de winkel ben

    Stemmen: 29 19,2%
  • Ik laat het sowieso corrigeren, ook als ik hiervoor terug naar de winkel moet

    Stemmen: 4 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    151
Ik ben pas nog terug naar de winkel gegaan omdat ze een pak melk vergeten aan te rekenen waren.
Ik vind dat niet meer dan eerlijk/correct.
Vind ik ook. Als het in uw nadeel is ga je wel van uw oren maken, dan als het in uw voordeel is zwijgen vind ik maar hypocriet. Ik vind het maar logisch dat zo iets ook in 2 richtingen werkt. Iedereen kan vergissingen maken.

Enkele maanden geleden ook naar de drankencentrale geweest. Ik had al de indruk toen ik afrekende dat het gelijk niet klopte. Pas thuis echt in het detail kunnen kijken en ze hadden een fout gemaakt bij het ingeven van mijn leeggoed. Ik had x-aantal lege flessen mee en ze hadden er voor x-aantal lege bakken van gemaakt. Ben dan toch ook terug gereden omdat recht te zetten.
 
Zelfde verhaal met pakken frisdrank.
Paar weken terug had ik 4 pakken Cola Zero mee van bij de Hubo. Die hebben dat soms in assortiment staan.
Dus 4x24 blikken die allemaal op de band staan wegens geen winkelkarreke.
Kom ik thuis , krijg ik in de mot dat op het kasticket maar 1 pak aangerekend is.

Dank u brave jobstudent voor de 72 gratis blikjes.
Had ik op de moment zelf dat gezien had ik er wss wel iets van gezegd maar om daar nu voor terug te rijden ook weer niet.
En zeggen dat die kerel ze dus zelf op elkaar heeft gezet na het scannen.
oit eens gehad met vijzen in de Brico. Een buitenverpakking met 3 doosjes meegepakt naar de kassa, maar daar stond de barcode van de doosjes gewoon op. 3 doosjes voor de prijs van 1 gekregen, foert ze. 1 keer een boor meegepakt zonder betalen, daar ben ik wel mee teruggekeerd. Ze zat in de zak van mijn hoodie en dan vergeten uithalen aan de kassa.
 
Al die eerlijke mensen hier. Ik gebaar van niks en doe een vreugdedansje op de parking.
Mijn vrouw was ook zo eerlijk. Na talrijke ellebogen te incasseren van me aan de kassa is ze opgeleerd.
Ik denk dat er meer mensen zijn zoals u ze.

De eerlijke dutskes zijn meestal in de minderheid. :)
 
Is eerlijk zijn dan zo raar?
Iedereen maakt fouten, om daar van te gaan profiteren en een 'vreugdedansje' te doen, vind ik een rare instelling? Kan je evengoed zwartrijden gaan goedpraten. Zolang ge niet betrapt wordt is het oke. Nee toch? Ge hebt goederen of een dienst gekocht, dan is het toch maar normaal dat ge er voor betaalt?
 
Is eerlijk zijn dan zo raar?
Iedereen maakt fouten, om daar van te gaan profiteren en een 'vreugdedansje' te doen, vind ik een rare instelling? Kan je evengoed zwartrijden gaan goedpraten. Zolang ge niet betrapt wordt is het oke. Nee toch? Ge hebt goederen of een dienst gekocht, dan is het toch maar normaal dat ge er voor betaalt?
Ja ocharme de Colruyt met hun magere 200 miljoen (mijo) euro winst op een jaar. Door die 10€ gaan ze idd bijna failliet zijn.

Je vergelijking is ook totaal van de pot gerukt trouwens. Ik bied de goederen aan aan de kassa, het is niet dat ik ze verstop in een bak bier omdat ze het niet zouden zien dus wat gaan ze dan betrappen? Hun eigen fout?

En als ze aan het einde van de dag het verschil in de kassa zelf moeten ophoesten gaan ze de volgende keer misschien wel geconcentreerd bezig zijn met hun werk. Dus ik leer ze nog iets bij.

En om door te gaan over je betalen over een dienst en zwartrijden. Dan zou de lijn me al de helft van mijn zoon zijn abonnement ook mogen terugbetalen. Want hij kan meer de bus niet nemen dan wel met hun stakingen terwijl we ook voor een heel jaar betaald hebben.
Maar eerlijk zijn zal dan gewoon gelden voor degene die al het meest legaal opgelicht worden vermoed ik?
 
Laatst bewerkt:
Ja ocharme de Colruyt met hun magere 200 miljoen (mijo) euro winst op een jaar. Door die 10€ gaan ze idd bijna failliet zijn.

Je vergelijking is ook totaal van de pot gerukt trouwens. Ik bied de goederen aan aan de kassa, het is niet dat ik ze verstop in een bak bier omdat ze het niet zouden zien dus wat gaan ze dan betrappen? Hun eigen fout?

En als ze aan het einde van de dag het verschil in de kassa zelf moeten ophoesten gaan ze de volgende keer misschien wel geconcentreerd bezig zijn met hun werk. Dus ik leer ze nog iets bij.
Mij verwijten van een totaal van de pot gerukte vergelijking te gebruiken en dan zelf met zo'n dikke zever als laatste alinea komen. Ge moet het maar kunnen.
Iedereen maakt onbewust fouten: we hebben hier zelfs een topic met 'stomme stoot van de dag'.
Als gij merkt dat iemand aan de kassa een fout heeft begaan, is dat een kleintje om dat recht te zetten. Dat gij bewust dat niet doet en zelfs anderen ontmoedigt om dat te doen, zegt genoeg.
En neen, dan is mijn vergelijking niet van de pot gerukt: ge hebt bewust een fout genegeerd om geld uit te sparen. Bij zwartrijden kan je dan zeggen dat ze maar wat meer controleurs moeten inzetten. Die gasten die dat doen gaan evengoed (zwakke) excuses vinden om hun gedrag goed te praten. Colruyt hun winst is niks waard als excuus om toch te zwijgen. Die ene zwartrijder zal het ook niet maken voor de nmbs en die ene parlemantarier die creatieve facturen gebruikt zal het ook niet maken op de begroting.
Dikke zever: behandel gewoon anderen zoals ge zelf behandeld wilt worden. Zou je graag hebben dat mensen u eerlijk behandelen? Wel, doe het dan zelf. Zou je graag hebben dat mensen die uw fout opmerken, het u laten weten zodat ge het kunt corrigeren zodat ge de negatieve gevolgen niet moet dragen? Awel, doe dan hetzelfde.

En ja, de realiteit is dat er meer assholes rondlopen dan goede mensen, maar als we allemaal zo gaan redeneren en ook een beetje de asshole gaan uithangen dan moet ge ook niet verschieten of klagen dat er nog grotere assholes zijn die zich nog oneerlijker gedragen en/of voor grotere bedragen u er opleggen.
 
Mij verwijten van een totaal van de pot gerukte vergelijking te gebruiken en dan zelf met zo'n dikke zever als laatste alinea komen. Ge moet het maar kunnen.
Iedereen maakt onbewust fouten: we hebben hier zelfs een topic met 'stomme stoot van de dag'.
Als gij merkt dat iemand aan de kassa een fout heeft begaan, is dat een kleintje om dat recht te zetten. Dat gij bewust dat niet doet en zelfs anderen ontmoedigt om dat te doen, zegt genoeg.
En neen, dan is mijn vergelijking niet van de pot gerukt: ge hebt bewust een fout genegeerd om geld uit te sparen. Bij zwartrijden kan je dan zeggen dat ze maar wat meer controleurs moeten inzetten. Die gasten die dat doen gaan evengoed (zwakke) excuses vinden om hun gedrag goed te praten. Colruyt hun winst is niks waard als excuus om toch te zwijgen. Die ene zwartrijder zal het ook niet maken voor de nmbs en die ene parlemantarier die creatieve facturen gebruikt zal het ook niet maken op de begroting.
Dikke zever: behandel gewoon anderen zoals ge zelf behandeld wilt worden. Zou je graag hebben dat mensen u eerlijk behandelen? Wel, doe het dan zelf. Zou je graag hebben dat mensen die uw fout opmerken, het u laten weten zodat ge het kunt corrigeren zodat ge de negatieve gevolgen niet moet dragen? Awel, doe dan hetzelfde.

En ja, de realiteit is dat er meer assholes rondlopen dan goede mensen, maar als we allemaal zo gaan redeneren en ook een beetje de asshole gaan uithangen dan moet ge ook niet verschieten of klagen dat er nog grotere assholes zijn die zich nog oneerlijker gedragen en/of voor grotere bedragen u er opleggen.
Het is niet dat je mij ooit gaat overtuigen om het anders te doen hoor. Dus elk zijn mening en bespaar je de moeite. Als je iemand ziet dansen op de parking van de Colruyt dan roep je maar eens en trakteer ik er 1 met mijn winst.
 
Er is wel een groot verschil tussen de fout zien gebeuren en dat laten weten en een half uur later zien dat er een fout gemaakt is en dan terug te rijden. Dat laatste ga ik ook niet doen.
Welja, dit dus. Als ik iemand zie een domme stoot uithalen zoals 1 keer iets aanrekenen terwijl het een veelvoud moet zijn, zeg ik dat wel gewoon. Vaak gaat dat dan over een jobstudent ofzo, die er misschien nog problemen door krijgt. Als ik zoiets thuis pas doorheb (wat niet gaat gebeuren denk ik want ik kijk dat niet na) ga ik ook niet speciaal terugrijden.

Maar het idee dat een firma winst genoeg maakt en je ze dus doelbewust mag bepikken vind ik wel scheve logica. Dezelfde wel die ze in het buitenland gebruiken om "rijke" Westerlingen te bestelen en dat goed te praten.
 
Het is niet dat je mij ooit gaat overtuigen om het anders te doen hoor. Dus elk zijn mening en bespaar je de moeite. Als je iemand ziet dansen op de parking van de Colruyt dan roep je maar eens en trakteer ik er 1 met mijn winst.
oh, maar ik weet dat al lang dat ik mensen niet kan overtuigen om het goede te doen. Dat is een utopie. Maar hou gewoon uw flauwe excuses om uw gedrag goed te praten dan voor uzelf.
 
Het is toch niet doelbewust als hij alles zichtbaar in de kar heeft liggen? 🤔
Ik vermoed dat je mij wou citeren.

Als je erop staat te kijken wanneer iets niet wordt aangerekend, of je geeft je vrouw een elleboog zodat ze geen opmerking maakt, dan vind ik dat redelijk doelbewust ja. Gewoon niet met voorbedachten rade.
 
Ik vermoed dat je mij wou citeren.

Als je erop staat te kijken wanneer iets niet wordt aangerekend, of je geeft je vrouw een elleboog zodat ze geen opmerking maakt, dan vind ik dat redelijk doelbewust ja. Gewoon niet met voorbedachten rade.
Persoonlijk vind ik dat niet doelbewust bepikken, de kassier kan zelfs bij het afrekenen nog zeggen: "crap, ik heb er maar 1 ipv 6 afgerekend, sorry!" Waarbij die de fout recht zal zetten en 6 met een heel zuur gezicht zal betalen.

Of zijn gedrag moreel correct is, is een andere zaak natuurlijk. Maar hij verbergt niets bewust he, het is de andere die fouten maakt in zijn werk. Zoals we allemaal wel eens fouten maken in ons werk.
 
Persoonlijk vind ik dat niet doelbewust bepikken, de kassier kan zelfs bij het afrekenen nog zeggen: "crap, ik heb er maar 1 ipv 6 afgerekend, sorry!" Waarbij die de fout recht zal zetten en 6 met een heel zuur gezicht zal betalen.

Of zijn gedrag moreel correct is, is een andere zaak natuurlijk. Maar hij verbergt niets bewust he, het is de andere die fouten maakt in zijn werk. Zoals we allemaal wel eens fouten maken in ons werk.
Mja, dat is een semantische discussie P&A waardig natuurlijk. Ik heb het nogal moeilijk met "de andere moest het maar gezien hebben" terwijl je zelf weet wat er gebeurt. Het is niet bewust verbergen, maar wel bewust verzwijgen toch? Enfin, er zal wel een correctere term voor bestaan.
 
Terug
Bovenaan